AnonymBruker Skrevet 30. november 2024 #21 Skrevet 30. november 2024 AnonymBruker skrev (På 27.11.2024 den 15.22): Min 6-åring har hatt endel lekeavtaler her hjemme hos seg, og det kommer ofte en kommentar fra foreldrene at «neste gang kan du komme til oss», men ingenting skjer…. Oppfatter barnet som godt likt blant de andre. Får også tilbakemelding fra skole og SFO om at barnet leker fint med andre og kan leke med mange forskjellige barn. Blir derfor litt trist på barnets vegne.. Er dette vanlig? Bør vi bare fortsette å invitere hit til oss hver gang? Anonymkode: 90572...363 Vi har det likt. Har en på 7 og 8. Vi har invitert masse. Forskjellige barn, og svært sjelden er det motsatt vei. Veldig rart ettersom her inne hører man om at "alle" har besøk og barna er borte hos andre "hele" tiden. Enten er det stedet vi bor som er anderledes, vi som er rare eller kg som juger. Jeg syns også det er trist, da jeg er redd barna ikke blir prioritert. Men har snakka med flere andre og det virker ikke som de inviterer så ofte rett og slett. Anonymkode: 09b5b...0a6 1
lajlaj Skrevet 30. november 2024 #22 Skrevet 30. november 2024 (endret) AnonymBruker skrev (På 27.11.2024 den 15.22): Min 6-åring har hatt endel lekeavtaler her hjemme hos seg, og det kommer ofte en kommentar fra foreldrene at «neste gang kan du komme til oss», men ingenting skjer…. Oppfatter barnet som godt likt blant de andre. Får også tilbakemelding fra skole og SFO om at barnet leker fint med andre og kan leke med mange forskjellige barn. Blir derfor litt trist på barnets vegne.. Er dette vanlig? Bør vi bare fortsette å invitere hit til oss hver gang? Anonymkode: 90572...363 Dette er blitt et samfunnsproblem. Særlig etter covid. Ingen inviterer barnet vårt heller, selv om barna deres spør konstant om å få leke med barnet vårt, om han kan bli med hjem etc. Men foreldrene følger ikke opp. Alle er så "travle". Ingen "orker". Selv om 6-åringer joggu meg bare styrer seg selv! De leker jo bare! Er som en gratis barnevakt. Så vi fortsetter å invitere og invitere og invitere. 6-åringers verden er lek! Så vi skal i alle fall ikke være kjipe foreldre som hindrer barna i det. En annen ting jeg merker er at når han først blir invitert så styrer de andre foreldrene så mye. Det skal være god mat som vårt barn liker og snacks og servering og gudene vet hva, is etc. Her får de beskjed om å finne seg pålegg og brød om de blir sultne. Endret 30. november 2024 av lajlaj 1
lajlaj Skrevet 30. november 2024 #23 Skrevet 30. november 2024 AnonymBruker skrev (På 27.11.2024 den 15.32): Samme tråd nå igjen? Anonymkode: 79f39...405 Fordi dette er et problem i samfunnet. Barn trenger barn, og barn trenger leken. De trenger å se hverandre uten kontekst. Merker at de foreldrene jeg kjenner godt er de barnet får leke mest med. Selv om dette ikke er de som egentlig er hans venner. Trist opplegg.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå