Gå til innhold

Hvordan få draget på kvinnelige akademikere 40+?

kårekar
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

PhD, k44. Jeg ville vært helt uinteressert i en mann som er så mye eldre enn meg. 

Anonymkode: 1bce0...cdb

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Du bør nok gå litt opp i alder.

I tillegg - jeg er kvinne, akademiker (doktorgrad), og jeg kunne ikke tenke meg å være på Tinder eller lignende apper. Det samme gjelder mine single venninner med høy utdanning. Så du bør nok prøve andre sammenhenger, f.eks. jobb.

Lurer også på hva du mener med at du er en "litt intellektuell type"? Har du høy utdanning, og en relevant jobb, eller tenker du bare selv at du er "smart"?

Anonymkode: 1ed37...9f8

Jeg tenker det samme, jeg har aldri vært borte i en akademiker som har beskrevet seg selv som en “litt intellektuell type”. 

Anonymkode: 1bce0...cdb

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som mange andre har sagt, du må tenke 50+. Jeg er selv straks 48, og du er for gammel til å være aktuell for meg. De fleste av oss går bare 5-6 år opp. Men mulig jeg er for lavt utdannet også, siden jeg kun har bachelor...😱 Men har en jobb som mange med master har, og gjør akkurat det samme. Faktisk er jeg leder for mange av dem.

Jeg er en av de som har gitt opp datingapper, så jeg tenker at du må komme deg ut og være sosial. Finn aktiviteter du liker og sats på å møte likesinnede der.

Anonymkode: 78f14...4ba

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

En bachelor er 3 år med enkle fag, og er jo en kortere utdanning enn yrkesfag, som er 2+2 år. Høyere utdanning betyr mastergrad. Lever du i 1985?? 

Anonymkode: e82b9...e5c

Bachelor bygger jo på studiekompetanse, og blir dermed 3+3 år etter denne logikken. Men ellers er jeg enig, jeg regner ikke bachelor som «høyere utdanning».

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det eneste du kanskje har litt rett i, TS, er at mange av oss kanskje ikke har så høye parambisjoner. Mange av oss er ikke på Tinder fordi kosten ved et forhold (langvarig, der man bor sammen) er mye høyere enn nytten. Menn på 50+ er generelt vokst opp i en tid der kvinnen står for husarbeidet, og vi (kvinner på 50+) er lei av å rydde og vaske etter andre. 

Litt ligging takker vi ikke nei til, men det trenger vi ikke apper for å få. :) 

Anonymkode: 72e92...578

• Liker 2
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Bachelor bygger jo på studiekompetanse, og blir dermed 3+3 år etter denne logikken. Men ellers er jeg enig, jeg regner ikke bachelor som «høyere utdanning».

Man er i hvertfall ikke akademiker fordi man har en bachelor.

Anonymkode: 55e3d...c55

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Man er i hvertfall ikke akademiker fordi man har en bachelor.

Helt enig i det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det er ingen som regner allmennfag som en utdannelse. Går du mekk slik jeg gjorde, før jeg tok mastergraden i rettsvitenskap, så lærer du i det minste noe faglig. De tre årene med allmennfag, som vi kalte det den gang, er ingen utdannelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kårekar skrev (17 timer siden):

Er på Tinder. Får matcher med damer med mindre utdanning og utenlandske i Norge.

Er en litt intellektuell type og tenker det vil passe best for meg med ei som har studert litt. 

Hva skal til for at dere matcher og stiller opp på date? -eller er dere bare ekstra vanskelige og udatebare?

Mann 57, singel etter 20 års ekteskap ute etter en kvalitetsdame.

Kort oppsummert; de i 40-åra synes du er for gammel (i tillegg til den kjipe personligheten, som åpenbarer seg utover i tråden), de i 50-åra vil/ trenger ikke nedverdige seg til å ta til takke med en snart pensjonist, som helst ønsker å hive seg over sine barns venninner. Blir dermed selvforskyldt single (og bitre) gamle gubber av sånt 🙃

Anonymkode: 78aa4...ca6

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

K40+ med 2x master her. Men finner du ikke på Tinder, eller på noen andre datingapps. Jeg ønsker meg møter med mennesker i det virkelige liv, der man kan vurdere hverandre ut i fra ekte kriterier. Et bilde og en tekst på en skjerm sier meg ingenting om personkjemi. Du er jo gammel nok til å huske de patetiske kontaktannonsene i ukeblader på 90-tallet, og for meg blir Tinder litt i samme gata. Det fremstår som et verktøy for mennesker med svekket sosial kompetanse som ikke evner å finne noen "på gamlemåten", og bare det at du er på Tinder i det hele tatt diskvalifiserer deg mer enn at du er like gammel som samboeren til min mor.

Det var jo en antikvarisk holdning. 

Anonymkode: c4c59...c26

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tolker det som at du mener kvinnelige akademikere over 40 - som også kan bety 50 og oppover. Fint å ønske seg en smart og ikke altfor ung kvinne! 

Jeg ville ikke gått på Tinder for å treffe dem, men meld deg inn i en bokklubb eller et annet sted hvor du kan treffe en som deler dine intellektuelle interesser?  

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Det var jo en antikvarisk holdning. 

Anonymkode: c4c59...c26

Følte du deg truffet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kårekar skrev (12 timer siden):

Takk for svar 😁. Ha ha. Klare svar: jeg er for gammel. Dere har sikkert mye rett. En jeg traff på bussen, og som jeg hadde en fet sommerflørt med så bare på menn maks 3 år eldre på tinder, så da så hun ikke meg før hun endret til +4. 

Når jeg skrev 40+ var det for å poengtere at jeg ikke var ute etter unge damer 🤣. Unge damer for meg er i 20-åra og opp til 35 (og for alle menn jeg kjenner). Dvs damer som kan få barn (jada vet at noen veldig få kan få litt etter det).

Hun jeg var gift med er 44. Jeg 57. Aldersforskjellen var ikke et problem. Vi er begge enige om det. 

Jeg kan godt være sammen med noen på min egen alder. Også litt eldre, men nærmere 60 merker jeg at det blir veldig få som jeg blir fysisk tiltrukket av. 

Jeg kommer ikke fra en storby så kan ikke sette kriterier alt for snevert. Da blir sannsynligheten for match lik null.

Treffe folk gjennom aktiviteter: jada, men lite sannsynlig. Fikk tilbud om kor. Da er det kanskje 3 single damer og jeg bruker 1 dag i uka i ett år på det. Alt for lav sannsynlighet i forhold til tidsbruken. Jeg er sosialt aktiv og har hobbyer damer også driver med, så hender jeg dumper borti noen, men det er veldig få.

Ser jo at det er bedre å treffe folk fysisk for da starter ikke damene med å dumpe meg ut først som på app. Når de ser meg tipper de jeg er i slutten av 40-åra. 

Det som er litt rart, og som var utgangspunktet for spørsmålet mitt er at jeg får matcher med damer i 40-åra som er utenlandske (asiatiske, latinamerikanske, østeuropeiske. Måtte tilogmed be en om å heller kontakte noen yngre menn. Hun var alt for ung for meg.

Virker som utenlandske er mindre alderssensitive, eller så har de andre verdier enn norske damer.

Andre forslag enn alder?

Forresten interessant som flere nevner at mange damer gir opp apper. Men gir dere ikke egentlig helt opp da? Da tenker jeg dere har for lavt libido og for lave parambisjoner til at dere er noe for meg. Med mindre man er superattraktiv som dame blir man vel ikke nedlesset med tilbud fra bra menn irl heller akkurat. Så da vil dere vel realistisk sett bare være catlady eller dogmama resten av livet. 

DU, min venn, er nærmere 60. Hvorfor i all verden tror du at damer som ikke selv nærmer seg 60 skulle være tiltrukket av deg? 

Nå går du it i fra at konkurransen din er andre menn, det stemmer ikke. For kvinner (kanskje spesielt de 40 +) så konkurrerer du imot det fine livet de har skapt seg alene. Det er det du må utkonkurrere og vise at det du har å tilby er bedre enn det de allerede har, og for single kvinner 40+ er livet alene ganske så bra😊 

og som mann på rundt 60 som bruker begreper som catlady og dogma, så beviser du jo bare hvorfor du er singel. 

Anonymkode: cf986...f15

• Liker 8
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

ha ha er du klar over hvor mange unge menn som synes det er ett pluss, I følge "eksperter" vil ingen ha oss, men i virkeligheten er pågangen enorm, her tas ikke til takke med noe som helst gitt😈

Anonymkode: 0138d...b07

De tror de konkurrerer med hverandre, at hvis «få» menn vil ha oss så vil vi ta til takke med de som vil. Det viser bare deres egen tankegang. 

Skulle jeg sagt ja takk til en mann inn i livet mitt nå så konkurrerer han med det fine livet jeg har skapt for meg selv som enslig. Jeg har karriere, barn, venner, familie +++ jeg savner ingenting i livet mitt, for at en mann skulle fått plass igjen så måtte han tilført utrolig mye bra for at det skulle være verd det❤️

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Juristen Anine Kierulf er jo sammen med en som er 30 år eldre, hun er antakelig en vesentlig bedre akademiker enn deg. Hva forteller det oss?

Det forteller oss at både hun og mannen hennes var på samme sommerfest. Dem har mye til felles, og det sa klikk når dem tilfeldigvis møtes på den sommerfesten. 

Hilsen en mann som er gift med enn kvinne der vi begge rømte fra en sommerfest for å ha en improvisert date.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

De tror de konkurrerer med hverandre, at hvis «få» menn vil ha oss så vil vi ta til takke med de som vil. Det viser bare deres egen tankegang. 

Skulle jeg sagt ja takk til en mann inn i livet mitt nå så konkurrerer han med det fine livet jeg har skapt for meg selv som enslig. Jeg har karriere, barn, venner, familie +++ jeg savner ingenting i livet mitt, for at en mann skulle fått plass igjen så måtte han tilført utrolig mye bra for at det skulle være verd det❤️

Jeg syns de gjør begge. Jeg er alene så fremt Jeg ikke opplever gjensidig forelskelse med en trygg mann, hvor vi kan ha det fint sammen.

Men det er mange menn, som om de er langt eldre enn meg, aldri vil kunne konkurere med en mann rundt min alder, selv om det ikke er en garanti vi vil like hverandre vi heller.

Anonymkode: 148d4...741

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er 46 år og utdannet jurist. Anbefaler deg et ordentlig bilde og en hyggelig tekst som også får frem det du er ute etter (uten å sette opp en liste!). Jeg er selv ute etter en oppegående og snill mann og skriver nettopp det, og resten om meg selv, barn, interesser osv. 

Jeg sveiper forbi de uten tekst, med dårlige bilder (typisk tatt i speilet!) og andre som ikke er min type. Mitt aldersspenn er opp til 55 år. 

Anonymkode: 6d502...138

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kårekar skrev (14 timer siden):

Takk for svar 😁. Ha ha. Klare svar: jeg er for gammel. Dere har sikkert mye rett. En jeg traff på bussen, og som jeg hadde en fet sommerflørt med så bare på menn maks 3 år eldre på tinder, så da så hun ikke meg før hun endret til +4. 

Når jeg skrev 40+ var det for å poengtere at jeg ikke var ute etter unge damer 🤣. Unge damer for meg er i 20-åra og opp til 35 (og for alle menn jeg kjenner). Dvs damer som kan få barn (jada vet at noen veldig få kan få litt etter det).

Hun jeg var gift med er 44. Jeg 57. Aldersforskjellen var ikke et problem. Vi er begge enige om det. 

Jeg kan godt være sammen med noen på min egen alder. Også litt eldre, men nærmere 60 merker jeg at det blir veldig få som jeg blir fysisk tiltrukket av. 

Jeg kommer ikke fra en storby så kan ikke sette kriterier alt for snevert. Da blir sannsynligheten for match lik null.

Treffe folk gjennom aktiviteter: jada, men lite sannsynlig. Fikk tilbud om kor. Da er det kanskje 3 single damer og jeg bruker 1 dag i uka i ett år på det. Alt for lav sannsynlighet i forhold til tidsbruken. Jeg er sosialt aktiv og har hobbyer damer også driver med, så hender jeg dumper borti noen, men det er veldig få.

Ser jo at det er bedre å treffe folk fysisk for da starter ikke damene med å dumpe meg ut først som på app. Når de ser meg tipper de jeg er i slutten av 40-åra. 

Det som er litt rart, og som var utgangspunktet for spørsmålet mitt er at jeg får matcher med damer i 40-åra som er utenlandske (asiatiske, latinamerikanske, østeuropeiske. Måtte tilogmed be en om å heller kontakte noen yngre menn. Hun var alt for ung for meg.

Virker som utenlandske er mindre alderssensitive, eller så har de andre verdier enn norske damer.

Andre forslag enn alder?

Forresten interessant som flere nevner at mange damer gir opp apper. Men gir dere ikke egentlig helt opp da? Da tenker jeg dere har for lavt libido og for lave parambisjoner til at dere er noe for meg. Med mindre man er superattraktiv som dame blir man vel ikke nedlesset med tilbud fra bra menn irl heller akkurat. Så da vil dere vel realistisk sett bare være catlady eller dogmama resten av livet. 

Heller catlady resten av livet enn å date en mann på snart 60 som trakter etter damer nesten 20 år yngre enn seg selv. 

Anonymkode: a9138...959

• Liker 8
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Mon tro om Kåre forsvant eller fikk napp 😛

Anonymkode: dd29f...494

Han sitter på Thai Air økonomiklasse u/ internett, etter anbefaling fra den bitre gubbeklanen.  

Anonymkode: 78aa4...ca6

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...