Gå til innhold

Hvilken carat er din forlovelsesring?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (På 28.11.2024 den 7.07):

0,6. Fokuserte på kvalitet ovenfor størrelse 

Anonymkode: 49b45...1af

SPOCA skrev (4 timer siden):

0,16 ct. En ring i hvitt gull med diamanter og safir. 

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg har 1carat. Tror det meste jeg ser i omgangskretsen er 0,5-0,6, uten at jeg er veldig god på dette. 

De fleste jeg kjenner av kvinner på egen alder har en variant av diamantring, men vi har vært gift i 10-15 år da enstens stor var det store. Har inntrykk av at det moderne nå er farget sten. 

Anonymkode: 9e290...069

Bålkaffe skrev (4 timer siden):

Veit da søren, jeg.

Kravet mitt til en forlovelsesring var at en eventuell diamant eller noe sånt ikke var så svær, for jeg ville bruke den mens jeg jobba og da kan jeg ikke ha noe som kan hekte seg fast og være for stort etc.

Mannen kjøpte en veldig fin en, i hvitt gull, med en liten diamant på som lå såpass  flatt i ringen at den ikke hekta seg fast i noe mens jeg jobba.

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Veldig merkelig. Hver gang dette kommer opp på KG så synes aalle at det er bare tull med diamanter, alle vil ha enkle ringer som de kjøper selv osv. osv. Dette gjenspeiler jo overhode ikke virkeligheten. Hele min omgangskrets har forlovelsesringer med diamanter, det samme med søsteren min sin som bor et helt annet sted. 

Anonymkode: 0597f...507

Folovelsesring eller giftering? Fint om dere presiserer om det er snakk om samme ringen før og etter bryllup, eller bare før. TS spør etter forlovelsesring, men det ser ut til at dere svarer på giftering (som ofte er det samme, men det kan vi ikke vite med mindre dere presiserer det). 

Anonymkode: 631ef...2e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Folovelsesring eller giftering? Fint om dere presiserer om det er snakk om samme ringen før og etter bryllup, eller bare før. TS spør etter forlovelsesring, men det ser ut til at dere svarer på giftering (som ofte er det samme, men det kan vi ikke vite med mindre dere presiserer det). 

Svarer vi ikke alle på forlovelsesring?

Den er 1carat, som jeg allerede har forklart. 

Men om du er nysgjerrig; Gifteringen min er et diamantbånd. Det er kjøpt som sett, og brukes sammen. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Forlovelsesring.

Jeg har en forlovelsesring i hvitt gull med safir og diamanter.

Jeg har ikke tillegg en giftering i gult gull.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg skrev da vitterlig forlovelsesring i posten min.....................

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 6.12.2024 den 18.01):

Jeg skriver jo forlovelsesring, som det ble spurt om. 

Anonymkode: 0597f...507

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har 0,6 carat i hovedstenen, så 6 mindre rundt. Den er veldig flott, og veldig upraktisk. Jeg valgte den ikke selv. Skulle jeg valgt nå, ville jeg hatt en flat ring med diamanter liggende i et tynt bånd hele veien rundt. 

Anonymkode: d909d...fd1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min forlovelsesring er en rosettring i hvitt gull. Diamanten i midten er et sted mellom 0.6 og 0.7 karat, husker ikke nøyaktig. Fikk den i 2006, og min mann kjøpte den med sin aller første ingeniørlønn. 

Hva andre har aner jeg absolutt ingenting om. Kikker ikke på andres fingre, og vet uansett ikke hva som er diamant eller LAB-diamant. Skulle jeg valgt igjen hadde jeg valgt LAB-diamant. Ble så uvel etter å ha sett Blood Diamond at jeg ikke har brukt diamanter siden.

Anonymkode: 7320b...12f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen diamant her! Forlovedring i rosegull med grønn turmalin og med fire, hvite zirkonia steiner, to på hver side av den grønne turnalin. Elsker den! 

Anonymkode: 0fb85...8be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 27.11.2024 den 23.11):

Har bare gifteringer i gull. De samme som vi forlova oss med.

Anonymkode: 86290...7e3

Samme her.

Anonymkode: b9297...41e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 27.11.2024 den 22.18):

Min forlovelsesring er min giftering. Så ingen diamant. Eller jo. En bitte liten en. Men ikke så fryktelig vanlig med forlovelsesring med diamant i Norge. Er vel den yngre generasjonen som har sett opp til Usa. Jeg vet av ingen på in alder hvert fall. 40 år. Men alliansering  er mere vanlig. Men den frir man ikke med da. 

Anonymkode: 5dd89...498

Alliansering er mer vanlig ved barnefødsler og runde tall for også fyller man opp. Noen med dårlig råd frir med det, men det er mest vanlig med enstensdiamant ring. Jeg er 48 år og kjenner ingen på min alder som brukte giftering som forlovelsesring, men lenger tilbake gjorde man jo det . 

Anonymkode: 8b063...758

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 6.12.2024 den 17.55):

Nei jeg kjenner faktisk ikke noen som har en diamant ring. Dem har en enkel gullring. Min datter har diamant ring. Men hun er ung da. Kjenner ingen på min alder nei. Og jeg er litt over 40 år

Anonymkode: 5dd89...498

Seriøst? Jeg er eldre enn deg. Mulig sosiale ulikheter og forskjell by/ bygd. Jeg ble fridd til i 1999 og da var det bare hvitt gull med diamant som gjaldt som forlovelsesring. Senere har det blitt vanlig med ulike typer edelsteiner, noe som gjør det vanskeligere for frieren egentlig 😅 datteren min har smaragd i sin . 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 6.12.2024 den 18.00):

De aller fleste venninnene mine har diamantringer, mange enstens, men også andre varianter. Vi er også 40-45. Men har jo fått med oss at de som er 10-15 år yngre nå velger fargede edelstener, så trender endrer seg over tid. 

Barna i omgangskretsen er fortsatt i barnehage/småskole-alder. Så hva som gjelder når de gifter seg er veldig mange år frem i tid. 

Jeg vet ikke hvilken typpe ringer minne veniner har, synes det er litt hary og spør om slikt. Hadde en sjef som fortalte at hun hadde diamant i ringe sin for mange år siden, men husker enda at jeg tenkte det var rart å "skryte" av sånt.  

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pippi Lotta skrev (10 timer siden):

Jeg vet ikke hvilken typpe ringer minne veniner har, synes det er litt hary og spør om slikt. Hadde en sjef som fortalte at hun hadde diamant i ringe sin for mange år siden, men husker enda at jeg tenkte det var rart å "skryte" av sånt.  

Du vet, forlovelsesringer, slik man bruker på ringfingeren. ikke noe som ligger hjemme i en skuff :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Du vet, forlovelsesringer, slik man bruker på ringfingeren. ikke noe som ligger hjemme i en skuff :)

Ja, jeg har aldri spurt noen av venninene mine hva forlovesesringene deres er laget av, jeg synes slike spørsmål er harry. Jeg hadde en sjef som uopfordret fortalte oss at ringen hun hadde fått hadde diamant i seg, da var det flere av kolegaene som så litt rart på henne. Jeg spør selfølgelig om å få se på ringen om noen jeg kjener forlover seg, det er jo stas. MEN jeg spør ikke hva den er laget av og ingen andre (en denne ene sjefen) har tatt det opp som jeg har hørt heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pippi Lotta skrev (16 minutter siden):

Ja, jeg har aldri spurt noen av venninene mine hva forlovesesringene deres er laget av, jeg synes slike spørsmål er harry. Jeg hadde en sjef som uopfordret fortalte oss at ringen hun hadde fått hadde diamant i seg, da var det flere av kolegaene som så litt rart på henne. Jeg spør selfølgelig om å få se på ringen om noen jeg kjener forlover seg, det er jo stas. MEN jeg spør ikke hva den er laget av og ingen andre (en denne ene sjefen) har tatt det opp som jeg har hørt heller.

Det er det da ingen som gjør 🙄  Man ser jo hva som er på fingeren. Karat gjetter jeg relativt enkelt da jeg har flere ringer med diamanter i ulike størrelser selv. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 9.12.2024 den 17.47):

Alliansering er mer vanlig ved barnefødsler og runde tall for også fyller man opp. Noen med dårlig råd frir med det, men det er mest vanlig med enstensdiamant ring. Jeg er 48 år og kjenner ingen på min alder som brukte giftering som forlovelsesring, men lenger tilbake gjorde man jo det . 

Jeg er på samme alder som deg og har hadde lik forlovelses- og giftering den gangen også. Var ikke veldig uvanlig på slutten av 90-tallet, jeg tror ikke jeg har sett noen med en stor diamantring til daglig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Pippi Lotta skrev (På 10.12.2024 den 8.38):

Du ser vel det? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kålrota skrev (På 13.12.2024 den 5.43):

Jeg er på samme alder som deg og har hadde lik forlovelses- og giftering den gangen også. Var ikke veldig uvanlig på slutten av 90-tallet, jeg tror ikke jeg har sett noen med en stor diamantring til daglig. 

Jeg hadde følt det som litt useriøst tror jeg 😅 de fleste jeg kjenner bruker forlovelsesringen sammen med gifteringen til daglig, men er noen som ikke bruker den på jobb. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg hadde følt det som litt useriøst tror jeg 😅 de fleste jeg kjenner bruker forlovelsesringen sammen med gifteringen til daglig, men er noen som ikke bruker den på jobb. 

Useriøst? Fordi? Jeg spør fordi jeg oppriktig lurer. 
Nå er jeg på runde to og har fremdeles kombinert forlovelses- og giftering. Har aldri fått reaksjoner på det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...