Gå til innhold

Menn som er så opphengt i at dama skal være tynn og pen, dere kan gå glipp av noe fint.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Eller så er det bare dårlig kamuflert skadefryd? 

Anonymkode: fe5d6...dcf

Kan være det og. Hva er galt med å bli rammet av det innimellom? I denne tråden har hun i tillegg blitt presset opp o et hjørne og må forsvare seg. Da er det jo ikke så rart at hun påpeker at han vil ha henne tilbake som et slags argument mot alle disse andre weirde angrepene i denne tråden.

Anonymkode: 4965f...ffa

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Dette spørsmålet burde jo stilles til kvinner og menn, ikke kun til menn. Da får man flere svar/synspunkter.

Anonymkode: df46e...bd9

Det har jo overføringsverdi til alle. Hun brukte sin egen situasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Helt uenig. Synes dette var en av de mest fornuftige trådene jeg har lest her. Ts forteller noe flere kan ha nytte av å reflektere over. At mannen er den store taperen her får vi tåle, for det er jo sant. 

Anonymkode: 2618a...8fa

Jeg ser det store bildet. I en like plausibel historie så har man byttet om på kjønnene og dama er den store taperen. Eller en mann (eller kvinne) blir arbeidsledig/deprimert/…, partneren går, for så å oppleve at mannen (eller kvinnen) får en toppjobb, blir et fyrverkeri av en person eller lignende.

Lærdommen er kanskje å gå for et menneske man liker og kan se en framtid med?

Anonymkode: 1e777...a12

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 28.11.2024 den 9.46):

Lenge før vi avsluttet. Men vi har barn sammen og vanker i samme krets, så jeg må jo forholde meg til ham. Det er litt problematisk når han viser med hele seg at han angrer på bruddet.

Anonymkode: 14600...aff

Men i HI påstår du at det var du som gikk. Så det gir ingen mening å si at han angrer.

Sikker på at det ikke er du som angrer?

Anonymkode: 5214d...96a

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Men i HI påstår du at det var du som gikk. Så det gir ingen mening å si at han angrer.

Jo, det gjør det. Hvis du bruker litt mer tankekraft.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Han angrer på bruddet. At bruddet ble et faktum. Selv om det var jeg som gikk, var det hans manglende respekt, null sex og bodyshaming fra hans side som bidro til bruddet. Jeg angrer selvfølgelig ikke. Med mannen trenger jeg ikke å stresse hvis jeg legger på meg et par kilo.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Han angrer på bruddet. At bruddet ble et faktum. Selv om det var jeg som gikk, var det hans manglende respekt, null sex og bodyshaming fra hans side som bidro til bruddet. Jeg angrer selvfølgelig ikke. Med mannen trenger jeg ikke å stresse hvis jeg legger på meg et par kilo.

Så bare glem hateren. Hva så om han synlig angrer seg, det er patetisk av han. 

Anonymkode: adda2...d08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Kan være det og. Hva er galt med å bli rammet av det innimellom? I denne tråden har hun i tillegg blitt presset opp o et hjørne og må forsvare seg. Da er det jo ikke så rart at hun påpeker at han vil ha henne tilbake som et slags argument mot alle disse andre weirde angrepene i denne tråden.

Det er ikke galt men kanskje ikke et veldig troverdig utgangspunkt for en moralpreken?

Når man i tillegg skriver «Etter mange år med fatigue, smerter, vann i kroppen og annen dritt, kom jeg endelig til en spesialist som "fikset" meg» og vet hvor mye sånt tærer på alle rundt også- kan man da hevde at det bare er at hun var overvektig som gjorde at x ble en x fordi han endret adferd?

Mener på ingen måte at det ikke finnes et viktig budskap i at utseende ikke er alt, men der stopper det også. Overvekt kommer ofte med fler konsekvenser utover det helt åpenbart visuelle, som for eksempel det Ts nevner. Kanskje redusert aktivitetsnivå, tiltaksløshet osv.- det kan selvfølgelig skyldes andre årsaker men alt henger sammen. At den nye mannen måtte ta tak ansvar istedenfor at man tok det selv taler jo for dette.

Og da kanskje skadefryd blir litt feil vinkling av det hele. Dette var ikke tenkt som et angrep, men antar at når man poster i et forum for voksne i en lett belærende tone forventer man seg også kommentarer og ikke bare glade hurrarop.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er ikke galt men kanskje ikke et veldig troverdig utgangspunkt for en moralpreken?

Når man i tillegg skriver «Etter mange år med fatigue, smerter, vann i kroppen og annen dritt, kom jeg endelig til en spesialist som "fikset" meg» og vet hvor mye sånt tærer på alle rundt også- kan man da hevde at det bare er at hun var overvektig som gjorde at x ble en x fordi han endret adferd?

Mener på ingen måte at det ikke finnes et viktig budskap i at utseende ikke er alt, men der stopper det også. Overvekt kommer ofte med fler konsekvenser utover det helt åpenbart visuelle, som for eksempel det Ts nevner. Kanskje redusert aktivitetsnivå, tiltaksløshet osv.- det kan selvfølgelig skyldes andre årsaker men alt henger sammen. At den nye mannen måtte ta tak ansvar istedenfor at man tok det selv taler jo for dette.

Og da kanskje skadefryd blir litt feil vinkling av det hele. Dette var ikke tenkt som et angrep, men antar at når man poster i et forum for voksne i en lett belærende tone forventer man seg også kommentarer og ikke bare glade hurrarop.

Altså. Jeg gjorde like mye som tidligere selv om jeg var sliten. Husarbeid, fulltidsjobb, oppfølging av barn på treninger osv. Jeg hadde for øvrig ikke så stor overvekt at det gjorde noe. Hadde på det største BMI på 27. Det er ikke akkurat begrensende mht aktivitet og sånt.

TS

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså. Jeg gjorde like mye som tidligere selv om jeg var sliten. Husarbeid, fulltidsjobb, oppfølging av barn på treninger osv. Jeg hadde for øvrig ikke så stor overvekt at det gjorde noe. Hadde på det største BMI på 27. Det er ikke akkurat begrensende mht aktivitet og sånt.

TS

Hei Ts

jeg skrev i går at du virka glad for at eksen din angra seg, og du ble litt irritert på meg for det. Budskapet her er jo at eksen din mistet følelsene når du sleit, det er ikke ok, spesielt når dere var en familie og du var syk. Jeg er glad at mannen du har nå virker mye mer harmonisk og god mot deg. Håper medisinene fortsetter å virke og at du fortsetter å være i god form. Det var sikkert ikke gøy for deg å gå opp mange kg og skikkelig ille måtte det være at eksen din da ikke begjærte deg lenger. Glad du har det bra nå👍

Anonymkode: 6ca34...438

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 27.11.2024 den 21.56):

Da jeg møtte min ekssamboer, var jeg veldig tynn. Gode gener og idrett gjorde susen. Han var sååå forelsket, sååå kåt på meg. Helt til jeg ble syk etter tre barnefødsler, la på meg og havnet i nedre grense for overvekt. Da ble det stopp på sexen, han begynte å chatte med andre og sluttet helt å se på meg. Han klarte ikke å tenne på meg fordi jeg la på meg. Selv om han visste svært godt at jeg ikke akkurat kunne noe for disse få ekstra kiloene. Etter fire år på denne måten, gikk jeg fra ham. 

Min nåværende mann traff meg på Tinder. Jeg hadde ingen superflatterende bilder med magen sugd inn, "heldige vinkler" og så videre. Han likte smilet mitt, humoren min og intellektet mitt. Så er jeg også god i senga, ifølge ham. Leken, utforskende og fri. Etter mange år med fatigue, smerter, vann i kroppen og annen dritt, kom jeg endelig til en spesialist som "fikset" meg. Nå er jeg 15 kilo lettere enn jeg var på mitt tyngste. Selvfølgelig vil jeg aldri bli undervektig med tenåringskropp, som da jeg var tenåring. Men jeg ser smashing og slank ut. Min mann forgudet meg før, og han forguder meg nå. Hans lyst på meg og hans forhold til meg endret seg ikke etter at jeg mistet kiloene. 

