AnonymBruker Skrevet 27. november 2024 #121 Del Skrevet 27. november 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Høres ut som du lever på 1950 tallet når du vil gifte deg i 2024. Anonymkode: 05040...9e9 For noe tull. Anonymkode: a634f...653 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thanos Skrevet 27. november 2024 #122 Del Skrevet 27. november 2024 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Jeg har vært sammen med samboer i fem år. Vi er begge 43 år, har vært gift tidligere, og har barn fra før. To av barna er tenåringer, resten er voksne og har flyttet ut. Kontakt mellom samboer og mitt yngste barn er god, det samme er kontakten mellom meg og hans yngste som er hos oss annenhver helg. Vi bor i mitt hus, har det rolig og fint i hverdagen - ingen drama, utroskap, konflikter osv. Men han vil ikke gifte seg, selv om han vet at det er viktig for meg. Ikke spør meg om hvorfor det er viktig eller latterliggjør det. Jeg er en voksen kvinne, og kan velge selv hva som er viktig. Jeg fridde til ham for tre år siden, etter at han hintet om giftemål flere ganger. Han svarte ja, vi satt dato og begynte forberedelsene. Så snudde han plutselig, og nekter fortsatt å gi meg forklaring på hvorfor. Jeg er som sagt 43 år, er selvstendig, har karriere og holder på å bygge opp eget selskap, uten at det tar all tid og krefter. Barna er store, og jeg kan fokusere mye på min egen utvikling. I det siste har jeg begynt å tenke at jeg ikke ønsker meg en halvveis løsning med samboerskap. Jeg er glad i samboer, men jeg tror ikke at jeg kommer til å bli helt knust hvis vi går fra hverandre. Jeg er også glad i sex, men klarer meg også fint uten som singel. Bryter vi nå, så vil jeg ikke lete etter en ny mann, men heller ta opp tidkrevende hobby og konsentrere meg ellers om jobb og forretning. Så hvordan legge frem at jeg ønsker å bryte fordi han har bestemt seg for å ikke gifte seg? P.S. Jeg ønsker overhodet ikke å "true med brudd for å tvinge ham til å gifte seg". Jeg mener faktisk at forholdet nå ikke er tilfredsstillende, og ønsker å heller være alene. Anonymkode: f6985...97a Så du vil gifte deg med fyren, men du "blir ikke knust" om dere bryter heller? Og du lurer fortsatt på hvorfor han ikke vil gifte seg med deg?? Han merker at ditt fokus og mål er firma og jobb og ikke ham. Derfor vil han ikke gifte seg med deg! Bryt opp, for Guds skyld! 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november 2024 #123 Del Skrevet 27. november 2024 Thanos skrev (6 minutter siden): Så du vil gifte deg med fyren, men du "blir ikke knust" om dere bryter heller? Og du lurer fortsatt på hvorfor han ikke vil gifte seg med deg?? Han merker at ditt fokus og mål er firma og jobb og ikke ham. Derfor vil han ikke gifte seg med deg! Bryt opp, for Guds skyld! Leste du den biten hvor han tok det så langt at de hadde kjøpt klær og invitert gjester? Og så trakk seg og overlot til henne å snakke med familie og fortelle dem at de ikke skulle komme likevel? Noe så ydmykende og urettferdig. Jeg hadde vært rasende. Og når han 3 år seinere ikke hadde rydda opp etter eget rot tipper jeg forholdet hadde vært naturlig helt parkert. Følelser dør av mindre. Anonymkode: a634f...653 18 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november 2024 #124 Del Skrevet 27. november 2024 Thanos skrev (25 minutter siden): Så du vil gifte deg med fyren, men du "blir ikke knust" om dere bryter heller? Og du lurer fortsatt på hvorfor han ikke vil gifte seg med deg?? Han merker at ditt fokus og mål er firma og jobb og ikke ham. Derfor vil han ikke gifte seg med deg! Bryt opp, for Guds skyld! Mine følelser for ham døde sakte etter at han trakk seg fra bryllupet. Jeg vil ikke gifte meg med ham lenger. Men vi har sex hver dag, ler sammen og har det fint ellers, vet du. Mitt fokus var ham i flere år. Men han sviktet meg. Anonymkode: f6985...97a 4 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november 2024 #125 Del Skrevet 27. november 2024 Som svar på spørsmålet ditt i HI er det vel bare å si «Jeg elsker deg ikke lenger». Anonymkode: 7b0e3...9ef 8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2024 #126 Del Skrevet 28. november 2024 Hadde sagt at jeg ikke opplevde at vi hadde samme ønsker og mål for livet vårt, og at jeg derfor så meg nødt til å gå. Anonymkode: a634f...653 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2024 #127 Del Skrevet 28. november 2024 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Å gifte seg er gratis, og har flere juridiske konsekvenser. Igjen. Jeg ønsker ingen kritikk av mine preferanser eller forsøk på å overbevise meg om at giftemål er tull. Jeg endrer ikke mening. Anonymkode: f6985...97a Tull er det kanskje ikke, men ca halvparten ender i skilsmisse. Jeg forstår ikke oppstusset bortsett fra minnene med familie og venner (Altså selve bryllupsfesten🙂) Anonymkode: d1a46...af1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2024 #128 Del Skrevet 28. november 2024 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Det verste var at det var jeg som måtte ta støyten for avlyst bryllup. Han klarte ikke å kommunisere med familien sin. Vi har blant annet fått bryllupsgave på forhånd fra bestemoren hans, og den har han enda ikke levert tilbake. Selv om jeg har minnet ham på de utallige ganger. Han ville også fortsatt være forlovet etter det som skjedde, og ble lei seg da jeg solgte ringene. Anonymkode: f6985...97a AnonymBruker skrev (10 timer siden): Jeg har prøvd alt for å finne ut hvorfor han trakk seg ut av hele greia. Med forskjellige metoder. Han holder kjeft som en partisan under andre verdenskrig. Anonymkode: f6985...97a Jeg sliter med å forstå hvorfor et sånt svik ikke var en "instant dealbreaker"? Du kunne satt mannen på gaten og sagt han ikke kom inn i huset igjen, før du hadde fått en forklaring. Men du beskriver deg selv som maktesløs og påstår du har prøvd alt. Du har jo ikke det? Og gaven fra bestemoren kan du vel selv ta og sende retur. Oppbevarer han den i en bankboks et hemmelig sted? Anonymkode: c6731...688 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2024 #129 Del Skrevet 28. november 2024 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Tull er det kanskje ikke, men ca halvparten ender i skilsmisse. Jeg forstår ikke oppstusset bortsett fra minnene med familie og venner (Altså selve bryllupsfesten🙂) Anonymkode: d1a46...af1 Og ca 70 prosent av samboerskap ender i brudd. Så da bør man egentlig ikke flytte sammen heller? Anonymkode: f6985...97a 5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2024 #130 Del Skrevet 28. november 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg sliter med å forstå hvorfor et sånt svik ikke var en "instant dealbreaker"? Du kunne satt mannen på gaten og sagt han ikke kom inn i huset igjen, før du hadde fått en forklaring. Men du beskriver deg selv som maktesløs og påstår du har prøvd alt. Du har jo ikke det? Og gaven fra bestemoren kan du vel selv ta og sende retur. Oppbevarer han den i en bankboks et hemmelig sted? Anonymkode: c6731...688 Gaven var penger han brukte for å kjøpe seg noe. Så han får returnere den. Hans familie, han får ordne det. Og ja, jeg har prøvd alt for å få ham til å si hvorfor. Han tier fortsatt. Anonymkode: f6985...97a 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2024 #131 Del Skrevet 28. november 2024 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Jeg er samboer på 25 året, og bruker ikke ordet samboer. Sier "mannen min", og mannen min sier "kjerringen min" (bor på landet....) De fleste bryr seg da ikke om slike detaljer?! Samme som hans barn fra før og våre fellesbarn; de kaller hverandre for bror og søster. De spesifiserer ikke halvbror og halvsøster... Jeg har ingen problemer med å ikke være gift, og ser virkelig ikke forskjellen. Trist at enkelte blir så opphengt i dette at de begynner å mistrives osv. Det endrer ingenting i hverdagen! Anonymkode: 74ade...309 Og her er problemet som mange sliter med dagen. Nemlig at de ikke evner å sette seg inn i andre sin situasjon, de er egoistiske og selvsentrerte, de tror de har fasiten på svaret. For deg så er dette riktig, men TS har sagt at hun har et annet syn på det. At mennesker som deg skal være så respektløse og nedlatende fordi at folk ikke deler samme syn - ja, jeg har ikke ord. Anonymkode: 0773d...37c 7 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2024 #132 Del Skrevet 28. november 2024 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Han svarte vel bare ja fordi han følte han måtte, og håpte han skulle klare å stå løpet ut. Og så klarte han det ikke. Dårlig gjort å trekke seg, selvfølgelig, men du virker jo helt låst. Fullstendig opphengt i ekteskapet som institusjon, og ikke hva selve samlivet innebærer. Og om det finnes kompromiss mellom å gifte seg og ikke, kommer vel an på hvem du spør? Jeg mener jo at et samboerskap med eventuelle skriftlige avtaler er et fint kompromiss. Kanskje en evig forlovelse slik at man har ring på fingeren. Du kan ikke bestemme at der alldeles ikke finnes kompromisser. Det er bare i ditt hode, nettopp fordi du fremstår som fullstendig kompromissløs. Kompromissløs, firkantet, bitter og en anelse autist for å være helt ærlig. Dere har det nok bedre hver for dere. Anonymkode: 165db...26b Og her var det en annen egosentrisk ku. Det du sier er like dumt som å begynne og si til en barnløs at de «må få et barn fordi det er et fint kompromiss». Anonymkode: 0773d...37c 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2024 #133 Del Skrevet 28. november 2024 Det er vel bare å gå? Det virker jo som følelsene har dødd, du synes ikke det er krise å bli kvitt han. Så dette er jo ikke noe sånn "gift deg ellers går jeg". Du går jo uansett. Jeg ville bare sagt det som du sier i denne tråden etterhvert - den avlysningen av bryllupet var et enormt svik som har satt seg og dine følelser for han har gradvis dødd ut etter det. Du vil ikke bare ha et samboerskap, det var viktig for deg å gifte deg og du kjenner at dette er noe du ikke klarer å leve med mer. Anonymkode: c80e4...edd 10 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2024 #134 Del Skrevet 28. november 2024 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Det verste var at det var jeg som måtte ta støyten for avlyst bryllup. Han klarte ikke å kommunisere med familien sin. Vi har blant annet fått bryllupsgave på forhånd fra bestemoren hans, og den har han enda ikke levert tilbake. Selv om jeg har minnet ham på de utallige ganger. Han ville også fortsatt være forlovet etter det som skjedde, og ble lei seg da jeg solgte ringene. Anonymkode: f6985...97a Jeg hadde ikke klart sviket etter det han gjorde og hadde gått der - men det inntrykket jeg får fra deg i tråden her er at du har prøvd å holde i gang forholdet, men rett og slett så har de vonde følelsene blitt for mye nå. Han gjorde virkelig noe grusomt mot deg og jeg sender deg masse varme tanker ❤️🫂 Anonymkode: 0773d...37c 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2024 #135 Del Skrevet 28. november 2024 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Tror nok heller det er holdninger i kategorien "1800 tallet ringte og ville ha meningene sine tilbake", som gjør at man blir sittende igjen ensom, alene og bitter, i disse dager. Anonymkode: 94400...419 Jeg tror nok heller at enkelte overdrevet progressive mennesker ender opp som ensom, alene og bitter. Men lykke til. Anonymkode: 5ebb1...7d3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BobbySocks Skrevet 28. november 2024 #136 Del Skrevet 28. november 2024 Men da tenker jeg at du skal gå selv om han sier at han da gifter seg, for plutselig har du benyttet akkurat brudd som pressmiddel. Kanskje det faktisk er helt rett at dere ikke skal gifte dere når du tar så lett på brudd. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2024 #137 Del Skrevet 28. november 2024 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Og dette har du ruget på i tre år… unnskyld at jeg ler. Hvorfor avsluttet du ikke der og da? Dere er veldig rare begge to. Anonymkode: 7b0e3...9ef Hun virker som om har vært veldig glad i han og har prøvd sitt for å få det til. Noen ganger så ser man seg blind fordi man elsker personen, også sakte men sikkert dør følelsene ut. Anonymkode: 0773d...37c 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2024 #138 Del Skrevet 28. november 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hadde sagt at jeg ikke opplevde at vi hadde samme ønsker og mål for livet vårt, og at jeg derfor så meg nødt til å gå. Anonymkode: a634f...653 Dette syns jeg var fint sagt. Han ser sikkert på som bruddet som helt uforventet som alle menn… evner ikke å se seg selv 🙄 Anonymkode: 0773d...37c 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2024 #139 Del Skrevet 28. november 2024 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Mine følelser for ham døde sakte etter at han trakk seg fra bryllupet. Jeg vil ikke gifte meg med ham lenger. Men vi har sex hver dag, ler sammen og har det fint ellers, vet du. Mitt fokus var ham i flere år. Men han sviktet meg. Anonymkode: f6985...97a Jeg var i et forhold og vi skulle gifte oss "neste år". Men som han sa, jeg ønsker ikke å gifte meg med deg så lenge du røyker. La sigarettene på hylla, ikke nødvendigvis fordi han sa det han sa, men fordi jeg også ønsket å slutte og røyke. Var røykfri i halvannet år og da tok jeg opp giftemålet igjen. Var stolt av meg selv i tillegg. Da svarer han, herregud, du må jo forstå at jeg tullet. En uke etter dette, pakket jeg tingene mine og flyttet ut. Heldigvis var det hans hus, så jeg kunne bare ta med meg tingene mine og dra. I ettertid ser jeg at dette hadde skjedd uansett, han ønsket alltid å forandre på meg, røykeslutten var en av tingene, men siden det også handler om egen helse, har jeg ikke tatt en sigarett igjen. Var som å få et slag i ansiktet da han sa han bare tullet og jeg nekter å være sammen med noen som svikter på den måten. Han angret og ville ha meg tilbake i lang tid etter dette, men løpet var kjørt for min del. Anonymkode: a49a2...fa5 8 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2024 #140 Del Skrevet 28. november 2024 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Høres ut som du lever på 1950 tallet når du vil gifte deg i 2024. Anonymkode: 05040...9e9 Tja. Sier du det til kvinner som vil ha barn også? At kvinner har ønsker for et forhold og ikke bare løper etter mannen sine ønsker vitner veldig godt om at vi lever i 2024. Anonymkode: 0773d...37c 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå