Gå til innhold

Til dere som blødde i 1.trimester, men hvor det endte godt

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er 8+6 i dag, og begynte å blø litt brunt for ca. 2 uker siden. Det har vært av og på. I og med dette startet i jula, fikk jeg helt panikk (pga. stengte legekontorer mm.), og roet meg i hvert fall ikke ned av å saumfare internett for tegn på MA og SA. Bestilte tidlig ultralyd ved første mulige anledning, og da fant legen et levende foster - men også et (relativt lite) hematom, som var årsaken til blødningene. Jeg forstår ikke hvorfor jeg ikke har lest om dette som årsak til blødninger i svangerskap noe sted, for det er visstnok ganske vanlig. Jeg blør litt fremdeles, men det har aldri vært ferskt blod. Nå er jeg sykemeldt i to uker, med håp om at hematomet blør ut eller forsvinner, og må i hvert fall holde meg helt i ro så det ikke blir større. Ikke noe sex eller trening heller. Da kan det visst bære med seg en liten risiko for abort, ved at hematomet blir større. Skriver ikke dette for å skremme, men fordi jeg selv aldri leste om det som en årsak til blødning noe sted! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Har hatt rosa utflod og bittesmå blødninger (bare sånne som synes når man tørker seg på do) flere ganger i dette svangerskapet, senest i går, er i uke 14. Har også hatt mye "menssmerter". Har ikke hatt noe av det i mine to tidligere svangerskap. Har vært på tidlig ultralyd der alt tilsynelatende var bra, så må bare prøve å tro på det... 

Anonymkode: 1e755...609

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Blødde av og på hele første trimester, var skråsikker på at det gikk filleveien til langt ut i svangerskapet. Gav seg ikke før 13-14 uker, og jeg forholdt meg ikke til graviditeten egentlig før det fordi jeg var sikker på at det ikke var liv (på tross av ultralyd som viste alt normalt). Var så sikker på at det gikk galt fordi jeg blødde ganske mye. 

Barnet er skolestarter i år 🥰 Hele svangerskapet og fødselen forløp som normalt etter blødningen avtok. 

Anonymkode: 574b4...a28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 27.11.2024 den 19.51):

Dere som hadde blødninger i 1.trimester, hvor det likevel endte bra; hvor lenge blødde dere? Var det mye blod, som i en menstrasjon, eller var det kun spotting? I hvilken graviduke sluttet dere å blø?

Jeg er gravid i uke 6 (ble satt tilbake en uke på TUL), og har hatt blødninger siden fredag. Var på ultralyd i går, og var sikker på at jeg hadde SA/MA, men der fant jordmor et bankende hjerte og et foster og en plommesekk som hadde utviklet seg siden sist jeg var på ultralyd, som var en uke tidligere da jeg trodde jeg var 6+3. 

Har hørt om flere som har blødd i ukevis, men at de likevel har fått et friskt barn etter fullgått svangerskap. Jeg blir jo bekymret, selv om jordmor sa at hun ikke var spesielt bekymret for blødningen, som hun mente kom fra «lenger ned» i livmoren, og ikke fra der hvor egget festet seg?! 

Anonymkode: 7b783...cf2

Jeg blødde først en lys blødning i uke 6-7 varte 1 dag, så en større og mørkere blødning i uke 8-9 varte 2 dager med koagulert blod så jeg trodde jeg spontanaborterte. Alt gikk fint. Har en liten gutt som er 4 dager gammel💙

Anonymkode: bf05b...09a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...