Gå til innhold

Hva kan man forvente i lønn i administrative stillinger uten krav til kompetanse?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Bare en obs obs til dere som kommenterer her. Dere kan komme endel høyere opp med ganske liten innsats, jeg jobber i en statlig organisasjon. 680 000 i år før lønnsoppgjøret, sannsynligvis øvre del av 700 000 til neste år medregnet noe overtid. 

Har tilsammen 90 stp inne øk, adm, statsvitenskap, juss. Men ingen fullført grad. Når jeg fikk jobben haddd jeg enda mindre. 

Jeg anbefaler dere å ta noen emner, så har dere fort vesentlig høyere lønn.

Anonymkode: 74211...ed3

Men vi som har en administrativ jobb, uten noe spesiell utdannelse og har kommet til et "ok" lønnsnivå uten for mye stress og har null ambisjoner i livet uten om å tjene greit nok gidder jo ikke dette :)

Anonymkode: 520aa...ae4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Hva babler du om? Kun en av stillingene godtar 2 års utdanning utover vgs. De andre stillingene får man ikke uten bachelor, til det er konkurransen for høy. Du linker også til UH og NAV - hvor lønnen er latterlig lav. Bedre lykke neste gang. 

Anonymkode: a0d07...8ab

Hentet fra link 1 "...Realkompetanse med relevans for de aktuelle oppgavene kan kompensere utdanningskravet."

Hetet fra link 2 "  ...Unntaksvis kan spesielt relevant arbeidserfaring kompensere for utdanningskravet  "

hentet fra link 3 "...Lang og relevant erfaring fra NAV kan kompensere for utdanningskravet."

hentet fra link 4 "

• Ett til to års utdanning utover videregående skole
  • Realkompetanse med relevans for de aktuelle oppgavene kan kompensere utdanningskravet"

Hentet fra link 5 "..

• særlig relevant erfaring eller yrkesbakgrunn kan kompensere for manglende formell utdanning" 

Gidder ikke skrive resten, man skulle tro du klarte lese det selv...

Bedre lykke neste gang hva da? Jeg vet jo selv at det er fullstendig mulig ettersom jeg står i en slik posisjon selv, og har jeg ikke hatt 700/800 i lønn siden starten. Men det handler om forhandlinger og blir opp til hver enkelt. 

Haha nei beklager at jeg ikke la til de 17 sidene med aktuelle jobber fra nav.no etter å ha filtrert de på de kriteriene, jeg tok et par. Hvor det tydelig fremkommer at spesifikke utdanning eller grad ikke er et absolutt krav. 

Selv om kanskje akkurat du er en av de som blir utkonkurrert av andre så vil det fortsatt ikke være en nedskrevet selvfølgelighet for alle. ;)

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Men vi som har en administrativ jobb, uten noe spesiell utdannelse og har kommet til et "ok" lønnsnivå uten for mye stress og har null ambisjoner i livet uten om å tjene greit nok gidder jo ikke dette :)

Anonymkode: 520aa...ae4

Ja tar den på min kappe, mulig jeg leste publikum her feil altså. Ser nå at ambisjoner og bedre jobb lønnsvilkår ikke var aktuelt i denne tråden. 

Takk for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en administrativ HMS stilling og fagbrev, årslønn på 800 000. Kommer nok veldig an på bransje. Er i 30 årene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 28.11.2024 den 21.26):

Jeg har en sånn type stilling, tjener 510 00-,. Masse hjemmekontor og fleks. 

Anonymkode: fad3f...4e4

Hvor jobber du?  Eller hvilken rype jobb er dette? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Hentet fra link 1 "...Realkompetanse med relevans for de aktuelle oppgavene kan kompensere utdanningskravet."

Hetet fra link 2 "  ...Unntaksvis kan spesielt relevant arbeidserfaring kompensere for utdanningskravet  "

hentet fra link 3 "...Lang og relevant erfaring fra NAV kan kompensere for utdanningskravet."

hentet fra link 4 "

• Ett til to års utdanning utover videregående skole
  • Realkompetanse med relevans for de aktuelle oppgavene kan kompensere utdanningskravet"

Hentet fra link 5 "..

• særlig relevant erfaring eller yrkesbakgrunn kan kompensere for manglende formell utdanning" 

Gidder ikke skrive resten, man skulle tro du klarte lese det selv...

Bedre lykke neste gang hva da? Jeg vet jo selv at det er fullstendig mulig ettersom jeg står i en slik posisjon selv, og har jeg ikke hatt 700/800 i lønn siden starten. Men det handler om forhandlinger og blir opp til hver enkelt. 

Haha nei beklager at jeg ikke la til de 17 sidene med aktuelle jobber fra nav.no etter å ha filtrert de på de kriteriene, jeg tok et par. Hvor det tydelig fremkommer at spesifikke utdanning eller grad ikke er et absolutt krav. 

Selv om kanskje akkurat du er en av de som blir utkonkurrert av andre så vil det fortsatt ikke være en nedskrevet selvfølgelighet for alle. ;)

Men så fort det kommer søkere med høyere utdanning så blir man utkonkurrert, så den teoretiske muligheten er ganske teoretisk. Med mindre søkerne med høyere utdanning er helt ubrukelige, og at dette tydelig fremgår  av CVen. I staten må man gå etter kvalifikasjonsprinsippet. 

Anonymkode: e9fe4...d3d

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg har en administrativ stilling innen logistikk, grunnlønn på 510k. Men nå har jeg fagbrev og får tillegg for det. Pluss litt andre tillegg for ansiennitet og kveldsvakter og helgevakter (telefonvakter). Så lønna ligger på nesten 600k til slutt.

Har jobbet i administrativ stilling i kommune også.. dårlig betalt. Kommer aldri til å sikte annet enn innen privat sektor🙈

Anonymkode: 7cbd3...595

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Administrativ/økonomi stilling, tjener 686 000 i året.

Valgfritt hjemmekontor og full fleks :) 

Anonymkode: 010cb...bc1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ca 570 000,-, kun irrelevant utdanning fra vgs. 

Anonymkode: ed64c...66d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...