Gå til innhold

Otrivelle falsk positiv test

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg leser mye om at otrivelle kan gi falsk positiv test etter innsett. Tok en test i dag, en dag etter innsett og en uke etter otrivelle, bare for å sjekke om jeg fikk falsk positiv, og tenker det ville vært positivt om jeg fikk det da det tyder på at alt funker som det skal? Jeg går også på prolutex 25x2.

Testen var negativ, men har det noe å si? Er det hip som happ om man får falsk positiv eller negativ test her? 

Kan legge til at jeg har en MA bak meg, og ved sist forsøk festet ikke embryoet seg så jeg er litt redd for at det kan være noe feil med min eggløsning. 

Anonymkode: e2e54...60f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den kan sitte i kroppen i opptil 10 dager. Har brukt det noen ganger og fått positive opptil dag 8. Men negativt..hmm...det vet jeg ikke. Kanskje det har gått fortere ut i kroppen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mommyaka skrev (6 timer siden):

Den kan sitte i kroppen i opptil 10 dager. Har brukt det noen ganger og fått positive opptil dag 8. Men negativt..hmm...det vet jeg ikke. Kanskje det har gått fortere ut i kroppen?

Takk for svar! Ja, det er det jeg er litt redd for, eller at det er noe feil med min eggløsning og at otrivelle og progreston ikke er nok 😕

Overtenker jo alt disse dagene, men har som du skriver lest at de som tester heller får falsk positiv langt uti, og ikke negativ... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mommyaka skrev (3 timer siden):

Fikk du ultralyd før du tok sprøyten

Ja, og alt så ut til at det var på riktig vei, men det var 4 dager før jeg satte sprøyta, og spørøyta er en uke før innsett. Hum. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja ovitrelle vil gi falsk positiv test fordi den inneholder hcg. Hos de fleste henger det i 10 dager, men kan drøye så lenge som 12 dager. Hvor raskt hcg går ut av kroppen er 100% individuelt og kan varierer fra gang til gang. 

Har selv hatt UL 5 dager før sprøyten ble satt. Ikke noe problem det. Husk at per innsett så er sjansen "bare" rundt 30% så er helt naturlig at det kan feile selv om alt ligger tilrette for at det burde gå. 

Beste måten man tester hvis man skal teste før gitt test dag er å teste hele veien fra innsett og teste ut ovitrelle og se om streken forsvinner eller blir sterkere, men det kan være hardt mentalt. 

Anonymkode: 902e4...5d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Ja ovitrelle vil gi falsk positiv test fordi den inneholder hcg. Hos de fleste henger det i 10 dager, men kan drøye så lenge som 12 dager. Hvor raskt hcg går ut av kroppen er 100% individuelt og kan varierer fra gang til gang. 

Har selv hatt UL 5 dager før sprøyten ble satt. Ikke noe problem det. Husk at per innsett så er sjansen "bare" rundt 30% så er helt naturlig at det kan feile selv om alt ligger tilrette for at det burde gå. 

Beste måten man tester hvis man skal teste før gitt test dag er å teste hele veien fra innsett og teste ut ovitrelle og se om streken forsvinner eller blir sterkere, men det kan være hardt mentalt. 

Anonymkode: 902e4...5d0

Jeg vet det kan gi falsk positiv, men her er det snakk om negativ fra dag 1 etter innsett 🤷‍♀️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...