Gå til innhold

Mannen min viser en side jeg ikke trodde han hadde

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Trodde jeg hadde funnet meg verdens snilleste mann: omtenksom, empatisk og tok skikkelig godt vare på meg første 1,5 år. Nå snakker han respektløst til meg, kommer med småstikk og det er nesten så han prøver å «psyke» meg ned. Betviler alltid når jeg forsøker å gjøre gode ting for meg selv (som trening, kosthold, ny jobb osv). Jeg har tatt opp at jeg ikke setter pris på at han snakker sånn til meg, han beklager seg, men fortsetter kort tid etter. Jeg skjønner ikke hvorfor dette skjer. Andre som har opplevd lignende? Hva gjør man?

Anonymkode: 6ec25...69e

• Hjerte 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Forlater han. Nå viser han hvordan han egentlig er. Dette blir bare verre. 

Anonymkode: 6c1e6...03d

• Liker 23
  • Hjerte 4
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Trodde jeg hadde funnet meg verdens snilleste mann: omtenksom, empatisk og tok skikkelig godt vare på meg første 1,5 år. Nå snakker han respektløst til meg, kommer med småstikk og det er nesten så han prøver å «psyke» meg ned. Betviler alltid når jeg forsøker å gjøre gode ting for meg selv (som trening, kosthold, ny jobb osv). Jeg har tatt opp at jeg ikke setter pris på at han snakker sånn til meg, han beklager seg, men fortsetter kort tid etter. Jeg skjønner ikke hvorfor dette skjer. Andre som har opplevd lignende? Hva gjør man?

Det skjer fordi du lar det skjer, dessverre. 

Du må bli rasende. 

Eller gå.

Anonymkode: f3cc2...f0a

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke opplevd lignende, men her er det dessverre kun én ting å gjøre: LØP! 

Blir veldig lei meg på dine vegne, TS. Du kan ikke la ham fortsette med å prøve å psyke deg ned. Det kommer ikke til å bli bedre, bare verre!

Anonymkode: 0db28...1a5

• Liker 2
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da mister jeg all tro på å finne meg en bra mann, jeg trodde på ekte jeg hadde funnet den beste personlighetsmessig. Vil jo ikke gi opp heller, men føler samtidig det er dødt løp når han ikke gjør noe med det

• Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kom deg unna, så snart som mulig. Slike kan raskt få deg til å tro at det er deg det er noe feil med. Sakte, for hver gang du gir litt, så tar de mer. Han beklager, fortsetter, og det kommer til å skru seg til mer og mer. 

Dette er den han er. Ikke den han viste deg det første året. Og det er dessverre helt vanlig med slike. 

Anonymkode: 2ba53...1f5

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Da mister jeg all tro på å finne meg en bra mann, jeg trodde på ekte jeg hadde funnet den beste personlighetsmessig. Vil jo ikke gi opp heller, men føler samtidig det er dødt løp når han ikke gjør noe med det

Dette er typisk. Nettopp fordi de vet hvordan de skal fremstå. Det er derfor de er i forhold, fordi de er så flinke til å spille skuespill, lenge, til man er fanget. For hadde mannen vist slike tendenser på første date ville man selvfølgelig droppet det der og da. 

Og jo, fantastiske menn finnes. Jeg har vært med min i 15 år. Han var seg selv fra første måneden jeg kjente han, med de små manglene alle mennesker har. Og 15 år senere er han akkurat den samme. 

• Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Leter du etter perfeksjon, vil du alltid komme til kort. De som later som de er perfekte, er alltid falske.

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ja, det er slik de opererer.

Lurer deg inn ved å være "verdens beste", for så å vise sine sanne sider når de veit at partner ikke vil gi opp.

Kom deg vekk fort som f. I beste fall er han plaget av noe, og så umoden at han ikke kan/vil prate om det. Uansett, er det dødfødt.

Anonymkode: bfaf3...ea0

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker det kommer litt an på årsaken til at han holder på sånn. Du må ikke finne deg i dårlig behandling, men du kan forsøke å se om det er noe som plager han som han ikke har klart å fortelle om. Menn er, etter min erfaring, ikke så god på å lufte problemer i forholdet. Er det sånn at han går med såra følelser for et eller annet som dere ikke har fått løst opp i pga at han ikke klarer å ta det opp, så kan det være håp om du får han i snakk. Er det slik han egentlig er, bare at han spilte et spill som en bra partner i starten, så er det dessverre bare en ting å gjøre. 

Anonymkode: 71799...f50

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Som andre sa, disse personene er veldig gode på tilpasse seg den de ønsker. Det er fort gjort å falle for det, men vær litt mer obs på det i fremtiden. 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg tenker det kommer litt an på årsaken til at han holder på sånn. Du må ikke finne deg i dårlig behandling, men du kan forsøke å se om det er noe som plager han som han ikke har klart å fortelle om. Menn er, etter min erfaring, ikke så god på å lufte problemer i forholdet. Er det sånn at han går med såra følelser for et eller annet som dere ikke har fått løst opp i pga at han ikke klarer å ta det opp, så kan det være håp om du får han i snakk. Er det slik han egentlig er, bare at han spilte et spill som en bra partner i starten, så er det dessverre bare en ting å gjøre. 

Det er like lite akseptabelt som om han gjør det med vilje.

Det er et fryktelig personlighetstrekk å bruke den du skal være mest glad i, som søppelbøtte for andre problemer i livet.

Ja, mannen kan ha en tøff dag på jobb, men kan kommer da virkelig ikke hjem og snakker respektløst til meg. Da ville han blitt sendt rett ut døra igjen. 

Om du tenker dette er akseptabelt fra en partner bør du virkelig jobbe med egen selvtillit. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 grunner det kan være:

Han viser sitt sanne jeg først nå.

Han tester hvor stygt han kan behandle deg, før du reagerer.

Han vil egentlig gjøre det slutt, men er for feig til å gjøre det selv.

Anonymkode: 338f1...de1

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette høres ut som et typisk feminint trekk man finner hos kvinner. Men ja, dump. 

Anonymkode: 902f2...e98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Han kommer ut av skallet sitt og viser sitt egentlige jeg… han begynner å bli trygg og komfortabel og tester grensene dine. 

Anonymkode: 74940...7d4

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klassiker dette her. Det halvannet året han var fantastisk..var sikkert veldig tøft for han. Det kokte sikkert innvendig og han klødde etter å korrigere deg. 
Han skal ha kred for at han greide å skjule sitt rette jeg så lenge. Løp ts..

Anonymkode: 51f83...b2f

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Det er like lite akseptabelt som om han gjør det med vilje.

Det er et fryktelig personlighetstrekk å bruke den du skal være mest glad i, som søppelbøtte for andre problemer i livet.

Ja, mannen kan ha en tøff dag på jobb, men kan kommer da virkelig ikke hjem og snakker respektløst til meg. Da ville han blitt sendt rett ut døra igjen. 

Om du tenker dette er akseptabelt fra en partner bør du virkelig jobbe med egen selvtillit. 

Jeg sier ikke at det er akseptabelt. Men jeg mener at vi mennesker er komplekse og gjør ikke alltid alt rett. Noen ganger projiserer vi problemer over på vår nærmeste. Er man stødig i seg selv, så kan man se og adressere dette og samtidig sette grenser for oppførselen. Si f.eks.: «Jeg opplever at du har forandra deg i det siste. Du har begynt å rakke ned på meg og det er ikke greit i det hele tatt. Er det noe du bærer på som vi må snakke om? Eller er det sånn her det skal være fra nå? I så fall så vil ikke jeg være i dette forholdet mer». 

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg sier ikke at det er akseptabelt. Men jeg mener at vi mennesker er komplekse og gjør ikke alltid alt rett. Noen ganger projiserer vi problemer over på vår nærmeste. Er man stødig i seg selv, så kan man se og adressere dette og samtidig sette grenser for oppførselen. Si f.eks.: «Jeg opplever at du har forandra deg i det siste. Du har begynt å rakke ned på meg og det er ikke greit i det hele tatt. Er det noe du bærer på som vi må snakke om? Eller er det sånn her det skal være fra nå? I så fall så vil ikke jeg være i dette forholdet mer». 

Om jeg kommer dausliten hjem fra jobb, og har for kort lunte når mannen gjør noe smådumt, så er det et menneskelig trekk.

Om jeg kommer dausliten hjem fra jobb, og snakker respektløst til mannen, bevisst psyker han ned, kommer med stadige stikk (les HI på nytt) så er det IKKE normalt, og IKKE OK. 

Hva skjer med selvrespekten til enkelte.... ? 

• Liker 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...