AnonymBruker Skrevet 28. november 2024 #61 Del Skrevet 28. november 2024 Hmmmmmm skrev (23 timer siden): Mange foreldre vil føle seg forpliktet til det, når de tross alt blir stilt til veggs med et slikt ønske. Hun kan stå i bruddet med typen sin som veldig mange andre. Hvis alle skal løpe hjem til mor og far når noe uheldig skjer i livet, så blir det en belasting for voksene folk som faktisk vil ha ro i hjemmet sitt. Hvis det er belastende å hjelpe sitt voksne barn, fordi man behøver «ro i hjemmet», har man ikke en særlig resilient psyke. Jeg tror ikke det gjelder særlig mange. Anonymkode: 16c61...108 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hmmmmmm Skrevet 28. november 2024 #62 Del Skrevet 28. november 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hvis det er belastende å hjelpe sitt voksne barn, fordi man behøver «ro i hjemmet», har man ikke en særlig resilient psyke. Jeg tror ikke det gjelder særlig mange. Anonymkode: 16c61...108 Nei, for guds skyld. Man kan ikke som forelder, velge å ikke stå på pinner for barna sine resten av livet! Hva gjør du om du ikke har foreldre?! jo da løser man problemene sine, særlig når de er så omfattende som ts sine. Som antagelig krever at hun må bo hos mor og far i flere år. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. november 2024 #63 Del Skrevet 30. november 2024 AnonymBruker skrev (På 26.11.2024 den 22.34): TS her. Usikker på hvor mye jeg får i AAP, men jeg får vel vite det snart. Tipper at det ikke blir altfor mye å rutte med... Er vel derfor jeg har tenkt at å leie er stress, både fordi man må flytte flere ganger, men også fordi man går veldig ned i levestandard. Anonymkode: 2dc48...46b Du får 66 % av inntekten du har hatt, så du kan jo beregne det selv Anonymkode: 030bc...e9b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. november 2024 #64 Del Skrevet 30. november 2024 AnonymBruker skrev (På 27.11.2024 den 23.59): Det er enkelt: Du må rett og slett komme deg tilbake i full jobb. Du kan hvis du må. Og det må du. Anonymkode: 1aec6...f99 Arbeidslivet formelig tørster etter å gi jobb til syke folk på AAP...neida Anonymkode: 4a0f9...4c1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. november 2024 #65 Del Skrevet 30. november 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Arbeidslivet formelig tørster etter å gi jobb til syke folk på AAP...neida Anonymkode: 4a0f9...4c1 😂😂 Nei jeg er nok ikke hot stuff for arbeidslivet nå. Ingen kan starte rett i 100% i ny jobb som utbrent, det sier jo seg selv. Dette ordner seg. TS. Anonymkode: 2dc48...46b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. november 2024 #66 Del Skrevet 30. november 2024 Hmmmmmm skrev (På 28.11.2024 den 21.38): Nei, for guds skyld. Man kan ikke som forelder, velge å ikke stå på pinner for barna sine resten av livet! Hva gjør du om du ikke har foreldre?! jo da løser man problemene sine, særlig når de er så omfattende som ts sine. Som antagelig krever at hun må bo hos mor og far i flere år. Nei, så ikke for meg å bo der i flere år. Skjønner det ble misforstått (det med 3 år på AAP). Var ikke ment slik at jeg bare ville flytte "hjem", fraskrive meg alt ansvar og råtne der. Kan ikke se for meg noe verre egentlig. Jeg så for meg at hvis det var det beste alternativet, så kunne jeg bo hos foreldre mine til f.eks eneboligen ble solgt. Da hadde jeg visst litt mer om hva jeg har å rutte med fremover, både med tanke på leie, AAP og evt kjøp av leilighet. Anonymkode: 2dc48...46b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2024 #67 Del Skrevet 1. desember 2024 Lei ett sted, dere tåler å bo litt anderledes en stund og det er mange som ønsker seg leieboere som vil leie lenge, 3 årskontrakter er ganske vanlig og man får lett forlenge kontrakten hvis utleier er fornøyd. Du får ut din del av egenkapitalen fra huset du og din mann eier sammen, de setter du på konto til du er klar for å jobbe fullt igjen og da kan du se om du finner en bolig du har råd til. Og, jeg levde på laveste aap sats med tre barn, det var ikke flust med penger men vi klarte oss helt greit. Anonymkode: 067a2...9a3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2024 #68 Del Skrevet 1. desember 2024 Som mor med voksne barn, hadde jeg med glede tatt i mot både barn og barnebarn hvis de sto i en livskrise. Jeg er mamma resten av livet, og vil ikke noe annet enn at barna mine har det bra. Hadde faktisk blitt litt lei meg hvis ikke mitt barn hadde spurt meg om hjelp i en krise Anonymkode: 4681e...7cf 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2024 #69 Del Skrevet 2. desember 2024 AnonymBruker skrev (På 26.11.2024 den 22.21): Hei. Trenger sårt råd. Jeg har slitt med helsa og søkt om AAP. Jeg vet at jeg ikke kommer meg tilbake i den gamle jobben, og er på leting etter ny. Men jeg vet ikke helt når helsa tillater oppstart igjen. Det har vært flere ekstremt krevende år, med mye uventet. Jeg ønsker meg ut av forholdet pga gjentatte tillitsbrudd og partners manglende evne til å reparere og bygge tillit igjen. Det ser derfor ut som jeg har 2 alternativ: 1) Flytte hjem til mine foreldre i en periode, ha barnet 50/50 til jeg finner meg fast jobb og kan flytte inn i egen leilighet. Ikke sikkert foreldre synes det er noe kjekt, og jeg ønsker det heller ikke. Men ser ut som mitt beste alternativ nå. 2) Bli værende i et konfliktfylt bo-situasjon der vi unngår hverandre, og håpe at jeg klarer å komme meg tilbake i jobb før AAP-en går ut (om 3 år). Med fast jobb = boliglån = kan flytte i leilighet. Finnes det et tredje eller fjerde alternativ?? Man får vel ikke nytt boliglån med AAP, altså uten sikker inntekt. Anonymkode: 2dc48...46b Nr.1! Te k på barnet!! Men kom deg I sikkerhet før du ditcher han Anonymkode: 1913d...80f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2024 #70 Del Skrevet 2. desember 2024 AnonymBruker skrev (På 27.11.2024 den 13.41): TS her. Ja, jeg er helt enig. Jeg vil klare meg selv og unngå belastningen det kan medføre på dem. Takk for gode råd, kom gjerne med flere om du/dere har. Følgende virker fornuftig: - Mekling ang. samvær - Leie en leilighet med ok standard, størrelse, og til overkommelig pris. Tenker at det må være mulig å bo der lengre enn i en "krise-periode", men er ikke sikkert jeg kan velge og vrake akkurat. - Rett på at samboer betaler husleie til meg mens jeg bor et annet sted - Søke opp hvilke støtteordninger jeg kan ha rett på. Utvidet barnetrygd, husbanken, ringe egen bank osv. - Fokus på både mental og fysisk helse, komme meg i jobb igjen. Enklere sagt enn gjort med utmattelse/utbrenthet, ting tar tid og jeg kan ikke rushe noe. Men er ikke noe hensiktsmessig å gå hjemme lengre enn nødvendig, det vet jeg. Anonymkode: 2dc48...46b Har du vurdert å ta over boligen eller betale husleie til samboeren mot at han flytter ut? Hvor mye lån har dere? Anonymkode: 55ebf...288 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå