Gå til innhold

Vi som røyker sigg

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei. Tenkte vi kunne ha en gruppe vi som røyker, så kan vi utveksle erfaringer etc og kanskje treffes for en røyk?😄

Jeg røyker selv og er fornøyd med det, ingen planer om å slutte foreløpig, til det koser jeg meg for mye med røyken, rett og slett!

Er vi flere?

Anonymkode: 3ff5e...330

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, jeg røker sigg. Du da min lille prinsesse?

mbh

Anonymkode: f261a...038

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laila Ufør 53 år oppretter tråd for fellesskapet 

Anonymkode: 33876...15f

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja, jeg røker sigg. Du da min lille prinsesse?

mbh

Anonymkode: f261a...038

Hva mener du med lille prinsesse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå røker ikke jeg lenger, men synes dere kan ha en sånn gruppe. Hvordan foregår røkingen i dag? Selv røkte jeg inne i godstolen og i bil, sigaretter og en og annen cigar. Tidligere generasjoner også på senga. De røkte pipe i tillegg.

Endret av Flintis
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Flintis skrev (1 minutt siden):

Nå røker ikke jeg lenger, men synes dere kan ha en sånn gruppe. Hvordan foregår røkingen i dag? Selv røkte jeg inne i godstolen og i bil, sigaretter og en og annen cigar. Tidligere generasjoner også på senga. De røkte pipe i tillegg.

Så vidt jeg vet, er disse moderne e-sigarettene siste skrik, der man kan velge alle slags mulige smaker. Dette kunne virke fordervende ovenfor unge, så nå har vel helsemyndighetene forbudt smakstilsettingen, i tillegg til deprimerende pakninger og låste skap i butikkene; sistnevnte har null effekt ifølge ansatte jeg har snakket med.

Pipe er jo skikkelig kult og retro - har en eller to piper liggende til tross for at jeg ikke røyker mer; ulempen er at pipetobakk må kjøpes i spesialbutikker og er blitt vanvittig dyrt.

Anonymkode: e7173...cca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flintis skrev (13 minutter siden):

Hvordan var det at Nyde en Cigar?

Anonymkode: 28d92...600

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Så vidt jeg vet, er disse moderne e-sigarettene siste skrik, der man kan velge alle slags mulige smaker. Dette kunne virke fordervende ovenfor unge, så nå har vel helsemyndighetene forbudt smakstilsettingen, i tillegg til deprimerende pakninger og låste skap i butikkene; sistnevnte har null effekt ifølge ansatte jeg har snakket med.

Pipe er jo skikkelig kult og retro - har en eller to piper liggende til tross for at jeg ikke røyker mer; ulempen er at pipetobakk må kjøpes i spesialbutikker og er blitt vanvittig dyrt.

En kan bruke foreksempel Petterøes nummer 2 i pipe.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hvordan var det at Nyde en Cigar?

Da må en ha god tid 45 til 60 minutter. En klipper cigaren i enden, tenner med en fyrstikk. Tar røken i munnen, inhalerer etter lyst og nyter den lille rusen cigaren gir. 

Kaffe og cognac i tilegg er heller ikke å forakte.

Så kan en gjerne være pen i tøyet foreksempel dress.

Som du forstår, et lite rituale med preg av høytid og ettertanke. Nesten på grense til meditasjon.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med du sto på barrikadene for denne saken, TS

Anonymkode: e564c...a59

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Hei. Tenkte vi kunne ha en gruppe vi som røyker, så kan vi utveksle erfaringer etc og kanskje treffes for en røyk?😄

Jeg røyker selv og er fornøyd med det, ingen planer om å slutte foreløpig, til det koser jeg meg for mye med røyken, rett og slett!

Er vi flere?

Sigaretter og tobakk er UT , det er helseskadelig for langtids brukere , langtidsrøykere er disponert for kols hvis de slutter å røyke..slik jeg har forstått det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flintis skrev (40 minutter siden):

En kan bruke foreksempel Petterøes nummer 2 i pipe.

Men smaken blir jo annerledes enn når man kjøper dedikert pipetobakk.

Flintis skrev (30 minutter siden):

Da må en ha god tid 45 til 60 minutter. En klipper cigaren i enden, tenner med en fyrstikk. Tar røken i munnen, inhalerer etter lyst og nyter den lille rusen cigaren gir. 

Kaffe og cognac i tilegg er heller ikke å forakte.

Så kan en gjerne være pen i tøyet foreksempel dress.

Som du forstår, et lite rituale med preg av høytid og ettertanke. Nesten på grense til meditasjon.

Man kan vel også bruke Zippo-lighter. Med inngravert navn; alltid praktisk å ha med seg ut på byen når noen spurte etter fyr.

Kan røpe grunnen til at jeg i sin tid begynte å festrøyke: Uteliv og sjekking av det motsatte kjønn. Da var pipe eller sigar ikke å forakte; mer stil over det enn over det vanlige dødelige røykte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Baktus2024 skrev (30 minutter siden):

Sigaretter og tobakk er UT , det er helseskadelig for langtids brukere , langtidsrøykere er disponert for kols hvis de slutter å røyke..slik jeg har forstått det.

Har du fått med deg at dagens samfunn har problemer med overvekt, som også er helseskadelig?

Der folk før i tiden fikk tiden til å gå ved å røyke, bruker folk idag tiden til å gafle i seg mat.

Men det er en stor ulempe ved røyking, alkohol og soling om sommeren: Dette gjør huden betydelig eldre. Grunnen til at jeg sluttet helt, var når jeg så alle rynkene folk jeg hadde gått på skolen med, hadde fått i ansiktet; folk i 30-årsalderen ser nesten dobbelt så gamle ut etter å ha "levd livet" i 20-årene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Baktus2024 skrev (45 minutter siden):

Ja, dette var virkelig relevant for tråden.....

Anonymkode: b16d1...50d

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Baktus2024 skrev (1 time siden):

Ergo har du intet i tråden å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...