AnonymBruker Skrevet 27. november 2024 #1 Del Skrevet 27. november 2024 Er så ekstremt plaga med hjernetåke, kognitiv svikt og uro. Ble slik etter covid. Men tiden går og Blir bare verre og finner ikke ut av det. Syns det er merkelig. Det eneste jeg har funnet ut nå er litt ymse mangler. Som prøver korrigere. Men uten hell så langt. Må kanskje holde på lenge? Noen som har flere innspill til hva slike symptomer kan skylde? - tenker utelukke perimenopause, men skjønner ikke det kan være det heller? -har forsøkt behandling med seroquel og remeron tidligere. Ikke no effekt (forverring). Eventuelt forsøke annen antidepressiva? Anonymkode: a6502...511 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november 2024 #2 Del Skrevet 27. november 2024 kjenner du igjen smaken av sitron? De sier det er sjelden de under 50 får alz, men det stemmer ikke så kanskje ta en sjekk på det også? Anonymkode: 0314d...4b5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november 2024 #3 Del Skrevet 27. november 2024 Høyt stoffskifte? Hjernetåke, uro, problemer med ord som «forsvinner»… Anonymkode: bbc80...24e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november 2024 #4 Del Skrevet 27. november 2024 Hva sier legen, og hvilke utredninger har du vært til? Hvor lenge siden er det du hadde covid, og var det ett langvarig og/eller kraftig forløp? Anonymkode: 95ed6...3b1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november 2024 #5 Del Skrevet 27. november 2024 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): kjenner du igjen smaken av sitron? De sier det er sjelden de under 50 får alz, men det stemmer ikke så kanskje ta en sjekk på det også? Anonymkode: 0314d...4b5 Kjenner smak ja. Er det tegn på Alzheimer å ikke kjenne smak? Jeg har tatt mr av hodet og de mistenker ikke alz, men hvordan sjekker man det da? Anonymkode: a6502...511 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november 2024 #6 Del Skrevet 27. november 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Høyt stoffskifte? Hjernetåke, uro, problemer med ord som «forsvinner»… Anonymkode: bbc80...24e Har dessverre normalt stoffskifte Anonymkode: a6502...511 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november 2024 #7 Del Skrevet 27. november 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hva sier legen, og hvilke utredninger har du vært til? Hvor lenge siden er det du hadde covid, og var det ett langvarig og/eller kraftig forløp? Anonymkode: 95ed6...3b1 Jeg hadde ikke så kraftig forløp,men hatt plager ett år. Utredninger er mr, eeg, blodprøver. Har om Nevnt noen mangler. Men ellers lite funn. Legen har forsøkt behandle antidepressivt. Jeg er usikker selv Anonymkode: a6502...511 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november 2024 #8 Del Skrevet 27. november 2024 Jeg hadde veldig hjernetåke og følte meg dement men har lavt stoffskifte og mod fatigue. Det som forandret min hjerne var å innta HELT riktig “kosthold” med ALLE stoffer kroppen trenger. Jeg var tom innlagt på sykehus pga jeg var så dårlig. Det rette for meg var fullverdig næringsdrikk. Jeg har mye utdannet kunnskap om mat og næringsstoffer men det var ikke nok. Jeg manglet noe som drikken innførte og det hjalp veldig mye. Nå er alt mye klarere og formen er også mye bedre. Anonymkode: 62e24...2f6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november 2024 #9 Del Skrevet 27. november 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg hadde veldig hjernetåke og følte meg dement men har lavt stoffskifte og mod fatigue. Det som forandret min hjerne var å innta HELT riktig “kosthold” med ALLE stoffer kroppen trenger. Jeg var tom innlagt på sykehus pga jeg var så dårlig. Det rette for meg var fullverdig næringsdrikk. Jeg har mye utdannet kunnskap om mat og næringsstoffer men det var ikke nok. Jeg manglet noe som drikken innførte og det hjalp veldig mye. Nå er alt mye klarere og formen er også mye bedre. Anonymkode: 62e24...2f6 Nå tar jeg tilskudd av det jeg mangler. Men tar vel tid. ble du sånn av covid? Fikk du veiledning med kost eller påvist noe? Anonymkode: a6502...511 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november 2024 #10 Del Skrevet 27. november 2024 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Jeg hadde ikke så kraftig forløp,men hatt plager ett år. Utredninger er mr, eeg, blodprøver. Har om Nevnt noen mangler. Men ellers lite funn. Legen har forsøkt behandle antidepressivt. Jeg er usikker selv Anonymkode: a6502...511 har du vært hos nevrolog? Anonymkode: 95ed6...3b1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november 2024 #11 Del Skrevet 27. november 2024 Min onkel fikk en veldig hjernetåke etter å ha hatt korona. Nå 1 år senere er det litt bedre men ikke helt bra. Han ble testet for demens men det var ikke det. Det de anbefaler ved hjernetåke etter korona er både fysisk trening og hjernetrim. Som feks å løse sudoku eller kryssord eller matteoppgaver. I tillegg blir hukommelsen styrket ved at du hver kveld går gjennom dagens hendelsesforløp. Anonymkode: 0db7e...1b2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november 2024 #12 Del Skrevet 27. november 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): har du vært hos nevrolog? Anonymkode: 95ed6...3b1 Ja. Nevrolog anbefalte bare mr og eeg. Når de var bra var det ikke så mye mer å gjøre 😕 Anonymkode: a6502...511 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november 2024 #13 Del Skrevet 27. november 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Min onkel fikk en veldig hjernetåke etter å ha hatt korona. Nå 1 år senere er det litt bedre men ikke helt bra. Han ble testet for demens men det var ikke det. Det de anbefaler ved hjernetåke etter korona er både fysisk trening og hjernetrim. Som feks å løse sudoku eller kryssord eller matteoppgaver. I tillegg blir hukommelsen styrket ved at du hver kveld går gjennom dagens hendelsesforløp. Anonymkode: 0db7e...1b2 Hvordan testes demens? min tåke og kognitive funksjon blir bare verre og verre Så da jeg lurer på om det er depresjon inni bildet eller mangler. Klaref dessverre ikke trene da kroppen og er dårlig. Men kan kanskje prøve mer kryssord osv. men det er med daglig fungering som ikke er der. Episodisk hukommelse, forvirring, eksekutive funksjoner. Tenking. Anonymkode: a6502...511 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november 2024 #14 Del Skrevet 27. november 2024 Sikkert vaksineskade Anonymkode: 866d6...ba8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november 2024 #15 Del Skrevet 27. november 2024 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Sikkert vaksineskade Anonymkode: 866d6...ba8 Det er det ikke. Men uansett hva det skyldes- trenger å finne ut hvordan bli bedre! Kan det være depresjon feks? Anonymkode: a6502...511 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november 2024 #16 Del Skrevet 27. november 2024 AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Nå tar jeg tilskudd av det jeg mangler. Men tar vel tid. ble du sånn av covid? Fikk du veiledning med kost eller påvist noe? Anonymkode: a6502...511 Jeg tok alt av tablett tilskudd og det var ikke nok. Ble bedre av drikken. Jeg har 2 diagnoser fra før og trodde jeg hadde alt på stell fordi jeg tok tabletter med alle tilskudd som fantes. Jeg er kokk og næringsmiddeltekniker så kan det meste om mat men det var ikke nok. Drikken måtte til Anonymkode: 62e24...2f6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november 2024 #17 Del Skrevet 27. november 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det er det ikke. Men uansett hva det skyldes- trenger å finne ut hvordan bli bedre! Kan det være depresjon feks? Anonymkode: a6502...511 Det vet du jo ikke..? jeg har vært sånn siden første covidvaksine. Er for tiden på aap. vært og er gjennom mye utredning, og leger og sykehus sier de har veldig mange like tilfeller. Anonymkode: fd168...7e6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november 2024 #18 Del Skrevet 27. november 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg tok alt av tablett tilskudd og det var ikke nok. Ble bedre av drikken. Jeg har 2 diagnoser fra før og trodde jeg hadde alt på stell fordi jeg tok tabletter med alle tilskudd som fantes. Jeg er kokk og næringsmiddeltekniker så kan det meste om mat men det var ikke nok. Drikken måtte til Anonymkode: 62e24...2f6 Hvilken drikker? Vil ikke ha ting med sukker og dritt Anonymkode: a6502...511 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november 2024 #19 Del Skrevet 27. november 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det vet du jo ikke..? jeg har vært sånn siden første covidvaksine. Er for tiden på aap. vært og er gjennom mye utredning, og leger og sykehus sier de har veldig mange like tilfeller. Anonymkode: fd168...7e6 Nei. Men jeg ble ikke dårlig av vaksine. Først etter tre infeksjoner jg ble dårlig. Anonymkode: a6502...511 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november 2024 #20 Del Skrevet 27. november 2024 Vitaminmangel, dårlig søvn, bivirkning av evt faste medisiner du bruker, udiagnostisert adhd,stress (jobb, privat), overtenking (da kan muligens psykolog hjelpe), smerter. Anonymkode: ed7c7...ee3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå