AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #1 Del Skrevet 4 timer siden Jeg vil bake litt forskjellig i år, men er så usikker på når og hvordan. Baker dere flere typer på en dag, feks pepperkake og krumkake? Alle kjeksene jeg vil lage klarer seg en stund, er det bare å stappe de i kakebokser og vente til jul? Anonymkode: 9b3ff...e1b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #2 Del Skrevet 4 timer siden Tidligere bakte jeg med en venninne. 5 slag pleide vi å lage. Mat, vin og skravling etterpå. Småkaker går i fryseren. De tiner fort. Lager en formkake som helst skal ligge 1-2 uker før den spises. Jeg baker rett før jul. Mitt problem er nemlig at jeg spiser det opp så fort. Anonymkode: 69b1b...7ff 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #3 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Tidligere bakte jeg med en venninne. 5 slag pleide vi å lage. Mat, vin og skravling etterpå. Småkaker går i fryseren. De tiner fort. Lager en formkake som helst skal ligge 1-2 uker før den spises. Jeg baker rett før jul. Mitt problem er nemlig at jeg spiser det opp så fort. Anonymkode: 69b1b...7ff Det høres veldig koselig ut!hva slags slag er de 5? Lurt med småkaker som kan fryses Anonymkode: 9b3ff...e1b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #4 Del Skrevet 4 timer siden Baker fra nå av og frem mot jul... går gjerne tomt av enkelte ting så det må bakes flereganger. Siste helg i november: pepperkakehus - kakemenn (fryses) - vepsebol (boks) - cookies ( boks) - delfiakake (rundt 20. desember kjøleskap) - risboller (boks) - makroner (frys) - brune pinner (boks) - lussekatter (13. Desember) - julebrød (frys) - smultringer (frys) Ikke alltid vi har alt over, men pleier å bli minst 7 slag hvert år. Anonymkode: b13f3...5eb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #5 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Baker fra nå av og frem mot jul... går gjerne tomt av enkelte ting så det må bakes flereganger. Siste helg i november: pepperkakehus - kakemenn (fryses) - vepsebol (boks) - cookies ( boks) - delfiakake (rundt 20. desember kjøleskap) - risboller (boks) - makroner (frys) - brune pinner (boks) - lussekatter (13. Desember) - julebrød (frys) - smultringer (frys) Ikke alltid vi har alt over, men pleier å bli minst 7 slag hvert år. Anonymkode: b13f3...5eb Flink du er! Har du en oppskrift på de makronene du vil dele? Anonymkode: 9b3ff...e1b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #6 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Flink du er! Har du en oppskrift på de makronene du vil dele? Anonymkode: 9b3ff...e1b Har brukt denne: https://krem.no/hjem/elins-gule-bomber/ Anonymkode: b13f3...5eb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #7 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Har brukt denne: https://krem.no/hjem/elins-gule-bomber/ Anonymkode: b13f3...5eb Takk Anonymkode: 9b3ff...e1b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #8 Del Skrevet 4 timer siden Fant en gjenglemt boks med colastenger midt på sommeren et år. De var akkurat som til jul 😂🫢 det meste av sånne tørrkaker holder leeenge Anonymkode: 29af7...69c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #9 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Fant en gjenglemt boks med colastenger midt på sommeren et år. De var akkurat som til jul 😂🫢 det meste av sånne tørrkaker holder leeenge Anonymkode: 29af7...69c Haha, var en bra overraskelse, hadde spist dem jeg og 😅 Anonymkode: 9b3ff...e1b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #10 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Det høres veldig koselig ut!hva slags slag er de 5? Lurt med småkaker som kan fryses Anonymkode: 9b3ff...e1b En veldig fin tradisjon. Anbefales! Var oftest forskjellige hver gang. Berlinerkranser, kokosmakroner, sandkaker, sirupssnitter var noen. Vi delte mellom oss. Anonymkode: 69b1b...7ff Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #11 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Flink du er! Har du en oppskrift på de makronene du vil dele? Anonymkode: 9b3ff...e1b Ikke den du svarer, men finn en oppskrift med kun kokosmasse, sukker og eggehvite som varmes sakte i en kjele. Disse blir sprø utenpå og seige inni. Anonymkode: 69b1b...7ff Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #12 Del Skrevet 1 time siden Her satser jeg på å bake fra midten av desember. Da er det neppe noen fare for at ingrediensene jeg bruker går ut på dato før jul. Kakene blir da oppbevart i kakebokser på gjesterommet som er kaldt. Jeg tenker å bake serinakaker, kolakaker, havreflarn, julebrød, vepsebol og gjerne pepperkaker siden jeg nok samler på pepperkakeformer. Anonymkode: a8d02...bae Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå