AnonymBruker Skrevet 27. november #101 Del Skrevet 27. november Det blir for dumt. Mannen eier også huset vi bor i men jeg og barna bor da her like mye uansett, låner ikke noe. Det der hadde jeg sagt at ikke var greit og om det var sånn at vi ikke var velkommen får han si det så skal vi løse det. Jeg tror det ville hjulpet å fikse rommet litt, lag samtidig noen bedre løsninger for å organisere. Vet ikke hva hun roter med men er det f.eks mye klær og sånt som havner på gulvet, sett inn en litt fin skittentøyskurv. Og andre ting som gjør det lett å rydde. Jeg har ett yngre barn men vi har fiksa faste plasser for alt, så han vet hvor alt skal når vi er ferdig å leke på rommet hans. Anonymkode: 68b53...5a1 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november #102 Del Skrevet 28. november AnonymBruker skrev (9 timer siden): Han har helt rett Anonymkode: f854e...b4d Nei Anonymkode: b5a75...8b4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november #103 Del Skrevet 28. november Hadde flyttet, aldri akseptert at min samboer mente noe sånt Anonymkode: b5a75...8b4 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november #104 Del Skrevet 28. november AnonymBruker skrev (9 timer siden): Synes man kan forvente at en tenåring klarer å holde rommet sitt ryddig. Man rydder litt hver dag, sånn er voksenlivet (som hu er en del av innen få år) Jeg hadde alltid ryddig rom, fra 10-11 års alderen. Ikke strøkent selvfølgelig, men alt hadde sin faste plass det ble lagt på. Aldri oppvask eller skitne klær etc. Anonymkode: 0f224...6fb Så fint for deg men du vet alle er ikke som deg Anonymkode: b5a75...8b4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november #105 Del Skrevet 28. november AnonymBruker skrev (8 timer siden): Rommet og uryddighet er egentlig det minste problemet her. Det virkelig store problemet er at mannen med det han sa faktisk fortalte denne unge jenta at hun er annenrangs i denne familien, at hun bør være glad for at hun får "låne" rommet av ham. I det ligger det også en svært passiv-aggressiv tone som viser til at hun (og mor) bor der på hans nåde, at hun ikke skal føle at dette er hennes hjem, hennes rom. Og han understreker det med å fikse lister alle andre steder enn på hennes rom. Jeg hadde krevd parterapi eller lignende om jeg i det hele tatt skulle fortsatt med denne mannen. For det han tydeligvis gjør mot denne jenta, det er å vise henne at han ikke ser på henne som et fullverdig medlem i denne familien, og det er faktisk veldig ødeleggende. Jeg vil tro han også på andre måter gjennom årene har gitt jenta samme følelser, selv om du, Ts, nå fanget opp denne ene situasjonen. Om dette er hans holdning så hadde jeg flyttet fra ham, for det kan være svært psykisk ødeleggende å vokse opp og bli gitt signaler om at man er annenrangs i familien, at man ikke er like mye verdt som de andre barna. Det hadde jeg aldri latt mitt barn vokse opp med, da er det bedre å ha et hjem hvor hun opplever at hun er like mye verdt som alle andre i familien (deg, henne og andre barn du har). Jeg tviler på at du vil greie å få ham til å forstå hva han faktisk forteller henne når han sier slikt til henne, derfor ville det å gå sammen til parterapi, psykolog eller lignende vært et ultimatum fra min side. Anonymkode: 7a469...c2b Godt innlegg Anonymkode: b5a75...8b4 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november #106 Del Skrevet 28. november Jeg synes du overdriver.. helt sikkert sagt i frustrasjon, og noe min mann kunne sagt også. klart man må forvente at ungdommene rydder rommet sitt, så jeg forstår din samboer. Er noe med å ta vare på hjemmet sitt.. Anonymkode: 43759...bae 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november #107 Del Skrevet 28. november Jeg har unge og egen bolig. Hadde aldri bodd i en manns hus med mitt barn om han snakka sånn til barnet. Barnet fortjener ikke å føle at det er hennes rom nei. Hun bor der på låns. For en ekkel fyr som gnir det inn at alt dette eier han. Og ikke dere. Anonymkode: c1c9e...fcd 1 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november #108 Del Skrevet 28. november Vel, han har jo rett da. Det hadde han også hatt hvis du også eide huset. Det er ikke datters rom, det er hans. Tviler på at han satte henne nederst i hierarkiet med denne uttalelsen, men som svar på frustrasjon over småfrekk, rotete tenåring. Både mannen min og jeg sier slike ting til barna, for det ER vårt hus, og det er grenser på hva barna får lov til å gjøre på egne rom. Som her en gang fant jentungen hysterisk ut at det var mus på rommet.. Ja, det er nesten dømt til å gå sånn når det er slengt matrester rundt omkring.. Den dagen de får eget hjem kan de få gjøre akkurat sånn som de vil, men fram til da får de lære seg at det er vårt hus og våre regler som gjelder.. Anonymkode: 0f96e...91a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november #109 Del Skrevet 28. november Kjenner jeg også reagerer på at han nekter å sette opp lister på rommet til tenåringen før hun holder det ryddig etter hans standard. Virker som om han nyter å straffe henne og at hun ikke skal ha det noe fint på rommet sitt fordi hun roter. Et rom uten lister ser stygt ut, så da blir jo ikke akkurat motivasjonen til å rydde noe større heller. Jeg er, som sagt i et tidligere innlegg, stemor og kunne aldri funnet på å nekte noe sånt mot mine stebarn. Anonymkode: 959bf...ef0 7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november #110 Del Skrevet 28. november AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Kjenner jeg også reagerer på at han nekter å sette opp lister på rommet til tenåringen før hun holder det ryddig etter hans standard. Virker som om han nyter å straffe henne og at hun ikke skal ha det noe fint på rommet sitt fordi hun roter. Et rom uten lister ser stygt ut, så da blir jo ikke akkurat motivasjonen til å rydde noe større heller. Jeg er, som sagt i et tidligere innlegg, stemor og kunne aldri funnet på å nekte noe sånt mot mine stebarn. Anonymkode: 959bf...ef0 Helt enig! Han bør ihvertfall sørge for at sin del, dvs. listene er på plass. Rommet er ikke iorden sånn som det er nå. Dessuten, som stefar, har han ingenting med oppdragelsen å gjøre. Jeg fikk rote som jeg ville, men fant selv ut etterhvert at rommet ble mye koseligere når det var ryddig. Man lærer av egne "feil". Mas om rydding kan fort bety at man ikke er så interessert i å rydde når man flytter for seg selv, og endelig kan bestemme selv/slippe mas. Anonymkode: 65633...e3e 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november #111 Del Skrevet 28. november urimelig rett og slett, jeg ville tatt det opp medhan, at om han føler det så sterkt vurderer du å bli særboer fordi datteren din sitt ve og vel psykisk såvel som fysisk er din prioritet, alltid. Anonymkode: ecd41...188 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november #112 Del Skrevet 28. november Dump han Anonymkode: 70a02...3d0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november #113 Del Skrevet 28. november Oppskriften på å skape dårlig forhold til stebarnet sitt. Jeg ville blitt utrolig såret om noen sa dette til meg, det er jo tross alt hjemmet hennes selv om hun ikke betaler for det. Synes han skal ta ansvar og beklage Anonymkode: eba9d...41f 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november #114 Del Skrevet 28. november Blir helt flau over hva damer kan finne seg i av ting som skjer eller blir sagt til/med seg selv og barna... Skulle tro det var 60 tallet i reprise. Anonymkode: 7f8df...924 1 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november #115 Del Skrevet 28. november Pappa til 16 år gamle meg: Her ser det ut som et bomba horehus. Rydd opp med en gang, ellers flytter jeg deg ut i garasjen. Jeg rydda opp. Har ingen traumer eller