Gå til innhold

Jeg er en snart 40 år gammel mannebaby. Er livet over?

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Ikke jobb i helse. Ikke ha barn heller. 

Anonymkode: afa1b...135

Er denne ment på meg, som er ts? Eller den du siterer?

Anonymkode: d3a75...518

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Er denne ment på meg, som er ts? Eller den du siterer?

Den jeg siterer som ikke forstår folk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Og ikke unner deg å få det bedre fordi du sier du ikke har det bra å da må det være sånn for bestandig, som er feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Og ikke unner deg å få det bedre fordi du sier du ikke har det bra å da må det være sånn for bestandig, som er feil.

Skjønner. Takk for støtten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Basert på hva? 

Anonymkode: ff424...c45

Basert på hva ts selv skriver. TS skriver ikke noen steder at han ønsker å endre på noe, ei heller at han ønsker råd om hvordan endre sin tilværsel.

TS ønsker kun en bekreftelse på at alt er håpløst og at ensomheten er det eneste for han.

Anonymkode: cef2e...b01

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MonJean skrev (På 29.11.2024 den 17.17):

Vel, når han ikke gidder å gjøre vesentlige ting til vanlig, er det lite sannsynlig for at han endrer seg i forhold. 🤷🏻‍♀️ 

"Han", altså ts- det er meg.

Kan godt være at motivasjonen er en helt annen om man kommer i et forhold. Ikke noe fasitsvar på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Basert på hva ts selv skriver. TS skriver ikke noen steder at han ønsker å endre på noe, ei heller at han ønsker råd om hvordan endre sin tilværsel.

TS ønsker kun en bekreftelse på at alt er håpløst og at ensomheten er det eneste for han.

Greia er at jeg store deler av tiden ikke ønsker endring fordi jeg tenker jeg ikke passer til å være en partner og eventuelt en far.

Mens i andre perioder føler meg svært utenfor fordi jeg ikke har et slikt liv, og en utilstrekkelighet til å få det til.

Så greia er egentlig at jeg faktisk ikke vet hva jeg vil, eller hva som er best for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I 2005 var jeg 19 år. Allerede da opererte man med tallene 25 % barnløse menn ved fylte 40. Det startet åpenbart ikke med sosiale medier, men det har ikke hjulpet på. Det har egentlig ligget i kortene hele tiden at jeg kom til å bli en av dem. Helt siden jeg strøk i fag på videregående.

https://www.nrk.no/livsstil/eksplosiv-okning-i-barnlose-menn-1.1314577

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

I 2005 var jeg 19 år. Allerede da opererte man med tallene 25 % barnløse menn ved fylte 40. Det startet åpenbart ikke med sosiale medier, men det har ikke hjulpet på. Det har egentlig ligget i kortene hele tiden at jeg kom til å bli en av dem. Helt siden jeg strøk i fag på videregående.

Attraktiv er så mangt da altså. For av de jeg kjenner er det er en blanding av menn jeg tenker variert om.

Økonomisk, mistenker det var variert der også. Det ligger mye i ønsket om å få barn, sosialisering, møtte de noennde forelsket seg i? Usikkerhet. Spesielt usikkerhet, vi bremser oss selv noe enprmt her i livet når vi først er igang, etter min erfaring.

det sto heller ikke noe om sykdom, eller sterilitet. Noterte de om folk adopterte? Heller ikke om kriminalitet, for en del kan liksågodt ha vært i fengsel også. Og dem som prøvde hardt, så ble det aldri. Å den som ikke prøvde og kanskje ikke visste om de ønsket, så gikk tiden fort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Greia er at jeg store deler av tiden ikke ønsker endring fordi jeg tenker jeg ikke passer til å være en partner og eventuelt en far.

Mens i andre perioder føler meg svært utenfor fordi jeg ikke har et slikt liv, og en utilstrekkelighet til å få det til.

Så greia er egentlig at jeg faktisk ikke vet hva jeg vil, eller hva som er best for meg.

Du fortjener å ha det bedre. Det inkluderer å styrke noen av de tingene du mener du bør være god på. Tung prosess når man ikke tror noe annet og ikke har erfart noe annet. Min erfaring er at hvis man virkelig forplikter seg til endring, så går det fortere enn man tror, selv om det går sakte. Det beste for deg er å få det bedre. På hvilke måter du kan gjøre det, må du selv finne ut av, men jeg er ganske sikker på at det også vil være å mestre feks. husarbeid. 2 skritt forover 1 tilbake, 2 skritt forover 1 tilbake. Mestring og motivasjon kommer med mestring og motivasjon, om det så bare er anskaffelse av en støvsuger.

Anonymkode: b94a2...d8e

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 25.11.2024 den 23.13):

Menn vil heller leve sånn her enn å gå i terapi. Ta dere sammen, gutta.

Anonymkode: dd01d...ebb

Hva slags jævla tåpelig generalisering er dette? "Ta dere sammen" til 4 milliarder menn på grunn av et innlegg på Kvinneguiden?? Jævla evneveike idiot.

Anonymkode: bf9ee...2b9

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags jævla tåpelig generalisering er dette? "Ta dere sammen" til 4 milliarder menn på grunn av et innlegg på Kvinneguiden?? Jævla evneveike idiot.

Det er ikke noe man skriver til en enkeltperson heller.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Ingen mennesker er statistikk. Det er feilbruk av statistikk. Statistikk sier noe om sammenhenger og tendenser, men man bruker det ikke til å beskrive enkeltmennesker.

Skrot statistikken. Ikke tro du leser skjebne når du leser statistikk. Reis deg og drikk et glass vann.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Det er en myte at "alle" menn skal reprodusere. DNA-forskningen viser at kvinner flest har alltid fått barn - menn flest har ikke reprodusert. Det er ikke meninga at en gjennomsnittlig mann skal få barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Det er en myte at "alle" menn skal reprodusere. DNA-forskningen viser at kvinner flest har alltid fått barn - menn flest har ikke reprodusert. Det er ikke meninga at en gjennomsnittlig mann skal få barn.

Men vi kan skjønne om individer ønsker familier. Som vi kan skjønne at noen ikke gjør.

Om han vil ha barn er det jo trist om han ikke får, livet hans for han er større i hans opplevelse enn biologi for verden betyr noe. De levende er de som lever, strukturen i rundt er bare ett resultat, ikke det vi skal sette først, så fremst det ikke er dødelig for individene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ingen mennesker er statistikk. Det er feilbruk av statistikk. Statistikk sier noe om sammenhenger og tendenser, men man bruker det ikke til å beskrive enkeltmennesker.

Skrot statistikken. Ikke tro du leser skjebne når du leser statistikk. Reis deg og drikk et glass vann.

Drikker heller alkohol.

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Gjennomsnittsmannen er god nok, når over 50 % av menn får barn. Det holder bare ikke å være godt under snittet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Gjennomsnittsmannen er god nok, når over 50 % av menn får barn. Det holder bare ikke å være godt under snittet.

Hvis du leser det jeg skriver, så ser du at det står at DNA-forskning viser at en gjennomsnittlig mann ikke har reprodusert seg, i motsetning til en gjennomsnittlig kvinne. Det er altså ikke et diskusjonstema, men en faktaopplysning. At over halvparten av menn i Norge i dag reproduserer seg, skyldes kulturen og det monogame ekteskapet som ble innført særlig med kristendommen. En ubetydelig kort del av menneskets historie, som vi uansett er på vei bort ifra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Hvis du leser det jeg skriver, så ser du at det står at DNA-forskning viser at en gjennomsnittlig mann ikke har reprodusert seg, i motsetning til en gjennomsnittlig kvinne. Det er altså ikke et diskusjonstema, men en faktaopplysning. At over halvparten av menn i Norge i dag reproduserer seg, skyldes kulturen og det monogame ekteskapet som ble innført særlig med kristendommen. En ubetydelig kort del av menneskets historie, som vi uansett er på vei bort ifra.

Har du link til denne forskningen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 30.11.2024 den 10.22):

Vi trenger alltid å endre noe. Vi trenger alltid råd og tips. Særlig når vi sitter som verst i vøre dårlige overbevisninger om oss selv og andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...