Gå til innhold

Menn som er så opphengt i at dama skal være tynn og pen, dere kan gå glipp av noe fint.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (På 27.11.2024 den 21.56):

Da jeg møtte min ekssamboer, var jeg veldig tynn. Gode gener og idrett gjorde susen. Han var sååå forelsket, sååå kåt på meg. Helt til jeg ble syk etter tre barnefødsler, la på meg og havnet i nedre grense for overvekt. Da ble det stopp på sexen, han begynte å chatte med andre og sluttet helt å se på meg. Han klarte ikke å tenne på meg fordi jeg la på meg. Selv om han visste svært godt at jeg ikke akkurat kunne noe for disse få ekstra kiloene. Etter fire år på denne måten, gikk jeg fra ham. 

Min nåværende mann traff meg på Tinder. Jeg hadde ingen superflatterende bilder med magen sugd inn, "heldige vinkler" og så videre. Han likte smilet mitt, humoren min og intellektet mitt. Så er jeg også god i senga, ifølge ham. Leken, utforskende og fri. Etter mange år med fatigue, smerter, vann i kroppen og annen dritt, kom jeg endelig til en spesialist som "fikset" meg. Nå er jeg 15 kilo lettere enn jeg var på mitt tyngste. Selvfølgelig vil jeg aldri bli undervektig med tenåringskropp, som da jeg var tenåring. Men jeg ser smashing og slank ut. Min mann forgudet meg før, og han forguder meg nå. Hans lyst på meg og hans forhold til meg endret seg ikke etter at jeg mistet kiloene. 

Men nå er eksen bitter. Mest på seg selv. Han har fått flere kommentarer på at jeg har blitt slank og fin, og at han er dum som lot "denne berta" gå. Men jeg er den samme berta. Som hjalp ham gjennom depresjonen, som alltid støttet ham, som laget hans favorittmat, som overrasket ham med små gaver og opplevelser, som elsket å ha sex med ham. Jeg er den samme, bare 15 kilo lettere. Han kunne hatt alt dette fortsatt, og barna kunne ha levd i en kjernefamilie. Men han kastet alt bort fordi jeg ble overvektig. Han er for øvrig fortsatt singel, og de to kjærestene han har hatt etter meg (selvfølgelig, slanke og noen år yngre enn ham), har vist seg å være drama queens og utrolig krevende. 

Så dere menn som MÅÅÅÅ ha ung og slank dame - MÅÅÅ dere virkelig det? Er det det som er det viktigste? Eller er følelsen av omsorg, den gode humoren og det å ha en skuddsikker sidekick mye viktigere?

Anonymkode: 14600...aff

Så bra at du har funnet en som virkelig elsker deg og er der for deg. Jeg er sånn at jeg synes dame med litt former og litt overvekt er attraktivt også. Jeg ville aldri dratt fra dama på grunn av vektøkning. Det indre, personlighet og omsorg er det viktigste. Jeg står med min kona mi livet ut og det viktigste er å elske og hjelpe hverandre.

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Wow, mange skikkelig stygge svar her med mange likes. Fæl samfunn. Takk for meg. 

Jeg er noe tykk, har en veldig bra personlighet takk. Aldri vært upopulær med andre menn enn de med enorm ego, som jeg ikke uansett trenger i mitt liv. 

Møtt mange overvektige damer med fantastisk personlighet, så skjønner ikke hva noen her snakker om... 

Anonymkode: 36f2c...957

• Liker 2
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt rar vinkling at du fokuserer såpass mye på det ytre og at han kunne «hatt den berta» om han hadde vært tålmodig og satt mer pris på deg da du var tyngre, for du er tross alt veldig pen og den høyere vekten var bare midlertidig.

Det er jo fint for deg at du fant ut at han var så overfladisk og er nå i et bedre forhold. Men ser ikke helt poenget med tråden annet enn skadefryd. Og det er forståelig at du godter deg, men liker dårlig at det er forkledd som en generell moralpreken mot overfladiskhet.

Anonymkode: f93b4...b5c

• Liker 6
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Wow, mange skikkelig stygge svar her med mange likes. Fæl samfunn. Takk for meg. 

Jeg er noe tykk, har en veldig bra personlighet takk. Aldri vært upopulær med andre menn enn de med enorm ego, som jeg ikke uansett trenger i mitt liv. 

Møtt mange overvektige damer med fantastisk personlighet, så skjønner ikke hva noen her snakker om... 

Anonymkode: 36f2c...957

Det er litt annerledes om man blir sammen med noen og de allerede er litt tykke, men som eksen min gjorde, han la på seg 50kg i løpet av årene vi var sammen, det gjør noe med både utseendet og hva man orker.

Jeg ble ikke sammen med en tykk, lat og giddeløs mann…

Anonymkode: d4dfc...250

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle legger på seg med alderen. Alles kropp endrer seg med alderen! Forbrenningen synker og tyngdekraften setter inn og man begynner å synke nedover både her og der. Det kommer hos alle, samme hvor mye mange benekter at det vil skje.

Skal man da automatisk gå i fra hverandre fordi kroppen ikke ser ut som en 20 åring lenger? Da får vi et rart samfunn. Eldre generasjoner ble gamle sammen og godtok hverandres endringer naturlig. Det er ingen tvil om at vi har fått et mer kynisk, kaldt samfunn, når dyp kjærlighet blir erstattet av "dumpa dama/typen fordi jeg ikke tente på h*n lenger". 

Anonymkode: ba7b0...857

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 27.11.2024 den 21.56):

Så dere menn som MÅÅÅÅ ha ung og slank dame - MÅÅÅ dere virkelig det? Er det det som er det viktigste? Eller er følelsen av omsorg, den gode humoren og det å ha en skuddsikker sidekick mye viktigere?

Dette spørsmålet burde jo stilles til kvinner og menn, ikke kun til menn. Da får man flere svar/synspunkter.

Anonymkode: df46e...bd9

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ironisk at så mange menn oppfører seg stygt mot damene sine pga vekt og sykdom, gjerne etter at de har født barna deres.. gitt dem en fortsettelse på blodslinje, familie, evig liv. Og så, når det blir slutt og damen går, så blir hun frisk og får en skikkelig glow up- det skjer HELE tiden, det skjedde her også!

Stressmomentet i livet her var å være sammen med en sur, utro taper etter å ha fått barnet hans. Uten stress, og med stoffskiftet i kontroll her også, gikk jeg ned mange kilo og får stadig vekk komplimenter og familiemedlemmer til eksen har skjelt ham ut og til dels kuttet kontakt med ham for hvordan han behandlet meg. Synd for han, livet ble bare bedre uten😁

Sure menn som hater overvektige damer, hater å høre når overvektige damer blir normalvektige igjen og har det bra uten sure menn. Jeg skjønner at det må være provoserende, når man veier alle menneskers verdi så bokstavelig. Men det er de som må leve med å gå glipp av å ha en ekte partner i det lange løp, og disse mennene ender svært ofte opp alene.

Anonymkode: 3755b...bc9

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Alle legger på seg med alderen. Alles kropp endrer seg med alderen! Forbrenningen synker og tyngdekraften setter inn og man begynner å synke nedover både her og der. Det kommer hos alle, samme hvor mye mange benekter at det vil skje.

Skal man da automatisk gå i fra hverandre fordi kroppen ikke ser ut som en 20 åring lenger? Da får vi et rart samfunn. Eldre generasjoner ble gamle sammen og godtok hverandres endringer naturlig. Det er ingen tvil om at vi har fått et mer kynisk, kaldt samfunn, når dyp kjærlighet blir erstattet av "dumpa dama/typen fordi jeg ikke tente på h*n lenger". 

Anonymkode: ba7b0...857

Alle legger ikke på seg med alderen selvom mange gjør det. Å tenne på noen er viktig, og å hjelpe noen med å holde normalvekta er viktig også.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har jeg mista all sexlyst på blubbete samboeren min. Este visst ut i full fart da vi ble sammen. Et stort savn og blir nok brudd om han ikke trener og slanker seg fremover. Kun hatt veldig trente menn før. Begynner forstå hvorfor. Sexlyst haaar dessverre mye å si. Er veldig godt trent selv.

Endret av LøkkaLine
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nyhetsflash:

Poenget med dame er:

1/3 husmor

1/3 fitte

1/3 statussymbol

Anonymkode: edf33...558

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 27.11.2024 den 22.33):

Så mange stygge svar til ts her, om at overvekt er stygt osv.

Anonymkode: d2f47...32f

Nå er det jo noen menn som synes kvinner er fine selv om de har høyere bmi enn 26 da. Men ts mener jo ikke selv at større kvinner er flotte. 😆 Virker d som. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Det er ironisk at så mange menn oppfører seg stygt mot damene sine pga vekt og sykdom, gjerne etter at de har født barna deres.. gitt dem en fortsettelse på blodslinje, familie, evig liv. Og så, når det blir slutt og damen går, så blir hun frisk og får en skikkelig glow up- det skjer HELE tiden, det skjedde her også!

Stressmomentet i livet her var å være sammen med en sur, utro taper etter å ha fått barnet hans. Uten stress, og med stoffskiftet i kontroll her også, gikk jeg ned mange kilo og får stadig vekk komplimenter og familiemedlemmer til eksen har skjelt ham ut og til dels kuttet kontakt med ham for hvordan han behandlet meg. Synd for han, livet ble bare bedre uten😁

Sure menn som hater overvektige damer, hater å høre når overvektige damer blir normalvektige igjen og har det bra uten sure menn. Jeg skjønner at det må være provoserende, når man veier alle menneskers verdi så bokstavelig. Men det er de som må leve med å gå glipp av å ha en ekte partner i det lange løp, og disse mennene ender svært ofte opp alene.

Anonymkode: 3755b...bc9

Jeg tror eksen til ts er en drittsekk som er litt enkel i hue. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 27.11.2024 den 22.12):

Dette var spesielt. Potensiale til å bli en av de legendariske trådene på Kvinneguiden.

Anonymkode: d8c2f...843

Helt uenig. Synes dette var en av de mest fornuftige trådene jeg har lest her. Ts forteller noe flere kan ha nytte av å reflektere over. At mannen er den store taperen her får vi tåle, for det er jo sant. 

Anonymkode: 2618a...8fa

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Nyhetsflash:

Poenget med dame er:

1/3 husmor

1/3 fitte

1/3 statussymbol

Anonymkode: edf33...558

Det er synd at du har et så mørkt syn på menn. Jeg håper at du møter en som gjlr deg lykkelig.

Anonymkode: 1e777...a12

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

lillevill skrev (9 minutter siden):

Nå er det jo noen menn som synes kvinner er fine selv om de har høyere bmi enn 26 da. Men ts mener jo ikke selv at større kvinner er flotte. 😆 Virker d som. 

Jeg synes at litt over 25 ofte er flott, ja. Avhengig av hvor kiloene sitter.

Anonymkode: 1e777...a12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lillevill skrev (2 timer siden):

JEG synes at kvinner har verdi uavhengig om de er jomfruer, tynne, pene og så videre. Men jeg vet at mange menn, også her på KG, har skikkelig oppheng i at dama skal være TYNN. Ikke bare normalvektig, men TYNN, altså enten i nedre område for normalvekt eller undervektig. Tittelen på tråden er "menn som er så opphengt i at dama skal være tynn og pen - dere kan gå glipp av noe fint". Jeg skriver altså at menn som har et absolutt krav om at dama skal være tynn og pen hele tiden, kan gå glipp av noe fint som er mye viktigere en å være tynn alltid.

Min mann så meg for hvem jeg VAR, ikke hvordan jeg så ut. Han fikk i tillegg en "belønning" med at jeg klarte å gå ned i vekt. Men han pushet jo blant annet på at jeg skulle få riktig medisin, ble med til legen og snakket strengt til den vrange fastlegen som ikke ville gi meg naturlig hormon mot stoffskiftesykdommen. Oppfordret meg til å gå til privatlege for å få fikse overgangsplager. Eksen avfeide det hele og mente at jeg ikke trente nok og spiste altfor mye. For ham var det viktig at jeg ble tynn igjen, for mannen var det viktig at jeg ble frisk. At jeg gikk ned i vekt, var kun en bonus, ikke målet i seg selv.

TS

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

JEG synes at kvinner har verdi uavhengig om de er jomfruer, tynne, pene og så videre. Men jeg vet at mange menn, også her på KG, har skikkelig oppheng i at dama skal være TYNN. Ikke bare normalvektig, men TYNN, altså enten i nedre område for normalvekt eller undervektig. Tittelen på tråden er "menn som er så opphengt i at dama skal være tynn og pen - dere kan gå glipp av noe fint". Jeg skriver altså at menn som har et absolutt krav om at dama skal være tynn og pen hele tiden, kan gå glipp av noe fint som er mye viktigere en å være tynn alltid.

Min mann så meg for hvem jeg VAR, ikke hvordan jeg så ut. Han fikk i tillegg en "belønning" med at jeg klarte å gå ned i vekt. Men han pushet jo blant annet på at jeg skulle få riktig medisin, ble med til legen og snakket strengt til den vrange fastlegen som ikke ville gi meg naturlig hormon mot stoffskiftesykdommen. Oppfordret meg til å gå til privatlege for å få fikse overgangsplager. Eksen avfeide det hele og mente at jeg ikke trente nok og spiste altfor mye. For ham var det viktig at jeg ble tynn igjen, for mannen var det viktig at jeg ble frisk. At jeg gikk ned i vekt, var kun en bonus, ikke målet i seg selv.

TS

Men vi vil ikke ha mennene på kg, som er på det viset. 

Du kjennte det jo i det forholdet, det var ikke noe koslig med en slik mann. Å hva om noen ikke har lyst til å være kjempe tynn? Dette gjelder bare når noen blir tynn igjen, men for min del, jeg hatet å være undervektig tynn og liker meg best i normal vekt. Å noen damer liker seg i overvekt eller kommer til å forbli der uansett. Mener når det ikke er noe medisinsk og de bare er runde eller normalvektige og det er det.

Det var verdt et forsøk, men sannheten er at det ikke burde være noe forhold med noen så, hva skal man si? De har uansett en preferanse og lite omsorg for folk samtidig. Dårlig kombinasjon for kjærligheten, så fremt ikke ei er slank og tilfeldigvis aldri går opp i velt og ikke blir gravid, og heller ikke har spiseforstyrrelser.

Anonymkode: adda2...d08

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Helt uenig. Synes dette var en av de mest fornuftige trådene jeg har lest her. Ts forteller noe flere kan ha nytte av å reflektere over. At mannen er den store taperen her får vi tåle, for det er jo sant. 

Anonymkode: 2618a...8fa

Eller så er det bare dårlig kamuflert skadefryd? 

Anonymkode: fe5d6...dcf

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flintis skrev (På 28.11.2024 den 0.41):

Har du egentlig kommet over eksen?

Lurer jeg på også. Hadde du vært ferdig med han hadde du ikke hatt dette behovet for å utlyse at han vil ha deg tilbake.

Anonymkode: d9b36...d77

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 27.11.2024 den 22.05):

Overvektige kvinner er de menneskene i samfunnet med de værste personlighetene i snitt imo.

Og hvorfor skal jeg velge en tjukk dame som ikke tenner meg bare pga. hun har bra personlighet når jeg kan velge ei ung, tynn og stram dame med bra personlighet? Du vet at man kan spise sunt og trene og fortsatt ha bra personlighet ja?

Jeg kan også ha snille og gode venninner som er gode å prate med og ei deilig dame, bare fordi du er god å prate med betyr ikke at jeg må pule deg.

Anonymkode: 838d2...b74

Fra 0-100 på noen sekunder der altså.

Synes det var et godt innlegg om hvordan andre verdier enn utseende er viktig. For alle.

Anonymkode: 4965f...ffa

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...