AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #1 Del Skrevet 4 timer siden Jeg har vært i et forhold nå i 3 år hvor han jeg er sammen med har en datter på 13 år. Jeg er veldig glad i henne men forholdet mellom far og datter har jeg blitt preget av. Hun er veldig klengete på faren sin. Kan nevne noe av det jeg har observert som jeg reagerer... Første gangen kom jeg til han og da fant jeg han i sengen med henne h or hun lå å pusket han på brystet. Hun henger rundt han lenge og skal ha han til å puske/stryke på henne (dette skjer OFTE) på hytta da vi var der 1 uke hørte hun ikke på meg når jeg sa at han sto naken rundt hjørne for å skifte ( vi hadde akkurat vært å badet) , hub hadde vært på badet og jeg inne på hoved hytta. Hun gikk rett forbi meg for å se. Hun lp på sofaen inne på hytta med stredte bein og lagde bevegelser med hoftene. Jeg oppdaget på nytt at de lå i samme seng inne på annekset og da tok jeg det opp med han og sa at hun er 13 år og dette var hun for stor for..jeg fikk til svar at hun likte det for det var en måte og få henne til å snakke om alt og ingenting. (Hun holder seg mest for seg selv og er ikke så sosial av seg) På fergen hjem pusket han henne veldig mye på håret, på skuldrene og strøk tommelen over leppene hennes. Hun bruker ikke bh når hun er hos faren sin og trange topper. Sist jeg var på besøk der lå hun på gulvet på rygg i ført en trang topp å en kort shorts like nedenfor stolen hvor faren satt i. Jeg har tatt dette opp mange ganger men han sier "hun er bare sånn" . Jeg har også tatt opp det med at hun er så klengete og da får jeg til svar at "jeg kan ikke nekte henne klem og kos". Føler jeg aldri blir ferdig med dette og har lyst til å ta meg en prat med henne selv om det å bli kvinne og grensesetting ettersom jeg føler meg oversett å faktisk litt sjalu på den oppmerksomheten datteren på 13 får og ikke jeg som er kjæresten. Anonymkode: e156e...ca0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #2 Del Skrevet 4 timer siden Nei ikke normalt. Men at du er sjalu på en 13 åring som kanskje har og blir misbrukt av far syns jeg er grusomt. Noe har denne jenta blitt utsatt for. Anonymkode: f5b8c...f09 6 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rose26 Skrevet 4 timer siden #3 Del Skrevet 4 timer siden (endret) Det er vell kansje å vinkle det litt feil? Det jeg mener med det er at kommunikasjonen mellom dem er bedre enn mellom oss når jeg er på besøk der og barna er der. Jeg har tatt det opp med han angående forskjellen og da fikk jeg til svar at han vokste opp med at den skulle gå til barna og de voksne skulle være nøytrale. Jeg skriver her fordi jeg ønsker tips eller råd om hvordan jeg kan konfrontere han på en måte som gjør jeg får svar på det som ligger å murrer i underbevisstheten. Endret 4 timer siden av Rose26 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #4 Del Skrevet 4 timer siden Misstenker du misbruk? Og har du i såfall gått i 3! År og misstenkt dette uten å gjør noe med det? Anonymkode: fb0b5...970 3 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #5 Del Skrevet 4 timer siden Uansett hva denne 13 åringen gjør, er det jo far det er noe galt med?! Hun er et barn! Anonymkode: 35f65...ffa 4 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #6 Del Skrevet 4 timer siden Rose26 skrev (5 minutter siden): Det er vell kansje å vinkle det litt feil? Det jeg mener med det er at kommunikasjonen mellom dem er bedre enn mellom oss når jeg er på besøk der og barna er der. Jeg har tatt det opp med han angående forskjellen og da fikk jeg til svar at han vokste opp med at den skulle gå til barna og de voksne skulle være nøytrale. Jeg skriver her fordi jeg ønsker tips eller råd om hvordan jeg kan konfrontere han på en måte som gjør jeg får svar på det som ligger å murrer i underbevisstheten. Hvis det faktisk hadde vært noe i det du mistenker ham for, hadde han ikke vært sammen med deg de siste tre årene; da hadde han hatt all grunn til å leve som singel far. Anonymkode: 940e4...e28 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #7 Del Skrevet 4 timer siden Denne tråden har jeg lest før, for noen år siden. Altså kliss lik tråd. Anonymkode: 94dba...c10 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rose26 Skrevet 4 timer siden #8 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Misstenker du misbruk? Og har du i såfall gått i 3! År og misstenkt dette uten å gjør noe med det? Anonymkode: fb0b5...970 Har ikke mistenkt det i 3 år , dette har blitt observert siden sommer og nå være 110% sikker før man tar det steget. Jeg skal prøve å komme i dialog med henne på en forsiktig måte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rose26 Skrevet 4 timer siden #9 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvis det faktisk hadde vært noe i det du mistenker ham for, hadde han ikke vært sammen med deg de siste tre årene; da hadde han hatt all grunn til å leve som singel far. Anonymkode: 940e4...e28 Okei, takk for svar, jeg føler meg usikker men det er nok sant det du sier der. Han hadde faktisk ikke vært sammen med meg i 3 år om det var tilfelle. Dette var er betryggende svar for tankene som kverner, så takk . 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #10 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvis det faktisk hadde vært noe i det du mistenker ham for, hadde han ikke vært sammen med deg de siste tre årene; da hadde han hatt all grunn til å leve som singel far. Anonymkode: 940e4...e28 Det stemmer ikke nødvendigvis. Det er forskjell på det å seksuelt misbruke et barn, og det å ha manglende grensesetting overfor et barn. Det første har den voksne en egen interesse av, og vil dermed forsøke å unngå å bli avbrutt. Det andre skyldes at den voksne mangler bevissthet eller evne, og dermed ikke har noen grunn til å holde andre unna. Anonymkode: ade38...289 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #11 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Hvis det faktisk hadde vært noe i det du mistenker ham for, hadde han ikke vært sammen med deg de siste tre årene; da hadde han hatt all grunn til å leve som singel far. Anonymkode: 940e4...e28 For noe tull. Anonymkode: ca883...82c 5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #12 Del Skrevet 4 timer siden Rose26 skrev (4 minutter siden): Okei, takk for svar, jeg føler meg usikker men det er nok sant det du sier der. Han hadde faktisk ikke vært sammen med meg i 3 år om det var tilfelle. Dette var er betryggende svar for tankene som kverner, så takk . Men det stemmer altså ikke, det er en overforenkling. Anonymkode: ade38...289 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #13 Del Skrevet 4 timer siden Det virker som hun har fått rollen som partneren hans. Her ville alle alarmbjeller ringt hos meg. Anonymkode: ca883...82c 2 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #14 Del Skrevet 4 timer siden Tror du bør ta en prat med mor om hun er klar over dette? Og datteren om grenser, evt anonymt til BV for en sjekk av far… dette er ikke normalt. Anonymkode: 9078f...d90 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #15 Del Skrevet 4 timer siden Hva er normalt? Min mormor prøvde å imøtekomme meg på en ferie med min far,(ang pupper,mensen,kvinner osv). Jeg fikk ALT i mot mormor og stolte på far(mamma var ikke med selv om de var skilt på 5. Året). I blant er fedre gode til å lytte. Jeg fikk større og større tillit til min far om å snakke om ømfintlige temaer jo eldre jeg ble, men synkront fikk jeg større og større behov for fysisk avstand. I dag er jeg 32. Jeg har dog aldri blitt "truet" av andre kvinner. Om du truer hennes plass så kan jo saken være en annen. Kvinner som kjønn og mennesklig art er sjalu. Du føler deg åpenbart truet av henne. Du mistenker jo faktisk at fyren du puler er pedofil. Hun føler seg nok truet hun også. Anonymkode: 6f372...9f1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #16 Del Skrevet 4 timer siden Rose26 skrev (Akkurat nå): Okei, takk for svar, jeg føler meg usikker men det er nok sant det du sier der. Han hadde faktisk ikke vært sammen med meg i 3 år om det var tilfelle. Dette var er betryggende svar for tankene som kverner, så takk . Ja, tviler sterkt på at en overgriper som er "kjæreste" med datteren sin ville slippe folk utenfra inn; dette ville jo ødelegge for ham og sette "forholdet" deres i fare. Så det at han er sammen med deg tror jeg bør være det beste beviset for at det ikke skjer noe unaturlig her. Når det gjelder tenåringer i begynnelsen av puberteten, kan de være utrolig klengete hvis de har emosjonelle problemer etter for eksempel en skilsmisse, og knytte seg utrolig sterkt til en av foreldrene av frykt for å miste ham/henne; i en gammel tråd på KG ble dette tatt opp, der en datter krøp opp til sengen til faren sin i minimal påkledning. Problemet i slike situasjoner er at faren ikke har stort annet valg enn å forholde seg til dette som noe normalt og vente til fasen går over av seg selv; avviser ham datteren og tar avstand, vil dette føre til psykiske vanskeligheter for henne, som føler at hun blir avvist atter en gang. Når det gjelder påkledning, kan man ta det helt med ro; dagens 13-åringer kler seg utfordrernde, og vil utforske reaksjonene fra omverdenen. Ingen grunn til alarm, mener jeg; at han er sammen med deg, er bevis nok til at du kan senke skuldrene. Anonymkode: 940e4...e28 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #17 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Det stemmer ikke nødvendigvis. Det er forskjell på det å seksuelt misbruke et barn, og det å ha manglende grensesetting overfor et barn. Det første har den voksne en egen interesse av, og vil dermed forsøke å unngå å bli avbrutt. Det andre skyldes at den voksne mangler bevissthet eller evne, og dermed ikke har noen grunn til å holde andre unna. Anonymkode: ade38...289 Kan jo legge til at det er helt i orden å kose og klemme en 13-åring, selv om det er andre ting som er på tide å skille lag på (dusje og stelle seg, være naken, sove i hver sin seng etc). En 13-åring er enda et barn og barnet skal ikke måtte kjempe/rivalisere mot fars nye kjæreste. Anonymkode: ade38...289 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rose26 Skrevet 3 timer siden #18 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hva er normalt? Min mormor prøvde å imøtekomme meg på en ferie med min far,(ang pupper,mensen,kvinner osv). Jeg fikk ALT i mot mormor og stolte på far(mamma var ikke med selv om de var skilt på 5. Året). I blant er fedre gode til å lytte. Jeg fikk større og større tillit til min far om å snakke om ømfintlige temaer jo eldre jeg ble, men synkront fikk jeg større og større behov for fysisk avstand. I dag er jeg 32. Jeg har dog aldri blitt "truet" av andre kvinner. Om du truer hennes plass så kan jo saken være en annen. Kvinner som kjønn og mennesklig art er sjalu. Du føler deg åpenbart truet av henne. Du mistenker jo faktisk at fyren du puler er pedofil. Hun føler seg nok truet hun også. Anonymkode: 6f372...9f1 Jeg føler meg ikke truet av henne men skjønner hva du mener. Vi har snakket om at han må sette grenser og stille krav til henne slik at det ikke går utover henne for jeg sa at hvis han ikke gjør det kan hun gjøre det samme om moren finner seg en ny partner. Han sa da at han skulle snakke med henne om det. Jeg har også sagt til han at moren kan snakke med datteren om nysgjerrighet osv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #19 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Kan jo legge til at det er helt i orden å kose og klemme en 13-åring, selv om det er andre ting som er på tide å skille lag på (dusje og stelle seg, være naken, sove i hver sin seng etc). En 13-åring er enda et barn og barnet skal ikke måtte kjempe/rivalisere mot fars nye kjæreste. Anonymkode: ade38...289 Man er barnet til sin forelder uansett hvor gammel man blir. En 13-åring har VELDIG behov for foreldre. Anonymkode: 6f372...9f1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rose26 Skrevet 3 timer siden #20 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Kan jo legge til at det er helt i orden å kose og klemme en 13-åring, selv om det er andre ting som er på tide å skille lag på (dusje og stelle seg, være naken, sove i hver sin seng etc). En 13-åring er enda et barn og barnet skal ikke måtte kjempe/rivalisere mot fars nye kjæreste. Anonymkode: ade38...289 Ja det er sant, jeg og datteren har hatt lange samtaler om mange forskjellige ting og jeg har sagt til henne at jeg er veldig glad for å være sammen med dem å at hun kan komme til meg hvis det er noe som plager henne. Jeg må nok tenke på at hun er tenåring og mye følelser og hormoner i sving. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå