AnonymBruker Skrevet 27. november #1 Del Skrevet 27. november Min datter som er i starten av tenårene har som jenter flest på den alderen, det ganske rotete på rommet sitt. Hun rydder, men det blir fort rotete igjen. Min samboer som ikke er far til jenta og som eier av huset vi bor i har irritert seg lenge over rotet på rommet hennes og det skjønner jeg. Men det var måten ting ble sagt på her om dagen jeg følte på. Han sa at nå var det nok med rotet på rommet og hun svarte at det var jo hennes rom og at han ikke trengte å være der å se på rotet. Da svarte han " det er mitt rom, du bare låner det". Og ja det er jo sant da han eier huset, men jeg så hun ble såret av å få høre at dette er bare til låns. Han pusser også opp mye av huset og har revet mye gamle lister, han nekter å sette på nye lister på rommet hennes før hun viser til at hun kan ha det ryddig på rommet hele tiden. Hun har vært mye flinkere i det siste, men man kan ikke forvente perfeksjonisme fra en jente på den alderen synes jeg. Jeg tror også at hun hadde gjort det finere hvis han gjorde seg ferdig på rommet hennes også, akkurat nå føler hun at rommet ikke er så pent, det har hun sagt. Hva tenker dere her? Anonymkode: c81d2...eae 4 20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november #2 Del Skrevet 27. november Hva gjør han der inne??? Anonymkode: 7f8df...924 13 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november #3 Del Skrevet 27. november AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hva gjør han der inne??? Anonymkode: 7f8df...924 Det hender han skal inn med noe som er hennes på rommet, og mange ganger hun ikke er hjemme så åpner han døra bare for å irritere seg over hvor rotete det er og småkjæfte om det. Anonymkode: c81d2...eae 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 27. november Populært innlegg #4 Del Skrevet 27. november Jeg tenker at om det er slik at man er der på nåde, så hadde jeg kommet han i forkjøpet og funnet meg et eget sted… Nekter å setter på lister?? Hun låner det? Er det slik han tenker seg? At han låner huset av banken?? Anonymkode: 16cd2...8b6 53 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november #5 Del Skrevet 27. november Du og han må snakke sammen og bli enige om en felles linje. Ikke ta diskusjonen via ungen. Anonymkode: f99e2...e1c 12 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november #6 Del Skrevet 27. november Han oppfører seg som en drittsekk. Dette er ting som etterhvert gjør at hun trives mindre og mindre hos dere. Hvis hun får muligheten kommer hun til å være mer og mer andre steder. Enten hos faren, hos vennene sine, eller hos en kjæreste. Anonymkode: e41cf...807 25 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 27. november Populært innlegg #7 Del Skrevet 27. november Han har helt rett Anonymkode: f854e...b4d 57 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 27. november Populært innlegg #8 Del Skrevet 27. november Tja, det var vel ikke verre enn den beskjeden mange fikk tidligere : "Når du blir voksen og har flyttet hjemmefra kan du gjøre som du vil, så lenge du bor hjemme sammen med oss andre må du følge reglene som gjelder her." Hun tåler det nok, så lenge hun ikke er totalinnpakket i bobleplast. Anonymkode: 25ff3...49d 69 1 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november #9 Del Skrevet 27. november Han sa det vel i frustrasjon, og jeg synes ikke det høres spesielt ille ut. Hun skal være usedvanlig tynnhudet før at den kommentaren stikker. Hvis hun faktisk er det bør man jo ta hensyn, selvfølgelig, men jeg hadde ikke bekymret meg for det hos en ellers normalt fungerende jente. Synes samtidig det høres lite okay ut at han nekter å sette på lister før hun beviser at hun er ryddig. Å fastholde en sånn regel overfor en fjortis som tross alt også har skjerpet seg høres ikke helt bra ut. Anonymkode: 13d23...ca1 15 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november #10 Del Skrevet 27. november AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Tja, det var vel ikke verre enn den beskjeden mange fikk tidligere : "Når du blir voksen og har flyttet hjemmefra kan du gjøre som du vil, så lenge du bor hjemme sammen med oss andre må du følge reglene som gjelder her." Hun tåler det nok, så lenge hun ikke er totalinnpakket i bobleplast. Anonymkode: 25ff3...49d Tidligere? Dette håper jeg da er en regel som gjelder rundt om i de norske hjem fortsatt. Det gjør det i hvert fall hjemme hos oss. Man skal da virkelig kunne forvente at de som bor et sted følger reglene som gjelder der. Anonymkode: ba235...090 19 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november #11 Del Skrevet 27. november Hvorfor eier han alene og ikke begge to? Når man bor sammen er det vårt hjem og når han ikke er pappa engang tenker jeg han bør roe ned. Sørg for å eie sammen, sørg for at tenåringen din trives, hjelp tenåring med å huske å holde orden. Anonymkode: f4058...025 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november #12 Del Skrevet 27. november AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Tja, det var vel ikke verre enn den beskjeden mange fikk tidligere : "Når du blir voksen og har flyttet hjemmefra kan du gjøre som du vil, så lenge du bor hjemme sammen med oss andre må du følge reglene som gjelder her." Hun tåler det nok, så lenge hun ikke er totalinnpakket i bobleplast. Anonymkode: 25ff3...49d En får jo med 50 meter bobleplast nå, når en forlater barselavdelingen. Anonymkode: a85d9...b20 18 1 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Daria Skrevet 27. november Populært innlegg #13 Del Skrevet 27. november Hvor mange biologiske foreldre har ikke sagt varianter av "mitt hus, mine regler!" til tenåringene sine...? Jeg synes du overtolker den kommentaren noe voldsomt. Som et evig rotehue tror jeg også jeg har fått høre varianter av "det er jo ikke noe poeng i å gjøre noe med rommet ditt når det ser ut sånn" og kan fint skjønne hvor den kommer fra... 37 1 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november #14 Del Skrevet 27. november AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvorfor eier han alene og ikke begge to? Når man bor sammen er det vårt hjem og når han ikke er pappa engang tenker jeg han bør roe ned. Sørg for å eie sammen, sørg for at tenåringen din trives, hjelp tenåring med å huske å holde orden. Anonymkode: f4058...025 Det må være herlig å ha enkle løsninger på alt. Anonymkode: c6c9a...e34 4 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november #15 Del Skrevet 27. november Du som foreldre må lære henne å holde det ryddig og oversiktig. Det kommer ikke nødvendigvis av seg selv. Det er også lettere å gjøre slikt sammen med noen, og ikke minst går det raskere. Ta med deg en pose til søppel også går dere gjennom alt av ting også sortere dere. Av og til må man ta en dyprengjøring. Hadde nettopp en lett gjennomgang på tenåringen sitt rom, men skal ha større gjennomgang over nyåret. Da skal alt gåes gjennom, alt i klesskapet, alt i hyllene, smykkeskapet osv. Alle flater blir støvsugd og vasket. Anonymkode: 16cd2...8b6 11 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november #16 Del Skrevet 27. november AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Tidligere? Dette håper jeg da er en regel som gjelder rundt om i de norske hjem fortsatt. Det gjør det i hvert fall hjemme hos oss. Man skal da virkelig kunne forvente at de som bor et sted følger reglene som gjelder der. Anonymkode: ba235...090 Har bare litt inntrykk av at veldig mange er livredd for å sette regler, grenser og klare forventninger. Lille vennen må jo ikke kjenne på vanskelige følelser.... Anonymkode: 25ff3...49d 20 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november #17 Del Skrevet 27. november AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det må være herlig å ha enkle løsninger på alt. Anonymkode: c6c9a...e34 Nei det er ingen enkel løsning, men forstår ikke hvorfor man setter seg i en slik situasjon med barn i tillegg. Hadde det vært vårt hjem så hadde heller ikke samboer brukt dette som et maktdemonstrasjon på at han eier huset, de bor der kun på nåde. Ungdom skal rydde, min ungdom må det også. Jeg minner han derimot på det, andre ser det sikkert på som mas. Man får tåle mas når man ikke gjør det man skal. Anonymkode: f4058...025 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november #18 Del Skrevet 27. november Synes man kan forvente at en tenåring klarer å holde rommet sitt ryddig. Man rydder litt hver dag, sånn er voksenlivet (som hu er en del av innen få år) Jeg hadde alltid ryddig rom, fra 10-11 års alderen. Ikke strøkent selvfølgelig, men alt hadde sin faste plass det ble lagt på. Aldri oppvask eller skitne klær etc. Anonymkode: 0f224...6fb 13 1 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november #19 Del Skrevet 27. november Tenåringsrom er et kapittel for seg 😃. Så lenge hun vasker og rydder en gang i uka, så er det ikke noe å bry seg om. Og det sier jeg som er superryddig av meg, og hater rot. Du må ta en alvorsprat med mannen din, og få slutt på maset. Jeg hadde bomba rom i tenårene. Da jeg flyttet ut som 18-åring ble jeg helt motsatt. Alt skulle være strøkent 🙂 Anonymkode: 90412...4c3 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november #20 Del Skrevet 27. november AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Tenåringsrom er et kapittel for seg 😃. Så lenge hun vasker og rydder en gang i uka, så er det ikke noe å bry seg om. Og det sier jeg som er superryddig av meg, og hater rot. Du må ta en alvorsprat med mannen din, og få slutt på maset. Jeg hadde bomba rom i tenårene. Da jeg flyttet ut som 18-åring ble jeg helt motsatt. Alt skulle være strøkent 🙂 Anonymkode: 90412...4c3 Helt enig. Det er bare tull å være hysterisk over litt rot hos tenåringene. Jeg hadde det også rotete, men hadde heldigvis en mor som ikke brydde seg om det. Nå elsker jeg å ha det rent og ryddig. Anonymkode: 02e12...cd4 11 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå