AnonymBruker Skrevet 27. november 2024 #1 Del Skrevet 27. november 2024 Jeg har aldri skjønt hva egentlig sjelen er og har trodd at det har noe med kristendom å gjøre. Da kjæresten min døde merket jeg at det var noe som var borte fra kroppen hans like etter at han døde, og at det som lå igjen bare var et skall. Det var helt merkelig og jeg har lest om dette tidigere, men ikke forstått hva som var ment før jeg opplevde det selv. Har lest i ettertid at det som forsvinner fra kroppen når man dør er sjelen, men hva ER sjelen? Kan noen forklare meg i enkle ord? Anonymkode: 726d5...560 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november 2024 #2 Del Skrevet 27. november 2024 Det er ingenting Anonymkode: 259bf...bb0 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november 2024 #3 Del Skrevet 27. november 2024 Ja det er rart. Lurer på det samme.Reiser sjelen videre? Anonymkode: 195e4...e5d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november 2024 #4 Del Skrevet 27. november 2024 Elektriske signaler i hjernen. Anonymkode: 9c07e...909 2 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november 2024 #5 Del Skrevet 27. november 2024 Jeg mener det er bevissthet. Gud er all bevissthet, også sender Gud ut bevissthet (sjeler), som igjen sender bevissthet (personlighet) inn i livet. Det kan være flere "trinn" her. Men jeg liker å se det enklest mulig. Mener noen sa en gang på Oprah at personligheten er den delen av sjelen som er ute på oppdrag. Det er mange år siden jeg hørte det, men det har alltid gitt mening for meg. Anonymkode: f5e6c...8a4 4 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november 2024 #6 Del Skrevet 27. november 2024 Ingen vet om det i det hele tatt er noen sjel. Anonymkode: 18678...6d1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november 2024 #7 Del Skrevet 27. november 2024 Et lite rørformet objekt. Anonymkode: c71be...36b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perfume Skrevet 27. november 2024 #8 Del Skrevet 27. november 2024 Tror alle lurer på det. Noen tror de vet, andre vet overhode ikke og noen tror ikke på det i det hele tatt. Ingen har vel egentlig klart å bevise om det fins en sjel i oss, men jeg syns nå troen på at man har en sjel er en fin tanke, som også fikk samme opplevelse som deg ts da min pappa døde for mange år siden. Det var jo bare et skall der, han var ikke der mer.. Merkelig følelse! Eller.. Opplevelse.. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irak Skrevet 27. november 2024 #9 Del Skrevet 27. november 2024 Jeg ser på sjelen som et indre lys som vi menneske har inni oss. Når vi skinner og stråler så gir det liv til øynene. Øynene er sjelens speil. Jeg tror når vi dør så reiser sjelen tilbake til himmelen. Tror på sjelevandring. Sjel ser sjel. Dette er et uttrykk, og det tror jeg det er noe i. Vi kan møte mennesker som vi ikke har møtt før, og man kan merke en spesiell kontakt. Det er veldig spennende syns jeg. Sjelevenn er en person man kan ha mye til felles med verdimessig. Tvillingsjel er din sjels speil. 3 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november 2024 #10 Del Skrevet 27. november 2024 Ts her Noe er det som skjer iallefall, siden det er så synlig at kroppen som ligger igjen ser ut som et skall. Når man ser en død person på film ser man ikke dette "skallet". Jeg innbiller meg at hvis avdøde var veldig preget/ forpint av sykdom, så ser man lettere at det kun ligger et skall tilbake, enn hvis avdøde var frisk og sunn og plutselig døde. Jeg så min lillebror etter at han døde i enn ulykke som barn, og kan ikke huske at jeg registrerte at det så ut kroppen hans var et skall. Anonymkode: 726d5...560 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november 2024 #11 Del Skrevet 27. november 2024 Jeg tenker at sjelen er deg, det er dine tanker, din personlighet, dine minner, meninger og livet ditt. Sjelen er på den måte den du er, inni kroppen/skallet Det finnes vel ingen fasitsvar, men mange meninger og tolkninger. Anonymkode: 20fb7...7ea 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november 2024 #12 Del Skrevet 27. november 2024 Og når det gjelder barn, så tenker jeg at sjel og kropp er så i ett med hverandre at det er vanskelig å skille de fra hverandre når de dør. På en helt annen måte enn hos voksne. Anonymkode: 20fb7...7ea 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november 2024 #13 Del Skrevet 27. november 2024 Jeg hadde samme opplevelse etter at min bestemor døde. Hun er en av få døde mennesker jeg har sett, og den eneste jeg har stått en stund ved siden av. "Hun" var der ikke lenger. Det var helt tydelig, og veldig rart. Jeg tenker at vi mennesker er ganske konkrete av oss, og har lett for å avvise det vi ikke ser eller kan bevise. Likevel vet vi jo f.eks at luft finnes, og at mennesker er der selv om de befinner seg et annet sted. Mye ved oss lar seg ikke forklare, som tanker, bevissthet, personlighet og sjel. Men det betyr jo ikke at det ikke finnes. Personlig mener jeg at det er mye mer usannsynlig at vi, og alt i naturen, er blitt til tilfeldig og uten mål og mening, enn at det er skapt og planlagt. Jeg mener også at vi mennesker har en særstilling i dette skaperverket, og at denne "sjelen" skiller oss fra f.eks dyr. Om det er en gud, eller hva det er dette kommer ut fra, vet jeg ikke. Ikke forstår jeg det heller 😄 Anonymkode: 11052...6b6 1 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november 2024 #14 Del Skrevet 27. november 2024 Sjelen er den du er som aldri kan dø. Det er den egentlige deg, og den forlater kroppen og går videre i det kroppen dør. Jeg har også sett det med døde personer, at den jeg kjente eller kjenner, er ikke der lenger, og samtidig har jeg kjent at de er det, men bare ikke i den kroppen, de er bare tilstede liksom. Raymond Moody og Michael Newton har skrevet bøker der de har samlet folks historier fra hypnose, der de beskriver andre siden, og denne youtube-kanalen har samlet mange nær-døden-opplevelser fra folk som har dødd eller nesten dødd og kommet tilbake, og beskrevet hva som har skjedd med dem da de var døde eller i koma: https://www.youtube.com/@bethelightofyourownhealing/videos Anonymkode: 5a877...d2e 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2024 #15 Del Skrevet 28. november 2024 Sjel er våres høyere jeg, den vi faktisk er. Anonymkode: abf68...028 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2024 #16 Del Skrevet 28. november 2024 Sjelen er tanker, personlighet og det som gjør at du er du. Jeg har også opplevd det du forteller om, at sjelen har forlatt kroppen og skallet/ kroppen er " tom" . Og har også opplevd at det skjer ikke umiddelbart etter at døden inntreffer. For da mamma døde var jeg der rett etter og da føltes det som at hun " var der" enda, jeg ventet bare at hun skulle åpne øynene og se på meg, eller røre på en finger. Mens da pappa døde og det hadde gått mange timer var det tomt, ingenting. Så sjelen finns og reiser videre etterhvert. Anonymkode: b92ee...88f 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2024 #17 Del Skrevet 28. november 2024 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Sjelen er tanker, personlighet og det som gjør at du er du. Jeg har også opplevd det du forteller om, at sjelen har forlatt kroppen og skallet/ kroppen er " tom" . Og har også opplevd at det skjer ikke umiddelbart etter at døden inntreffer. For da mamma døde var jeg der rett etter og da føltes det som at hun " var der" enda, jeg ventet bare at hun skulle åpne øynene og se på meg, eller røre på en finger. Mens da pappa døde og det hadde gått mange timer var det tomt, ingenting. Så sjelen finns og reiser videre etterhvert. Anonymkode: b92ee...88f Jeg merket det med en gang/ sekunder/ ett minutt etter at kjæresten døde, men er ikke helt sikker på om grunnen var at han forandret veldig utseendet da hjertet stoppet. Han hadde kreft i leveren og gikk fra gul/ oransje til vokshvit i løpet av sekunder, og ble liggende med åpne øyne/ munn, og da blir det en radikal forandring. Ts Anonymkode: 726d5...560 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2024 #18 Del Skrevet 28. november 2024 AnonymBruker skrev (På 27.11.2024 den 15.39): Jeg har aldri skjønt hva egentlig sjelen er og har trodd at det har noe med kristendom å gjøre. Da kjæresten min døde merket jeg at det var noe som var borte fra kroppen hans like etter at han døde, og at det som lå igjen bare var et skall. Det var helt merkelig og jeg har lest om dette tidigere, men ikke forstått hva som var ment før jeg opplevde det selv. Har lest i ettertid at det som forsvinner fra kroppen når man dør er sjelen, men hva ER sjelen? Kan noen forklare meg i enkle ord? Anonymkode: 726d5...560 Sjelen er den den du er. Sjelen forlater kroppen når ett menneske dør. Sjelen er evig. Anonymkode: d1e39...518 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. november 2024 #19 Del Skrevet 29. november 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Sjelen er den den du er. Sjelen forlater kroppen når ett menneske dør. Sjelen er evig. Anonymkode: d1e39...518 Hvor drar den hen? Ts Anonymkode: 726d5...560 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet 29. november 2024 #20 Del Skrevet 29. november 2024 Sjelen er det indre i mennesket 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå