Gå til innhold

Er det noen damer født etter krigen og femtitallet her inne?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Rett og slett, hvordan og hvorledes foregikk sex i deres ungdom? Foregikk det meste i en bil? Var vel ikke vanlig med leie av hotellrom på den tiden? Hva med prevensjon?

Anonymkode: 1a91c...926

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du tenker det er mange damer her inne på 70-80 år???

Anonymkode: bb584...a92

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil anta at 99% av alle som er inne på Kvinneguiden er født etter krigen og at tallet er cirka 83% på hvor mange som er født etter 50-tallet av kvinneguidens brukere.

Der har du svaret på spørsmålet ditt.

Anonymkode: 139a3...c51

• Liker 8
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Du tenker det er mange damer her inne på 70-80 år???

Anonymkode: bb584...a92

Det kan jo tenkes at det er noen? Er det ikke lov å spørre de eldre om slikt kanskje? Går an å være anonym..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På jente- eller gutterommet når foreldrene ikke var hjemme, på hjemme alene-fester, i naturen, i en lekehytte. Jeg har aldri hatt sex i en bil. Mange av oss flyttet hjemmefra like etter videregående, de færreste hadde vel mye sex før det og 99 prosent av oss hadde iallfall ikke biler mens vi gikk på videregående. 

(K, født i 64)

Anonymkode: 1dd8e...311

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

På jente- eller gutterommet når foreldrene ikke var hjemme, på hjemme alene-fester, i naturen, i en lekehytte. Jeg har aldri hatt sex i en bil. Mange av oss flyttet hjemmefra like etter videregående, de færreste hadde vel mye sex før det og 99 prosent av oss hadde iallfall ikke biler mens vi gikk på videregående. 

(K, født i 64)

👍 O.K. Som helt liten på slutten av 60-tallet husker jeg at det var en blindvei der det ikke var noen hus, bare en liten ås som vi syklet forbi på vei til skolen. Her stod det stadig vekk biler, og det lå en drøss med kondomer på bakken som jeg ikke skjønte hva var i begynnelsen ha ha. Men det kan jo ha vert litt eldre en videregående som holdt på. Jeg var ikke aktiv før 18-19 da jeg hadde foreldre som passet veldig godt på og var strenge.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Forskjellen fra da og nå var vel at færre hadde tilgang på bil.  Sikkert ikke så mange her som er gamle nok til og svare deg, men de damene jeg har snakket med i generasjoner over meg hadde sex i seng innendørs. P- piller var det vanligste prevensjon for kvinner født i 1950. Kondom ble lovlig tidligere. 

Anonymkode: 77c02...efa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Forskjellen fra da og nå var vel at færre hadde tilgang på bil.  Sikkert ikke så mange her som er gamle nok til og svare deg, men de damene jeg har snakket med i generasjoner over meg hadde sex i seng innendørs. P- piller var det vanligste prevensjon for kvinner født i 1950. Kondom ble lovlig tidligere. 

Anonymkode: 77c02...efa

Tror ikke P-piller var det vanligste på 60 tallet nei, så da gikk det nok mer i kondom. Slik som det var med strømpebukser. De ble heller ikke brukt av majoriteten før mot slutten av tiåret. Min søster som konfirmerte seg i 1966 husker jeg fremdeles brukte gammeldagse nylonstrømper da, og jeg er helt sikker på at hun ikke brukte pillen før flere år senere.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er dette her, egentlig? Retrorunk?? 😆

Anonymkode: 22b19...e87

• Liker 7
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Hva er dette her, egentlig? Retrorunk?? 😆

Mimrestund for de eldre. Husker du. Alt var mer spennende og forbudt før vettu 😅 Min gamle Taunus fikk oppleve mye😎

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er mann født på 70-tallet. har inntrykk av at det ble pult en del i gymsaler, i skogen, på toalettet på skolen, på fester og sånn i gamledager

Anonymkode: cdfba...c8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle damer på KvinneGuiden er vel født etter  krigen, men sår tvil om det er noen damer født på  50 talet 

Anonymkode: e9983...081

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Alle damer på KvinneGuiden er vel født etter  krigen, men sår tvil om det er noen damer født på  50 talet 

Anonymkode: e9983...081

Hvis du følger med på alle trådene med unge menn vs damer over 50, så er ikke det noen tvil, nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvis du følger med på alle trådene med unge menn vs damer over 50, så er ikke det noen tvil, nei.

Herregud… så «damer over 50» er det samme som damer født på 50-tallet. At så korka mannfolk eksisterer, lar meg fortsatt overraske. 

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså. Jeg er mye yngre enn det altså. Men jeg dro ikke rundt på hotell for å ha sex. Man hadde det på fester. Ute i naturen. Hytteturer. Veldig enkelt å ha sex. Trenger ikke å betale for en plass i tillegg. 

Anonymkode: e0b59...e9c

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Herregud… så «damer over 50» er det samme som damer født på 50-tallet. At så korka mannfolk eksisterer, lar meg fortsatt overraske. 

Du føler deg som ungdom du som er over 50 da? Korka er ditt ord, bestemor er du okke som.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

(K, født i 64)

Merkelig påstand, for jeg husker fra da jeg var barn og vi gikk forbi en videregående skole i slutten av 70-årene, bemerket foreldrene mine antallet biler i skolegården; dette var i Oslo i en tid der "alle" voksne skulle ha bil, noe som tydeligvis også smittet over på ungdommen - bruktbiler var enkle å få tak i selv med begrenset budsjett, og bilens tilstand kom i annen rekke; med dagens krav ville de ha blitt avskiltet på flekken.

Og man kan finne en hel bilder der unge råner med biler i hovedstaden i begynnelsen av 80-årene; da jeg selv gikk på videregående noen år senere, var det i alle fall et par som hadde bil, og i tillegg noen som hadde rukket å bli gravide mens de fortsatt gikk på skolen; dette var en av skolene i byen med høyst karaktersnitt for å komme inn.

Så tidligere tiders unge var ikke akkurat jomfruer, de heller.

Anonymkode: b713e...c72

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Du føler deg som ungdom du som er over 50 da? Korka er ditt ord, bestemor er du okke som.

Jeg er langt fra 50. Men min mor er i det sjiktet der 😘

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Han mener nok at noen av de over 50 år kan være først på 50-tallet… Her er det du som er «korka»… 😅

Anonymkode: e1c17...962

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...