Gå til innhold

Innafor at sjefen «maser» når jeg er syk

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gikk hjem fra jobb på fredag fordi jeg var dårlig, har alltid fått høre på møter/kurs prøv å gå på jobb om dere ikke er i form.  Var sengeliggende hele helga så sende melding og ringte mandag. Vi må sende melding til avdelingsleder og ringe sjefen på toppen. Da fikk jeg høre at de ikke hadde vikar siden de regnet med at avslapping i helga hadde gjort susen. Spørr om jeg kommer på jobb tirsdag. Jeg sier at jeg ikke vet hvordan formen blir det kommer an på om feber går ned og om jeg kan holde på maten. Jeg spør hvor sent kan jeg gi beskjed siden klokka bare er 9. Helst med en gang på grunn av vikar og sånt. Jeg sier da at greit da blir jeg hjemme. Får så melding kl 7 i dag tidlig om jeg kommer på jobb i morgen. Jeg er i ørska og sier ja jeg kommer. Føler meg bedre men hadde nok trengt en dag hjemme til men det er så mye stress med «maset» fra sjefene. Skjønner det er vanskelig med vikarier og sånt. Men kjipt når det blir sånn mas. Og ang mandagen vi har fått steng beskjed om å ikke sende meldinger utenom arbeidstid og i helgene ( går forresten bare 1 vei) og jobber i barnehage. 

Anonymkode: 0fa3c...bb1

• Liker 1
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du måtte svare på om du er frisk nok til å jobbe i morgen, kl. 7 i morges? Det er jo håpløst. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk du hjem på fredag så er egenmeldingen din over på mandag, så sjefen din kan tvinge deg til å jobbe mandag om du ikke har legeerklæring.

Anonymkode: 89cda...6d7

• Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her reglen på jobb er at hvis vi kommer på jobb når vi er dårlige og prøver å jobbe og har vert over halve dagen så teller det ikke som fravær og vi trenger ikke egenmeldinger eller noe og er en IA bedrift så andre regler for egenmeldinger.

Anonymkode: 0fa3c...bb1

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom Ts jobber i kommunal IA- bedrift er det 8 egenmeldingsdager, ikke 3. 

Hos oss må vi ringe styrer ca kl 14 for å si noe om jobbing dagen etter en egenmeldt dag. ( jobbet også i barnehage) 

Anonymkode: 62790...73e

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Gikk du hjem på fredag så er egenmeldingen din over på mandag, så sjefen din kan tvinge deg til å jobbe mandag om du ikke har legeerklæring.

Anonymkode: 89cda...6d7

ikke om man jobber i en IA bedrift. Hos oss kan vi ha 16 dager før vi trenger sykemelding. Men da vil de til gjengjeld helst ikke ha sykemelding om man ikke regner med at det tar lengre tid.

Anonymkode: 2c64e...516

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ikke mas om de spør om du kommer på jobb dagen etter. De åpner jo tilogmed for at du skal kunne melde videre sykevær på melding fremfor å ringe. Etter fem dagers sykdom så kjenner man vanligvis om man trenger flere dager eller om man er i god nok form til å stille dagen etter.

Anonymkode: a8695...a72

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

ikke om man jobber i en IA bedrift. Hos oss kan vi ha 16 dager før vi trenger sykemelding. Men da vil de til gjengjeld helst ikke ha sykemelding om man ikke regner med at det tar lengre tid.

Anonymkode: 2c64e...516

Det vanlige for ia er 8 dager egenmelding innenfor 16 dager. Ikke 16 dager kontinuerlig egenmelding. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde samme opplegget i min gammle barnehage.

Måtte ringe på morgenen 6.45 da vi åpnet, problemet er at ingen av mobilene hadde strøm på mandags morgen, eller at folk ikke svarte. Så man måtte ringe opp igjen x antall ganger eller prøve nabo avdelingene. Så skulle man ringe styrer for å gi beskjed. Innen kl.12 skulle man gi beskjed om man kom dagen etter, og i mellom her ringte alle de som ikke hadde svart opp igjen. 

Det var til å bli små gal av når man var syk og egentlig trengte å sove, sånn at man ble fortest mulig frisk. Hjalp ikke å si 6.45 at man kaster opp ,og derfor vet at man ikke kommer i morgen pga 48timers regel. Man måtte ringe før kl.12 uansett. 

Her jeg jobber nå, så ringer vi rett til den vi vet har tidligvakt da vi kun er to avdelinger, og sender en sms til styrer hvor man gir beskjed om man forventer flere dager sykdom, eller om man er tilbake neste dag. Styrer ringer på slutten av dagen om man sier at man skal på legevakta pga skade.

Anonymkode: f7c94...a4b

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...