Gå til innhold

Vid nedentil fem mnd etter fødsel

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det er over fem mnd siden jeg fødte, og jeg føler meg fortsatt vid nedentil. Til dere som føler dere ganske like nedentil som før fødsel: når ble ting normalt?

Syns det er trist å ha sex med mannen min på grunn av at jeg føler meg vid og merker at han ikke kommer like fort som før. Føler meg ikke like attraktiv. 

Anonymkode: 82f68...403

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Å du gjør knipeøvelser korrekt? Kan anbefale å dra til en fysioterapeut med kunnskap om bekkenbunnstrening. 

Anonymkode: 4a58a...2a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan være du har fått en levatorskade da blir det ofte sånn. 

Anonymkode: de0dd...8e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Å du gjør knipeøvelser korrekt? Kan anbefale å dra til en fysioterapeut med kunnskap om bekkenbunnstrening. 

Anonymkode: 4a58a...2a4

Var hos en fysioterapeut m bekkenbunnskompetanse to mnd etter fødsel. Hun da at jeg hadde god kontakt med musklene, men at de ikke var så sterke (men det var jo relativt rask tid etter fødselen). Hun sa også at jeg kniper riktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Kan være du har fått en levatorskade da blir det ofte sånn. 

Anonymkode: de0dd...8e7

Kan en slik skade heles? Hvordan vet jeg om jeg har fått levatorskade?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Det er over fem mnd siden jeg fødte, og jeg føler meg fortsatt vid nedentil. Til dere som føler dere ganske like nedentil som før fødsel: når ble ting normalt?

Syns det er trist å ha sex med mannen min på grunn av at jeg føler meg vid og merker at han ikke kommer like fort som før. Føler meg ikke like attraktiv. 

Det kan jo fortsatt gå seg til, ammer du? Ellers er det ganske typisk symptom på avrevet og/eller overstrukket levator.

Anonymkode: 7f2f6...01d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Kan en slik skade heles? Hvordan vet jeg om jeg har fått levatorskade?

Ikke den du siterte, men svarer allikevel. En del kan bedres i løpet av det første året. Diagnostisering foregår på sykehus, men det er ingen behandling for denne typen skader så det er egentlig ikke noe poeng i å diagnostisere annet enn dersom du har et sterkt ønske om å vite det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Det kan jo fortsatt gå seg til, ammer du? Ellers er det ganske typisk symptom på avrevet og/eller overstrukket levator.

Ok, så bra å høre. Håper virkelig det går seg til. Ja, jeg fullammer, men har fått tilbake menstruasjon. Så vet ikke helt om hormonnivået da er på normalt nivå, eller om det påvirkes av ammingen selv om mensen er tilbake …?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ikke den du siterte, men svarer allikevel. En del kan bedres i løpet av det første året. Diagnostisering foregår på sykehus, men det er ingen behandling for denne typen skader så det er egentlig ikke noe poeng i å diagnostisere annet enn dersom du har et sterkt ønske om å vite det. 

Skjønner. Er jo kanskje et poeng å vite hva det er uansett da. Moren til en venninne opererte (strammet opp) etter tre fødsler, og det er jo litt greit å vite om det er mulig eller om man bare på akseptere vidheten og leve videre.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ok, så bra å høre. Håper virkelig det går seg til. Ja, jeg fullammer, men har fått tilbake menstruasjon. Så vet ikke helt om hormonnivået da er på normalt nivå, eller om det påvirkes av ammingen selv om mensen er tilbake …?

Ja, det er ikke lett å si, du må nesten bare vente å se.

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Skjønner. Er jo kanskje et poeng å vite hva det er uansett da. Moren til en venninne opererte (strammet opp) etter tre fødsler, og det er jo litt greit å vite om det er mulig eller om man bare på akseptere vidheten og leve videre.  

Ja det forstår jeg! De er som regel veldig flinke til å diagnostisere på sykehusene nå, så dersom det ikke bedrer seg det neste halve året ville jeg tatt en tur til legen og fått en henvisning. Håper det ordner seg for deg. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fem måneder er fremdeles kort tid. Legen sa til meg at man må regne med at det tar ett år før kroppen er tilbake som normalt. Ikke mist motet. Fortsett med knipeøvelser og hvis du ikke synes det er noen som helst bedring om noen måneder så ta deg en tur til legen. :) 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...