Gå til innhold

Hvordan få draget på kvinnelige akademikere 40+?

kårekar
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (På 6.12.2024 den 20.41):

Jeg er en 43 år gammel kvinne med universitetsgrad og du er altfor, ALTFOR gammel for meg. Du er nærmere foreldrene mine enn meg i alder, og jeg ser godt hvordan alderen tynger dem nå når de er i midten/slutten av 60-årene og har blitt pensjonister. Jeg ser først og fremst etter en mann som er jevnaldrende med meg, eller helst noen år yngre. Det har foreløpig ikke vært noe problem 😇

Det at du kontaktes av postordre-bruder er jo bare en ærlig transaksjon av ungdom mot penger, mange ensomme, litt eldre menn går for det. Du får ikke intellektuelle samtaler eller ekte kjærlighet, men du slipper å være ensom og får sikkert jevnlig sex. Bare pass på at de ikke sender mesteparten av lønna di til familien sin i utlandet 😅

Anonymkode: b16d5...7b3

Greit svar :-D. Ren logikk. Så da havner man i en ren forhandlingssituasjon mellom hva man kan få og hva man vil ha. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 6.12.2024 den 22.29):

Det at du dater ET PAR akademikere i nærheten av egen alder er heslig. Hold deg til en, vis integritet og seriøs interesse fra dag 1. Av Tinder når du dater. 

Anonymkode: fb2ce...8aa

Enig i teorien, men det er upraktisk. Damer driver frustrerende mye med hypergami og tror generelt de har mye større markedsverdi enn de reelt sett har så langt jeg har hørt og sett. Det er stor forskjell å få en mann interessert kortsiktig og langsiktig.

Har blitt dumpet av flere etter første date selv om jeg er smartere, penere, sprekere, rikere osv., og både samtalene og kjemien er super. Men det er mer en nok med en dame på sikt, så finner jeg en som passer så droppes de andre raskt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
kårekar skrev (1 time siden):

Detter er jo veldig interessant da. Her er du inne på noe. Men du tar mye feil og glemmer helt å vurdere hvordan dette ser ut fra en manns perspektiv. Jeg har masse å tilby, med kravene du beskriver må det en hel landsby av mennesker til for å tilfredstille 🤣🤣🤣. En stakkars mann, uansett hvor bra han er er jo ikke det. 

Sikker på at du ikke legger for mye inn i et forhold? For en oppegående og sosial mann kan jo damer bare tilby feminin energi og sex. Alt annet kan man få vel så enkelt gjennom andre. Da kan det være lurt å gå litt ned på kravene? Hvis ikke havner dere bare inn i et forhold som er dømt til å mislykkes fordi dere har for høye krav inn.  

Det er her du bommer. Det er ikke lurt for kvinner å "gå litt ned på kravene". Hvis vi skal inn i forhold med en mann, må det jo være fordi det beriker livet vårt. Hva skulle være vitsen med å senke kravene og bli sammen med en mann som gjør livet dårligere? 

Anonymkode: 8b0c3...c4d

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er 40år, med master ++, og har god jobb, stor leilighet osv. Mine siste tre ekser har vært 5-10 år yngre alle sammen, så for meg virker 57år absurd gammelt å tenke på i et kjæresteperspektiv/pappaalder (17 år - OPP!). 

Liker å trene daglig, er masse ute i både marka og «på byen», de fleste av mine venninner er i 30-årene. Hvordan skulle en som er så mye eldre passa inn i mitt liv og i vennegjengen?

Anonymkode: 608af...c43

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
kårekar skrev (10 timer siden):

Enig i teorien, men det er upraktisk. Damer driver frustrerende mye med hypergami og tror generelt de har mye større markedsverdi enn de reelt sett har så langt jeg har hørt og sett. Det er stor forskjell å få en mann interessert kortsiktig og langsiktig.

Har blitt dumpet av flere etter første date selv om jeg er smartere, penere, sprekere, rikere osv., og både samtalene og kjemien er super. Men det er mer en nok med en dame på sikt, så finner jeg en som passer så droppes de andre raskt. 

Altså. Hypergami? Du blir ikke dumpa forid det er andre der ute, men fordi hun ikke har følelser for deg. Man får ikke følelser for alle bare fordi de er bra. Da hadde man jo hatt følelser for mange.

Anonymkode: 31760...370

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
kårekar skrev (10 timer siden):

Om det er en noen her som tror de har høyere markedsverdi enn hva de reelt sett har i denne tråden, så må det vel være deg. Du vet, han som blir dumpa ett første date selv han mener kjemien er så super og han selv er smartere, penere, sprekere, rikere osv 🤣

Du er en gamling. 

Anonymkode: dd29f...494

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
kårekar skrev (17 timer siden):

Menn som fabulerer om markedsverdi er i hvert fall rett i søpla for min del. Ingen av mine akademikervenner ville funnet på å snakke om noe så idiotisk, så jeg tillater meg å tvile på at du har noen som helst form for høyere utdannelse.

Anonymkode: 55e3d...c55

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
kårekar skrev (På 6.12.2024 den 18.50):

Okay - litt oppsummering:

En del gode forslag. Men synes mange av dere er usedvanlig surmagede. Og hvis dere har så høye krav til en mann og ikke har veldig mye å tilby i gjengjeld så driver dere bare med ønsketenking

Jeg skjønner ikke hva galt jeg har gjort eller hva som er så galt med mine holdninger. Jeg prøver bare å forstå virkeligheten slik den er, ikke hvordan noen mener den burde vært.

Med 40+ mente jeg voksne damer. Men dere ble vel bare provosert og ville jekke meg ned. Menn er forresten slik at de uansett synes 23 år gamle damer er mest attraktive.  https://metro.co.uk/2019/02/22/men-regardless-age-will-always-attracted-women-early-20s-8718590/ Surt, men dere holder på med akkurat det samme med høye menn. 

Nå dater jeg et par akademikere i nærheten av egen alder. Faktisk deilig å snakke med noen vanlige intelligente og hyggelige damer 😊

haha visste du ikke hva slags galehus dette stedet er? Menn får ikke lov å ha preferanser her inne. Kun kvinner får lov til det her 😄 Heldigvis vet du at din markedsverdi som en trygg stødig mann med voksende midler faktisk gjør at din status blir høyere, til tross for at utseendet og kropp forfaller litt. Kvinner som av menn i større grad måles på utseendet er ikke lenger kjøperne i markedet. At de har 2 000 menn som vil ligge med dem på Tinder er et problem for dem. De vet ikke hvem som vil forplikte seg. De kjøper katter fordi høyverdi menn på sin egen alder ser gode 10 år ned. Jeg er 48, holder meg godt, har valgmuligheter og synes sjeldent at kvinner på min egen alder er vakre nok. Fortiden dater jeg en kvinne på 36 som gir meg alt jeg ønsker og mye mer til. Utenfor kvinneguiden fungerer samfunnet på denne måten som du har påpekt.

RaPV5tQUC90ahZXnCpu3ghmIHpyjnBqsXGJPqCGK

Anonymkode: 3e0f3...d84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
kårekar skrev (På 25.11.2024 den 23.24):

Er på Tinder. Får matcher med damer med mindre utdanning og utenlandske i Norge.

Er en litt intellektuell type og tenker det vil passe best for meg med ei som har studert litt. 

Hva skal til for at dere matcher og stiller opp på date? -eller er dere bare ekstra vanskelige og udatebare?

Mann 57, singel etter 20 års ekteskap ute etter en kvalitetsdame.

Vel, du utelukker jo deg selv med å omtale en potensiell partner som «kvalitetsdame». 

Dersom du er ute etter en partner i en eller flere sosioøkonomiske grupperinger så må du kle deg, ordlegge deg, se ut og oppføre deg enten som et felles medlem i denne gruppen eller som medlem av en tilstøtende gruppering som ikke oppfattes som veldig mye mer enn marginalt ulik.

Det første du må gjøre er å fjerne uakseptable uttrykk. I din tekst gjelder det både «udatebare», «kvalitetsdame» og «intellektuell type» og «hva skal til for at dere stiller opp». Nesten hele innlegget ditt plasserer deg sosioøkonomisk solid innen feil gruppering med klare marginer. Ingen kvinne med selvrespekt og utdannelse vil - uten at hun er desperat av en aller noen grunn - gå så langt unna sin egen type folk for å finne seg en partner. Han vil nemlig påregnelig ikke være hennes likeverdige. Han er påregnelig på jakt etter noe helt annet enn henne i et forhold og i livet generelt.

Anonymkode: f8f88...183

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Vel, du utelukker jo deg selv med å omtale en potensiell partner som «kvalitetsdame». 

Dersom du er ute etter en partner i en eller flere sosioøkonomiske grupperinger så må du kle deg, ordlegge deg, se ut og oppføre deg enten som et felles medlem i denne gruppen eller som medlem av en tilstøtende gruppering som ikke oppfattes som veldig mye mer enn marginalt ulik.

Det første du må gjøre er å fjerne uakseptable uttrykk. I din tekst gjelder det både «udatebare», «kvalitetsdame» og «intellektuell type» og «hva skal til for at dere stiller opp». Nesten hele innlegget ditt plasserer deg sosioøkonomisk solid innen feil gruppering med klare marginer. Ingen kvinne med selvrespekt og utdannelse vil - uten at hun er desperat av en aller noen grunn - gå så langt unna sin egen type folk for å finne seg en partner. Han vil nemlig påregnelig ikke være hennes likeverdige. Han er påregnelig på jakt etter noe helt annet enn henne i et forhold og i livet generelt.

Anonymkode: f8f88...183

Bare han ikke prøver å date en dame som frekventerer kvinneguiden tror jeg han klarer seg bra. 

Anonymkode: 3e0f3...d84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...