Gå til innhold

Reagerer litt på hva samboeren min sa ang rommet til datteren min

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Rosalilje84 skrev (På 28.11.2024 den 11.43):

Hvorfor skal hun fortsette å bo hos ham og fortsette å ligge med ham, lage mat til ham og alt det andre en samboer gjør? Han vil ikke gifte seg, og han anser TS og datter som (uønskede) gjester. Og nei, datteren bør ikke flytte til far for å slippe å irritere samboeren til mor. Alle har råd til å flytte i Norge i 2024. Det er ingen som blir husløs hvis de avslutter et forhold. Det er også mye bedre å ha det trangt økonomisk enn å bli utsatt for slik oppførsel som beskrives her. 

Jeg er enig i at alle hadde råd til og flytte i Norge i 2004, men ting er ikke som de var. Jo , det er mange husløse i Norge, men mange har familie / venner de kan bo hos ved brudd, ellers er det veldig lange køer til hospits osv mange steder. Vi aner jo ikke situasjonen til ts, så ingen grunn til og ta det som en selvfølge at hun har godt med penger, men vi kan håpe det. Aner ikke hvem far er, så kan ikke vurdere om hun bør « slippe» og flytte til far, men de bør komme seg vekk og datteren er viktigs først. Ja, enig i at det er bedre og ha det trangt økonomisk enn og bli behandlet sånn som det her. 

Anonymkode: b66b7...83b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Hvordan skal han få lagt de listene på rommet hennes hvis han ikke får lov å gå inn dit? 

Anonymkode: 37cf3...653

Det er jo uansett ikke aktuelt, det er hans rom som han ikke vil legge lister på. Om han ombestemmer seg , kan de jo lage en avtale. Litt som voksne gjør. Jeg har innimellom håndtverkere her , det er etter avtale og ikke et brudd på min rett til privatliv. Sånn var det når jeg var ungdom og. Rommet mitt var mitt, men det er ikke det samme som at det var mulig og avtale og legge lister. Nå er det jo uansett ikke hennes rom, så det bør moren fikse opp i først. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Høres ut som om datteren din er gammel nok til at man bør være klar over at man til enhver tid burde klare å holde rommet ryddig. Hvis det er ryddig til enhver tid, så tar det bare to minutter å fjerne eventuelt rot som måtte oppstå. Det viser også karakter, og det er viktig nå når hun går inn i voksenlivet. Stram opp datteren din. 

Anonymkode: 20ab3...e52

Det er faktisk bare tull. Det går helt fint og ikke holde soverommet ryddig til enhver tid. En av tingene man blir klar over som voksen. 

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

En skikkelig dårlig maktdemonstrasjon fra samboer. Jeg håper for all del at dere har samboerkontrakt, eller at du har annen eiendom du eier og leier ut. Med den tankegangen hans høres det ut som du kan trampe rett i kvinnefella.

Og å si noe slikt til tenåring er bare dårlig gjort. Det er jo korrekt men helt hårreisende idiotisk å si. Hvem sier slikt liksom? En narsissist?

Anonymkode: 37031...baa

• Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Maleficenta skrev (10 timer siden):

Det er hennes rot da...

Ja, hun burde rydde ut rotet sitt av hans rom og flytte det til sitt rom. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Ja, hun burde rydde ut rotet sitt av hans rom og flytte det til sitt rom. 

Hæ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 27.11.2024 den 16.18):

Noen av dere synes jeg er litt krass i svartene her, men ok. Jeg har absolutt ikke misslykket i jobben min som mor. Datteren min har rotete ja, men har blitt bedre. Jeg har også hjulpet hun mye for å få det ryddig, sortert og hjulpet hun og såklart sier jeg hun skal rydde rommet også- jeg bare forventer ikke at det skal være perfekt. Hun er en fantastisk jente ellers, snill, god og flink på skolen. 

Jeg har ikke hatt noen overreaksjon i denne saken, men det var litt trist å se min datter ble trist. Jeg og samboer har fellesbarn, og hun ønsker vel bare å føle at ting er hennes også på lik linje som søsken da hun også enda er et barn. Hun har vært i livet til samboeren min i mange år, og ser på han som en far da hennes egen far aldri har vært i livet hennes. De har alltid hatt et godt forhold, men nå som hun er tenåring så tåler ikke samboer denne rotesiden hennes. Det er jo sårt da å høre at ting er bare til låns, selvom han også har rett da huset er hans. Jeg er åpen for å høre at dette ikke er noe å reagere på, men ikke kom her og kaller meg hysterisk eller at jeg er misslykket. 

Anonymkode: c81d2...eae

Stakkars jenta de. Fy for en mann spør du meg, man sier ikke sånn. Hvor skulle hun gjort av seg? Hun er et barn(ja til hun er 18 år), og hører til der moren er. Skal hun sendes på institusjon fordi hun ikke er ryddig? Finnes verre ting å slå ned på på ungdommer nå til dags. Overrasket over manges svar her inne. At man kan støtte sånn tilsnakk.

Greit nok at han ikke liker rotet, og kan gi uttrykk for det, men på en OK måte, som ikke er frastøtende.

Jeg hadde følt meg skikkelig uvelkommen i "eget hjem" eller hva man skal kalle det om stefaren min hadde sagt det. Var sikkert ikke hun som valgte å flytte inn til han. 

Hadde jeg vært mor hadde jeg tatt en prat med husverten/huseier og prioritert datteren min fremfor at hun skulle vike for kjærligheten.

Anonymkode: f6a90...37a

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 28.11.2024 den 11.02):

Ja, tenk at stefar påpekte at hans hus er hans hus 😱 Hadde det vært greit om biopappa sa at det er hans hus? Eller skal barna tro at de er medeiere og bestemmer like mye i huset/hjemmet? 

Anonymkode: b5f14...3be

Så barn har ikke hjem de altså, med andre ord? De har ikke en dritt før de tjener penger selv?? Lekene er bare til låns, for de har de jo fått tildelt av andres penger....??🤯

Tenk om de snakker om hvilken farge de har på rommet når de er i barnehagen, "nei jeg har ikke rom" "Hva, men du har jo en seng?" "Nei?" "Men hvor sover du da?" "Jeg låner en seng på et rom av samboeren til mamma"😵‍💫

Så klart er det jo foreldre som bestemmer, og er overhoder i husene, men bosted er bosted. Og barn har faktisk bosted på papir. så da er huset deres hus også, i bunn og grunn, selv om de ikke står på skjøtet.

Tenk å ikke ha sitt eget rom. Tenk om Harry potter ikke hadde hatt kottet under trappen, for det er jo egentlig sikkert hans onkel(og kanskje tante) sitt, som resten av huset.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 28.11.2024 den 11.26):

Er det hennes rom, eller ikke?
hvis hun skal holde det ryddig på sitt rom, må hun jo først få et rom. 

jeg synes han var veldig frekk, men på en ekkel måte. Han har ikke respekt for datteren til ts og hennes rett til privatliv, har han respekt for ts? Hadde flyttet fra en som snakket sånn til datteren min. 

🤭Hennes rom eller ikke, ja der sa du det!😄

100% enig!

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
exictence skrev (På 28.11.2024 den 12.01):

Hun eier ikke det rommet, nei. Mener foreldrene at hun skal ha et annet rom i huset, så kan de bestemme det. Men selvsagt synes jeg at på en måte er det litt hennes rom, siden foreldrene har tildelt det til henne. Hun får sikkert ha sine private ting i fred, og hun har bla. sengen sin der. Men man kan da også selvfølgelig forlange litt orden og hygiene også. Akkurat som at alle familiemedlemmene må vise litt respekt og ta hensyn over for hverandre i alle rommene de bor i.

Nei, jeg synes ikke det er strengt eller frekt å si at det ikke er ditt rom, særlig når hun sier (nesevist ?) at det er mitt rom.

Vent nå, er du sikker på at det er hennes seng?😅

Og selvfølgelig sier hun at det er hennes rom når noen snakker om det, rommet "hennes" er jo hennes oppholdssted. Ganske vanlig å si det da... Og han sa sikkert "Rydd rommet ditt".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 27.11.2024 den 15.39):

Hva gjør han der inne???

Anonymkode: 7f8df...924

Det var hans rom jo ? 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ikke oppførselen til denne mannen var noe koselig ☹️

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 27.11.2024 den 15.46):

Tidligere? Dette håper jeg da er en regel som gjelder rundt om i de norske hjem fortsatt. Det gjør det i hvert fall hjemme hos oss. Man skal da virkelig kunne forvente at de som bor et sted følger reglene som gjelder der.

Anonymkode: ba235...090

Regler har ikke hos oss

Har dere de nedskrevet ?

Vi har respekt for hverandre :) 😀 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg har også en tenåring hun er riktignok blitt 17, og det er like jævlig rotete på det rommet nå som det var da hun var 13. 
Jenta mi bor med meg og sin far, og søsken. 

Det irriterer vettet av meg, det er så mangel på respekt for seg selv, for meg, for hjemmet vårt. Hun kan fint få høre tilsvarende. Hun har i alle fall fått høre det om andre ting hun ikke gidder å ta vare på. Hun snakker om at det er sitt, og får beskjed om at det er ikke hennes, hun eier ingenting, for hun tjener ikke egne penger.

Jenta er grei hun, gjør ikke noe ille galt, bortsett fra dette grisehuset av et rom, og et bad. 

Forstår mannen din. Det er vanvittig irriterende.

Anonymkode: adef4...743

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 27.11.2024 den 15.37):

Min datter som er i starten av tenårene har som jenter flest på den alderen, det ganske rotete på rommet sitt. Hun rydder, men det blir fort rotete igjen. Min samboer som ikke er far til jenta og som eier av huset vi bor i har irritert seg lenge over rotet på rommet hennes og det skjønner jeg. Men det var måten ting ble sagt på her om dagen jeg følte på. 

Han sa at nå var det nok med rotet på rommet og hun svarte at det var jo hennes rom og at han ikke trengte å være der å se på rotet. Da svarte han " det er mitt rom, du bare låner det". Og ja det er jo sant da han eier huset, men jeg så hun ble såret av å få høre at dette er bare til låns. Han pusser også opp mye av huset og har revet mye gamle lister, han nekter å sette på nye lister på rommet hennes før hun viser til at hun kan ha det ryddig på rommet hele tiden. Hun har vært mye flinkere i det siste, men man kan ikke forvente perfeksjonisme fra en jente på den alderen synes jeg. Jeg tror også at hun hadde gjort det finere hvis han gjorde seg ferdig på rommet hennes også, akkurat nå føler hun at rommet ikke er så pent, det har hun sagt. 

Hva tenker dere her? 

Anonymkode: c81d2...eae

Men han har jo rett! Syns det er helt innafor å sette krav til ungdommene! 

Anonymkode: a3e4c...345

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...