AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 14:28 #1 Del Skrevet tirsdag kl 14:28 Er det noen som vet om man bør koke frossen frukt slik som med frosne bær? Har kjøpt Eldorado smoothiemix med ananas, papaya og mango. Åpenbart ikke norske frukter. Står ingenting på pakken om frukten må kokes før bruk. Anonymkode: fa532...ef8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mommyaka Skrevet tirsdag kl 14:33 #2 Del Skrevet tirsdag kl 14:33 Jeg ville kokt..så fryst igjen. Tenker å lage smoothie til barna selv snart men er skeptiske til slike bær da kan ha salmonella i seg 😕 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
endo Skrevet tirsdag kl 14:35 #3 Del Skrevet tirsdag kl 14:35 Ødelegge frukt til smoothie ved å koke den? Ødelegge næringsinnholdet i en smoothie? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 14:35 #4 Del Skrevet tirsdag kl 14:35 Tror det skal være greit, utifra det som står her: https://www.barebrabarnemat.no/baer/ Ser for meg det er større krav til hygiene etter man har fjernet skallet fra frukten, men det er bare min hypotese. Anonymkode: cd946...7b5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 14:49 #5 Del Skrevet tirsdag kl 14:49 mommyaka skrev (13 minutter siden): Jeg ville kokt..så fryst igjen. Tenker å lage smoothie til barna selv snart men er skeptiske til slike bær da kan ha salmonella i seg 😕 Ja, bær må du koke. Salmonella har man ikke lyst på. AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Tror det skal være greit, utifra det som står her: https://www.barebrabarnemat.no/baer/ Ser for meg det er større krav til hygiene etter man har fjernet skallet fra frukten, men det er bare min hypotese. Anonymkode: cd946...7b5 Takk! Tenker at det alltid vil være en viss risiko med oppskåret frukt, men ser ut til at den er mindre enn med bær. Tenker jeg tar sjansen på å bruke frukten ukokt. Anonymkode: fa532...ef8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 09:05 #6 Del Skrevet onsdag kl 09:05 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Er det noen som vet om man bør koke frossen frukt slik som med frosne bær? Har kjøpt Eldorado smoothiemix med ananas, papaya og mango. Åpenbart ikke norske frukter. Står ingenting på pakken om frukten må kokes før bruk. Anonymkode: fa532...ef8 Koker alt, alltid. Men de blandede smoothie posene blir ikke gode kokt. Mango i formen variant tiner jeg i en kjele, bruker stavmikseren på og gir den et oppkok med en skje sukker i. Den er helt ok. Fra tid til annen så blir bær og frukt i frossen variant trukket tilbake pga. magesjau hos forbruker. Jeg vil heller koke enn risikere magesjau, grunnet annen sykdom. Anonymkode: 26461...65e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maia70 Skrevet onsdag kl 11:49 #7 Del Skrevet onsdag kl 11:49 Jeg har brukt mye av det og jeg har aldri kokt det. Har aldri kokt blåbær heller, og der har jeg brukt to kopper hver dag i 8 år nå, aldri blitt syk. De skriver jo helle aldri hvilke bær folk har blitt syke av. Jeg tror jordbærene er mest utsatt da de vokser på jorda og kan f.ex. ha husdyrgjødsel på seg om det er gjødslet med det. Men, jeg ble syk i 2006 da Gilde hadde E. coli på Sognemorren, men den skal man visst ikke koke.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 00:53 #8 Del Skrevet torsdag kl 00:53 Maia70 skrev (12 timer siden): Jeg har brukt mye av det og jeg har aldri kokt det. Har aldri kokt blåbær heller, og der har jeg brukt to kopper hver dag i 8 år nå, aldri blitt syk. De skriver jo helle aldri hvilke bær folk har blitt syke av. Jeg tror jordbærene er mest utsatt da de vokser på jorda og kan f.ex. ha husdyrgjødsel på seg om det er gjødslet med det. Men, jeg ble syk i 2006 da Gilde hadde E. coli på Sognemorren, men den skal man visst ikke koke.... Akkurat nå i natten, husker jeg ikke hvilke bær og når det ble trukket tilbake. Men jeg vet at det har blitt oppgitt fordi jeg har sjekket poser jeg har hatt liggende i frysen. Hrunne til at posene har blitt trukket har vært E coli flere ganger. Det hat òg blitt opplyst at det skyldes dem som plukker bærene sin hygiene, eller mangel på sådan. Jeg koker av en grunn, jeg kan bli alvorlig syk av e koli, grunnet annen sykdom og må være nøye med alt jeg får i meg og med hygiene. Friske folk trenger gjerne ikke være like pirkete? Anonymkode: 26461...65e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå