Gå til innhold

Det elendie utleiemarkedet i Elverum

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg vet ikke helt hvor jeg skal poste dette men som nyinnflytter til en småby fra en storby er det mye jeg synes er trøblette. Jeg er riktignok ikke helt ukjent med småbyen da jeg gikk her på vgs for ganske mange år siden. Jeg har ikke bil eller førerkort så jeg veit jeg sliter på kollektivfronten men er i gang med å ta førerkort da jeg skjønte at her er dette nødvendig. Men så var det utleiefronten da. Ønsker ikke å bli sett på som den ustabile leietakeren som etter all sannsynlighet ikke blir tilfreds. I våres fikk jeg ikke napp på annonsen jeg la ut så måtte bare ta kontakt et sted, og fikk napp til slutt. Akkurat da var jeg så glad at jeg takket ja. Men ser at med den lave standarden her og en utleier som nesten er umulig å få tak i samt en muggete do, gjør at jeg ikke trives særlig. Og jeg isolerer meg, noe som ikke hjelper. Jeg måtte bare ha ut litt frustrasjon over det her. Jeg pleier vanligvis ikke være så mye inne men jeg føler meg litt maktesløs. Ønsker å slå meg ned her men ser at jeg kan bli tvunget til å flytte her i fra til hamar eller løten. Er det virkelig sååå vanskelig å få leid en god bolig her? Kan gjerne bo i kollektiv om det blir en løsning med tanke på pris og det sosiale. Takk for all hjelp og til de som ønsker å hjelpe

Anonymkode: a375a...9ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du må jo bare se deg om etter noe nytt sted å bo, det dukker vel opp noe etterhvert.. 🙂

Anonymkode: 66e60...f02

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elverum er et høl. Se på det som et tegn og en velsignelse og flytt til Hamar, er mye finere å bo der.

Anonymkode: 40aac...9e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvorfor vil du så gjerne bo i Elverum? Har bodd der selv, og har litt familie som bor der. Og jeg har bodd flere forskjellige steder, og Elverum er det verste stedet jeg har bodd. Store deler av familien min har og flyttet. Og de har ikke mye positivt å si om Elverum. Ville mye heller ha bodd i Hamar.

Anonymkode: 8b384...261

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et lite tips - når du skal sende melding eller e-post til utleiere, er det lurt å se over rettskrivingen en ekstra gang før man sender. Da gjør man umiddelbart et bedre inntrykk. Ikke for å være grammar nazi her inne altså, men det er ganske mange feil i innlegget ditt. Det er det noen utleiere som kan reagere på. 
Ellers lurer også jeg på hvorfor du absolutt MÅ bo på Elverum… Og det høres ut som at du bør komme deg bort fra leiligheten du bor i nå, jeg skjønner det må være frustrerende. 

Anonymkode: 4adc6...a93

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...