AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #1 Del Skrevet 4 timer siden spurte nettopp chatgpt om sannsynligheten for å bli gravid når man har passért 48: Natural Conception Rates: The chance of natural conception for women aged 45–49 is estimated to be less than 1% per menstrual cycle. Over a year, the cumulative probability remains very low. Likevel.. sålenge man har regelmessig mens er jo faren der. Hvordan løser dere det? Anonymkode: a3db0...05f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #2 Del Skrevet 4 timer siden Det er omtrent samme sikkerhet mot graviditet som p-piller. De er 99% sikre (eller var det 98%?) om de er tatt riktig. Men en av hundre brukere vil altså kunne bli gravid selv om p-pillen er tatt riktig. Samme som en av hundre 48 åringer KAN risikere å bli gravid. Skal man slå de oddsene, som er gode/dårlige (alt etter hvordan man ser det) så må det sterilisering til. Kondom og spiral har vel omtrent samme odds. Anonymkode: e5b1d...fdf 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HMK Skrevet 4 timer siden #3 Del Skrevet 4 timer siden Jeg er 45 og bruker ikke prevensjon. Har ikke gjort det på flere år. Ble gravid da jeg var 39, men mistet ganske tidlig. Regner med at livmor og eggstokker er ute av drift, selv om jeg fortsatt har syklus (om enn litt ustabil og svingende). 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #4 Del Skrevet 4 timer siden Skal banne på at jeg er fruktbar som bare det.... Har ikke sex uten prevensjon. K48 Anonymkode: f7744...04d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #5 Del Skrevet 4 timer siden Ikke helt 48 ennå, men kommer til å fortsette med prevensjon til jeg ikke har hatt mensen på ett år. Selv om det er lite sannsynlig er ikke sannsynligheten null. Og jeg gidder ikke abort. Anonymkode: dbf7a...61a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #6 Del Skrevet 4 timer siden Jeg ble 48 for noen mnd siden. Jeg tenker som så at det er typisk meg å ha max uflaks og bli gravid i denne alderen. Så ja jeg bruker prevensjon, har brukt minipille de siste årene. Ikke bare for prevensjonens skyld, men også for å slippe syklus. Jeg har ikke hatt blødninger siden jeg begynte på de. Har ikke så mange fysiske tegn på at jeg er i perimenopause og så lenge jeg går på minipillen så vet jeg og ikke hvordan syklusen min er heller. Skal til gynekolog om ikke lenge så tenkte å få en sjekk og status da. Jeg har forøvrig en bekjent som ble naturlig gravid som 47 åring, så jeg vet jo det kan skje. Anonymkode: 19e43...8d6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #7 Del Skrevet 4 timer siden Er 48, bruker p-piller fortsatt. Var hos gynekologen min for et halvt år siden og hun så eggene mine på rekke og rad på UL. Aner ikke hvor freshe de er, men her tas ingen sjanser. Ble gravid på første forsøk med begge barna og etter en "hoppe av i svingen" episode som 17 åring. Gynekologen mente jeg bare kunne ta p-piller frem til 50 hvertfall og at jeg mest sannsynlig var mye mer stabil i humøret enn mange andre på min alder. Anonymkode: 4bb1c...936 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #8 Del Skrevet 4 timer siden Min bestemor ble gravid da hun var 46 og 48 år. Jeg har tanter som også fikk barn i alder av 45 og 46 så jeg kommer til å bruke prevensjon til mensen er helt borte. Anonymkode: c82d6...a9b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #9 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (17 minutter siden): spurte nettopp chatgpt om sannsynligheten for å bli gravid når man har passért 48: Natural Conception Rates: The chance of natural conception for women aged 45–49 is estimated to be less than 1% per menstrual cycle. Over a year, the cumulative probability remains very low. Likevel.. sålenge man har regelmessig mens er jo faren der. Hvordan løser dere det? Anonymkode: a3db0...05f Venninna mi på 51 år fekk nettopp beskjed av gynekologen sin om at hun kan bli gravid i "mange år" enda.... 😕 Anonymkode: 14dc5...0b7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #10 Del Skrevet 4 timer siden Jeg var 49 når jeg fikk bekreftet via blodprøver tatt gjennom ett år samt undersøkelse og ultralyd hos gyn at jeg var ferdig med overgangsalderen, at eggstokkene var tørket inn og at jeg trengte derfor ikke tenke på prevensjon lengre, fjernet hormonspiralen og det var det.. Anonymkode: 995cd...7b2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #11 Del Skrevet 4 timer siden Jeg er 47 år og i overgangsalderen, ikke hatt mensen på over 2 år. Veldig glad for det nettopp fordi jeg syntes det var så styr med prevensjon, men hadde nok brukt det både for å slippe mensen og evt graviditet hvis jeg ikke hadde kommet såpass tidlig i overgangsalderen. Anonymkode: aebfb...889 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #12 Del Skrevet 4 timer siden Har ikke hatt sex på 8 år, og har heller ingen planer om å ha det så ingen prevansjon. Anonymkode: 7d8e0...fe0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #13 Del Skrevet 4 timer siden Vet ikke om noen menn i den alderen (av de venninner jeg prater med om slikt) som ikke har kuttet strengen. Trodde det var det vanlige? Anonymkode: 0960f...d6c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #14 Del Skrevet 4 timer siden Er en del år unna 48 men kommer ikke til å ha sex uten noe prevensjon. Var nå hos gynekolog som kunne konstantere at jeg hadde masse egg og mest sannsynlig kom til å være fruktbar til jeg er 50. Men uansett så hadde jeg aldri tatt sjansen uten noe prevensjon kjenner alt for mange som ble født av eldre mødre fordi de trodde de var ferdige. Kunne ikke tenkt meg flere barn etter 40, det er ikke for meg. Anonymkode: 05748...4ea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå