AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #1 Del Skrevet 2 timer siden Har lest at det antageligvis kommer en vaksine mot Norovirus i 2026. Den blir vel i første omgang tilbudt de som ikke tåler Omgangssyke så godt. Tror du mange kommer til å ta den? Eller er omgangssyke noe de fleste kanskje ikke bryr seg om å ta vaksine mot? Ville du tatt en sånn vaksine? Jeg tror jeg vil ta den, men litt redd for bivirkningene som sikkert er oppkast og diare. Tror du det kommer nye virus som gir oppkast og diare når man vaksinerer mot Noroviruset? Anonymkode: a38e1...405 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #2 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Har lest at det antageligvis kommer en vaksine mot Norovirus i 2026. Den blir vel i første omgang tilbudt de som ikke tåler Omgangssyke så godt. Tror du mange kommer til å ta den? Eller er omgangssyke noe de fleste kanskje ikke bryr seg om å ta vaksine mot? Ville du tatt en sånn vaksine? Jeg tror jeg vil ta den, men litt redd for bivirkningene som sikkert er oppkast og diare. Tror du det kommer nye virus som gir oppkast og diare når man vaksinerer mot Noroviruset? Anonymkode: a38e1...405 Noroviruset har vært der i flere år tider. Om det kommer nye virus vet ingen, ingen forutså Covid heller. Anonymkode: ef819...b5c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #3 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Noroviruset har vært der i flere år tider. Om det kommer nye virus vet ingen, ingen forutså Covid heller. Anonymkode: ef819...b5c Ja, men før i tiden viste de ikke hva Norovirus var. De trodde det var drikkevannet og sånt som man ble syk av. Anonymkode: a38e1...405 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #4 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Ja, men før i tiden viste de ikke hva Norovirus var. De trodde det var drikkevannet og sånt som man ble syk av. Anonymkode: a38e1...405 Ha, ha, de visste godt hva omgangssyke var, selv før svartedauen kom. Men de visste ikke hva virusene het fordi virus ikke fikk navn før i nyere tid. Anonymkode: ef819...b5c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #5 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ha, ha, de visste godt hva omgangssyke var, selv før svartedauen kom. Men de visste ikke hva virusene het fordi virus ikke fikk navn før i nyere tid. Anonymkode: ef819...b5c Sant det ja. Men jeg leste en gang i en avis fra 60 tallet. Det gikk mye oppkast og diare sto det men de ante ikke hva det kom av. Anonymkode: a38e1...405 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #6 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Ha, ha, de visste godt hva omgangssyke var, selv før svartedauen kom. Men de visste ikke hva virusene het fordi virus ikke fikk navn før i nyere tid. Anonymkode: ef819...b5c Man visste ikke hvordan virus og bakterier smittet. Det kan du lese om hvis du googler historien til håndvask og Semmeleweis Anonymkode: ab39a...935 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jordbær86 Skrevet 1 time siden #7 Del Skrevet 1 time siden Får håpe en vaksine gjør at det blir mye mindre omgangssyke, hvis folk velger å ta den da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #8 Del Skrevet 1 time siden Ville dere tatt den? Anonymkode: a38e1...405 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #9 Del Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ville dere tatt den? Anonymkode: a38e1...405 Nei, ser ikke noe grunn til å skulle ta den. Kommer til å ta den om den blir en del av vaksinasjonsprogrammet da. Anonymkode: 0e3ed...b3f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #10 Del Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Nei, ser ikke noe grunn til å skulle ta den. Kommer til å ta den om den blir en del av vaksinasjonsprogrammet da. Anonymkode: 0e3ed...b3f Skjønner. Får håpe den blir det og at mange velger å ta den så vi kanskje blir fri for Norovirus. Anonymkode: a38e1...405 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Paneera Skrevet 1 time siden #11 Del Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Ville dere tatt den? Anonymkode: a38e1...405 Nei, er så vant til å kaste opp at det takler jeg helt fint😅 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 56 minutter siden #12 Del Skrevet 56 minutter siden Lurer på hva slags bivirkninger den har... Anonymkode: a38e1...405 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 55 minutter siden #13 Del Skrevet 55 minutter siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Ha, ha, de visste godt hva omgangssyke var, selv før svartedauen kom. Men de visste ikke hva virusene het fordi virus ikke fikk navn før i nyere tid. Anonymkode: ef819...b5c Fikk de dette i middelalderen så døde de sikkert av det. Anonymkode: a38e1...405 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 34 minutter siden #14 Del Skrevet 34 minutter siden Jeg lider av så hemmende emetofobi at jeg er sykemeldt hele vinterhalvåret (etter fast avtale med fastlege) og ikke tør gå ut om vinteren så den vaksinen kommer jeg til å forlange at jeg og min familie blir prioritert for! Nå ble jeg hoppende glad!!!! Hvor leste du dette, ts? Anonymkode: 83657...e8b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29 minutter siden #15 Del Skrevet 29 minutter siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Har lest at det antageligvis kommer en vaksine mot Norovirus i 2026. Den blir vel i første omgang tilbudt de som ikke tåler Omgangssyke så godt. Tror du mange kommer til å ta den? Eller er omgangssyke noe de fleste kanskje ikke bryr seg om å ta vaksine mot? Ville du tatt en sånn vaksine? Jeg tror jeg vil ta den, men litt redd for bivirkningene som sikkert er oppkast og diare. Tror du det kommer nye virus som gir oppkast og diare når man vaksinerer mot Noroviruset? Anonymkode: a38e1...405 Den kommer jeg til å betale for hvert år! Anonymkode: a1592...d58 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27 minutter siden #16 Del Skrevet 27 minutter siden Kommer an på om man må ta den hvert år, pris, og eventuelle bivirkninger. Ellers positiv, i hvertfall når vi får barn i barnehage. Anonymkode: 1c259...a08 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 minutt siden #17 Del Skrevet 1 minutt siden Hvor lang er virkningen? Eller er det sesongbasert? Som oftes går norovirus i desember og utover. Hadde gladelig tatt den. Jeg får angst når jeg får spysjuka og blir veldig satt ut, tåler det jo men er ikke meg selv på mange dager etter siste oppkast Anonymkode: bff65...3dd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet akkurat nå #18 Del Skrevet akkurat nå AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Jeg lider av så hemmende emetofobi at jeg er sykemeldt hele vinterhalvåret (etter fast avtale med fastlege) og ikke tør gå ut om vinteren så den vaksinen kommer jeg til å forlange at jeg og min familie blir prioritert for! Nå ble jeg hoppende glad!!!! Hvor leste du dette, ts? Anonymkode: 83657...e8b Høres slitsomt ut, jeg har også slitt med dette så skjønner hvordan det er. Jeg tror de som vil kan ta den. Leste det på tv2.no. Anonymkode: a38e1...405 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå