Gå til innhold

Er folk interessert i å kjøpe brukte senger?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har to dobbeltsenger. Den ene kostet en del, men kjøpt for flere år siden. Overmadrassene bør nok byttes ut, eller jeg ville i alle fall gjort det da det er nærmest kroppen. 

Hvilken pris er ok?

Anonymkode: 36d30...dff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde to madrasser som jeg solgte for noen få år siden, og de var brukt med overmadrasser. Overmadrassene kastet jeg og solgte madrassene for litt under halv pris av ny pris på Finn. De var ikke gamle og nedliggede eller noe, ganske nye. Poengterte i salgsannonsen at de var aldri sovet rett på madrassen, men at det var brukt overmadrass (som ikke fulgte med på kjøpet men var kastet).

De ble solgt med en gang. Ikke noe problem. Et ungt par som sikkert var studenter som kom og kjøpte de.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøvde å få kjøpt seng en stund, de forsvant med en gang de kom.på Facebook eller finn, så ja det er populært 

Anonymkode: d01c1...fae

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Absolutt. En jeg kjenner la ut et bilde med krøllete sengetøy på senga til og med, og hun fikk en god pris for den. Selv kjøpte jeg en IKEA-seng for 300 kroner som hadde totalt kostet over 3000 kroner ny, så det er ikke alle senger som går like godt. Den jeg kjøpte lå ute lenge, og ble satt ned til 300 fra 500 fordi det så ut som ingen ville ha den.

Anonymkode: e31e4...af9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk solgt seng kjapt. Skulle brukes til noe form for utleievirksomhet (hytter?)

Anonymkode: 6a4c0...ef7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt annonse for en seng liggende ute over et år så jeg er pessimist. Barneseng da. og så bor jeg ikke i en stor by, så begrenset marked. 

Anonymkode: 7a616...a34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sengen min er kjøpt brukt på Finn. Han vi (jeg og eksen) kjøpte den av, hadde kun hatt den som gjesteseng. Så den var lite brukt. Fikk den for en tusenlapp 😊 Kjempegod seng, som jeg er glad i. 

Har byttet overmadrass da. Men kjøper gjerne brukt igjen. Jeg heier på gjenbruk 😊

Ikke har jeg mulighet til å bruke opp mot 20 000,- på ny seng heller. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet at mange studenter kjøper brukt. Da kastes selvsagt overmadrassen, og de kjøper ny.

Jeg (som er voksen) kjøper ny seng, kunne ikke tenkt meg å kjøpe brukt.

Med tanke på den barnesengen, så kan det tenkes at folk er litt betenkte der, fordi unger av og til kan ha uhell, og en vet ikke hvor nøye ukjente folk er.

Anonymkode: 25a95...daf

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne aldri tenke meg det, men har både solgt og gitt bort brukte senger på Finn. Mulig jeg kunne kjøpt en brukt hvis den skulle stå i utleiedel eller som styling😅

Anonymkode: ab88c...d88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Solgte for litt siden en 16 år gammel dobbeltseng fra IKEA, inkludert madrasser som var byttet etter ca halv tid, for 3000,-

Anonymkode: e42d3...2ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min erfaring er at folk ikke er så interessert i det. Det er mange av de som selger senger som MÅ selge, for ny seng blir straks levert, så de dumper prisen kraftig. Vi måtte selge en 5 måneder gammel seng til 20% av nypris. 

Anonymkode: 28258...18b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 27.11.2024 den 8.35):

Min erfaring er at folk ikke er så interessert i det. Det er mange av de som selger senger som MÅ selge, for ny seng blir straks levert, så de dumper prisen kraftig. Vi måtte selge en 5 måneder gammel seng til 20% av nypris. 

Anonymkode: 28258...18b

Hvorfor måtte dere selge en 5 mnd gammel seng? 

Anonymkode: c5f20...83e

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig glad i gjenbruk og kjøper mye rart brukt, men der går grensa for min del.

Anonymkode: b9fda...2b4

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (På 25.11.2024 den 20.36):

Har to dobbeltsenger. Den ene kostet en del, men kjøpt for flere år siden. Overmadrassene bør nok byttes ut, eller jeg ville i alle fall gjort det da det er nærmest kroppen. 

Hvilken pris er ok?

Anonymkode: 36d30...dff

Ja, vet om det. Typisk studenter osv. overmadrassen ny seff. 

Anonymkode: a1abb...342

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg er veldig glad i gjenbruk og kjøper mye rart brukt, men der går grensa for min del.

Anonymkode: b9fda...2b4

Hva tenker du om å sove på hotell da? Det er jo brukte senger.

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som kan fortelle meg hvorfor det er så fælt å kjøpe en brukt seng? Det er jo ikke verre enn et bord,bare noe treverk. 

Anonymkode: 2326c...d68

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Miaballerina skrev (18 timer siden):

Hva tenker du om å sove på hotell da? Det er jo brukte senger.

Du drar jo ikke hotellets seng inn i huset ditt. 

Anonymkode: bb618...335

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...