Gå til innhold

Mange som pynter til jul før 1. Desember?

Gjest Rose26

Anbefalte innlegg

Jeg pynter når jeg føler for det, denne gangen var det tirsdag denne uken.

En ting jeg mener er riktig er å pynte før første søndag i advent, slik at staken og alt er klart. Akkurat i år så er jo det 1 desember, men noen år er første søndag i advent i november.

Jeg bryr meg ingenting om alle som sier «thanksgiving først», for vi feirer ikke dette i Norge. Vi i Norge feirer advent.  

Anonymkode: fe49a...fa8

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Nja, jeg tror det er mest snakk om mote. Før gjorde man jo disse tingene (juletrefester og sånt) i januar også. 

Det er OK at folk følger moter og forandrer på tradisjoner, så lenge de ikke snakker stygt om eller presser de som fortsetter å gjøre det på gamlemåten. Det ser jeg dessverre at det gjøres mer og mer. Husk at om en generasjon kommer andre moter, og da blir det kanskje deres måte å gjøre ting på som blir sett på som kjip og sjuskete.

Anonymkode: ee9c4...08a

Jeg tror ikke det handler om mote, men at folk har tilpasset seg dagens samfunn. Måten man feiret jul på for 50 år siden var også svært ulik den man feiret for 100 år. Jul (og kultur generelt) er ikke statisk, men vi mennesker har en tendens til å tenke at "vår måte", evt måten vi selv vokste opp med er "riktig". Det er så klart ikke tilfelle, det er bare å spørre alle beste- og oldeforeldre rundt omkring som har tilpasset seg nye måter å gjøre ting på, men som nok også husker hvordan deres foreldre reagerte på endringer i sin tid. 

Ellers er det jo hvert eneste år svært mange som gjør ting på "gamlemåten" som blir sinte av de som pynter tidlig. De som pynter tidlig ødelegger julen, er dumme (!) og det er liksom ikke måte på. Har aldri sett det samme sinnet andre veien - ikke en eneste gang. 

Anonymkode: afb41...cbc

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg tror ikke det handler om mote, men at folk har tilpasset seg dagens samfunn. Måten man feiret jul på for 50 år siden var også svært ulik den man feiret for 100 år. Jul (og kultur generelt) er ikke statisk, men vi mennesker har en tendens til å tenke at "vår måte", evt måten vi selv vokste opp med er "riktig". Det er så klart ikke tilfelle, det er bare å spørre alle beste- og oldeforeldre rundt omkring som har tilpasset seg nye måter å gjøre ting på, men som nok også husker hvordan deres foreldre reagerte på endringer i sin tid. 

Ellers er det jo hvert eneste år svært mange som gjør ting på "gamlemåten" som blir sinte av de som pynter tidlig. De som pynter tidlig ødelegger julen, er dumme (!) og det er liksom ikke måte på. Har aldri sett det samme sinnet andre veien - ikke en eneste gang. 

Da før du sjekke synet ditt,er endel innlegg du har oversett da... var er hel juletråd som ble slettet pga av det,for bare en uke siden. Men kan hende du ikke fikk med deg det ? Eller at du ikke var her akkurat da?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

fugl fønix skrev (4 minutter siden):

Da før du sjekke synet ditt,er endel innlegg du har oversett da... var er hel juletråd som ble slettet pga av det,for bare en uke siden. Men kan hende du ikke fikk med deg det ? Eller at du ikke var her akkurat da?

Jeg har absolutt forståelse for at de som pynter tidlig blir frustrert på "hvor dum går det an å bli du ødelegger Norge blabla!"-argumentene til de som pynter sent. Det er jo ikke sammenligbart med raseriet sentpynterne viser overfor tidligpynterne. Det er jo en helt egen sjanger her til lands. 

De som pynter tidlig koser seg med det og holder kjeft, mens de som gjør som i gamledager gjør det ikke. Det er udiskutabelt. 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg har absolutt forståelse for at de som pynter tidlig blir frustrert på "hvor dum går det an å bli du ødelegger Norge blabla!"-argumentene til de som pynter sent. Det er jo ikke sammenligbart med raseriet sentpynterne viser overfor tidligpynterne. Det er jo en helt egen sjanger her til lands. 

De som pynter tidlig koser seg med det og holder kjeft, mens de som gjør som i gamledager gjør det ikke. Det er udiskutabelt. 

Det der går begge veier du,så det er absolutt diskuterbart 😊! I den andre tråden som ble slettet på pga for mange brukerangrep,var det tidligpynterne,altså de som pyntet fra begynnelsen av november, som kritiserte oss som pynter 01 desember. Vi ble beskyldt for å være julepoliti,at vi er dumme, at vi ikke liker jul osv. Ble ganske ampert etterhvert, men skjønner jo at du ikke fikk med deg det da, for å si det sånn!

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

fugl fønix skrev (4 minutter siden):

Det der går begge veier du,så det er absolutt diskuterbart 😊! I den andre tråden som ble slettet på pga for mange brukerangrep,var det tidligpynterne,altså de som pyntet fra begynnelsen av november, som kritiserte oss som pynter 01 desember. Vi ble beskyldt for å være julepoliti,at vi er dumme, at vi ikke liker jul osv. Ble ganske ampert etterhvert, men skjønner jo at du ikke fikk med deg det da, for å si det sånn!

Bare husk at her inne er det du som kaller meg julepoliti og at jeg skulle ta meg en bolle ;)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

mommyaka skrev (Akkurat nå):

Bare husk at her inne er det du som kaller meg julepoliti og at jeg skulle ta meg en bolle ;)

Løgn,nå lyver du, var du som skrev det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mommyaka skrev (1 minutt siden):

Du lyver så det renner av deg, snakk om å kverulere BIG TIME!! Frekk er du

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fugl fønix skrev (5 minutter siden):

Du lyver så det renner av deg, snakk om å kverulere BIG TIME!! Frekk er du

Se...du gjorde det samme mot meg..du sa at jeg ba dere ta dere bolle...oh at jeg var julepoliti...

Imorgen er det 1 desember. God jul

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se...du gjorde det samme mot meg..du sa at jeg ba dere ta dere bolle...oh at jeg var julepoliti...

Fy faen du er jo psykopat, nå beskylder du meg for ting DU Skrev, jeg har aldri bedt deg om å ta deg en bolle eller kaldt deg for julepoliti,DET VAR DET DU SOM SKREV!! Du projiserer ting du  selv skrev over på meg, ikke greit i det hele tatt!! Spenner at du er et nettgalleriet som juger og er ute etter å irritere andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mommyaka skrev (6 minutter siden):

Skjønner at du er et nettroll og elsker å irritere andre!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fugl fønix skrev (12 minutter siden):

Skjønner at du er et nettroll og elsker å irritere andre!!

Dessverre et ekte menneske som står for det jeg mener og lei andre mennesker som elsker å tråkke på andre;) og ja krangle om pynting begynner å bli så teit at det er morsomt 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dessverre et ekte menneske som står for det jeg mener og lei andre mennesker som elsker å tråkke på andre;) og ja krangle om pynting begynner å bli så teit at det er morsomt 

Det gjør du faen ikke, du var veldig frekk ovenfor meg og andre i den andre tråden,og nå er du stygg mot meg igjen, i denne tråden og, beskylder meg for skrive ting du selv skrev i dine innlegg i andre tråden. Prosijering. Regelbrudd fra din side. Du er et nettroll !! Lyver så det renner av deg,ikke greit !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fugl fønix skrev (2 minutter siden):

Det gjør du faen ikke, du var veldig frekk ovenfor meg og andre i den andre tråden,og nå er du stygg mot meg igjen, i denne tråden og, beskylder meg for skrive ting du selv skrev i dine innlegg i andre tråden. Prosijering. Regelbrudd fra din side. Du er et nettroll !! Lyver så det renner av deg,ikke greit !!

Oi så sinna. Men igjen...siter meg gjerne der jeg er stygg og frekk mot deg...jeg er et menneske som kan ta imot kritikk og si jeg tok feil. Men da må du komme med bevis 

Eneste jeg gjør er p si min mening...og om man ikke takler det jeg sier er det synd. Men jeg er ikke slem 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mommyaka skrev (6 minutter siden):

Det var du som begynte den diskusjonen da,og i tillegg beskylder meg for ting du skrev,det ikke greit i det hele tatt, jeg er ikke ansvarlig for ting du skriver. selvfølgelig synes du det er morsomt,du er jo et nettroll.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oi så sinna. Men igjen...siter meg gjerne der jeg er stygg og frekk mot deg...jeg er et menneske som kan ta imot kritikk og si jeg tok feil. Men da må du komme med bevis 

Eneste jeg gjør er p si min mening...og om man ikke takler det jeg sier er det synd. Men jeg er ikke slem 

Jo det er du,når du beskylder meg for ting du selv skrev,du var frekk mot de andre og,ikke greit!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I alle dager, kan dere ta denne barnslige kranglingen et annet sted fremfor å kuppe ts sin tråd? 

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

fugl fønix skrev (Akkurat nå):

Det var du som begynte den diskusjonen da,og i tillegg beskylder meg for ting du skrev,det ikke greit i det hele tatt, jeg er ikke ansvarlig for ting du skriver. selvfølgelig synes du det er morsomt,du er jo et nettroll.

Ok så skrev jeg feil..jeg skulle bare gi et poeng til deg 

Men det er ikke jeg som har begynt denne diskusjonen. Jeg står og har stått på mitt at jeg pynter fra 3 november. Eneste jeg har sakt imot da er de som synes jeg er utolmodig og har demens 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok så skrev jeg feil..jeg skulle bare gi et poeng til deg 

Men det er ikke jeg som har begynt denne diskusjonen. Jeg står og har stått på mitt at jeg pynter fra 3 november. Eneste jeg har sakt imot da er de som synes jeg er utolmodig og har demens 

Jo du begynnte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...