AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #1 Del Skrevet 4 timer siden Jeg prøver å forstå for å komme meg videre. Startet med at han kom bort til meg på en bar, han var utrolig sjarmerende i den forstand at han var nervøs men sa jeg var den peneste han har sett og at han tok sjansen på å drite seg ut. Så han var ikke sånn «psykopatisk» sjarmerende men søt og uskyldig. Ble raskt et forhold da kjemien var gjensidig og han sa at selv om jeg hadde det perfekte utseende var det den jeg var som person som gjorde at han liker meg så godt. Han var åpen og veldig glad, vi lo hele tiden sammen denne perioden. Jeg følte meg sett og verdsatt, og ga like mye tilbake. Så ble han plutselig veldig mørk og avvisende i væremåten mens jeg var den samme. Jeg prøvde forsiktig å spør om han gikk gjennom noe og om jeg kan gjøre noe for han. Nei, alt var bare fint sa han. Men helt død i blikket liksom. Så kunne han plutselig bli den fine personen igjen og bare holde rundt meg i timesvis. Og jeg tenkte alt var bra igjen, frem til et par dager senere så virket han irritert over alt og kunne unngå å svare når jeg spurte han om noe og gå en meter foran meg. Og så kunne han finne på å ringe dagen etter og si at han elsker meg og gleder seg til vi skal ses igjen. Fordi jeg har selvrespekt unngikk jeg å jage han men speilet i den forstand at jeg trakk meg litt bort selv. Jeg sendte dog en lang melding først at jeg gjør det for å beskytte meg selv fordi jeg blir trigget av å aldri vite om han kommer til å være varm eller kald den dagen, men at jeg er her. Da svarte han at han aldri kommer til å såre meg og at han hadde planlagt noe fint til bursdagen min. Bursdagen min kom for noen uker siden og jeg gledet meg jo. Bare for å se at han blokkerte meg flere steder denne dagen. Eneste stedet han ikke blokkerte meg var Instagram, og han fulgte tett med på story denne dagen. Etter bursdagen min har det ikke vært kontakt. Jeg ønsker erfaring til hvordan jeg kan løsrive meg fra denne relasjonen. Jeg har latt han gå men forstår ikke hvorfor han ville meg vondt når jeg bare var støttende og glad i han. Føler en del av han hater meg og at han prøvde å ødelegge bursdagen min med vilje, men hvorfor? Hadde han bare vært den kalde personen jeg så hadde jeg vært glad til, men klarer ikke koble at han er den samme personen som forgudet meg, det er dèr jeg sitter fast. Anonymkode: 06919...e50 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Enni Skrevet 4 timer siden #2 Del Skrevet 4 timer siden "så han var ikke sånn psykopatisk" sier du, men det er jo akkurat det han var/er.. 6 2 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #3 Del Skrevet 4 timer siden Fordi han absolutt ikke var blyg ved første møtet i baren. Fordi han sliter med noe som gjør at han er en drittsekk? Blokker han overalt, og ta erfaringen med deg. Neste gang noen blir "kalde" og nekter å snakke om det, vet du at du bør gå din vei samme dag. Vær glad for at du unnslapp før det ble seriøst😊 Anonymkode: 2884a...f08 4 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #4 Del Skrevet 4 timer siden Det må du bare, han høres ut som en skjult/covert narcissist trekk, enn åpen pågående, les deg litt opp. Anonymkode: ebc03...aa6 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #5 Del Skrevet 4 timer siden Du må bare gjøre det. Du må foretå at han er den samme personen hele tida. Og det at han oppfører seg ulikt dag for dag, kommer innenfra han. Ikke noe med deg å gjøre At han er kjærlig veryt at det er det hsn har behov for den dagen, at han er kald betyr det samne... det er det han har behov for. Det beste rådet jeg kan komme med er vrlnå ikke let etter noen som " forguder deg", ingen gjør det egentlig. Det er bare i ens egen fantasi. Finn noen dom liker deg, dom du liker der dere har respekt og omtanke i bunn. Anonymkode: aa37e...09b 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pippi Lotta Skrevet 4 timer siden #6 Del Skrevet 4 timer siden (endret) Han høres veldig manipulerende ut. Tror bare du må inse at han er skadet, og ønsker å videreføre sin smerte til andre menesker. Det har ikke noe å si hvilken diagnose eller akurat hvordan han er sakdet, for du kan ikke hjelpe noen som så åpenbart ikke vil ha hjelp! Det handler nok ikke om at han hater deg eller noe du har gjort, men at han har det så vondt selv at han er avhengig av å presse andre ned for å følle seg bedre. Han har helt sikkert gjort det samme mot damer før deg og kommer til å gjøre det igjend. Prøv å tenke på hvor heldig du er som har greid å komme deg vek så fort, noen menesker blir så manipulert at de blir i slike forhold resten av livet (GRØS!). Endret 4 timer siden av Pippi Lotta 3 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #7 Del Skrevet 4 timer siden Enni skrev (3 minutter siden): "så han var ikke sånn psykopatisk" sier du, men det er jo akkurat det han var/er.. Ja, jeg mente at han sa han aldri trodde han hadde sjans og sånt, han var veldig ydmyk og virket ikke særlig selvsikker. Så tenkte han ikke var sånn glatt og uempatisk som jeg har møtt på før, de gjennomskuer jeg med en gang og får ingen interesse for.. Anonymkode: 06919...e50 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Enni Skrevet 4 timer siden #8 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja, jeg mente at han sa han aldri trodde han hadde sjans og sånt, han var veldig ydmyk og virket ikke særlig selvsikker. Så tenkte han ikke var sånn glatt og uempatisk som jeg har møtt på før, de gjennomskuer jeg med en gang og får ingen interesse for.. Anonymkode: 06919...e50 Nå vet du til neste gang hvordan en covert(skjult) narsissist/mann med psykopatiske trekk opererer. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #9 Del Skrevet 4 timer siden Dump,mannen er gal.Finn deg ny. Anonymkode: 3f7c4...056 2 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #10 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ja, jeg mente at han sa han aldri trodde han hadde sjans og sånt, han var veldig ydmyk og virket ikke særlig selvsikker. Så tenkte han ikke var sånn glatt og uempatisk som jeg har møtt på før, de gjennomskuer jeg med en gang og får ingen interesse for.. Anonymkode: 06919...e50 Han trenger ikke være psykopat eller narcisist, bare en gandke vanlig, men umoden og selvopptatt gutt. Anonymkode: aa37e...09b 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #11 Del Skrevet 4 timer siden Pippi Lotta skrev (2 minutter siden): Han høres veldig manipulerende ut. Tror bare du må inse at han er skadet, og ønsker å videreføre sin smerte til andre menesker. Det har ikke noe å si hvilken diagnose eller akurat hvordan han er sakdet, for du kan ikke hjelpe noen som så åpenbart ikke vil ha hjelp! Det handler nok ikke om at han hater deg eller noe du har gjort, men at han har det så vondt selv at han er avhengig av å presse andre ned for å følle seg bedre. Han har helt sikkert gjort det samme mot damer før deg og kommer til å gjøre det igjend. Prøv å tenke på hvor heldig du er som har greid å komme deg vek så fort, noen menesker blir så manipulert at de blir i slike forjold resten av livet (GRØS!). Takk for at du sier det (og dere andre). Jeg sitter med en ekkel følelse at en som «hater» meg har sett meg sårbar og naken, det gjør meg uvel hele greia. Han jeg var sårbar og naken med eksisterer jo på en måte ikke, det tar nok litt tid å forstå det. Anonymkode: 06919...e50 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #12 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Han trenger ikke være psykopat eller narcisist, bare en gandke vanlig, men umoden og selvopptatt gutt. Anonymkode: aa37e...09b Absolutt. Men tror han har lite empati også, spesielt når han blokkerer meg på bursdagen av alle dager. Endte med at jeg dro hjem tidlig fra feiringen og bare la meg. Anonymkode: 06919...e50 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #13 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ja, jeg mente at han sa han aldri trodde han hadde sjans og sånt, han var veldig ydmyk og virket ikke særlig selvsikker. Så tenkte han ikke var sånn glatt og uempatisk som jeg har møtt på før, de gjennomskuer jeg med en gang og får ingen interesse for.. Anonymkode: 06919...e50 Det der er helt typisk skuespill fra denne typen personlighet. Jeg skal unngå å bruke diagnoser, men det er ikke tvil om at det er noe i bildet. Enten det er narsissisme, eller bare sterkt tilknytningsforstyrret. Du må klare å akseptere at den gode delen han viste av seg var et skuespill for å oppnå det han ønsket. Det føles helt jævlig i starten, men det hjelper deg å komme deg videre raskere, enn hvis du tviholder på det gode du så (og det tviholder vi oft epå, fordi vi likte hvordan det føltes, hvor spesielle vi følte oss osv). Men, dette holder deg igjen. Et par husketips til. Den lange meldingen du sendte: det er også innunder "å jage". Du jaktet på hans empati for å forhåpentligvis endre hans væremåte. Du burde droppet den meldignen og kun speilet hans innsats og heller ha fokus på deg selv og ditt liv. Husketips to er "bad people pretend to be good, but good people never pretend to be bad" Husketips tre; slike personligheter har en tendens til å komme tilbake for å teste muligheten for å skli back in your good graces. Det som går mest innpå dem da, er å bli møtt med likegyldighet. De vil da enten skru på sjarmen enda mer, eller bli enda fælere. All reaksjon, god eller negativ, er bedre for dem enn ingen reaksjon. Jobb med å være stoisk. Anonymkode: e9fbf...104 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #14 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Absolutt. Men tror han har lite empati også, spesielt når han blokkerer meg på bursdagen av alle dager. Endte med at jeg dro hjem tidlig fra feiringen og bare la meg. Anonymkode: 06919...e50 Det var nok akkurat dét han håpte på. Å spille kortene sine slik at du ikke skulle ha en gøy feiring - i stedet ble du liggende lei deg over han. Det forer han med energi, enten han gjør det bevisst eller ubevisst. Anonymkode: e9fbf...104 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #15 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det der er helt typisk skuespill fra denne typen personlighet. Jeg skal unngå å bruke diagnoser, men det er ikke tvil om at det er noe i bildet. Enten det er narsissisme, eller bare sterkt tilknytningsforstyrret. Du må klare å akseptere at den gode delen han viste av seg var et skuespill for å oppnå det han ønsket. Det føles helt jævlig i starten, men det hjelper deg å komme deg videre raskere, enn hvis du tviholder på det gode du så (og det tviholder vi oft epå, fordi vi likte hvordan det føltes, hvor spesielle vi følte oss osv). Men, dette holder deg igjen. Et par husketips til. Den lange meldingen du sendte: det er også innunder "å jage". Du jaktet på hans empati for å forhåpentligvis endre hans væremåte. Du burde droppet den meldignen og kun speilet hans innsats og heller ha fokus på deg selv og ditt liv. Husketips to er "bad people pretend to be good, but good people never pretend to be bad" Husketips tre; slike personligheter har en tendens til å komme tilbake for å teste muligheten for å skli back in your good graces. Det som går mest innpå dem da, er å bli møtt med likegyldighet. De vil da enten skru på sjarmen enda mer, eller bli enda fælere. All reaksjon, god eller negativ, er bedre for dem enn ingen reaksjon. Jobb med å være stoisk. Anonymkode: e9fbf...104 Tusen takk for gode tips, tar de virkelig med meg og skal være bevisst på det hvis jeg hører fra han igjen. Anonymkode: 06919...e50 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #16 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Tusen takk for gode tips, tar de virkelig med meg og skal være bevisst på det hvis jeg hører fra han igjen. Anonymkode: 06919...e50 Lykke til, jeg vet hvor vondt det gjør. Jeg ble så hardt skadet av en slik fyr at det sendte meg inn i psykologistudier i forsøk på å forstå, og når man lærer om disse mønsterne, stiller man sterkere. Et annet veldig viktig tips jeg vil gi deg for din fremtidige dating: mange av disse type mennene liker gjerne å spørre om ting som "hva ser du etter i en mann?". Spørsmålet i seg selv er ikke nødvendigvis et rødt flagg, men aldri svar på dette. Si heller noe ála "jeg ser etter en mann som er autentisk og viser meg hvem han er, slik at vi kan finne ut om vi er kompatible". Grunnen til dette, er at menn med egosentriske hensikter, vil kunne ta ditt svar om hva slags mann du leter etter, til å lettere spille den type mann du drømmer om. De vil ofte late som om de har samme interesser som deg, og male et bilde av at de er drømmemannen. I mange tilfeller er det jo slik at de lyver til seg selv like mye som de lyver til deg. Derfor føles det også autentisk ut. Noen viktige ting å legge merke til/finne ut av i datingfasen, er hva slags forhold han har til sin mor og sine ekser - dette vil gi deg en stor pekepinn. En mann med et dårlig forhold med sin mor er langt mer sannsynlig å være tilknytningforstyrret. Og en mann med dårlig forhold med sine ekser, er mer sannsynlig å ha behandlet dem dårlig. Neste viktige ting, kan være å teste ut hvordan han mottar et "nei" nokså tidlig i relasjonen. Hvis han sier "på fredag vil jeg ta deg med ut på en date under månelyset", si nei, det passer ikke, jeg har planer. Forsøk å merke deg hvordan hans energi føles. Er han forståelsesfull? Skuffet? Irritert? Overrasket? Spiteful? Ofte vil disse mennene svare det som er "riktig" å si, men deres egentlige følelser skinner gjennom. Narsisister spesielt liker ikke å bli fortalt nei. Etter at du har sett/følt reaksjonen, kan du heller eventuelt følge opp med "hva med lørdag?" Og siste tips: snakk mindre, observer mer. Dette er den beste måten å holde din egen energi beskyttet i starten. Ikke gi altfor mye av deg selv. Fokuser på deg selv og din glede, ha et liv utenom den du dater, og følg med på hvem de er. Ikke hvem de prøver å vise seg som. Anonymkode: e9fbf...104 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #17 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Ja, jeg mente at han sa han aldri trodde han hadde sjans og sånt, han var veldig ydmyk og virket ikke særlig selvsikker. Så tenkte han ikke var sånn glatt og uempatisk som jeg har møtt på før, de gjennomskuer jeg med en gang og får ingen interesse for.. Anonymkode: 06919...e50 Men det å være "usikker" er også en strategi for enkelte. De vet at vi er så klar over "playere" at de går for å fremstå motsatt av det.. Anonymkode: 2884a...f08 1 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #18 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Fordi han absolutt ikke var blyg ved første møtet i baren. Fordi han sliter med noe som gjør at han er en drittsekk? Blokker han overalt, og ta erfaringen med deg. Neste gang noen blir "kalde" og nekter å snakke om det, vet du at du bør gå din vei samme dag. Vær glad for at du unnslapp før det ble seriøst😊 Anonymkode: 2884a...f08 Stemmer for dette. Har selv måtte finne en god måte å beskytte meg på når slikt skjer med meg (mann). Jeg kan gi alt så lenge det er varme fra hun jeg dater. Blir hun kald og stille så må jeg rett og slett bare kutte all kontakt og komme meg videre. Den tiden med å prøve å overbevise en annen om å like meg, være god mot meg, den er langt forbi. Anbefaler deg også å gjøre det samme. Du sparer deg for mye vondt, og ikke minst vil du føle at du har kontroll på situasjonen når du vet hvordan du skal handle. Anonymkode: 2265a...d4b 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #19 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Takk for at du sier det (og dere andre). Jeg sitter med en ekkel følelse at en som «hater» meg har sett meg sårbar og naken, det gjør meg uvel hele greia. Han jeg var sårbar og naken med eksisterer jo på en måte ikke, det tar nok litt tid å forstå det. Anonymkode: 06919...e50 Han har mest sannsynlig ganske mye greier han ikke klarer å rydde i (med seg selv). Råder deg til å plassere dette der det hører hjemme (hos ham), ikke forstå det i hjel. Noen ganger er folk bare drittsekker, umodne og gjør rare ting uten at det betyr så mye. It is what it is. Anonymkode: 4717b...909 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #20 Del Skrevet 3 timer siden Forhold med slike personer er ekstra giftige fordi de forteller deg masse greier, ja jeg elsker, ja vi er jo sammen, alt er bra, hva snakker du om det har ikke skjedd noe osv, og virker helt overrasket over at du har et problem eller vil snakke om noe. Samtidig oppfører de seg kaldt, ignorerer deg lange tider av gangen, kan ikke snakke om seg selv, dere eller fremtiden, ødelegger viktige dager (som han gjorde med bursdagen din) eller overtar de (eksen min laget all maten på bursdagsfesten min og det handlet KUN om hans mat, den kaken jeg hadde kjøpt sa han at han ikke likte og nektet å spise). De er ikke normale i hodet, de enten kjører på med "stakkars meg, jeg er bare en sjenert fyr som prøver alt jeg kan" eller det største offeret i verden. Det veksler fort mellom denne usikre, sjenerte, ydmyke karen, og en som plutselig har de sterkeste meningene om alt mulig, spesielt deg. Blokker og ligg unna, han er farlig for psyken din. Anonymkode: ebc03...aa6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå