AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #21 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Man er barnet til sin forelder uansett hvor gammel man blir. En 13-åring har VELDIG behov for foreldre. Anonymkode: 6f372...9f1 Vet ikke helt om jeg forstår hva det er du mener…? Det er ikke like normalt om en 26-åring klemmer og koser så mye, eller kryper oppi sengen til foreldrene, som at en 13-åring gjør det. Anonymkode: ade38...289 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #22 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Kan jo legge til at det er helt i orden å kose og klemme en 13-åring, selv om det er andre ting som er på tide å skille lag på (dusje og stelle seg, være naken, sove i hver sin seng etc). En 13-åring er enda et barn og barnet skal ikke måtte kjempe/rivalisere mot fars nye kjæreste. Anonymkode: ade38...289 Særlig hvis årsaken er at barnet har store problemer etter skilsmissen og er redd for å bli avvist, noe jeg mistenker er årsaken her: Ved å være så overdrevent klengete, vil hun vise ovenfor seg selv og andre at han er "hennes". Effekten av en skilsmisse i barnas liv blir undervurdert idag; barn kan oppleve dette veldig sterkt, og føle at tryggheten i livet deres har gått i stykker. Anonymkode: 940e4...e28 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #23 Del Skrevet 6 timer siden Rose26 skrev (2 minutter siden): Ja det er sant, jeg og datteren har hatt lange samtaler om mange forskjellige ting og jeg har sagt til henne at jeg er veldig glad for å være sammen med dem å at hun kan komme til meg hvis det er noe som plager henne. Jeg må nok tenke på at hun er tenåring og mye følelser og hormoner i sving. Ja, hun er i en sårbar alder, og det er nok bra du kom inn i livet hennes da hun var 10 og ikke da hun var 13. Anonymkode: ade38...289 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rose26 Skrevet 6 timer siden #24 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja, hun er i en sårbar alder, og det er nok bra du kom inn i livet hennes da hun var 10 og ikke da hun var 13. Anonymkode: ade38...289 Ja , jeg har vist henne at jeg er her for å bli og det tok en stund før hun åpnet seg og begynte å snakke med meg. Jeg håper bare at vi kan utvikle et forhold som gjør at hun føler seg trygg på å komme til meg hvis noe plager henne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #25 Del Skrevet 6 timer siden Burde ikke denne tråden egentlig flyttes til "Barn og familie"? Føler at en tråd om en 13-årings tilknytning til faren sin ikke hører hjemme i "Seksualitet". Anonymkode: 940e4...e28 1 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #26 Del Skrevet 6 timer siden Jeg tenker det er ikke normalt å bli sjalu på henne. Men jeg syns jo det er litt rar oppførsel, det virker på en måte som hun seksualiserer seg litt, og det burde man jo ta på alvor. Det kan jo hende hun har opplevd noe ugreit, og det trenger jo absolutt ikke å være med faren. Kan jo hende han ikke tolker signalene helt. Anonymkode: ed235...05d 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #27 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Særlig hvis årsaken er at barnet har store problemer etter skilsmissen og er redd for å bli avvist, noe jeg mistenker er årsaken her: Ved å være så overdrevent klengete, vil hun vise ovenfor seg selv og andre at han er "hennes". Effekten av en skilsmisse i barnas liv blir undervurdert idag; barn kan oppleve dette veldig sterkt, og føle at tryggheten i livet deres har gått i stykker. Anonymkode: 940e4...e28 Enig i dette. Må bare ikke bli sånn at 13-åringen ‘seksualiserer seg selv’ i et forsøk på å få fars oppmerksomhet. Er far og trådstarter nakne sammen på badet eller i sengen sammen, eller andre kjæresteting, og barnet stenges ute, så kan det fort føre galt av sted. Da vil barnet typisk gå for kjæreste-adferd, fremfor datter-adferd. Hvis far bruker mye nok tid og omsorg på barnet sitt, finnes det ingen grunn til at hun skal begynne å ‘oppføre seg som en liten kjæreste’. Anonymkode: ade38...289 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #28 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): det virker på en måte som hun seksualiserer seg litt Ja! Det er dette som jeg også reagerer på. Anonymkode: ade38...289 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #29 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Ja, tviler sterkt på at en overgriper som er "kjæreste" med datteren sin ville slippe folk utenfra inn; dette ville jo ødelegge for ham og sette "forholdet" deres i fare. Så det at han er sammen med deg tror jeg bør være det beste beviset for at det ikke skjer noe unaturlig her. .... Ingen grunn til alarm, mener jeg; at han er sammen med deg, er bevis nok til at du kan senke skuldrene. Anonymkode: 940e4...e28 Dette stemmer dessverre ofte ikke. Tvert om er det en del menn som er slik som skaffer seg et forhold til en voksen kvinne nettopp for å ikke bli mistenkt av andre for å holde på med ting de ikke burde med barn. Å tro at en voksen, kvinnelig partner utelukker pedofili er dessverre naivt. Anonymkode: a0ee6...14e 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #30 Del Skrevet 6 timer siden Rose26 skrev (48 minutter siden): Okei, takk for svar, jeg føler meg usikker men det er nok sant det du sier der. Han hadde faktisk ikke vært sammen med meg i 3 år om det var tilfelle. Dette var er betryggende svar for tankene som kverner, så takk . Det er ikke nødvendigvis normalt eller unormalt. Ene tante barnet mitt liker å sitte intil kose og stryke på armen. Ikke bare på foreldrene, men oss tanter og onkler også. Tok en liten prat om hvem dette er ok å gjøre på og ikke. Og st ikke alle ønsker slik kos. Jukke bevegelser, må det litt mer kontekt til. Lo hun for å være morsom etc Anonymkode: 604dd...3c6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #31 Del Skrevet 6 timer siden Hadde du tenkt slik om hun var klengete på mor? Barnet er 13 år, altså et barn og det er jo du som mener barnet sin oppførsel er seksuell. Hvorfor er det et problem at hun ser sin far naken, hvorfor er det et problem at hun ligger i armkroken? Eller hvorfor kan hun ikke gå uten bh hjemme i eget hjem? Seriøst, blir kvalm av at man tenker slik bare fordi far og datter har et nært forhold! Anonymkode: 17669...854 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #32 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hadde du tenkt slik om hun var klengete på mor? Det der var faktisk et godt spørsmål for jeg kan ikke en gang se for meg en mor som ville godtatt at barnet holdt på slik. Mulig jeg er fordomsfull og tar feil, og mulig det er motsatt vei med guttebarn, men jeg tror mødre ville slått raskere ned på jentebarns seksualisering av seg selv, enn hva fedre ville. Anonymkode: ade38...289 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HMK Skrevet 6 timer siden #33 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har vært i et forhold nå i 3 år hvor han jeg er sammen med har en datter på 13 år. Jeg er veldig glad i henne men forholdet mellom far og datter har jeg blitt preget av. Hun er veldig klengete på faren sin. Kan nevne noe av det jeg har observert som jeg reagerer... Første gangen kom jeg til han og da fant jeg han i sengen med henne h or hun lå å pusket han på brystet. Hun henger rundt han lenge og skal ha han til å puske/stryke på henne (dette skjer OFTE) på hytta da vi var der 1 uke hørte hun ikke på meg når jeg sa at han sto naken rundt hjørne for å skifte ( vi hadde akkurat vært å badet) , hub hadde vært på badet og jeg inne på hoved hytta. Hun gikk rett forbi meg for å se. Hun lp på sofaen inne på hytta med stredte bein og lagde bevegelser med hoftene. Jeg oppdaget på nytt at de lå i samme seng inne på annekset og da tok jeg det opp med han og sa at hun er 13 år og dette var hun for stor for..jeg fikk til svar at hun likte det for det var en måte og få henne til å snakke om alt og ingenting. (Hun holder seg mest for seg selv og er ikke så sosial av seg) På fergen hjem pusket han henne veldig mye på håret, på skuldrene og strøk tommelen over leppene hennes. Hun bruker ikke bh når hun er hos faren sin og trange topper. Sist jeg var på besøk der lå hun på gulvet på rygg i ført en trang topp å en kort shorts like nedenfor stolen hvor faren satt i. Jeg har tatt dette opp mange ganger men han sier "hun er bare sånn" . Jeg har også tatt opp det med at hun er så klengete og da får jeg til svar at "jeg kan ikke nekte henne klem og kos". Føler jeg aldri blir ferdig med dette og har lyst til å ta meg en prat med henne selv om det å bli kvinne og grensesetting ettersom jeg føler meg oversett å faktisk litt sjalu på den oppmerksomheten datteren på 13 får og ikke jeg som er kjæresten. Anonymkode: e156e...ca0 Det er DU som seksualiserer dette forholdet. Fysj for noen sjuke tanker. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sol79 Skrevet 6 timer siden #34 Del Skrevet 6 timer siden Syns det virker som at det er du som er problemet her. Du leser situasjonene på feil måte og overtolker ting fordi du er sjalu på barnet som i dine øyne tar bort oppmerksomhet fra deg. 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #35 Del Skrevet 6 timer siden Veldig rart og creepy. Hvordan klarer du å like han? Anonymkode: 3f6b2...907 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #36 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Det der var faktisk et godt spørsmål for jeg kan ikke en gang se for meg en mor som ville godtatt at barnet holdt på slik. Mulig jeg er fordomsfull og tar feil, og mulig det er motsatt vei med guttebarn, men jeg tror mødre ville slått raskere ned på jentebarns seksualisering av seg selv, enn hva fedre ville. Anonymkode: ade38...289 Det er jo du som seksualiserer dette barnet. Jeg som mor til ei jente hadde ikke sagt til mitt barn at hjemme må vi ha på bh, du kan ikke ligge i armkroken for kos det er du for stort til. Du må dekke deg til hjemme for vi foreldre kan tenke seksuelle tanker. Dette er jo bare kvalmt av deg og det er ikke galt at et barn har nært forhold til sin far. Anonymkode: 17669...854 3 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #37 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det er jo du som seksualiserer dette barnet. Jeg som mor til ei jente hadde ikke sagt til mitt barn at hjemme må vi ha på bh, du kan ikke ligge i armkroken for kos det er du for stort til. Du må dekke deg til hjemme for vi foreldre kan tenke seksuelle tanker. Dette er jo bare kvalmt av deg og det er ikke galt at et barn har nært forhold til sin far. Anonymkode: 17669...854 Av meg? Jeg er ikke trådstarter. Jeg reagerer på det å lage jukkebevegelser eller forsøke å se far naken. Kjenner ingen kvinner/mødre som ville tenkt at det var helt greit av en 13-åring. Vi ville reagert, spurt oss selv hva som skjer. Anonymkode: ade38...289 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #38 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Dette stemmer dessverre ofte ikke. Tvert om er det en del menn som er slik som skaffer seg et forhold til en voksen kvinne nettopp for å ikke bli mistenkt av andre for å holde på med ting de ikke burde med barn. Å tro at en voksen, kvinnelig partner utelukker pedofili er dessverre naivt. Anonymkode: a0ee6...14e Av sakene som ha vært i mediene, har menn også hatt en voksen partner, men denne partneren har vært med på leken, enten aktivt ved å selv delta, eller passivt ved å akseptere dette. I et samfunn der terskelen for å varsle om overgrep er så lav som idag, ville det ha vært usedvanlig dumt av en overgriper etter å først ha vært singel med et barn bli kjent med en voksen partner som kunne utgjøre en fare for vedkommende. Anonymkode: 940e4...e28 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #39 Del Skrevet 5 timer siden Rose26 skrev (1 time siden): Det er vell kansje å vinkle det litt feil? Det jeg mener med det er at kommunikasjonen mellom dem er bedre enn mellom oss når jeg er på besøk der og barna er der. Jeg har tatt det opp med han angående forskjellen og da fikk jeg til svar at han vokste opp med at den skulle gå til barna og de voksne skulle være nøytrale. Jeg skriver her fordi jeg ønsker tips eller råd om hvordan jeg kan konfrontere han på en måte som gjør jeg får svar på det som ligger å murrer i underbevisstheten. Og du syntes dette passet under forumet seksualitet? Anonymkode: 64903...996 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sol79 Skrevet 5 timer siden #40 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Av meg? Jeg er ikke trådstarter. Jeg reagerer på det å lage jukkebevegelser eller forsøke å se far naken. Kjenner ingen kvinner/mødre som ville tenkt at det var helt greit av en 13-åring. Vi ville reagert, spurt oss selv hva som skjer. Anonymkode: ade38...289 Kan aldri tenke meg at denne jenta gjorde jukkebevegelser. Det er noe trådstarter "ser". 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå