Gå til innhold

Hva skal du gjøre 1. desember?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Fast tradisjon - julemarked i Europa. Det gir virkelig julestemningen.

Huset pyntet vi til jul forrige helg. 

Anonymkode: 07255...a2a

Elsker julemarkedturer, hvilket skal dere på i år? 🥰

Anonymkode: 45132...643

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Elsker julemarkedturer, hvilket skal dere på i år? 🥰

I år blir det Saltzburg for første gang. 

Må innrømme jeg foretrekker sentraleuropa. Særlig Tyskland, Polen. Tsjekkia.. Helsinki er også veldig fint. Frankrike og London er for meg litt mer, neh.. Men neste år tror jeg Italia står høyt på lista. 

Tips? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal sette fram adventsstaken for første gang i år, og gleder meg til det! Og åpne en pakke i en julekalender jeg har fått av ei venninne ❤️ 

Så blir det julemarked i Stavern sammen med mamma, pappa og tante, og hjem til foreldrene mine etterpå for å spise middag. På kvelden blir det å se på Asbjørn Brekkes julekalender på TV i hvert fall, gleder meg til det! 😄

Endret av princeofithilien
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal på julemarked som selger, så begrenset hva mer jeg rekker. Selvsagt åpne kalender og se en adventskalender med barna. Middag hos mine foreldre på kvelden. 

Anonymkode: 8051f...e7d

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

pynte til jul og juletreet, ta en kopp hjemmelaget gløgg med rødvin, kanskje spise en pepperkake også.

I tillegg til å trene.

Anonymkode: abc58...de5

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skal på et lokalt julemarked. Ellers være hjemme, tenne lys, fyre i ovnen og kose meg. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

I år blir det Saltzburg for første gang. 

Må innrømme jeg foretrekker sentraleuropa. Særlig Tyskland, Polen. Tsjekkia.. Helsinki er også veldig fint. Frankrike og London er for meg litt mer, neh.. Men neste år tror jeg Italia står høyt på lista. 

Tips? 

Salzburg er fantastisk, ta gjerne en tur til Wolfgangsee også om dere får tid. Det er dit de lokale i Salzburg valfarter på julemarked. Wien har også noen veldig bra markeder. Østerrike og Tyskland er de beste på julemarkeder synes jeg. Noen av dem har tradisjoner flere hundre år tilbake. Men ta ut masse euro,  for de fleste tar bare cash :) 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. desember skal jeg feire at advent er i gang med å ta frem julestjerna, og adventsstaken. Planlegger også å ha grøt til middag, og så årets første julefilm. For ikke å snakke om at det endelig kan lyttes til julemusikk. Skal også ringe til mine nevøer for å høre hva de ønsker seg til jul! 

Tenker også det blir litt planlegging av måneden. Jeg har det ca. en søndag rundt månedsskifte hver måned, en gjennomgang av hvordan måneden har vært, og intensjoner og mål for kommende måned. 

Snart er advent her, gleder meg! Er deilig allerede å se mer lys ute på kvelden. Måtte alle få koselige stunder. 🥰

Anonymkode: 1be10...df0

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 27.11.2024 den 21.47):

Vi skal nok ha god sen frokost. Så skal vi skrive julekort og brev, jeg og jentene. Gå tur med hunden, og jeg tror vi skal ha hjort til middag. Så skal de synge første adventsverset. ...og de er jo utrolig flink å synge, så jeg sitter med tårer i øynene. 

....og åpne første adventskalender. 😊 Bare en liten sak,

"Tenn lys
Et lys skal brenne for denne lille jord
Den blanke himmelstjerne, der vi og alle bor
Må alle dele håpet så gode ting kan skje
Må jord og himmel møtes. Et lys er tent for det"

Anonymkode: 70e02...6e6

Fineste adventssangen ♥️ Elsket Portveien 2 da jeg var liten. Kanskje jeg skal se jul i Portveien 2 igjen, jeg tror den ligger på nrk.no

Jeg skal henge opp adventsstjerna, tenne første adventslyset og åpne første luke i adventskalenderen. Og selvfølgelig se første episode av the julekalender. Jeg digger den serien!

Men litt kjedelig at det er spådd 8 grader og regn. Skulle ønske frosten kunne holde seg, så kunne det kommet bittelitt snø. Det hadde vært fint.

Pynte til jul gjør vi aldri før 23. desember. 

Endret av jukkapalme
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da skal vi stå opp å hoppe inn i de nyinnkjøpte julepysjene våre. Så skal åpne julekalender og spise en god frokost. Så hører vi på julemusikk mens vi baker og pynter pepperkaker. Så blir det å lage en god julemiddag som skal nytes med en julebrus. Derretter blir det å tenne 1 adventlys, ligge på sofaen med kakao, pepperkaker og film 🎄️. Leiligheten ble vasket fra topp til tå på fredag og all julepynten kommer opp på lørdag. 

Anonymkode: 87097...e34

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her skal stjernene frem og lysa ute,  vi har mamma på besøk som er ny tradisjon andre året og vi og hele min moderne familie med litt fra her og der skal på julegrantenning sammen. 

Blir nok en koslig lang julefrokost ja føler det er det selv om det er advent men for meg braker liksom jula løs 1 des 🤭🎄særlig i år 🎄all inn på gjøre det max koslig så kommer vi til å se ulike adventskalendere sammen til vi skal på julegrantenning som ikke starter før 15. Kjenner på hele meg at det er skikkelig julaften følelse over 1 des i år 🤭

Har mandariner men føler vi burde hatt julebrus og pepperkaker og, men lommeboka sier nei 🤭☺️❤️

Blir en skikkelig familie dag med masse masse kjærlighet og jule stemning ☺️

Tror nok jeg må få opp lys og stjerner i morgen, lørdag (i dag ser jeg på klokka) så det ikke blir stress på søndag med det 👍

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lorieen skrev (På 27.11.2024 den 21.24):

Vi skal bake pepperkaker og se Jul i Blåfjell. Og tenne adventslys.

Hvor skal du se jul i Blåfjell? Søkte opp den på NrK, og den var borte :(

Anonymkode: 8b637...827

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Håper på en veldig rolig 1. søndag i advent, da det har vært noen veldig krevende uker på jobb og med sykdom i tillegg. 
Jeg har planer om å henge opp stjerner i vinduene i dag, lage klart adventstaken og litt småpynt. 
Vi tenner det første lyset i morgen og har planer om å se julefilm med barna med den obligatoriske julekakaoen. Hvis vi orker drar vi på julegrantenning. 

Anonymkode: a1ee2...2fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kickstarter julen! Pynting av hus, juletre, kakao og julemusikk hele dagen. Avslutter med «desemberpiknik» på stuegulvet med middag, julebrus, pepperkaker og julefilm🥰

Anonymkode: 4beaf...ed6

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (På 27.11.2024 den 21.21):

Gleder meg så mye til 1. desember! Synes det mer eller mindre er like stas som selveste julaften, særlig når det er første søndag i advent i tillegg.

Pynter dere til advent/full jul denne dagen? Er på julegrantenning? Noen tradisjoner knyttet til mat? 

Anonymkode: ef38e...701

Pynte til jul. Lage varm kakao. 
mer alene med jentungen så vi finner nok på noe. 

Anonymkode: 85b4f...bb3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Adventspyntingen gjøres i dag. I morgen skal jeg først i kirken, og så må jeg jobbe en del, for å klargjøre klasserommet mitt til advent. Mulig det blir en bit julemarsipan og julefilm, og så blir det utvilsomt julepysj.

Anonymkode: 19e5a...bb3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Kickstarter julen! Pynting av hus, juletre, kakao og julemusikk hele dagen. Avslutter med «desemberpiknik» på stuegulvet med middag, julebrus, pepperkaker og julefilm🥰

Anonymkode: 4beaf...ed6

Wow, det høres helt magisk ut! Nyyyt det ts

Anonymkode: ef38e...701

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...