Gå til innhold

Når utbetales forbrukslån etter at det har blitt innvilget?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Dette vitner mest av alt om veldig dårlig økonomistyring fra din side.

Anonymkode: 97572...d4f

Det var sånn det var ja, men det er nok sånn at av og til er avkastningen på å investere i eiendom og andre kapital intensive prosjekter betydelig bedre avkastning enn kostnaden på en 9% forbrukerlån hvor rentefradraget gir effektivt 7% rente.

Er ikke sikkert TS gjør det akkurat, kanskje det er til Blow for alt jeg vet. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Dette vitner mest av alt om veldig dårlig økonomistyring fra din side.

Når ble det dårlig økonomistyring å velge den løsningen som lønner seg mest?

Anonymkode: c5312...6f9

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Når ble det dårlig økonomistyring å velge den løsningen som lønner seg mest?

Ehh.. dette er jo et spørsmål som baserer seg på idiotiske premisser. Hvis du setter deg selv i en situasjon hvor du enten må betale 35% rente, eller må betale 15% rente, så er du ikke god på økonomistyring bare fordi du velger alternativet med 15%. Det skjønner du kanskje, eller? Poenget er at du ikke skulle vært i situasjonen i utgangspunktet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva alle følger det supergode rådet her bør alle ta opp lån og bli 40% rikere neste året!

Anonymkode: 5c430...5c0

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Ehh.. dette er jo et spørsmål som baserer seg på idiotiske premisser. Hvis du setter deg selv i en situasjon hvor du enten må betale 35% rente, eller må betale 15% rente, så er du ikke god på økonomistyring bare fordi du velger alternativet med 15%. Det skjønner du kanskje, eller? Poenget er at du ikke skulle vært i situasjonen i utgangspunktet.

Hvilken situasjon er det? Jeg velger å ta forbrukslån i de sjeldne tilfellene jeg trenger store pengesummer fort, for å slippe å tape mye på å skulle sitte med en buffer på en konto med mye lavere rente enn det jeg får av mine investeringer.

Hvorfor er dette så vanskelig i forstå? Det er jo ikke rakettforskning vi snakker om her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hva alle følger det supergode rådet her bør alle ta opp lån og bli 40% rikere neste året!

🙄

Det er da ingen her som sier at man skal ta opp forbrukslån over lang tid for å bruke det til investeringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skjønner ikke hysteriet mot forbrukslån her på KG..

Av og til kan man trenge raske penger og da kan et dyrt lån være eneste mulighet. Det er jo intet problem med mindre man ikke kan tilbakebetale. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykkeligper skrev (16 timer siden):

Jeg har en bra inntekt, men bruker fortsatt Mastercard når jeg er ute å reiser samt tatt opp forbrukslån på 100-200k ved enkelte tilfeller. Plutselig er det en spontanregning som kommer før lønn, og da bruker man de mulighetene som er tilrettelagt for oss. For såvidt er jo alle gjeldsslaver på en eller annen måte, i form av studier, boliglån etc. Så ta det rolig. 

Nei, jeg er ikke gjeldsslave på noen måte.

Anonymkode: f3007...a24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger du penger "fort" har du et problem. Bygg heller en bufferkonto. De fleste burde ha minst 3 måneders forbruk på konto.

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Trenger du penger "fort" har du et problem. Bygg heller en bufferkonto. De fleste burde ha minst 3 måneders forbruk på konto.

Som sagt velger jeg å ta forbrukslån i de sjeldne tilfellene jeg trenger store pengesummer fort, for å slippe å tape mye på å skulle sitte med en buffer på en konto med mye lavere rente enn det jeg får av mine investeringer.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig jeg er stokk dum, men klarer ikke se behovet for å få 200.000,- "raskt" til 10-20% rente.

Er det en "bekjent" som plutselig har et veldig "godt" investeringstips....

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym1002 skrev (11 minutter siden):

Mulig jeg er stokk dum, men klarer ikke se behovet for å få 200.000,- "raskt" til 10-20% rente.

Er det en "bekjent" som plutselig har et veldig "godt" investeringstips....

For min del skulle jeg bare kjøpe noe og som sagt er det mere lønnsomt for min del med korte forbrukslån enn å ha pengene på sparekonto til dårlig rente bare for å kunne ha de klare når jeg får lyst til å kjøpe noe.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 26.11.2024 den 21.36):

Enda en gjeldsslave in the making... 

Hva bryr det deg?

Anonymkode: 23fe9...2fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

For min del skulle jeg bare kjøpe noe og som sagt er det mere lønnsomt for min del med korte forbrukslån enn å ha pengene på sparekonto til dårlig rente bare for å kunne ha de klare når jeg får lyst til å kjøpe noe.

Lyst til å kjøpe noe har jeg, men da planlegger jeg selvsagt godt og undersøker i lang tid før jeg tar en beslutning. Spesielt for  ting over 50.000

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Lyst til å kjøpe noe har jeg, men da planlegger jeg selvsagt godt og undersøker i lang tid før jeg tar en beslutning. Spesielt for  ting over 50.000

Jeg vurdere jo selvfølgelig nøye det jeg skal kjøpe, men man må faktisk slå til når det man har ventet på blir mulig å kjøpe og da bruker jeg forbrukslån til det passer å få ut penger som er låst i investeringer slik at jeg slipper å tape på å ha pengene på konto i lange tider. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Hva bryr det deg?

Anonymkode: 23fe9...2fc

Akkurat nok til at jeg gadd å skrive en kommentar, ikke så mye mer.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Som sagt velger jeg å ta forbrukslån i de sjeldne tilfellene jeg trenger store pengesummer fort, for å slippe å tape mye på å skulle sitte med en buffer på en konto med mye lavere rente enn det jeg får av mine investeringer.

Du verden, at ingen har tenkt på dette før. Glem alle råd om buffer folkens, den dagen du trenger bufferen tar du bare et forbrukslån i stedet. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Du verden, at ingen har tenkt på dette før. Glem alle råd om buffer folkens, den dagen du trenger bufferen tar du bare et forbrukslån i stedet. 

For de som ikke har investert pengene sine i noe som gir langt bedre avkastning enn en sparekonto så gjelder selvfølgelig ikke dette. 

Problemet er at mange bare "hører på råd" og tror de rådene de får er den absolutte loven i alle tilfeller uten å forstå at ulike mennesker har ulike liv og ulike økonomiske forutsetninger og prioriteringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

For de som ikke har investert pengene sine i noe som gir langt bedre avkastning enn en sparekonto så gjelder selvfølgelig ikke dette. 

Problemet er at mange bare "hører på råd" og tror de rådene de får er den absolutte loven i alle tilfeller uten å forstå at ulike mennesker har ulike liv og ulike økonomiske forutsetninger og prioriteringer.

Jeg glemte at du er så unik og spesiell at de vanlige reglene ikke gjelder for deg. Du har selvsagt tilgang til å investere til høy avkastning uten risiko. Blir ikke overrasket hvis du er i stand til å slå markedet over tid, heller, fordi du er så ubegripelig mye smartere og forstår informasjon så mye bedre enn alle andre. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...