Men nå er eksen bitter. Mest på seg selv. Han har fått flere kommentarer på at jeg har blitt slank og fin, og at han er dum som lot "denne berta" gå. Men jeg er den samme berta. Som hjalp ham gjennom depresjonen, som alltid støttet ham, som laget hans favorittmat, som overrasket ham med små gaver og opplevelser, som elsket å ha sex med ham. Jeg er den samme, bare 15 kilo lettere. Han kunne hatt alt dette fortsatt, og barna kunne ha levd i en kjernefamilie. Men han kastet alt bort fordi jeg ble overvektig. Han er for øvrig fortsatt singel, og de to kjærestene han har hatt etter meg (selvfølgelig, slanke og noen år yngre enn ham), har vist seg å være drama queens og utrolig krevende. 

Så dere menn som MÅÅÅÅ ha ung og slank dame - MÅÅÅ dere virkelig det? Er det det som er det viktigste? Eller er følelsen av omsorg, den gode humoren og det å ha en skuddsikker sidekick mye viktigere?

Sikker på at det kun er eksen din som er bitter? For du høres ganske så bitter ut selv. Og det å sitte og gnu på dette såppass lang tid etter bruddet, det tyder vel på at du ikke er ferdig med eksen? Hvis han du er sammen med nå er så utrolig og god, hvorfor diskuterer du eksen her inne på kvinneguiden? 

Anonymkode: 40a8d...5ee

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS, man må faktisk tenne på den man skal ha sex med. Tenner man ikke på fett, valker, knokler, kviser, stygt ansikt, strekkmerker, manboobs, brune øyne, whatever veier ikke personligheten nok opp. Kan fint være venner uavhengig av utseendet, men man sexer altså ikke med de man synes er uattraktive. Hvertfall gjør ikke flertallet det.

Anonymkode: 2f5bd...bda

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS, man må faktisk tenne på den man skal ha sex med. Tenner man ikke på fett, valker, knokler, kviser, stygt ansikt, strekkmerker, manboobs, brune øyne, whatever veier ikke personligheten nok opp. Kan fint være venner uavhengig av utseendet, men man sexer altså ikke med de man synes er uattraktive. Hvertfall gjør ikke flertallet det.

Anonymkode: 2f5bd...bda

Men da bør slike som deg drite i å flytte sammen med noen, og drite i å gifte dere. Vær single eller ha en situationship, som avsluttes med en gang den du puler på, ikke lenger oppfyller kravene til attraktivitet. ALLE blir eldre og styggere med alderen. Mange får strekkmerker, mange legger på seg noen kilo, noen blir syk, noen må amputere et bein, mister håret eller må ha tannproteser. Hvis man skal kuttet ut sex med samboer/ektefelle med en gang denne ikke lenger er ung, stram og pen, så er hele poenget med seriøse forhold borte. 

Jeg hadde ingen problemer med å bli ansett attraktivt av andre enn eksen. Mannen min har aldri pekt på valker, strekkmerker og de få ekstra kiloene jeg hadde. Det var altså ikke snakk om masse FETT, nei. Mitt poeng er at hvis du gifter deg eller flytter sammen med en dame KUN fordi hun er ung, stram og pen, så bør du ikke gifte deg/flytte sammen.

TS

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 27.11.2024 den 22.33):

Så mange stygge svar til ts her, om at overvekt er stygt osv.

Anonymkode: d2f47...32f

Det er da helt legitimt å synes det, det er da også få kvinner som synes overvektig menn er attraktive 

Anonymkode: e44f1...402

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Det er da helt legitimt å synes det, det er da også få kvinner som synes overvektig menn er attraktive 

Anonymkode: e44f1...402

Vet du hva BMI på 26-27 er, eller? Per definisjon overvekt, men man har altså ikke masse fettvalker, bruker størrelse XXL og ikke kan gå opp en bakke. At man synes det plutselig er "no go" når dama legger på seg 5-10 kilo, vitner bare om at man er svært overfladisk.

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg møtte min ekssamboer, var jeg veldig tynn. Gode gener og idrett gjorde susen. Han var sååå forelsket, sååå kåt på meg. Helt til jeg ble syk etter tre barnefødsler, la på meg og havnet i nedre grense for overvekt. Da ble det stopp på sexen, han begynte å chatte med andre og sluttet helt å se på meg. Han klarte ikke å tenne på meg fordi jeg la på meg. Selv om han visste svært godt at jeg ikke akkurat kunne noe for disse få ekstra kiloene. Etter fire år på denne måten, gikk jeg fra ham. 

Min nåværende mann traff meg på Tinder. Jeg hadde ingen superflatterende bilder med magen sugd inn, "heldige vinkler" og så videre. Han likte smilet mitt, humoren min og intellektet mitt. Så er jeg også god i senga, ifølge ham. Leken, utforskende og fri. Etter mange år med fatigue, smerter, vann i kroppen og annen dritt, kom jeg endelig til en spesialist som "fikset" meg. Nå er jeg 15 kilo lettere enn jeg var på mitt tyngste. Selvfølgelig vil jeg aldri bli undervektig med tenåringskropp, som da jeg var tenåring. Men jeg ser smashing og slank ut. Min mann forgudet meg før, og han forguder meg nå. Hans lyst på meg og hans forhold til meg endret seg ikke etter at jeg mistet kiloene. 

Men nå er eksen bitter. Mest på seg selv. Han har fått flere kommentarer på at jeg har blitt slank og fin, og at han er dum som lot "denne berta" gå. Men jeg er den samme berta. Som hjalp ham gjennom depresjonen, som alltid støttet ham, som laget hans favorittmat, som overrasket ham med små gaver og opplevelser, som elsket å ha sex med ham. Jeg er den samme, bare 15 kilo lettere. Han kunne hatt alt dette fortsatt, og barna kunne ha levd i en kjernefamilie. Men han kastet alt bort fordi jeg ble overvektig. Han er for øvrig fortsatt singel, og de to kjærestene han har hatt etter meg (selvfølgelig, slanke og noen år yngre enn ham), har vist seg å være drama queens og utrolig krevende. 

Så dere menn som MÅÅÅÅ ha ung og slank dame - MÅÅÅ dere virkelig det? Er det det som er det viktigste? Eller er følelsen av omsorg, den gode humoren og det å ha en skuddsikker sidekick mye viktigere?

Nå er jo du slank, da. Du skriver det selv. Du har vært tjukk, ble skilt, ble slank, fant kjærest. Så... 

Anonymkode: 2736d...b23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kanskje finne noen som ikke er så overfladisk muligens. Det er vel det eneste jeg får ut av tråden din. At eksen din utelukkende var sammen med deg for hvordan du så ut. Dessuten så handler det også om personlige preferanser. Er ikke sånn at man alltid kan velge hvilken type kropp man er tiltrukket av. For noen er dette viktig, for andre ikke. Det gjelder både menn og kvinner.

Endret av Rosa Gnom
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Nå er jo du slank, da. Du skriver det selv. Du har vært tjukk, ble skilt, ble slank, fant kjærest. Så... 

Anonymkode: 2736d...b23

Jeg har aldri vært tykk. Selv om jeg var overvektig etter BMI. Jeg fant også kjæreste FØR jeg gikk ned i vekt. Les gjerne. 

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosa Gnom skrev (1 minutt siden):

Kanskje finne noen som ikke er så overfladisk muligens. Det er vel det eneste jeg får ut av tråden din. At eksen din utelukkende var sammen med deg for hvordan du så ut.

Stemmer det. Og slik jeg leser svar fra flere menn på KG, er det mange som KREVER en TYNN dame (ikke engang normalvektig, men tynn). At dama går opp i vekt grunnet diverse årsaker, er en dealbreaker for disse mennene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Stemmer det. Og slik jeg leser svar fra flere menn på KG, er det mange som KREVER en TYNN dame (ikke engang normalvektig, men tynn). At dama går opp i vekt grunnet diverse årsaker, er en dealbreaker for disse mennene. 

Ja. For mange er hvordan man ser ut / fasade viktigere enn personlighet. Det er helt greit det. Vi kan ikke like det samme alle sammen,men da burde man kanskje være litt mer kritisk til hvem man er sammen med hvis dette er ett problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...