varige skader. Elsker pappa (og mamma) 😅 Anonymkode: b5f14...3be 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november #116 Del Skrevet 28. november AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Blir helt flau over hva damer kan finne seg i av ting som skjer eller blir sagt til/med seg selv og barna... Skulle tro det var 60 tallet i reprise. Anonymkode: 7f8df...924 Vent til du selv blir mor til tenåringer som bor på rom som det ser ut som om det har vært jordskjelv der. Her har hun heldigvis blitt mye ryddigere med årene. Anonymkode: da507...00e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november #117 Del Skrevet 28. november AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Pappa til 16 år gamle meg: Her ser det ut som et bomba horehus. Rydd opp med en gang, ellers flytter jeg deg ut i garasjen. Jeg rydda opp. Har ingen traumer eller varige skader. Elsker pappa (og mamma) 😅 Anonymkode: b5f14...3be Forskjellen ligger nok veldig mye i at du visste at din far elsket deg ubetinget selv om han sa disse ordene. En stefar gjør sjeldent det og derfor blir det ekstra sårbart når en stemor eller stefar sier sånne ting. Man kommer rett og slett ikke utenom at det er forskjell på biologiske og steforeldre. Anonymkode: 959bf...ef0 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november #118 Del Skrevet 28. november AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Forskjellen ligger nok veldig mye i at du visste at din far elsket deg ubetinget selv om han sa disse ordene. En stefar gjør sjeldent det og derfor blir det ekstra sårbart når en stemor eller stefar sier sånne ting. Man kommer rett og slett ikke utenom at det er forskjell på biologiske og steforeldre. Anonymkode: 959bf...ef0 Da får mor be henne rydde rommet sitt. Hun er 16 år, og er stor nok til å ha ansvar for at ett rom i huset holdes ryddig og rent. Det kalles respekt for seg selv og de man bor med. Man gjør barna sine en børnetjeneste om man lar de bo i en svinesti til de flytter ut. Å lære barna sine hvordan man holder et hus ryddig og rent er en del av oppdragelsen. Anonymkode: b5f14...3be 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november #119 Del Skrevet 28. november AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Da får mor be henne rydde rommet sitt. Hun er 16 år, og er stor nok til å ha ansvar for at ett rom i huset holdes ryddig og rent. Det kalles respekt for seg selv og de man bor med. Man gjør barna sine en børnetjeneste om man lar de bo i en svinesti til de flytter ut. Å lære barna sine hvordan man holder et hus ryddig og rent er en del av oppdragelsen. Anonymkode: b5f14...3be Rettelse: *hun er i starten av tenårene 13-14 år. Fortsatt gammel nok til å holde ett rom i huset ryddig og rent. Anonymkode: b5f14...3be Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november #120 Del Skrevet 28. november Pappa irriterte seg også grønn over rotet på rommet mitt i tenårene, og var ikke redd for å vokalisere det. Jeg skjønte ikke hvorfor han måtte bry seg så mye, han trengte jo ikke å være der. Tror det er en ganske normal konflikt. Du legger nok litt ekstra i "det er mitt hus, mine regler" fordi hun ikke er datteren hans. Det var noe jeg fikk høre også. Uansett. Dere må snakke sammen og komme til en enighet. Det er hennes rom, og hennes rot påvirker ingen når døren er lukket. Hvis hun vil leve i kaos der inne så får hun leve i det, men da kan hun heller ikke klage på at det ikke er "fint" der. Jeg forstår godt at han ikke vil pusse opp når hun ikke holder det ryddig. Kan hun ikke holde det ryddig så kan hun ikke få hjelp til å pusse opp, male, rydde, vaske, bære inn ting osv. Det er helt greit å leve under regelen om at det er hennes rom, hennes rot og hennes problem, men da må ansvaret for å få det fint der inne være hennes ansvar også. Anonymkode: b334d...68e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå