AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 18:40 #41 Del Skrevet tirsdag kl 18:40 Opplyste om svangerskap under intervju, og ti års erfaring i yrket var plutselig mindre interessant enn ei som var student på siste semester. Takk ja og hold kjeft. Anonymkode: f4fc5...f2f 7 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 18:40 #42 Del Skrevet tirsdag kl 18:40 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Opplyste om svangerskap under intervju, og ti års erfaring i yrket var plutselig mindre interessant enn ei som var student på siste semester. Takk ja og hold kjeft. Anonymkode: f4fc5...f2f Helt håpløst! Anonymkode: 99a25...514 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 18:53 #43 Del Skrevet tirsdag kl 18:53 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det her er grunnen til at jeg aldri ansetter kvinner i fruktbar alder! Anonymkode: 70b21...cbe Håper du da og har ryggrad nok til å ikke forbruke noe som personer født av kvinner frambringer inn i markedet og livet da. Såpass bør du jo klare om du mener du ikke trenger å ta del i samfunnet. Anonymkode: 6fd14...325 8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Agatha Skrevet tirsdag kl 19:07 #44 Del Skrevet tirsdag kl 19:07 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Uopplyste? At lovverket beskytter grådige mødre som utnytter arbeidsgivere betyr ikke at arbeidsgivere er lovpålagt å ikke bli sure for det. Anonymkode: 7761f...69d Så om drømmejobben min kommer ut som jeg ønsket å stå i resten av livet i en bransje med få muligheter, så skal jeg la være å søke fordi jeg er gravid?! Hva faen.. blir provosert.. på hvilke måte utnytter disse arbeidsgivere og er grådige? Er virkelig 7mnd borte å utnytte noen? Hva med de egenskapene man bringer til arbeidsplassen? Nå er det jo forsåvidt også sånn at menn er ganske lenge ute i permisjon med dagens ordning.. gjelder det også disse? Jeg er ettertraktet på arbeidsmarkedet og velger heller å se på det som at arbeidsgiver er heldig som har meg med på laget . Vil du informere om det så gjør du det, vil du ikke så vent. Ikke tenk at du dolker jobben i ryggen.. sånn funker det ikke i dagens arbeidsmarked... 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nonstop1 Skrevet tirsdag kl 19:08 #45 Del Skrevet tirsdag kl 19:08 Jeg var i lignende situasjon for noen år siden. Det bekymret meg så jeg sa det før vi skrev under kontrakten. Arbeidsgiver spurte meg faktisk om hvorfor jeg fortalte det så tidlig. Han mente han ikke hadde noe med det enda. Var tidlig i første trimester. Og jeg er egentlig helt enig med han. Jeg følte bare jeg "måtte" fordi jeg var redd dårlig arbeidsmiljø. Og jeg hadde litt dårlig samvittighet. Ordnet seg til det bedre for oss alle da. Arbeidsmiljøet er flott, og jeg er en stor ressurs for firmaet så har ikke dårlig samvittighet i det heletatt i dag. Du har all rett til å bare ta jobben. Si ihvertfall ikke nei bare fordi du er gravid. Da er det bedre å snakke med dem tross alt. De månedene i permisjon går fort! 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 19:10 #46 Del Skrevet tirsdag kl 19:10 Jeg var på intervju når jeg var 5 mnd på vei (via teams for det var på andre siden av landet). Hadde ikke tenkt å si noe, men ringte et par dager etter intervjuet og fortalte at jeg var gravid. De takket for at jeg sa ifra for jeg var den mest aktuelle og da kunne de allerede se etter vikar blant de andre kandidatene. Fikk jobben og jobbet 2 mnd ca. før jeg gikk ut i perm. Samme skjedde nylig med en stilling som ble lyst ut på jobben min. Hun som fikk jobben skulle i permisjon først og de fant en vikar blant de andre kandidatene. Jeg skjønner veldig godt at folk unnlater å si noe, men jeg måtte legge alle kortene på bordet, var det som føltes rett for meg. Anonymkode: 9d5b1...ab5 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nonstop1 Skrevet tirsdag kl 19:15 #47 Del Skrevet tirsdag kl 19:15 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det sier mest om uærlige kvinner i fruktbar alder, og selskapet mitt går meget bra fordi jeg unngår slike arbeidstakere. Anonymkode: 70b21...cbe Er dette ett selskap jeg får boikottet på noen måte? Enten direkte, eller indirekte? 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 19:17 #48 Del Skrevet tirsdag kl 19:17 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Håper du da og har ryggrad nok til å ikke forbruke noe som personer født av kvinner frambringer inn i markedet og livet da. Såpass bør du jo klare om du mener du ikke trenger å ta del i samfunnet. Anonymkode: 6fd14...325 Nå vrøvler du fælt. Jeg deltar stort i samfunnet ved å opprettholde en arbeidsplass for 25 mennesker, betaler mye arb.avgift, selskapskatt og sponser diverse idrettslag. At jeg ikke ansetter kvinner i fruktbar alder skyldes ene og alene holdningene som vises her i tråden hvor det er om å gjøre å være så uærlig som mulig. Anonymkode: 70b21...cbe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Loboto Skrevet tirsdag kl 19:17 #49 Del Skrevet tirsdag kl 19:17 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det her er grunnen til at jeg aldri ansetter kvinner i fruktbar alder! Anonymkode: 70b21...cbe Du ansetter vel ikke menn med anlegg for brokk heller da. Fy fan det er mye styr med de mennene. Ikke kan de løfte noe og de må operere i tide og utide. Gravide eller kvinner i permisjon har vi aldri tapt noe på. Setter jo inn vikar og får refusjon fra nav på lønn og eventuelt sykefravær, i motsetning til disse brokkmennene! 10 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 19:19 #50 Del Skrevet tirsdag kl 19:19 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nå vrøvler du fælt. Jeg deltar stort i samfunnet ved å opprettholde en arbeidsplass for 25 mennesker, betaler mye arb.avgift, selskapskatt og sponser diverse idrettslag. At jeg ikke ansetter kvinner i fruktbar alder skyldes ene og alene holdningene som vises her i tråden hvor det er om å gjøre å være så uærlig som mulig. Anonymkode: 70b21...cbe Det er ikke uærlig å ikke dele helseopplysninger. Det er faktisk gode grunner til at arbeidsgiver ikke har lov å spørre. Anonymkode: 7b93e...ff2 9 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 19:22 #51 Del Skrevet tirsdag kl 19:22 Loboto skrev (1 minutt siden): Du ansetter vel ikke menn med anlegg for brokk heller da. Fy fan det er mye styr med de mennene. Ikke kan de løfte noe og de må operere i tide og utide. Gravide eller kvinner i permisjon har vi aldri tapt noe på. Setter jo inn vikar og får refusjon fra nav på lønn og eventuelt sykefravær, i motsetning til disse brokkmennene! Du er klar over at arbeidsgivere får refusjon for menn som er sykemeldt også? Eller går du rundt og tror at kvinner er så spesielle at det er kun de det blir refundert for via NAV? Forøvrig er risikoen for å ansette en brokkmann relativt lavere enn å ansette en gravid kvinne da de fleste menn ikke har brokk. Men det vet nok ikke du så kunnskapsløs som du fremstiller deg selv. Anonymkode: 70b21...cbe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 19:22 #52 Del Skrevet tirsdag kl 19:22 Nonstop1 skrev (7 minutter siden): Er dette ett selskap jeg får boikottet på noen måte? Enten direkte, eller indirekte? Det må du gjerne gjøre. Anonymkode: 70b21...cbe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 19:25 #53 Del Skrevet tirsdag kl 19:25 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du er klar over at arbeidsgivere får refusjon for menn som er sykemeldt også? Eller går du rundt og tror at kvinner er så spesielle at det er kun de det blir refundert for via NAV? Forøvrig er risikoen for å ansette en brokkmann relativt lavere enn å ansette en gravid kvinne da de fleste menn ikke har brokk. Men det vet nok ikke du så kunnskapsløs som du fremstiller deg selv. Anonymkode: 70b21...cbe For gravide får man refusjon fra dag en. Menn med brokk, da må jeg betale de første 16 dagene. Utgjør mye for menn med høy lønn! De fleste kvinner har heller ikke barn da, faktisk har de fleste kvinner jeg kjenner of omgås ikke barn. Kun 2 av 8 kvinner i virksomheten har barn. Men 9 av 17 menn har hatt brokk siste 5 årene! Anonymkode: 7b93e...ff2 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 19:32 #54 Del Skrevet tirsdag kl 19:32 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det her er grunnen til at jeg aldri ansetter kvinner i fruktbar alder! Anonymkode: 70b21...cbe Så bra at menn også kan ta største delen av permisjonen nå. Anonymkode: 9f489...294 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 19:32 #55 Del Skrevet tirsdag kl 19:32 Jeg ville vært ærlig før jeg skrev under. Det ligger mye informasjon i hva slags arbeidsgiver dette er ut ifra hvordan de reagerer. Dersom det blir dårlig stemning på grunn av dette, er det ikke et sted man ønsker å jobbe. Anonymkode: 8570c...f98 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 19:33 #56 Del Skrevet tirsdag kl 19:33 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det her er grunnen til at jeg aldri ansetter kvinner i fruktbar alder! Anonymkode: 70b21...cbe Jøss, dette er dagens. Anonymkode: 8570c...f98 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stjertmeis Skrevet tirsdag kl 19:33 #57 Del Skrevet tirsdag kl 19:33 (endret) AnonymBruker skrev (1 time siden): Det sier mest om uærlige kvinner i fruktbar alder, og selskapet mitt går meget bra fordi jeg unngår slike arbeidstakere. Anonymkode: 70b21...cbe Ansetter du heller ikke menn som er gift/samboer med en fertil kvinne? Det er jo like sannsynlig at han skal ut i foreldrepermisjon som en kvinne. I dag deler også en økende andel av parene permisjonen 50/50, dvs at mannen er borte like lenge som kvinnen. Eller er det kun kvinner du diskriminerer? Endret tirsdag kl 19:56 av Stjertmeis 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 19:34 #58 Del Skrevet tirsdag kl 19:34 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Nå vrøvler du fælt. Jeg deltar stort i samfunnet ved å opprettholde en arbeidsplass for 25 mennesker, betaler mye arb.avgift, selskapskatt og sponser diverse idrettslag. At jeg ikke ansetter kvinner i fruktbar alder skyldes ene og alene holdningene som vises her i tråden hvor det er om å gjøre å være så uærlig som mulig. Anonymkode: 70b21...cbe Annsetter du kun steriliserte menn? Menn blir jo også borte i pappaperm! Og de kan om så puøe på seg evig permisjon Anonymkode: ef2ed...103 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 19:37 #59 Del Skrevet tirsdag kl 19:37 Stjertmeis skrev (2 minutter siden): Ansetter du heller ikke menn som er gift/samboer med en fertil kvinne? Det er jo likevel sannsynlig at han skal ut i foreldrepermisjon som en kvinne. I dag deler også en økende andel av parene permisjonen 50/50, dvs at mannen er borte like lenge som kvinnen. Eller er det kun kvinner du diskriminerer? Dette lurer jeg også på. For ikke å snakke om at far også er hjemme sin del når barnet er sykt, det er planleggingsdag i barnehagen og så videre. Anonymkode: 8570c...f98 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stjertmeis Skrevet tirsdag kl 19:39 #60 Del Skrevet tirsdag kl 19:39 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg ville vært ærlig før jeg skrev under. Det ligger mye informasjon i hva slags arbeidsgiver dette er ut ifra hvordan de reagerer. Dersom det blir dårlig stemning på grunn av dette, er det ikke et sted man ønsker å jobbe. Anonymkode: 8570c...f98 Hvis arbeidsgiver viser seg å være type selskap som gir blanke i lover og regler, så ser jeg ingen grunn til at TS skal ta et ansvar (hun faktisk ikke har) for å "advare" - og dermed tilrettelegge, for ulovlig diskriminering. Hun bør absolutt takke ja, og først fortelle om graviditet senere. Viser det seg at arbeidsgiveren er et råttent eple, så har TS god tid på å finne en ny jobb, pg samtidig sikre seg et høyere foreldrepengegrunnlag. TS er også kun i første trimester. Det er (dessverre) ikke gitt at hun faktisk skal ut i foreldrepermisjon i denne omgang - selv om jeg selfølgelig håper alt går bra ❤️ 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå