Gå til innhold

Hjelp, hva gjør jeg?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har vært sammen med kjæresten i over 3 år nå. I dag så jeg plutselig at han har startet å fulgt eksen sin igjen på sosiale medier. I de fleste forhold hadde kanskje ikke dette vært noe stort problem, men jeg kjenner at det koker over for meg.

Da vi først ble sammen var jeg ekstremt usikker da jeg ikke hadde vært i et seriøst forhold før, og jeg slet veldig mye med at jeg sammenlignet meg selv med henne. Heldigvis har kjæresten min vært veldig grei med meg og forsikret meg både om det ene og det andre, osv., og aldri uttrykt for at han har vært irritert for at jeg gjentatte ganger tok henne opp. De siste to årene har jeg fått mer selvtillit og har derfor lagt henne bort fra tankene mine. Helt til nå.

Ettersom at hun har vært et såpass sårt tema tidligere, og han er såpass klar over at dette har plager meg mye synes jeg det er helt ekstremt dårlig gjort av han uansett om det ikke skulle ha betydd noe. Men jeg går jo selvfølgelig rett tilbake til gamle vaner og tror at han ikke er over henne, og tror derfor at jeg ikke klarer å stole på han dersom han sier det ikke betyr noe. 
Jeg har ekstremt lyst til å ta det opp med han med en gang, men jeg har også en ekstrem trang til å gå gjennom telefonen hans bare for å sikre meg at han ikke kan lyve til meg om at de ikke har kontakt med hverandre dersom jeg spørr. Samtidig er jeg ikke den type person som går gjennom telefonen i skjul. Men jeg føler det er så viktig at jeg får vite sannheten. Vi har for noen måneder kjøpt oss leilighet sammen, og dersom han plutselig har kontakt med eksen kjenner jeg at det ikke går.  

Er det noen snille som har tips til meg? Jeg har ikke muligheten til å tenke klart akkurat nå.

Anonymkode: 77da2...c84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mitt råd er å søke hjelp for å håndtere usikkerheten din. Det er mange som opplever dette og det er ikke noe galt med deg av den grunn - men du må få hjelp til å håndtere dette. Lar du det pågå over tid vil det påvirke forhold etter forhold etter forhold. Og når det går galt i ett forhold vil du bruke det som bekreftelse i neste forhold på at du har rett på å være skeptisk. Så for din og kjæresten din sin del - få hjelp til å håndtere dette skikkelig.

Men for å ta dette med telefonen. La oss si at du får gå igjennom den.

Hva hindrer han i å bruke en nett-tjeneste til å kommunisere med eksen du ikke finner?
Hva hindrer han i å slette historikken så du ikke finner den når du har telefonen der?
Hva hindrer han i å bruke en annen telefon til å ha kontakt med eksen sin?
Hva hindrer han i å skjule en meldingsapp som noe annet godkjent bruk?
+++

Svaret er: ingenting.

Den bekreftelsen du søker finner du ikke på telefonen hans.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å følge noen på sosiale medier betyr jo egentlig ingenting. Jeg følger både kjente og ukjente menn og kvinner, uten at jeg har lyst til å ligge med dem. 
Men så forstår jeg at når det gjelder akkurat denne jenta, er utgangspunktet sårt. Og jeg er enig i at kanskje ikke burde fulgt henne. Men kanskje han tenkte at du, etter mange samtaler som endelig hadde stilnet, faktisk hadde kommet over sjalusien? 

Anonymkode: 3bbe6...78e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du tidligere har satt en grense angående akkurat det her skjønner jeg at du blir frustrert. Hadde jeg vært deg hadde jeg bare snakket med han om at det gjør deg ukomfortabel, men kast fra deg ideen om å gå gjennom telefonen hans. Om folk har noe de vil skjule, så klarer de å skjule det.

Anonymkode: 0aab2...86e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden stenges snart pga manglende overskrift.

Anonymkode: bf7f2...56e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg har vært sammen med kjæresten i over 3 år nå. I dag så jeg plutselig at han har startet å fulgt eksen sin igjen på sosiale medier. I de fleste forhold hadde kanskje ikke dette vært noe stort problem, men jeg kjenner at det koker over for meg.

Da vi først ble sammen var jeg ekstremt usikker da jeg ikke hadde vært i et seriøst forhold før, og jeg slet veldig mye med at jeg sammenlignet meg selv med henne. Heldigvis har kjæresten min vært veldig grei med meg og forsikret meg både om det ene og det andre, osv., og aldri uttrykt for at han har vært irritert for at jeg gjentatte ganger tok henne opp. De siste to årene har jeg fått mer selvtillit og har derfor lagt henne bort fra tankene mine. Helt til nå.

Ettersom at hun har vært et såpass sårt tema tidligere, og han er såpass klar over at dette har plager meg mye synes jeg det er helt ekstremt dårlig gjort av han uansett om det ikke skulle ha betydd noe. Men jeg går jo selvfølgelig rett tilbake til gamle vaner og tror at han ikke er over henne, og tror derfor at jeg ikke klarer å stole på han dersom han sier det ikke betyr noe. 
Jeg har ekstremt lyst til å ta det opp med han med en gang, men jeg har også en ekstrem trang til å gå gjennom telefonen hans bare for å sikre meg at han ikke kan lyve til meg om at de ikke har kontakt med hverandre dersom jeg spørr. Samtidig er jeg ikke den type person som går gjennom telefonen i skjul. Men jeg føler det er så viktig at jeg får vite sannheten. Vi har for noen måneder kjøpt oss leilighet sammen, og dersom han plutselig har kontakt med eksen kjenner jeg at det ikke går.  

Er det noen snille som har tips til meg? Jeg har ikke muligheten til å tenke klart akkurat nå.

Anonymkode: 77da2...c84

Han bør kutte kontakt med hun så lenge han har begynt på nytt. Hva er det med folk og xer...Ikke verdt å samle på ellers.

Anonymkode: d7388...485

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan følger han henne? Snakker vi facebook? Instagram? Var det hun som gjorde det slutt med han?

Hvis det var hun som gjorde det slutt, så kan det være at han sitter igjen med en del spørsmål.

Hvor lenge var de sammen? Har de barn sammen? Det kan være at han ønsker å ha et vennskap med eksen, uten at det betyr noe mer.

Anonymkode: 60001...2c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha bært i en lignende situasjon, hvor jeg sourte og ble fortalt at det ikke var noen ting og ingen kommunikasjon osv, og jeg valgte å stole på det. Jeg var imot å sjekke telefon osv.

Etter 3 år fant ut at det var løgn....SOg hvis jeg hadde sjekket telefonen, ville jeg funnet ut av det med en gang, i stedet for å kaste bort tre(!!!) år.

At folk klarer å lyve dem de elsker midt i trynet på den måten og kaste bort tiden deres, det forstår jeg absolutt ikke. Skulle ønske utroskap var ulovlig.

Anonymkode: fac9c...647

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk Vipps logg også. Mange kan prate der uten å sende penger. 

Anonymkode: 4253f...852

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...