Gå til innhold

Hvordan si til samboer at jeg ønsker brudd på grunn av manglende forpliktelse?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Så hvorfor nekter han å skrive under på et papir, hvis det er kun en formalitet? 

Anonymkode: f6985...97a

Fordi du ikke ser noe verdi i han uten denne formaliteten?

Anonymkode: 35470...295

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Da får han gå fra meg, da. 

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Da får han gå fra meg, da. 

Ja, det hadde jeg gjort var jeg han. Jeg hadde følt meg verdiløs i et slikt forhold. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Forstår deg godt, og jeg sliter med samme tanker selv så vil følge denne tråden.

Hos meg har det gått så langt at jeg mistrives noe voldsomt med å bruke betegnelsen «samboer», samtidig som at jeg er redd jeg kan ha «bikket over» til å bli såpass likegyldig at jeg ikke ønsker fremtid/ekteskap likevel. 
Det har med at jeg har måtte sku av de vonde følelsene rundt de hyggelige tankene om ekteskap som vi først hadde, slik at de gode følelsene rundt det hele har fått lide. 
Hos oss så var ekteskap «opplest og vedtatt» frem til det snudde seg, så for meg ble det som et svik, og det heles ikke av seg selv…

Anonymkode: 571cf...4d8

Som jeg skulle skrevet det selv.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Nettopp. Samboeren er ikke mannen. Det er samboer/kjæreste. 

Samboer kan være mannen, jo. Min samboer er min mann. Enkel og greit. Jeg er ikke kona hans, men kvinnen i hans liv? 😅

Anonymkode: e15b4...1b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Tenk deg godt om. Jobb og fritidsinteresser vil ikke demme opp for et tomt hus og en ensom alderdom 

Anonymkode: ded56...0e0

Hun er 43! 🤣

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hun er 43! 🤣

Og har fire barn, familie og venner. Så blir ikke akkurat ensom i alderdommen, når den en gang kommer.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare si det og gjør det slutt. At han ikke har prøvd å gjøre seg forstått er det verste. Han kunne gitt deg en grunn, men han lar være å kommunisere. Hvis han er dårlig på å kommunisere, er det sjeldent liv laga uansett. Hvis jeg hadde trukket meg fra noe stort, hadde jeg selvfølgelig skjønt det kunne være veldig sårende og jeg hadde sørget for å forklare hvorfor dette var en beslutning som var viktig for meg.

Anonymkode: 13449...f21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Det tror jeg hun gjør. Men han gidder jo fan ikke si hvorfor han gjorde det. Ubrukelig oppførsel.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Bare si det og gjør det slutt. At han ikke har prøvd å gjøre seg forstått er det verste. Han kunne gitt deg en grunn, men han lar være å kommunisere. Hvis han er dårlig på å kommunisere, er det sjeldent liv laga uansett. Hvis jeg hadde trukket meg fra noe stort, hadde jeg selvfølgelig skjønt det kunne være veldig sårende og jeg hadde sørget for å forklare hvorfor dette var en beslutning som var viktig for meg.

Det verste var at det var jeg som måtte ta støyten for avlyst bryllup. Han klarte ikke å kommunisere med familien sin. Vi har blant annet fått bryllupsgave på forhånd fra bestemoren hans, og den har han enda ikke levert tilbake. Selv om jeg har minnet ham på de utallige ganger. Han ville også fortsatt være forlovet etter det som skjedde, og ble lei seg da jeg solgte ringene. 

• Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det tror jeg hun gjør. Men han gidder jo fan ikke si hvorfor han gjorde det. Ubrukelig oppførsel.

Jeg har prøvd alt for å finne ut hvorfor han trakk seg ut av hele greia. Med forskjellige metoder. Han holder kjeft som en partisan under andre verdenskrig.

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det verste var at det var jeg som måtte ta støyten for avlyst bryllup. Han klarte ikke å kommunisere med familien sin. Vi har blant annet fått bryllupsgave på forhånd fra bestemoren hans, og den har han enda ikke levert tilbake...

Han er ansvarsløs mot flere enn deg... Jeg hadde mista all respekt for en sånn mann. 

Anonymkode: a634f...653

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det verste var at det var jeg som måtte ta støyten for avlyst bryllup. Han klarte ikke å kommunisere med familien sin. Vi har blant annet fått bryllupsgave på forhånd fra bestemoren hans, og den har han enda ikke levert tilbake. Selv om jeg har minnet ham på de utallige ganger. Han ville også fortsatt være forlovet etter det som skjedde, og ble lei seg da jeg solgte ringene. 

Er han alltid så feig? Hvorfor vil du være med ham? Du må jo kommunisere for ham. Slitsomt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg har prøvd alt for å finne ut hvorfor han trakk seg ut av hele greia. Med forskjellige metoder. Han holder kjeft som en partisan under andre verdenskrig.

Han skyldte deg alltid en forklaring. Du skulle ikke engang trengt å dra det ut av fyren. Han der blir det bare jobb med.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er han alltid så feig? Hvorfor vil du være med ham? Du må jo kommunisere for ham. Slitsomt.

Nei, han er vanligvis veldig ansvarsfull. Både på jobb og privat. Derfor ble jeg veldig overrasket da dette skjedde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, han er vanligvis veldig ansvarsfull. Både på jobb og privat. Derfor ble jeg veldig overrasket da dette skjedde.

Sært som fan å snurpe igjen lokket når partneren trenger det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ser for meg at samboeren din kommer til å oppleve beskjeden fra deg om at det er slutt som Lyn fra klar himmel, som menn typisk gjør.

Samboeren min tenker nok også at vi bare har det flott, men har spør meg ALDRI hvordan jeg har det, og all giftegreiene føles som en stor elefant i rommet, spesielt hvis vi ser noe på tv ang frieri eller giftemål. Jeg syntes det er skikkelig ekkelt å se på.

Håper du vil oppdatere tråden, ts, mtp hva slags kommunikasjon dere har med denne avslutningen, for jeg trenger sårt råd selv og henger meg på dine…

Lykke til, jeg heier på deg❤️

Anonymkode: 571cf...4d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...