AnonymBruker Skrevet 27. november 2024 #21 Del Skrevet 27. november 2024 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Absolutt ikke svar!!! Synes du underreagerer noe helt utrolig. Jeg forstår ikke hvorfor han har nummeret ditt i første omgang. Når han nå har sendt et slikt bilde, så ville jeg meldt fra til politiet og deretter blokkert han. Og så må du slutte å være snill pike, det er bare dårlig gjort mot deg selv. Anonymkode: e8dd5...298 Du synes hun overreagerer, men anbefaler anmeldelse? Det er litt av en analyse. Anonymkode: 2246a...186 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november 2024 #22 Del Skrevet 27. november 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du synes hun overreagerer, men anbefaler anmeldelse? Det er litt av en analyse. Anonymkode: 2246a...186 Sorry. Leste feil. Anonymkode: 2246a...186 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november 2024 #23 Del Skrevet 27. november 2024 TS her. Det er ingen tvil om at det var med intensjon å sende meg bildet. Og dette er av typen frivilligarbeid som ikke har noen formell sjef, eller leder på den måten. Organisasjonen er ganske dårlig organisert sånn sett. Jeg er bare redd jeg selv skal bli hengt ut, stemplet som prippen etc. Anonymkode: 9b75e...061 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fremmed fugl Skrevet 27. november 2024 #24 Del Skrevet 27. november 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): TS her. Det er ingen tvil om at det var med intensjon å sende meg bildet. Og dette er av typen frivilligarbeid som ikke har noen formell sjef, eller leder på den måten. Organisasjonen er ganske dårlig organisert sånn sett. Jeg er bare redd jeg selv skal bli hengt ut, stemplet som prippen etc. Anonymkode: 9b75e...061 Ta en uformell samtale med politiet. Lykke til. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november 2024 #25 Del Skrevet 27. november 2024 Ikke svar, bare blokker! Anonymkode: 8ae12...260 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alivamale Skrevet 27. november 2024 #26 Del Skrevet 27. november 2024 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): TS her. Det er ingen tvil om at det var med intensjon å sende meg bildet. Og dette er av typen frivilligarbeid som ikke har noen formell sjef, eller leder på den måten. Organisasjonen er ganske dårlig organisert sånn sett. Jeg er bare redd jeg selv skal bli hengt ut, stemplet som prippen etc. Anonymkode: 9b75e...061 Det er faktisk ingen ting galt i å være «prippen»! 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november 2024 #27 Del Skrevet 27. november 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Absolutt ikke svar!!! Synes du underreagerer noe helt utrolig. Jeg forstår ikke hvorfor han har nummeret ditt i første omgang. Når han nå har sendt et slikt bilde, så ville jeg meldt fra til politiet og deretter blokkert han. Og så må du slutte å være snill pike, det er bare dårlig gjort mot deg selv. Anonymkode: e8dd5...298 lol Anonymkode: 083cc...20c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tått Skrevet 27. november 2024 #28 Del Skrevet 27. november 2024 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Hei Jeg har nylig fått tilsendt et bilde fra en kollega som er 30 år eldre enn meg. Vi jobber sammen på en frivillighetssentral, og har ingen annen kontakt enn vanlig høflig/vennskapelig/kollegialt overfladisk prat, som med de andre kollegene. Bildet er ikke et nakenbilde, men viser personens kropp fra hoften og ned, med fokus på penisområdet. Du ser tydelig penisen i erigert tilstand gjennom joggebuksa. Bildet er sendt ganske random, uten noen som helst historie mellom oss, og helt uten oppfordring. Fyren har generelt vært ganske masete og sender mye meldinger, som jeg kun har svart vanlig høflig på. (Jeg er litt flink pike, og vil ikke tråkke på noens tær.. så da svarer jeg på meldinger jeg får). Først tenkte jeg æsj, hærregud og whatever jeg orker ikke bry meg. Men ettersom timene gikk, fikk jeg en mer og mer ekkel følelse og det henger fremdeles i... Jeg har tidligere vært utsatt for overgrep, mulig det er derfor jeg reagerer... Jeg vet ikke helt hva jeg skal tenke eller gjøre, hva er "naturlig" reaksjon her? Aldri fått noe dickpic før av noe slag, og synes det blir vanskelig å omgås denne personen fremover. Anonymkode: 9b75e...061 Ikke la han trakassere deg bare fordi han enten er frekk eller idiot og ikke forstår enkle sosiale spilleregler.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
avent Skrevet 27. november 2024 #29 Del Skrevet 27. november 2024 Jaane doe skrev (10 timer siden): Ja, jeg vil påstå at det er det. Selv om personen ikke er naken så beskriver du det jo som at bildet er tatt for å vise frem den i erigert tilstand gjennom buksen.. Syns det er helt normalt å reagere på å få slikt bilde uoppfordret, spesielt når det kommer fra en kollega og at han er så mye eldre enn deg også. Hva som er en naturlig reaksjon er vel ulikt fra person til person, men det virker jo som du syns dette er ubehagelig og da er det din reaksjon. Tenker du kan absolutt si ifra til personen det gjelder at du ikke ønsker å motta slike bilder. Og du er ikke nødt til å svare på meldinger som du får bare for å være høflig, hvis du egentlig ikke vil ha noe kontakt med han. Lykke til ts, håper situasjonen ordner seg greit. Jeg skjønner at du syns dette er enkelt å for å være helt ærlig det er det også! Fyren er 30 år eldre enn deg så han burde absolutt vite mye bedre enn å gjøre noe sånt. Selv om du er høffelig mot han, svarer på melinger, prater og hilser på han er det fremdeles ikke greit og det er heller ikke en invitasjon til å sende sånne bilder. Han fyren her trenger en realitetsorientering, så du burde sende han en krass melding tilbake om hva du faktisk mener. Ikke la han tråkke deg på tærne og prøver han seg på hersketeknikker så ikke gå i fella, ikke få dårlig samvittighet for å gi beskjed, ikke tenk "hva om du misforstod, er den din feil at han sendte disse bildene, har du vært for hyggelig, missforstått flørting osv" det er ikke din feil og ingenting rettferdig gjør at en godt voksen mann sender slike bilder. Han er sosialt tilbakestående om han tror at kvinner flest liker å få sånne bilder. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november 2024 #30 Del Skrevet 27. november 2024 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): lol Anonymkode: 083cc...20c De ville tatt det på alvor ja, det går ikke bort bare man ler høyt. Anonymkode: e8dd5...298 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november 2024 #31 Del Skrevet 27. november 2024 Dere som sender krasse meldinger tilbake til sånne fyrer, dere er faktisk med på å oppfordre slike fyrer til å fortsette med det. Hva tror dere egentlig de håper på? De håper på en reaksjon, og dere kan være hundre prosent sikker på at de tolker en hver reaksjon som at hun er kåt - selv om det er ment motsatt og hun bruker sinte ord. Kun ledelsen/politiet/blokkering vil gi motsatt inntrykk. Anonymkode: e8dd5...298 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Myrmica Skrevet 27. november 2024 #32 Del Skrevet 27. november 2024 AnonymBruker skrev (49 minutter siden): TS her. Det er ingen tvil om at det var med intensjon å sende meg bildet. Og dette er av typen frivilligarbeid som ikke har noen formell sjef, eller leder på den måten. Organisasjonen er ganske dårlig organisert sånn sett. Jeg er bare redd jeg selv skal bli hengt ut, stemplet som prippen etc. Anonymkode: 9b75e...061 Du er slett ikke prippen! Han tråkker laaangt over streken. Hva slags frivillig arbeid er det snakk om? Det kan godt være det ikke bare er deg som blir utsatt for dette. Hva om han også gjør slik mot brukerne av denne tjenesten, og ikke bare kollegaer? 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november 2024 #33 Del Skrevet 27. november 2024 avent skrev (20 minutter siden): realitetsorientering Tolkes som hun er kåt. avent skrev (20 minutter siden): krass melding tilbake Tolkes som hun er kåt og fyrrig. Anonymkode: e8dd5...298 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november 2024 #34 Del Skrevet 27. november 2024 Meld fra. Seksuell trakassering er ikke lovlig. Forstår ingenting av de andre sine svar, du skal ikke svare han, og du skal melde ifra. Med en gang. Anonymkode: bdb9b...b94 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2024 #35 Del Skrevet 28. november 2024 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Dette er de eneste to svarene som faktisk har noe for seg i denne tråden. De andre er altfor lite hensiktsmessige. Man skal selvfølgelig ikke svare en mann som driver med seksuell trakassering, man skal melde fra videre. Anonymkode: e8dd5...298 Godt å se at det dukket opp flere i tråden her som forstår og ser hvor absurd det er å skulle ta oppgjør på bakrommet med en gammel gris som trakasserer kollegaer, jeg skrev den om å melde fra til organisasjonen og jeg kjente at alle svarene TS har fått her om å bare "be ham slutte" var helt fjernt for meg. Man trenger selvfølgelig ikke gå gjennom livet med frykt eller angst for at enhver mann kan eller vil bli verre, voldelig, ta igjen eller er urimelig; men dette er en type mann som altså ikke forstår grenser eller bare ikke bryr seg om dem. Han vet at du er MYE yngre enn ham og han gambler villig på at han kan oppføre seg slik mot deg fordi du er "snill" og konfliktsky/ikke konfronterende. Bare vit at du på ingen måte bør eller må ha noen som helst kontakt med ham og det faller heller ikke på deg å prøve å stoppe ham utover å melde fra videre slik at du slipper å ha noe mer med grisen å gjøre i organisasjonen og ellers. Hadde han vært oppegående så hadde han ikke trakassert deg i utgangspunktet. Er det så mange damer der ute og her inne som ikke tar egen magefølelse, opplevelser og sikkerhet såpass alvorlig at de heller risikerer eskalering enn å sette stopp for trakassering først som sist? Venter dere til vi snakker tafsing, voldtektsforsøk eller stalking eller hvor går grensen liksom? Jeg håper det er mangel på erfaring eller evne til å lese og sette seg inn i en situasjon man ikke står i selv som er hindringen for å gi vettug tilbakemelding her, for det er skremmende hvis folk har så lite selvoppholdelsesdrift at de velger å gå i dialog med grenseoverskridende individer. Den gode gamle "ikke snakk med fremmede" gjelder også fremmede menn som kunne vært faren din, men som klegger og sender deg uønskede seksualiserte bilder av seg selv også. Og ja, hvis organisasjonen ikke er godt organisert og/eller evner å ta tak, kontakt politiet for dialog og råd, vurder å finne en annen organisasjon/slutte i denne, men hold på ditt og meld fra uansett. Arbeidstilsynet/arbeidsmiljøloven gjelder også i frivillige organisasjoner:) Anonymkode: a82e2...b9e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2024 #36 Del Skrevet 28. november 2024 AnonymBruker skrev (19 timer siden): hva er det? Anonymkode: 9b75e...061 Fristebilde /sexy bilde. Altså sexy om man liker personen.... Anonymkode: 5a5b7...056 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Erfarenmann Skrevet 28. november 2024 #37 Del Skrevet 28. november 2024 Myrmica skrev (14 timer siden): Oi, jeg er ganske forundret over alle svarene som sier konfronter ham eller blokk. Jeg hadde gått rett til sjefen eller nærmeste overordnede! Dette er da noe som overhodet ikke skal skje mellom folk som bare er kollegaer. Helt irrelevant om han har sendt feil eller ikke, det er jo helt uakseptabelt. Jeg hadde gått til sjefen og latt de tatt det opp med ham, det er ikke min jobb å ta den oppvasken eller lære godt voksne mannfolk hvordan de skal oppføre seg overfor kollegaer. Får han en kjip reaksjon fra arbeidsgiver så er det helt og holdent hans egen skyld. Jeg er også forundret over de mest agressive forslagene, med blokking og konfrontering etc. Førstevalget mitt er heller ikke å "gå til sjefen". "Blokkering", "konfrontering", "sjefen" og alt sånt er neste trinn, hvis han ikke tar hintet ved en litt vennligere avvisning først, som for eksempel at "jeg håper dette var feilsendt". Alle skjønner jo at det ikke var feilsendt. Han har tydeligvis fått noen ideer i hodet sitt som trenger en en justering. Folk glemmer fullstendig dette som TS skriver "vi jobber sammen". Det skal de sannsynligvis fortsette med. Tar han ikke dette hintet, så støtter jeg "full krig". Da er han en sånn type man ikke vil ha på en arbeidsplass uansett. Men dette er ofte veldig ubehagelige og lange prosesser, og man har ingen garanti for hvordan det utarter seg. Derfor bør man være sikker før man trykker på "atomknappen". 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Synne-Marie Skrevet 28. november 2024 #38 Del Skrevet 28. november 2024 Trenger du nummeret hans eller kan du bare blokkere? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2024 #39 Del Skrevet 28. november 2024 Erfarenmann skrev (9 minutter siden): Jeg er også forundret over de mest agressive forslagene, med blokking og konfrontering etc. Førstevalget mitt er heller ikke å "gå til sjefen". "Blokkering", "konfrontering", "sjefen" og alt sånt er neste trinn, hvis han ikke tar hintet ved en litt vennligere avvisning først, som for eksempel at "jeg håper dette var feilsendt". Alle skjønner jo at det ikke var feilsendt. Han har tydeligvis fått noen ideer i hodet sitt som trenger en en justering. Folk glemmer fullstendig dette som TS skriver "vi jobber sammen". Det skal de sannsynligvis fortsette med. Tar han ikke dette hintet, så støtter jeg "full krig". Da er han en sånn type man ikke vil ha på en arbeidsplass uansett. Men dette er ofte veldig ubehagelige og lange prosesser, og man har ingen garanti for hvordan det utarter seg. Derfor bør man være sikker før man trykker på "atomknappen". Hvorfor skal de nødvendigvis det? Han er jo åpenbart med i denne organisasjonen med falsk agenda. ts meld til politiet hvis det ikke er noen ledelse i denne organisasjonen. Anonymkode: 423bb...b3b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2024 #40 Del Skrevet 28. november 2024 Politiet? Er ikke det litt ekstremt? Jeg har blokkert vedkommende, og ellers fortalt om hendelsen til andre i gruppa. Anonymkode: 9b75e...061 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå