AnonymBruker Skrevet 27. november #21 Del Skrevet 27. november Han synes vel du syr puter under armene på ungen, noe jeg kan være enig reaksjonen din tatt i betraktning. Anonymkode: 04a9a...eb3 6 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
exictence Skrevet 27. november #22 Del Skrevet 27. november AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Han sa at nå var det nok med rotet på rommet og hun svarte at det var jo hennes rom og at han ikke trengte å være der å se på rotet. Da svarte han " det er mitt rom, du bare låner det". Anonymkode: c81d2...eae Jeg synes ikke det var rart at han svarte som han gjorde, da hun sa det var jo hennes rom. Han svarte vel nettopp det fordi hun var frekk og sa det var hennes rom. Jeg mener det skulle kunne godt forventes av skole- og tenåringsbarn at de holder det ryddig på rommet sitt. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november #23 Del Skrevet 27. november AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Nei det er ingen enkel løsning, men forstår ikke hvorfor man setter seg i en slik situasjon med barn i tillegg. Hadde det vært vårt hjem så hadde heller ikke samboer brukt dette som et maktdemonstrasjon på at han eier huset, de bor der kun på nåde. Ungdom skal rydde, min ungdom må det også. Jeg minner han derimot på det, andre ser det sikkert på som mas. Man får tåle mas når man ikke gjør det man skal. Anonymkode: f4058...025 Hvor er logikken i at han ikke kan bruke en versjon av «mitt hjem, mine regler» selv om han og samboeren eier sammen? Det vil fortsatt ikke være datteren som eier rommet og kan gjerne med det som hun vil. For sant å si så lpner hun det faktisk. Å forsøke å lære en tenåring at det går an å ha litt system på rommet sitt kan man se på som en grunnleggende innføring i alminnelig hygiene, og ikke minst hva som forventes av henne når hun flytter på hybel om ikke så altfor mange år. Det er aldri for tidlig å lære seg alminnelige normer og regler. Bare fordi at man er en vimsete tenåring, så betyr ikke det at man skal være fritatt ethvert ansvar. Slike ting må nemlig læres, de kommer sjelden av seg selv. Anonymkode: 72bfb...554 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november #24 Del Skrevet 27. november AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Hva gjør han der inne??? Anonymkode: 7f8df...924 Eh. Hva tror du. Er du aldri inne på barnas rom? Du vet liksom ikke om det er et småpikerom eller en cannabisfarmene der inne? Anonymkode: 72bfb...554 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november #25 Del Skrevet 27. november Han har rett, og du har mislykket i jobben med å oppdra ungen din. Han eier huset, og selv om det er hennes rom så bør man forvente at dere hjelper til med å bevare huset i den stand det bør være. Jeg skjønner at han ikke orker skyve truser, klær og annet skrot vekk for å legge lister etter å ha pusset opp rommet for henne. Datteren din bør nå kunne holde rommet strøkent til enhver tid, gjøre lekser, lage sine egne brødskiver og rydde etter seg, og ikke minst; komme tidsnok til avtaler. Klarer ikke ungdommen det så blir mennesket helt ubrukelig og får en hard start i arbeidslivet. Du bør ta en alvorsprat med den bortskjemte jentungen. Anonymkode: 20ab3...e52 12 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november #26 Del Skrevet 27. november Hyggelig mann. Skikkelig samleobjekt (not). Anonymkode: 7f8df...924 6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november #27 Del Skrevet 27. november Samboer din er maktmenneske. Datterens rom er enten bombet eller strøket om det er mye knyttet til overskudd. Når humøret og overskuddet er der rydder hun. De siste ukene så har hun hatt lite tid hjemme, heldagsprøver og fagsamtaler. Legg til trening minst 3 dager i uka og lang skolevei. Vi har valgt å ikke legge ekstra press på at rommet alltid er ryddig. Vi lærte henne alle teknikkene for hva som må gjøres for lengst, men som sagt er ikke strenge når det gjelder rommet. Mer strenge på fellesrom. Anonymkode: eb8c6...bce 5 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november #28 Del Skrevet 27. november AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Eh. Hva tror du. Er du aldri inne på barnas rom? Du vet liksom ikke om det er et småpikerom eller en cannabisfarmene der inne? Anonymkode: 72bfb...554 Begynner jo å lure når han har en skikkelig truende tone og datteren til ts bare låner hjemmet sitt??? Anonymkode: 7f8df...924 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november #29 Del Skrevet 27. november Noen av dere synes jeg er litt krass i svartene her, men ok. Jeg har absolutt ikke misslykket i jobben min som mor. Datteren min har rotete ja, men har blitt bedre. Jeg har også hjulpet hun mye for å få det ryddig, sortert og hjulpet hun og såklart sier jeg hun skal rydde rommet også- jeg bare forventer ikke at det skal være perfekt. Hun er en fantastisk jente ellers, snill, god og flink på skolen. Jeg har ikke hatt noen overreaksjon i denne saken, men det var litt trist å se min datter ble trist. Jeg og samboer har fellesbarn, og hun ønsker vel bare å føle at ting er hennes også på lik linje som søsken da hun også enda er et barn. Hun har vært i livet til samboeren min i mange år, og ser på han som en far da hennes egen far aldri har vært i livet hennes. De har alltid hatt et godt forhold, men nå som hun er tenåring så tåler ikke samboer denne rotesiden hennes. Det er jo sårt da å høre at ting er bare til låns, selvom han også har rett da huset er hans. Jeg er åpen for å høre at dette ikke er noe å reagere på, men ikke kom her og kaller meg hysterisk eller at jeg er misslykket. Anonymkode: c81d2...eae 6 11 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
apekatten123 Skrevet 27. november #30 Del Skrevet 27. november Sånn generelt så løses rotete rom veldig enkelt. Gi et ultimatum, enten så holder barnet det ryddig og rent selv, eller så må mamma og pappa inn og rydde og vaske (dermed også gå igjennom alle tingene til barnet). Da skal du se at de holder orden selv. Må selvfølgelig ryddes og vaskes i blant for ikke å bli syk.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november #31 Del Skrevet 27. november Mitt hus, mine regler er da et begrep. Det pleide foreldrene mine å si til meg og jeg kan huske å ha tatt skade av det Anonymkode: 2b961...6e8 7 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amys Skrevet 27. november #32 Del Skrevet 27. november Tja, jeg sier akkurat det samme til egne unger når de kommer med "det er mitt rom", "nei, det er mitt og pappa sitt, men du får låne det". 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november #33 Del Skrevet 27. november AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Mitt hus, mine regler er da et begrep. Det pleide foreldrene mine å si til meg og jeg kan huske å ha tatt skade av det Anonymkode: 2b961...6e8 Det er noe annet enn å låne... Anonymkode: 7f8df...924 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november #34 Del Skrevet 27. november Hadde også reagert om jeg hadde fått kommentaren om at jeg bare låner rommet, og mulig følt meg litt uvelkommen. Man har et rom i noens hus, barnets rom er barnets rom og fristed. Men det må holdes ryddig, samtidig så må man tåle litt rot. Avtal om å hjelpe til en gang i uka, eventuelt? Anonymkode: f99de...651 5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november #35 Del Skrevet 27. november Ts ser du midlertidig vaskehjelp og kokke da siden dere bare er der til låns? Anonymkode: 7f8df...924 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NakenPanda Skrevet 27. november #36 Del Skrevet 27. november Min kone (min sønns ste-mor) kalte min sønns rom for utbomba krigs sone, og ba han rydde opp til et akseptabelt nivå. Ingen tok fysisk skade av dette og ingen ble traumatisert. Nå krangles det om veldig lite, og jeg tror det har mer å gjøre at det er hans hus en at han irriterer seg over tenårings rot (som er en nasjonalsport overalt) 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november #37 Del Skrevet 27. november AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Det hender han skal inn med noe som er hennes på rommet, og mange ganger hun ikke er hjemme så åpner han døra bare for å irritere seg over hvor rotete det er og småkjæfte om det. Anonymkode: c81d2...eae Da er det på tide å låse den døren. Man åpner IKKE andres dører uten deres ettertrykkelige samtykke. Det gjelder fra barn er mye m9ndre enn tenåringer. Ja, det hender seg at man som voksen må gripe inn og sjekke for ting som matrester, mugg, uhygieniske forhold etc. men det er absolutt ingen grunn til at det skal skje uten barnets tilstedeværelse. Lås den døren. Og legg en plan for å flytte ut. Anonymkode: c7efc...7ab 3 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november #38 Del Skrevet 27. november 100% innafor kommentar det der. Faktisk synes jeg det var en veldig mild reaksjon. Anonymkode: 2e007...f7f 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november #39 Del Skrevet 27. november AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Noen av dere synes jeg er litt krass i svartene her, men ok. Jeg har absolutt ikke misslykket i jobben min som mor. Datteren min har rotete ja, men har blitt bedre. Jeg har også hjulpet hun mye for å få det ryddig, sortert og hjulpet hun og såklart sier jeg hun skal rydde rommet også- jeg bare forventer ikke at det skal være perfekt. Hun er en fantastisk jente ellers, snill, god og flink på skolen. Jeg har ikke hatt noen overreaksjon i denne saken, men det var litt trist å se min datter ble trist. Jeg og samboer har fellesbarn, og hun ønsker vel bare å føle at ting er hennes også på lik linje som søsken da hun også enda er et barn. Hun har vært i livet til samboeren min i mange år, og ser på han som en far da hennes egen far aldri har vært i livet hennes. De har alltid hatt et godt forhold, men nå som hun er tenåring så tåler ikke samboer denne rotesiden hennes. Det er jo sårt da å høre at ting er bare til låns, selvom han også har rett da huset er hans. Jeg er åpen for å høre at dette ikke er noe å reagere på, men ikke kom her og kaller meg hysterisk eller at jeg er misslykket. Anonymkode: c81d2...eae Du ligger litt dårlig an hvis han plutselig dør. Huset er hans og han har en livsarving med deg. Arveoppgjøret og hjemmet dere bor i kan bli en komplisert affære. Eller hvis det blir slutt, når huset står på ham, så er veien ut for deg og dine veldig kort. Anonymkode: 25ff3...49d 3 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november #40 Del Skrevet 27. november AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Nei det er ingen enkel løsning, men forstår ikke hvorfor man setter seg i en slik situasjon med barn i tillegg. Hadde det vært vårt hjem så hadde heller ikke samboer brukt dette som et maktdemonstrasjon på at han eier huset, de bor der kun på nåde. Ungdom skal rydde, min ungdom må det også. Jeg minner han derimot på det, andre ser det sikkert på som mas. Man får tåle mas når man ikke gjør det man skal. Anonymkode: f4058...025 Utdyp gjerne hvordan man "setter seg i en slik situasjon" før ordene faktisk har falt? Anonymkode: a85d9...b20 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå