Gå til innhold

Finne livsledsager - Hvordan gå fram?

Jeg-er-anonym

Anbefalte innlegg

Jeg er en type på 26 som har lenge ønsket meg å finne noen å etterhvert dele livet med. Hvordan jeg går fram i denne «letingen» er kanskje noe forskjellig fra det som er vanlig. Jeg har et ønske om å bli kjent med denne jenten først som person og bli glad i henne for den hun er. Få et godt venneforhold først hvor en ser at en deler en del felles verdier og kanskje interesser og at en også kan sette pris på hverandre før en blir mer intime (- med intimitet mener jeg ikke sex (og forskjellige former for dette) da jeg personlig mener dette er forbeholdt (den framtidige) livsledsageren din). Etter min mening skal Intime handlinger tross alt gjøres for å vise og uttrykke kjærlighet til den du er glad i, og ikke gjøres grunnet begjær. Og å bli virkelig glad i noen skjer ikke over dagen.

Jeg er ikke typen til å like noen grunnet kun deres utseende. Det er ofte hvordan de er som person, hva de tenker, hvordan de gjør ting på og slike ting som er faktorer for hvorvidt jeg liker noen eller ikke. For å trekke inn en parallell; hvilke personer ønsker du å ha tett til deg som venn? Og med dette i bakhodet skal denne livsledsageren være som en bestevenn for deg ut livet. Det betyr ikke det at jeg ikke har preferanser utseendemessig. Disse preferansene er helt overkommelige og er nok ikke grunnen til at jeg sliter. Eksempelvis ønsker jeg at hun skal være slank/normal eksempelvis og en høyde som er mellom -25 og +10cm min høyde. Og ellers et naturlig og vanlig kvinnelig ansikt og kropp så kommer en langt (- er jo selv nokså vanlig utseendemessig). Bryr meg ikke om slike ting som øyenfarge, hårfarge og andre kropp-preferanser, så lenge det er naturlig.

Så hvordan gå fram? Jeg har prøvd å være litt mer aktiv ute i sosiale settinger enn det jeg ellers ville ha gjort for å prøve å finne noen. Dette uten hell. Det skal sies at jeg har aldri drukket, festet og den slags så den type arenaer er ikke noe for meg. Tenker dessuten at om jeg hadde gått på slike steder ville jeg for det meste møtt på jenter som ikke deler samme verdier og interesser uansett.

Jeg har også lagt meg ut på dating apps med den tanken på at «jeg har ingenting å tape». Er ikke så mye hell der heller da jeg føler appene kan deles i to kategorier: 1. Dem som er mer seriøse nettsider/apps. Der er det få folk og gjerne litt gamle hvor likes en får ofte er på andre siden av Norge; og 2.  Dem som ikke er seriøse nettsider/apps: Der har en hook-up kulturen med mye overfladiskhet. Likes en får der er som ofte enten på andre siden av jordkloden og dem som selger tjenester. De fleste likes som havner utenfor dette kan en enkelt se ut fra profilen ikke deler samme verdier (det være seg at de røyker, har bilder av mye festing og drikking, har lettkledde bilder etc.) selv om jeg mener jeg legger godt nok fram hva jeg ser etter. Kan hende det er kommunikasjonssvikt fra min side, men for eksempel på tinder har jeg skrevet «Er jordnær, pålitelig og familiekjær. Har en ekstra interesse for ting som krever strategi og logikk, men liker også mye annet slik som en tur, gode samtaler, eller kanskje en litt vennlig konkurranse på bowlingbanen?» Kunne kanskje skrevet noe mer direkte hva jeg er ute etter, men hadde fort blitt for langt og kanskje noe skremmende. Har forøvrig ingen bilder som er selvmotsigende heller.

Dette ønske om en partner har kun blitt større med årene. Føler nesten litt på at tiden renner i fra meg på et vis. Samtidig vil jeg heller vente på «den rette», være tålmodig og ikke gjøre noe forhastende.  Håper noen her kan gi noen råd/tips til hvordan jeg bør gå fram videre gitt det forholdet jeg ønsker med en framtidig partner og de tanker og verdier som jeg har. Hører gjerne også deres tanker omkring det jeg har skrevet ovenfor :)

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror nok det vil ordne seg for deg, du trenger ikke frykte for det.

Du virker reflektert og voksen, og mange damer setter pris på seriøse menn som deg.

Mange damer her inne, vet du. Hvis du er her inne og poster innlegg som viser at du er en grei kar å være rundt, så er det muligheter for å bli kjent med kvinner på din alder.

Ønsker deg lykke til! Tror ikke du trenger så mange råd, for det du skriver viser at du er på rett vei!

Anonymkode: 81339...e45

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du ikke var så ung, og jeg hadde sett mer av deg, så hadde jeg sikkert vært interisert, for du virker som en veldig fin person utifra min smak å bedømme 😊

Fortsett å møt folk, så håper jeg det ordner seg. Om det ikke hadde gjort, er det ikke fordi de ikke finnes, eller at det er noe feil med deg, men at dere ikke har møttes. Ikke gi opp.

Anonymkode: 0fe51...f14

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er veldig ung enda.

Jeg var i et par seriøse lengre forhold da jeg var yngre enn deg og selv om de var fine menn og vi hadde det fint så kom aldri den dype kjærligheten fra min side. Jeg var ung og selv om jeg ønsket en livspartner så var jeg også usikker på hva jeg ville med livet og visste ikke helt hva jeg så etter. 

På din alder giftet jeg meg, men med tiden viste han seg å være helt feil for meg. Da vi fikk barn kom de forskjellene mer og mer tydelig frem. Jeg modnet, vokste og fikk helt andre behov og prioriteringer mens han satt fast der han var mentalt da vi møttes.

Jeg skilte meg og sto igjen som alenemor i 40 årene. For første gang kjente jeg meg helt trygg på hvem jeg var, hva jeg ville og hva jeg forventet i et forhold og i en partner. Det kom som lyn fra klar himmel at jeg visste hva jeg ville ha fordi jeg hadde erfaring.

Jeg datet litt og da kom den murrende følelsen om at noe ikke stemte. Og den hadde jeg jo kjent før i alle tidligere forhold. Jeg hadde bare ikke lyttet fordi vi hadde jo kjemi og jeg ble forelsket. Men jeg elsket dem jo aldri da det dype båndet aldri oppsto fra min side.

Så møtte jeg denne fyren; på en datingapp 🤷

Vi chattet som om vi hadde kjent hverandre i evigheter. Etter et par dager endte vi opp med å prate på tlf i 4 timer uten å ha møtt hverandre. Samme uken møttes vi for en kaffe date som endte opp med å vare 1 døgn. Det var som å møte Tvillingsjelen min. Alt stemte. Vi så oss aldri tilbake. 

For første gang kjente jeg på hva ekte kjærlighet er(utenom til ungen min). Og jeg elsker den mannen så høyt. Hjertet og kroppen tilhører han og jeg er ikke redd for å bli såret eller har noe behov for å "beskytte" meg selv.

Vi er alt; bestevenner uten noen hemmeligheter og vi kan prate om alt mellom himmel og jord. Vi ler og tuller sammen, men vi kan også være i samme rom uten å si et ord til hverandre. 

Han er partneren min; han ser meg, lytter til meg og han støtter og løfter meg i alt og jeg han. Det er oss mot verden.

Og vi har samme kjærlighetsspråk mht å være veldig fysiske. Holde hender, lange klemmer, kyssing og klining, tafse på hverandre og sexen er fra en annen verden. Vi elsker å gi hverandre gaver og gjøre ting for hverandre.

Det tok meg altså 40 år å finne min livs kjærlighet. Og jeg fant han på en datingapp. 

Mitt beste råd er å ikke jage å finne The One. Det funker ikke sånn. Vær heller trygg og lykkelig i deg selv om om du er heldig finner du den ene personen på veien som utfodeg helt perfekt. 

Anonymkode: f193b...73d

• Liker 1
  • Hjerte 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er mann og ganske ung, så tiden renner ikke ut. 😉

Måten du skriver på gir meg inntrykk av at du mer eller mindre aldri har vært i et forhold og muligens fremdeles er jomfru. Stemmer det? 

Du virker også å ha et ærlig forhold til at du ikke kan  plukke fra øverste hylle og kanskje ikke ser på deg selv som attraktiv (?) 

Kanskje er du veloppdragen. Men mange gutter av den introverte og stusselige typen er gjerne snille gutter og sin mors øyesten. Men de tror også gjerne at en "livspartner" skal ta over stafettpinnen fra mor og innta en ny morsrolle. Du tenker sikkert "nei". Men, jo, mange av disse evig single mennene er ofte oppdratt sånn selv om de ikke skjønner det selv. Kvitt deg med den bagasjen og lær deg å være mann på en bra måte. Å varte opp en kvinne og ta henne inn i sitt liv er noe helt annet enn å være sin mors gullgutt. 

Da må du være trygg på deg selv, vite hva kvinner ønsker, "se" dem, ta vare på dem og være en de dirrer etter å møte igjen og ha lyst til å å sex med. Ikke for å psyke deg ut. Mye av dette kan læres, gjerne med en god rollemodell og litt prøving og feiling. 

Jeg tror du skal droppe dette med å "vente på den rette". Det er jentete og gammeldags. Ikke bruk dette som unnskyldning fordi du ikke tør å kaste deg utpå. Det er bedre å tørre å ha noen mislykka dates og et par havarier i senga.  Etter hvert blir du bedre kjent med hvem du er og hva/hvem du liker. Se på det som læring. 

Det er mye grunnleggende man bør ha på plass som mann. Ha et pent og ordna hjem. Ha noen interessante hobbyer. Trene og se bra ut. Stelle deg. Finne en hårsveis og en klesstil som ikke roper "mammagutt". Lær å lytte, lær å snakke med damer. 

Men viktigst av alt, skaff deg erfaring. Evig single har lett for å havne i klørne på psykisk manipulerende og kjipe damer. Finn ut hva du egentlig liker og hva slags personligheter du passer med og lær å skille mellom de manipulerende, passiv-aggressive og de gode jentene. Det klarer du bare hvis du prøver litt. 

Og når du treffer den rette er det en fordel om du ikke står der og svetter og stotrer fordi du har null erfaring. 

Anonymkode: d2452...46b

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei ts,

mitt råd til deg er å fokusere på deg selv og ditt liv, være selvstendig og prøve å ikke stresse med å finne denne livsledsageren. Jeg er som deg hva gjelder verdisynet på sex, og med et slikt syn på sex så må du nok stålsette deg om du skal bevege deg inn i tinder og nettdating verden. For det er mange som ikke deler ditt syn på sex. Som ser på det som gammeldags, sært og puslete. 
Når det er sagt, så er jo dette damer som ikke har noen relevans for deg. Og selv om du vil kunne møte mange damer som ser på sex mer som en hobby fremfor noe spesielt, så må du vite at det finnes damer som deler ditt syn også.

I forhold til profilen din, så kunne du jo prøve å være enda tydeligere på hva du ser etter og hvem du er i forhold til verdiene du har? Du trenger ikke mange likes eller et harem å velge mellom. Du vil bare finne den ene, og da må du jo gjerne bare være deg selv, skrive så mye du vil og være så tydelig du bare vil. Vær genuin og trygg på det som er viktig for deg

Lykke til

Anonymkode: f5e83...fc8

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skal være så ærlig å si at jeg ikke tror jeg hadde vært sammen med mannen om det ikke hadde vært et-par glass inne i bildet, da vi ellers aldri ville begynt å prate sammen. Og det gjelder nok mange av venninnene mine også. For det er jo da man er søkende til fremmede, litt mer åpen og direkte. Ellers omgås man jo gjerne de samme, og mange føler på en interesse uten noen gang å tørre å uttrykke den. 

Selv de jeg kjenner som først har blitt kjent på jobb, har endt opp som par etter en fredagspils eller julebord, der man plutselig er litt mer direkte enn hva som er naturlig i jobbsammenheng. 

Anonymkode: 7b24d...282

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Du er mann og ganske ung, så tiden renner ikke ut. 😉

Måten du skriver på gir meg inntrykk av at du mer eller mindre aldri har vært i et forhold og muligens fremdeles er jomfru. Stemmer det? 

Du virker også å ha et ærlig forhold til at du ikke kan  plukke fra øverste hylle og kanskje ikke ser på deg selv som attraktiv (?) 

Kanskje er du veloppdragen. Men mange gutter av den introverte og stusselige typen er gjerne snille gutter og sin mors øyesten. Men de tror også gjerne at en "livspartner" skal ta over stafettpinnen fra mor og innta en ny morsrolle. Du tenker sikkert "nei". Men, jo, mange av disse evig single mennene er ofte oppdratt sånn selv om de ikke skjønner det selv. Kvitt deg med den bagasjen og lær deg å være mann på en bra måte. Å varte opp en kvinne og ta henne inn i sitt liv er noe helt annet enn å være sin mors gullgutt. 

Da må du være trygg på deg selv, vite hva kvinner ønsker, "se" dem, ta vare på dem og være en de dirrer etter å møte igjen og ha lyst til å å sex med. Ikke for å psyke deg ut. Mye av dette kan læres, gjerne med en god rollemodell og litt prøving og feiling. 

Jeg tror du skal droppe dette med å "vente på den rette". Det er jentete og gammeldags. Ikke bruk dette som unnskyldning fordi du ikke tør å kaste deg utpå. Det er bedre å tørre å ha noen mislykka dates og et par havarier i senga.  Etter hvert blir du bedre kjent med hvem du er og hva/hvem du liker. Se på det som læring. 

Det er mye grunnleggende man bør ha på plass som mann. Ha et pent og ordna hjem. Ha noen interessante hobbyer. Trene og se bra ut. Stelle deg. Finne en hårsveis og en klesstil som ikke roper "mammagutt". Lær å lytte, lær å snakke med damer. 

Men viktigst av alt, skaff deg erfaring. Evig single har lett for å havne i klørne på psykisk manipulerende og kjipe damer. Finn ut hva du egentlig liker og hva slags personligheter du passer med og lær å skille mellom de manipulerende, passiv-aggressive og de gode jentene. Det klarer du bare hvis du prøver litt. 

Og når du treffer den rette er det en fordel om du ikke står der og svetter og stotrer fordi du har null erfaring. 

Så leste jeg dette ts, dette kan du bare forkaste. Det er slike damer jeg mener er helt irrelevant for deg (og meg). Her var det så mange fordommer at det var vanskelig å henge med. 

Men ja, du som skriver her har «ett» godt råd. Å bli trygg i seg selv. Og i det ligger det å klare å stå imot dem som mener du lever livet ditt feil, ved å leve etter verdier som er viktig for en. Som kommer med råd om at man må bryte med egne verdier for å få det man ønsker seg. 

• Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Så leste jeg dette ts, dette kan du bare forkaste. Det er slike damer jeg mener er helt irrelevant for deg (og meg). Her var det så mange fordommer at det var vanskelig å henge med. 

Men ja, du som skriver her har «ett» godt råd. Å bli trygg i seg selv. Og i det ligger det å klare å stå imot dem som mener du lever livet ditt feil, ved å leve etter verdier som er viktig for en. Som kommer med råd om at man må bryte med egne verdier for å få det man ønsker seg. 

Tenkte det samme, bra du sa ifra.

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Jeg skal være så ærlig å si at jeg ikke tror jeg hadde vært sammen med mannen om det ikke hadde vært et-par glass inne i bildet, da vi ellers aldri ville begynt å prate sammen. Og det gjelder nok mange av venninnene mine også. For det er jo da man er søkende til fremmede, litt mer åpen og direkte. Ellers omgås man jo gjerne de samme, og mange føler på en interesse uten noen gang å tørre å uttrykke den. 

Selv de jeg kjenner som først har blitt kjent på jobb, har endt opp som par etter en fredagspils eller julebord, der man plutselig er litt mer direkte enn hva som er naturlig i jobbsammenheng. 

Anonymkode: 7b24d...282

Hvorfor prater dere ikke med folk uten å drikke alkohol først?

Jeg syns det er en uting at vi er blitt for vant til å støtte oss på alkohol som en krykke. Det ødelegger sosialisering i samfunnet, at alkohol bestandig skal være innblandet og vi ikke skal tørre noen ting uten.

Jeg liker at det finnes menn som ts, for jeg er ikke noe glad i drikke. Og det er flere som ikke er det. Ikke omstilling alle som ikke bryr seg om berusning, dere har mange nok. Alt for mange i min mening. 

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg syns det er en uting at vi er blitt for vant til å støtte oss på alkohol som en krykke. Det ødelegger sosialisering i samfunnet, at alkohol bestandig skal være innblandet og vi ikke skal tørre noen ting uten.

Jeg liker at det finnes menn som ts, for jeg er ikke noe glad i drikke. Og det er flere som ikke er det. Ikke omstilling alle som ikke bryr seg om berusning, dere har mange nok. Alt for mange i min mening. 

Jeg forstår det ikke selv. Virker som det er veldig mange som er avhengig av et eller annet rusmiddel for å klare å krype ut av skallet sitt. Nå er ikke jeg noen motstander av alkohol, og tenker at det heller ikke er det verste at det faktisk hjelper usikkre mennesker ut av skallet og inn i armene til hverandre. Men det er trist når så mange ikke klarer dette uten. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

leste jeg dette ts, dette kan du bare forkaste. Det er slike damer jeg mener er helt irrelevant for deg (og meg). Her var det så mange fordommer at det var vanskelig å henge med

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

🤣 Ok. Jeg er forresten mann, med betydelig mer erfaring og år på baken enn dere.  Men det er lov å ha egne meninger. Gjør som dere vil. 

Men dere ser ikke deres egen kognitive svikt. 

1) du har tydeligvis ikke hatt hell hittil. Men tar anstøt av at jeg foreslår jeg å oppgradere seg litt og bli litt mer bevisst på hvordan man fremstår og hvor klar du er for et forhold. Javel.. Mamma har fortalt deg at du er god som gull?? Alle kan bli en litt bedre versjon av seg selv, vettu. Men du må gjerne velge å gjøre alt som før og forvente et helt annet resultat... 

2) hvordan skal "den ene rette" finne deg, egentlig? ? Ikke bare er du usosial men sannsynligvis usynlig i tillegg. Så fortell meg. Dere som ikke er på noen arenaer. Hvordan finner dere hverandre? Det er jo blant annet dette TS spør om også. Da er det litt rart å slå seg vrang over svarene man får. 

3) når en jente endelig finner deg og interesserer seg. Hvordan kan du vite at dette er en knall-match? Helt ærlig : sannsynligheten er lav for akkurat det. De fleste må lete og prøve litt for å finne den rette. Men dere tror vel på magi, kanskje? Du har ingenting å sammenligne med. Ingen gode erfaringer. Ingen dårlige. Men du kommer til å være sikker? 

4) og hvis dere blir sammen, hvordan...  Nei vet du hva. Jeg stopper her. Dere får reflektere litt. La det gjerne gå en 10 år. Og når dere sitter med akkurat det samme spørsmålet og situasjonen så går det kanskje et lys opp.. 

😉👍

Jeg syns det er en uting at vi er blitt for vant til å støtte oss på alkohol som en krykke.

Her er jeg helt enig med deg/dere. Dette er noe av poenget mitt. Du må klare å være mann nok til å snakke med damer dersom du er seriøs og ønsker å bli tatt seriøst. 

Lykke til! 😊

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finn deg ein hobby du trivast med, og demp "jakta" litt. Du finn stort sett dei beste vennskapa når du ikkje prøver! Og å møte andre via ein felles hobby gir jo noko felles å arbeide vidare med :)

Eg feks. møtte mannen min via online gaming, blei vennar, deretter bestevenner og så kicka forelskelsen inn. Og vi er framleis gift 10 år seinare :) Ei venninne av meg traff plutseleg på ein barndomsvenn på treningssenteret kor dei tok opp igjen kontakten og endte som eit par. Så ein veit aldri kor ein treff den rette, men det er utroleg nok ofte enklare dersom ein ikkje aktivt leitar 😊

Du verkar som ein triveleg og oppegåande person ut i frå innlegget her, så heiar på deg!

Anonymkode: c7745...efb

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

🤣 Ok. Jeg er forresten mann, med betydelig mer erfaring og år på baken enn dere.  Men det er lov å ha egne meninger. Gjør som dere vil. 

Men dere ser ikke deres egen kognitive svikt. 

1) du har tydeligvis ikke hatt hell hittil. Men tar anstøt av at jeg foreslår jeg å oppgradere seg litt og bli litt mer bevisst på hvordan man fremstår og hvor klar du er for et forhold. Javel.. Mamma har fortalt deg at du er god som gull?? Alle kan bli en litt bedre versjon av seg selv, vettu. Men du må gjerne velge å gjøre alt som før og forvente et helt annet resultat... 

2) hvordan skal "den ene rette" finne deg, egentlig? ? Ikke bare er du usosial men sannsynligvis usynlig i tillegg. Så fortell meg. Dere som ikke er på noen arenaer. Hvordan finner dere hverandre? Det er jo blant annet dette TS spør om også. Da er det litt rart å slå seg vrang over svarene man får. 

3) når en jente endelig finner deg og interesserer seg. Hvordan kan du vite at dette er en knall-match? Helt ærlig : sannsynligheten er lav for akkurat det. De fleste må lete og prøve litt for å finne den rette. Men dere tror vel på magi, kanskje? Du har ingenting å sammenligne med. Ingen gode erfaringer. Ingen dårlige. Men du kommer til å være sikker? 

4) og hvis dere blir sammen, hvordan...  Nei vet du hva. Jeg stopper her. Dere får reflektere litt. La det gjerne gå en 10 år. Og når dere sitter med akkurat det samme spørsmålet og situasjonen så går det kanskje et lys opp.. 

😉👍

Her er jeg helt enig med deg/dere. Dette er noe av poenget mitt. Du må klare å være mann nok til å snakke med damer dersom du er seriøs og ønsker å bli tatt seriøst. 

Lykke til! 😊

Var greit å vite at du var mann 😅 og så skal jeg se bort ifra alle fordommene dine et lite øyeblikk, og fokusere på det du kaller kognitiv svikt.

Først, jeg er enig i at alle er tjent med å være den beste versjonen av seg selv. Man bør aldri slutte å utvikle seg selv. Dette vil selv en mammagutt skjønne, og godt at du klarte å finne det ut du også etterhvert. 

Om du ser rundt deg når du beveger deg ute i samfunnet, så ser du at det finnes alle slags mulige mennesker, alle slags mulige par. Det du proklamerer er standarden for det jeg oppfatter som mennesker som ikke har funnet seg selv, som hverken har klare grenser for seg selv, eller verdier de står trygt i. Det å prøve å gjøre seg selv til noe man ikke er for å tiltrekke seg kvinner man ikke er interessert i. Og som du sier, du har selv måtte date veldig mange for å finne den rette, eller har du funnet den rette for deg? Det er ikke uvanlig å slippe date mange for å finne kjærligheten, og heller ikke uvanlig at man dater og dater uten å finne den. Tror du egentlig at svaret ligger i å gjøre seg mest mulig attraktiv for kvinner generelt, eller å være mest mulig tro mot seg selv? Hvem av disse tror du har størst sjans for å finne den som vil passe deg best? Om målet er å få mest mulig dater, så er nok din vei best. Om målet er å treffe best mulig, så bommer du fullstendig. 
Så bør nok ts heller bare fortsette med det han holder på med. Gjøre det han liker, dyrke sine interesser, være sosial på arenaer som passer ham. Og selvsagt, utfordre seg litt. Men 26 er ungt, og han har god tid til å utfordre seg.

For å være en mann med betydelig erfaring og år på baken, så tenker du overraskende enkelt.

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har vært som deg hele livet TS, svaret er dessverre utenfor Norge. Kvinner med gode kjerneverdier er vanskligere å finne enn enhjørninger i ett så materialistisk og feministisk land som Norge. Det finnes to typer kvinner i Norge, de som hopper fra millionær til millionær og de som gifter seg med staten.

Anonymkode: 5f4c1...190

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Har vært som deg hele livet TS, svaret er dessverre utenfor Norge. Kvinner med gode kjerneverdier er vanskligere å finne enn enhjørninger i ett så materialistisk og feministisk land som Norge. Det finnes to typer kvinner i Norge, de som hopper fra millionær til millionær og de som gifter seg med staten.

Lukter subjektive meninger forkledd som objektive i eget sinn.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Men er enig, svaret er ikke her for dere som tenker sånn nei.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette vil selv en mammagutt skjønne, og godt at du klarte å finne det ut du også etterhvert. 

Eh. Hvis du skal prøve deg på hersketeknikk så må du nesten være litt mer raffinert enn dette. Mammagutter skjønner stort sett ikke noe av dette, nei. Jeg har sett nok av dem. Jeg er ikke den som har problemer her. 

Om du ser rundt deg når du beveger deg ute i samfunnet,.. 

Herlig.. 🙄 Har DU beveget deg like mye rundt i samfunnet?? Måten du skriver på er bare rotete svada og minner mest om fabulering fra en som sjelden går ut døra. 

Og som du sier, du har selv måtte date veldig mange for å finne den rette,

Nøyaktig hvor er det jeg skriver det?? Hersketeknikken har gått over stråmenn. Har du mer lavmål å by på? Jeg har datet noen, men trolig færre enn del fleste fordi jeg har klart å finne ganske gode damer og ordentlige forhold. Men som jeg prøver å forklare, selv om mye ser ut til å stemme i starten , så er ikke alle forhold liv laga. 

eller har du funnet den rette for deg?

Ja, det har jeg. Forhåpentligvis for siste gang. Takk for at du spør. 

Tror du egentlig at svaret ligger i å gjøre seg mest mulig attraktiv for kvinner generelt, eller å være mest mulig tro mot seg selv

Man bør klare begge deler. Man kan uansett aldri bli maks attraktiv for alle. 

Om målet er å treffe best mulig, så bommer du fullstendig

Vel. Mellom oss er det tross alt jeg som har truffet blink, da. Noen ganger tidligere og nå midt i 10'ern. Det er du, TS og andre som fortsatt spør om veien til skytebanen 😉   

Jeg har alltid vært opptatt av å ha mitt på stell og kommer lett i prat med damer, enten det er av vennskapelig eller romantisk art. Jeg sitter ikke på gutterommet og fantaserer om at mine manglende sosiale og romantiske ferdigheter egentlig handler om at jeg har så fantastiske og unike verdier. 

For å være en mann med betydelig erfaring og år på baken, så tenker du overraskende enkelt

Javel. Men dette er faktisk ganske enkelt. Det er din vrangvilje og selvbedraget om disse "verdiene" dine som skaper problemer for deg/dere. 

Hvilke kjerneverdier er det egentlig dere snakker om?? Det eneste dere egentlig kommer inn på er sex og jomfruelighet. Er ikke det banalt så vet ikke jeg. 

Fimnes masse folk med ryggrad og gode kjerneverdier som ikke føler at de kompromisser på det bare fordi de har hatt et par kjærester før. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Eh. Hvis du skal prøve deg på hersketeknikk så må du nesten være litt mer raffinert enn dette. Mammagutter skjønner stort sett ikke noe av dette, nei. Jeg har sett nok av dem. Jeg er ikke den som har problemer her. 

Herlig.. 🙄 Har DU beveget deg like mye rundt i samfunnet?? Måten du skriver på er bare rotete svada og minner mest om fabulering fra en som sjelden går ut døra. 

Nøyaktig hvor er det jeg skriver det?? Hersketeknikken har gått over stråmenn. Har du mer lavmål å by på? Jeg har datet noen, men trolig færre enn del fleste fordi jeg har klart å finne ganske gode damer og ordentlige forhold. Men som jeg prøver å forklare, selv om mye ser ut til å stemme i starten , så er ikke alle forhold liv laga. 

Ja, det har jeg. Forhåpentligvis for siste gang. Takk for at du spør. 

Man bør klare begge deler. Man kan uansett aldri bli maks attraktiv for alle. 

Vel. Mellom oss er det tross alt jeg som har truffet blink, da. Noen ganger tidligere og nå midt i 10'ern. Det er du, TS og andre som fortsatt spør om veien til skytebanen 😉   

Jeg har alltid vært opptatt av å ha mitt på stell og kommer lett i prat med damer, enten det er av vennskapelig eller romantisk art. Jeg sitter ikke på gutterommet og fantaserer om at mine manglende sosiale og romantiske ferdigheter egentlig handler om at jeg har så fantastiske og unike verdier. 

Javel. Men dette er faktisk ganske enkelt. Det er din vrangvilje og selvbedraget om disse "verdiene" dine som skaper problemer for deg/dere. 

Hvilke kjerneverdier er det egentlig dere snakker om?? Det eneste dere egentlig kommer inn på er sex og jomfruelighet. Er ikke det banalt så vet ikke jeg. 

Fimnes masse folk med ryggrad og gode kjerneverdier som ikke føler at de kompromisser på det bare fordi de har hatt et par kjærester før. 

Vet ikke helt hvor den aggressiviteten din kommer fra. Også bemerker jeg meg at du ikke ser din egen hersketeknikk og ditt eget språk. Det er godt at du har funnet deg en, og håper det ordner seg for deg. Jeg er forøvrig en familiemann, kone og barn, takk som spør. Har mange venner som styrer og stresser på Tinder, noen holder på slik som deg, andre er likere meg. Vi blir ikke uvenner av den grunn, og jeg råder dem ikke å gjøre ting annerledes selv om de som stresser absolutt mest, og klager mest i denne søken er dem som dater mest. De har ikke spurt om råd, men det har ts. Og jeg har et inntrykk av at ts er likere meg enn han er deg hva gjelder verdisynet. Og måten du uttrykker deg på virker å avsløre et lett sårbart sinn.
Men nå er jeg ferdig med å diskutere med deg. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, bare å ta turen til et foreldremøte på barneskolen: kun unge milliardær-frue babes og alenemødre der, absolutt ingen normale norske par med likestilte jevnaldrende middels attraktive mennesker der.

(Hvis ironien ikke var tydelig nok for de son ikke har vært på ørten foreldremøter de siste 15 årene: tilnærmet alle er likestilte par bestående av normale kvinner og menn. Dette er gjennomsnittskvinnen i Norge, helt vanlig, med forventninger om en helt vanlig mann)

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Tror nok det vil ordne seg for deg, du trenger ikke frykte for det.

Du virker reflektert og voksen, og mange damer setter pris på seriøse menn som deg.

Mange damer her inne, vet du. Hvis du er her inne og poster innlegg som viser at du er en grei kar å være rundt, så er det muligheter for å bli kjent med kvinner på din alder.

Ønsker deg lykke til! Tror ikke du trenger så mange råd, for det du skriver viser at du er på rett vei!

Anonymkode: 81339...e45

Tusen takk for gode ord!

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Om du ikke var så ung, og jeg hadde sett mer av deg, så hadde jeg sikkert vært interisert, for du virker som en veldig fin person utifra min smak å bedømme 😊

Fortsett å møt folk, så håper jeg det ordner seg. Om det ikke hadde gjort, er det ikke fordi de ikke finnes, eller at det er noe feil med deg, men at dere ikke har møttes. Ikke gi opp.

Tusen takk! Hvis jeg kan spørre, hvordan tenker du hadde vært en fin måte å gå fram på i et slikt senario hvor kvinnen er interessert i en slik person? Blir jo ikke til at en snakker om slike temaer ute så ofte

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Hei ts,

mitt råd til deg er å fokusere på deg selv og ditt liv, være selvstendig og prøve å ikke stresse med å finne denne livsledsageren. Jeg er som deg hva gjelder verdisynet på sex, og med et slikt syn på sex så må du nok stålsette deg om du skal bevege deg inn i tinder og nettdating verden. For det er mange som ikke deler ditt syn på sex. Som ser på det som gammeldags, sært og puslete. 
Når det er sagt, så er jo dette damer som ikke har noen relevans for deg. Og selv om du vil kunne møte mange damer som ser på sex mer som en hobby fremfor noe spesielt, så må du vite at det finnes damer som deler ditt syn også.

I forhold til profilen din, så kunne du jo prøve å være enda tydeligere på hva du ser etter og hvem du er i forhold til verdiene du har? Du trenger ikke mange likes eller et harem å velge mellom. Du vil bare finne den ene, og da må du jo gjerne bare være deg selv, skrive så mye du vil og være så tydelig du bare vil. Vær genuin og trygg på det som er viktig for deg

Lykke til

Tar til meg dette. Stresser nok ikke så mye som det kanskje vises i innlegget, men jeg har lyst til å ha noen ved min side så har jo lyst til å gjøre meg mer tilgjengelig for dem som matcher meg. Jeg prøver ikke at alle skal like meg, men samtidig kan jeg ikke være for direkte fordi det kan virke skremmende for en fremmed kvinne slik som jeg skrev i innlegget. Hvordan ville du ha vært mer direkte i profilen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...