AnonymBruker Skrevet 25. november 2024 #21 Del Skrevet 25. november 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hæ? Mørk juletid? Jeg er singel. Synes tida framover nå er fantastisk Anonymkode: 020cc...0c9 Mørketida er herlig 🥰 Anonymkode: 6bcb4...c24 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. november 2024 #22 Del Skrevet 25. november 2024 Skal love deg at det er mange med både ektefelle/samboer og barn som er ensomme og ulykkelig. Det har absolutt ingenting med livssituasjon å gjøre. Husker DU de med familie? Det går begge veier. Single er i hvertfall fri, og har flust av muligheter til å gjøre noe med livet og ensomheten. Det er ikke alltid like enkelt når man har familie. Å ha familie og venner rundt seg, kan også være vanskelig. Spesielt hvis relasjonene ikke er gode eller sunne. Anonymkode: e3462...7cc 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. november 2024 #23 Del Skrevet 26. november 2024 Det går begge veier. Begge i et venneforhold er ansvarlig for å holde kontakt, ta initiativ til treff osv. Anonymkode: 3d62c...e00 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. november 2024 #24 Del Skrevet 26. november 2024 Budskapet var i bunn og grunn se andre og vis godhet. Trist å se svarene. Anonymkode: 066b3...94f 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Uanonym bruker Skrevet 26. november 2024 #25 Del Skrevet 26. november 2024 Jeg er enig i at jula ikke bare skal være kjernefamilie-tid, slik jeg har inntrykk av at den er for en del (utfra tråder jeg har lest her inne). Her er jula en tid for både storfamilien og venner, med og uten barn. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. november 2024 #26 Del Skrevet 26. november 2024 AnonymBruker skrev (9 timer siden): For ikke å snakke om å være på dugnad for idrettslaget frem til kl 23 på LILLE JULAFTEN. Kan ikke begynne å snakke om det engang, Anonymkode: 4015a...f53 Du tuller nå? 😱 Den er for drøy å forlange, altså, ALDRI om jeg hadde stilt opp til kl 23:00 lille julaften. Da har jo allerede jula og dens tradisjoner begynt hos oss, med nissegrøt kl 18:00. Så til temaet i tråden: Vi har ikke barn enda, og er det eneste paret i vår omgangskrets som ikke har det, så vi arrangerer noe opplegg med våre single venner i romjula eller på nyttårsaften. I år blir det romjula, for i fjor ble det så mye besøk hos og av familie at vi angret litt på at vi ikke satte av noen dager til å bare være oss. Så vi vil ha nyttåraften alene i år. Mao, vi har tradisjon for å sette av en dag i romjula eller på nyttårsaften - da skal vi lage digg julemat, handle inn snacks og god drikke og ha single venner på overnattingsbesøk 😊 Anonymkode: e7b60...7e0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. november 2024 #27 Del Skrevet 26. november 2024 Vi har bare en singel venn, og ham inviterer vi alltid på en middag i romjula, en dag det ikke er annen familie på besøk. Noen ganger takker han ja, andre ganger ikke. Vi maser ikke på ham. Jeg er full av beundring for alle som gjør noe for andre i jula ❤️. Her ordner f.eks Røde Kors middag og kaffe julaften kl 17 til alle som vil komme. Da er de flere "på jobb" som bruker julaften til dette. Fine folk ❤️ Anonymkode: 8c03c...c79 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. november 2024 #28 Del Skrevet 26. november 2024 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Hæ? Mørk juletid? Jeg er singel. Synes tida framover nå er fantastisk Anonymkode: 020cc...0c9 Enig, skjønner ikke hva Ts insinuerer her. Anonymkode: 2b4e0...a17 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. november 2024 #29 Del Skrevet 26. november 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Enig, skjønner ikke hva Ts insinuerer her. Anonymkode: 2b4e0...a17 Noen av oss kjemper for å holde seg i live gjennom hele vinteren, det er vel det TS mener 🤷♀️ Anonymkode: 947d8...fa3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. november 2024 #30 Del Skrevet 26. november 2024 Jeg forutsetter at de som ønsker kontakt, tar kontakt. Akkurat som jeg tar opp telefonen når jeg ønsker å prate, eller finne på noe sammen. Jeg har aldri tålt venninner som sitter passive og venter på kontakt. Eller som må bli stilt spørsmål for å dele hvordan de har det. Eller enda verre, de som nærmest teller kontakt og forventer initiativet skal være helt likt begge veier. Jeg bryr meg ikke om hvorvidt det er femte gangen på rad det er jeg som ringer, man merker jo på den andre om de liker kontakten, eller ikke. Anonymkode: 829a2...68e 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. november 2024 #31 Del Skrevet 26. november 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Du tuller nå? 😱 Den er for drøy å forlange, altså, ALDRI om jeg hadde stilt opp til kl 23:00 lille julaften. Da har jo allerede jula og dens tradisjoner begynt hos oss, med nissegrøt kl 18:00. Så til temaet i tråden: Vi har ikke barn enda, og er det eneste paret i vår omgangskrets som ikke har det, så vi arrangerer noe opplegg med våre single venner i romjula eller på nyttårsaften. I år blir det romjula, for i fjor ble det så mye besøk hos og av familie at vi angret litt på at vi ikke satte av noen dager til å bare være oss. Så vi vil ha nyttåraften alene i år. Mao, vi har tradisjon for å sette av en dag i romjula eller på nyttårsaften - da skal vi lage digg julemat, handle inn snacks og god drikke og ha single venner på overnattingsbesøk 😊 Anonymkode: e7b60...7e0 Tuller dessverre ikke. Det er populær blomsterdugnad som klubben tjener ganske mye penger på, folk bestiller blomster til julaften og skal ha de levert kveld lille julaften. De har sikkert tenkt at man kan være ferdig kl 21, men erfaringsmessig med dårlig vær og problemer med å finne frem osv blir klokka 23. Hater det. Anonymkode: 4015a...f53 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. november 2024 #32 Del Skrevet 26. november 2024 Jeg bor alene og har ikke barn, for det toget har gått. Blir bedt til venner eller familie julaften. Elle alene hvis jeg vil det. Forventer egentlig ingenting. Men ønsker at venner skal slutte å bruke meg som nærmest søppelbøtte og uffe seg over krav og forventninger om hvem som skal hvor i julen og at det blir for mye, de vil helst slippe bla bla bla. Jeg har knapt familie igjen. Foreldre er døde. En bror i utlandet og min søster døde for snart et år siden og jeg feiret ofte julen der. Så kanskje tenke seg litt om hvem man uffer seg over til. Anonymkode: 5f6a3...fcc 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. november 2024 #33 Del Skrevet 26. november 2024 Ja, vi har akkurat invitert til nyttårsaften, og vi skal samles før jul på julebord. Men jeg er redd for at noen av dem er litt ensomme, og kanskje vi skulle vært flinkere til å invitere på "små ting". Vi er ikke så flinke til å bare dra innom og drikke kaffe, eller invitere noen innom for å drikke kaffe. Anonymkode: f1d1e...071 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 26. november 2024 #34 Del Skrevet 26. november 2024 Det er vel få tider på året jeg ser flere fordeler ved å være singel og barnløs enn i førjulstiden, hvor alle barnefamiliene løper beina av seg mellom avslutninger, arrangementer og forpliktelser, før de skal rekke å gjøre alt i stand til julaften. Jeg gjør akkurat så mye som jeg selv vil av forberedelser og pynting, går på konserter og julelunsj med en annen singel venninne og kommer til dekket bord på julaften - jeg har jo ikke plass til å være vertskap. Så kjære barnefamilier - lykke til med førjulsstresset, og ikke vær bekymret for meg. Jeg skal sende dere en vennlig tanke fra sofaen hvor jeg koser meg med pepperkaker og julefilm helt uten forventninger. Vi snakkes på nyåret, når dere har fått igjen pusten... 2 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. november 2024 #35 Del Skrevet 26. november 2024 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Jeg er gift tobarnsmor, og gjett hvilken måned jeg står mest på pinne for andre? Desember, ja. Natteravn for ene barnets idrettsklubb, sjåfør for andre barnets idrettsklubb, vakt på juleballet, bakeansvarlig for sosialkveld med den ene klassen. Så er det avslutninger og oppvisninger i fleng, "må" delta der også. Og så er det pyntibg av hus, baking, innkjøp av gaver og organisering av hvem som skal hvor i jula. Ca hver julekveld går jeg på soverommet og gråter litt mens julemiddagen står og svir seg, utslitt av å gjøre alt så greit som mulig for folk rundt meg. Fortell meg igjen: hva skal jeg gjøre for den single og barnløse venninna mi? Anonymkode: 54b6e...4d3 Fra en trebarnsmor: her overdriver du kraftig. Har du så store barn at du er vakt på juleball kan de bidra med forberedelser til jul. Har ikke barna også en får? Må du organisere hvem som skal være hvor hele jula (hva nå det betyr). MÅ du ta på deg alle oppgaver som ramler inn fra skole og fritidsaktiviteter? Avslutninger og oppvisninger i fleng, hvor mange fritidsaktiviteter har dine to barn egentlig? Kanskje mulig å kutte noen hvis du ender med å grine av utmattelse. Ikke få flere barn enn du har ork til å følge opp er også et godt råd. Anonymkode: 5e2b8...368 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå