Gå til innhold

Hvordan si til samboer at jeg ønsker brudd på grunn av manglende forpliktelse?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Du må ha en omgangskrets helt utenom det vanlige 😂 mine foreldre har vært gift i 45 år. De bodde sammen før de giftet seg, og det var til og med i 1979. Sånn, der har du ett eksempel. 

Anonymkode: 570ac...6dd

Takk takk.

Nå tenkte jeg på et virkelig par, ikke et oppdiktet et ;) 

Anonymkode: 4d986...be4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Takk takk.

Hvorfor påstår du at de er oppdiktet?

Anonymkode: 45657...ea6

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvorfor påstår du at de er oppdiktet?

Anonymkode: 45657...ea6

Fordi jeg ikke ser dokumentasjon på noe annet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Takk takk.

Herregud! Ta å grav deg opp av navlen og snakk med folk. Ingen i Norge gifter seg først og så flytter sammen (om ikke tilhører en særdeles streng religion). 

Anonymkode: 621e8...69b

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Vel, mangler innlevelsesevne liksom ? 
Jeg vet at det finnes mennesker som kan akseptere å bli dradd etter håret gjennom byen av en ufyselig drittsekk men fremdeles så er de ikke i nærheten av å gå. 
Nå er det vel sånn at om sviket er stort nok, og at en er klar nok i sine prinsipper så ville en ikke godta å bli dumpa på den måten.  
Vi har bare TS sin historie å forholde oss til, og hennes argumentasjon for bruddet nå tok henne 3 år å jobbe frem styrke til. 
Du tolker min kommentar som det var et døgns frist , men hadde det vært meg som opplevde en som ditcha meg kort tid i forveien når alt var booket og bestilt så hadde han fått marsjordre ja! 
Jeg har ikke opplevd det samme, men jeg vet jeg ikke hadde greid å leve med en sviker. 
Meeen, jeg hadde sørger for å få et skikkelig svar før jeg hadde snudd ryggen til han. 

Anonymkode: f83b1...038

Du er kanskje en av dem som tror at du selv er immun mot å bli manipulert. Mulig du er det, det vet ingen. Faktisk ingen, ikke du selv heller. For ingen mennesker er klar over at de bli manipulert, når de blir manipulert. Og de som sier de vil forlate mannen på flekken om han er utro, kan plutselig oppleve situasjonen selv og kjenne at det var argumenter som formildet det hele…

Ingen kan vite med sikkerhet på forhånd hvordan de vil reagere i en situasjon. Det er det ene. Men å forstå at andre ikke reagerer som seg selv, det er det andre og viktigste. Det finnes psykologiske årsaker som er grunnen for at enkelte kvinner aksepterer å bli dratt etter håret gjennom byen, selv om du ikke forstår det. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Herregud! Ta å grav deg opp av navlen og snakk med folk. Ingen i Norge gifter seg først og så flytter sammen (om ikke tilhører en særdeles streng religion). 

Tro det eller ei, det finnes en verden nord for Sinsenkrysset. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, og det finnes "særdeles streng relgion" nord for Sinsenkrysset også.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Takk takk.

Det har vært lovlig å være samboer i Norge sia 1972. Så så fantasifullt er det nok ikke at noen par var samboere i 1979 og så gifta seg.

Anonymkode: a634f...653

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Du er kanskje en av dem som tror at du selv er immun mot å bli manipulert. Mulig du er det, det vet ingen. Faktisk ingen, ikke du selv heller. For ingen mennesker er klar over at de bli manipulert, når de blir manipulert. Og de som sier de vil forlate mannen på flekken om han er utro, kan plutselig oppleve situasjonen selv og kjenne at det var argumenter som formildet det hele…

Ingen kan vite med sikkerhet på forhånd hvordan de vil reagere i en situasjon. Det er det ene. Men å forstå at andre ikke reagerer som seg selv, det er det andre og viktigste. Det finnes psykologiske årsaker som er grunnen for at enkelte kvinner aksepterer å bli dratt etter håret gjennom byen, selv om du ikke forstår det. 

Hvorfor kan ikke du godta at det finnes de som ikke godtar å bli sviktet?  
Tror du at det finnes en forklaring på det? 
Kan du se for deg at det er grunner til at en ikke kan leve på en løgn?  
Ikke alle makter å leve med en utro mann f.eks. 
Og det at jeg ikke forstår hvorfor  kvinner blir i destruktive forhold , hvor har du det fra?   
Det har med sosial bakgrunn, selvtillit og hvor en plasserer seg på skalaen som et verdifullt menneske, og noen har en tendens til å falle for dritsekker som  behandler en som dritt.
Jeg sier bare at hvis en kjenner seg selv godt så vet en hva en kan godta og ikke. 
Jeg skjønner at du fikk et behov for å idiotforklare meg i et forsøk på å score billige poeng , men poenget mitt er at alle har et ansvar for hvordan en fremstiller seg og sin historie her på KG. 
Det er også publikum her som leser og oppfatter historier og som en av naturlige årsaker oppfatter budskapet ulikt. 
Jeg har en tro på at kvinner kan være mere konsekvente i ord og handling om de bruker styrken sin rett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Virkelig?? Finnes det en verden nord for Sinsenkrysset hvor alle er gifte og ingen samboere?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Og det at jeg ikke forstår hvorfor  kvinner blir i destruktive forhold , hvor har du det fra?   
Det har med sosial bakgrunn, selvtillit og hvor en plasserer seg på skalaen som et verdifullt menneske, og noen har en tendens til å falle for dritsekker som  behandler en som dritt.
Jeg sier bare at hvis en kjenner seg selv godt så vet en hva en kan godta og ikke. 
Jeg skjønner at du fikk et behov for å idiotforklare meg i et forsøk på å score billige poeng , men poenget mitt er at alle har et ansvar for hvordan en fremstiller seg og sin historie her på KG. 
Det er også publikum her som leser og oppfatter historier og som en av naturlige årsaker oppfatter budskapet ulikt. 
Jeg har en tro på at kvinner kan være mere konsekvente i ord og handling om de bruker styrken sin rett. 

Når du forstår alt dette så forstår du også at det kan hende noen andre blir forsinket i retretten fra en drittsekk. Og med forståelse kommer også det at man ikke dømmer andre kvinner.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du forstår alt dette så forstår du også at det kan hende noen andre blir forsinket i retretten fra en drittsekk. Og med forståelse kommer også det at man ikke dømmer andre kvinner.

Nå har dette bikket over i ren overdrivelse fra din side, og det har ingenting med mine tidligere kommentarer. 
Du får bare holde på … 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Dette ga lite mening synes jeg... Alle har et ansvar for hvordan vi fremstiler vår historie, men publikum oppfater det vi skriver forskjelig. Jeg tenker det er umulig og "ta ansvar" for alle måter ting kan bli tolket på her inne! 

Så synes jeg også du unødvendig "idiot forklarer" TS og andre som har vært i uheldige forhold. Det finnes sikkert likke mange grunner til å bli i forhold som det finnes menesker i forhold, så det er ingen enkel fasit for når det er riktig å bli eller gå. Men for all del, bra for deg om du har hat flaks og aldri opplevd dette vanskelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Jeg bor nord for Sinsenkrysset, og har aldri hørt om noen som giftet seg før de flyttet sammen. Aldri. Ikke siden besteforeldregenerasjonen. Og jeg kjenner haugevis med mennesker. Til og med min svært kristne svigermor var samboer før hun giftet seg. Kanskje du bor i en veldig liten verden? :ler: Mine foreldre flyttet sammen da de var 19. De sparte et par år, giftet seg og fikk meg. De bodde sammen før 1972 også ;) 

Jeg skjønner TS veldig godt, jeg. Fyren er dust, allergisk mot forpliktelser, og er heller ikke redd for å bruke dem mot henne når hun har satt ned foten. Det som tidligere handlet om ekteskap, handler nå plutselig om manglende tillit og hans oppførsel etter han fikk kalde føtter. Kalde føtter kunne jeg tilgitt. Denne fyren her har gjort mye mer. 

Anonymkode: 783e0...1b6

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pippi Lotta skrev (22 minutter siden):

Dette ga lite mening synes jeg... Alle har et ansvar for hvordan vi fremstiler vår historie, men publikum oppfater det vi skriver forskjelig. Jeg tenker det er umulig og "ta ansvar" for alle måter ting kan bli tolket på her inne! 

Så synes jeg også du unødvendig "idiot forklarer" TS og andre som har vært i uheldige forhold. Det finnes sikkert likke mange grunner til å bli i forhold som det finnes menesker i forhold, så det er ingen enkel fasit for når det er riktig å bli eller gå. Men for all del, bra for deg om du har hat flaks og aldri opplevd dette vanskelig.

Mitt svar var ikke rettet mot TS , men den brukeren som kommenterte  mitt innlegg. 
Altså et tilsvar til den personen. 
Du har dine meninger og jeg har mine utifra livserfaring sikkert 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg bor nord for Sinsenkrysset, og har aldri hørt om noen som giftet seg før de flyttet sammen. Aldri. Ikke siden besteforeldregenerasjonen. Og jeg kjenner haugevis med mennesker. Til og med min svært kristne svigermor var samboer før hun giftet seg. Kanskje du bor i en veldig liten verden? :ler: Mine foreldre flyttet sammen da de var 19. De sparte et par år, giftet seg og fikk meg. De bodde sammen før 1972 også ;) 

Jeg skjønner TS veldig godt, jeg. Fyren er dust, allergisk mot forpliktelser, og er heller ikke redd for å bruke dem mot henne når hun har satt ned foten. Det som tidligere handlet om ekteskap, handler nå plutselig om manglende tillit og hans oppførsel etter han fikk kalde føtter. Kalde føtter kunne jeg tilgitt. Denne fyren her har gjort mye mer. 

Anonymkode: 783e0...1b6

Jeg og mannen giftet oss før vi flyttet sammen for 10 år siden. Føler oss ikke SÅ unike... 😆

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 13.12.2024 den 4.54):

Jo de finnes så absolutt fremdeles

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor vil du gifte deg med en mann som du egentlig ikke har lyst til å være sammen? Du sier at du ikke tror du vil sørge så mye over et brudd, da er det jo helt tullete å gifte seg med han i hvertfall. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 27.11.2024 den 13.20):

Jeg vet at verden har endret seg etc, men det endrer ikke det faktum at hos mange så er det turn off når kvinner og menn bytter "rolle". Det er bare rett og slett ikke like romantisk, og for mange føles det helt feil at en dame frir, eller at en dame er initiativtaker til å ta kontakt først feks. Og det er ikke noe galt i det, men for noen så er det underbevisst drepen på all lyst. Det er bare sånn det er. 

Anonymkode: 1e958...f50

Noe så dumt 

Anonymkode: f13a6...02d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...