Gå til innhold

Falsk positiv graviditetstest?

Anonym006

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nei, de begynner på ungdomsskolen det året de blir 13 år, dvs at en god del fortsatt er 12 når de begynner i august. De sitter definitivt ikke i barnestol da. 

Anonymkode: c9ea5...780

14 da...min er 13 og begynner på ungdomsskolen neste år..når de er 14. Men igjen...de fleste sitter i stol til de er 10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

mommyaka skrev (7 minutter siden):

14 da...min er 13 og begynner på ungdomsskolen neste år..når de er 14. Men igjen...de fleste sitter i stol til de er 10

Men TS har jo ikke bedt om råd til økonomi? Hun spør om en graviditetstest. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

snurk skrev (2 minutter siden):

Men TS har jo ikke bedt om råd til økonomi? Hun spør om en graviditetstest. 

Ja:) og hun har fått mange andre "råd" og tilsnakk her inne som ikke omhandler positive tester 

Men det er greit. Jeg trenger ikke prøve å være hyggelig å hjelpe denne jenta som skal bli mor 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym006 skrev (På 25.11.2024 den 20.47):

Skjønner det. Har lest at hvis man har uregelmessig mens, og man prøver å bli gravid så kan man ta kontakt før 6 mnd med prøving

Det gjelder de som er 35+ år. Altså det å ta kontakt 6 mnd ETTER man har vært aktiv prøver.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym006 skrev (På 25.11.2024 den 21.03):

Ja. Hadde som sagt ikke prøvd på barn hvis vi ikke hadde hatt det. Når han er student så får han i tillegg omgjort 49 uker av studielånet til stipend det året barnet blir født. I tillegg vil vi få engangstønad, barnestipend og barnetrygd.

Hvorfor engangsstønad og ikke foreldrepenger fra jobben din?

Engangsstønad er jo bare 92.648. Altså kun 7.720 kr per mnd hvis man fordeler på ett år med foreldrepermisjon.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym006 skrev (22 timer siden):

Jeg er jo mest sannsynlig gravid nå. Og om vi har lyst til å få barn nå så gjør vi det. Gir som sagt blanke f i hva du har å si om hva som er tidlig eller ikke tidlig i dagens samfunn osv osv.

Mest sannsynlig gravid? Du skrev jo at du hadde blødninger fredag og lørdag og negative tester flere dager etter det.

Anonymkode: 2e510...4c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anonym006 skrev (På 25.11.2024 den 23.45):

Har hatt uregelmessig mens helt siden jeg fikk mensen første gang.

Hvor uregelmessig er det? Hva er lengden på syklusen?

Jeg hadde kartlagt syklusen gjennom flere måneder for å finne det fertile vinduet, hvis du ikke klarer å finne ELdagen med tester.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mommyaka skrev (41 minutter siden):

Om du leser lengre opp vil jeg som mot bare hjelpe. Jeg håper hun er gravid og ønsker henne bare godt. Men som jeg skrev lenger opp så kanskje ikke økonomisk er det en på 18 tenker på. 

Om hun har full kontroll nå til 5 år er det flott:) men jeg er 40 år og driver fortsatt med budsjett og tenktrr på hva som går inn og ut hver mnd. Har sync 2 barn og vet dr koster

Hun har ikke bedt om hjelp med økonomien sin. Du høres ut som en kjerring som blander seg borti alt og som gir "råd" som ingen har bedt om.

Anonymkode: c3b7f...441

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hun har ikke bedt om hjelp med økonomien sin. Du høres ut som en kjerring som blander seg borti alt og som gir "råd" som ingen har bedt om.

Anonymkode: c3b7f...441

Ok da er jeg en kjerring. Mrm hvorfor får jeg all " , kjefte," her....jeg er positiv til dette og vil hjelpe 

Ts får masse negativt kritikk og råd her inne som ts ikke spør om...de blir det ikke kjeftet på

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mommyaka skrev (1 time siden):

Husk at når baby komme nå dere ha bilstoler.. vogn... forsikring..bleier..mat... utstyr til baby/ pumping etc.

Oh så kommer ca 1000-2000 i mnd til å betalte studie lån 

Har du forsikring på dyr/ bil/ hjem etc? 

Bil lån?

+ utgifter til medisiner, barnehageutgifter, ikke minst klær koster en del totalt sett.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere har 30.000 kr inn hver mnd og bruker kun 15.000 kr på å leve. Så dere har lagt de resterende 15.000 kr på en sparekonto, hver mnd.

Da har dere nok penger til å ha en baby det første året inntil du finner deg en fulltids jobb.

Du kan, forresten, søke jobb allerede nå slik at du får foreldrepenger i permisjonen, som er mye bedre enn engangsstønad.

Kjøp folat. Du skal ha tatt folat minst 3 mnd FØR du blir gravid. Så start med det.

Kjøp sink og selen til samboeren for å forbedre sædkvaliteten. Det tar også noen måneder. Vipps, så er du gravid etter nytt år.

Ellers, så kan du bestille en privat gynekologtime (koster litt over 1000 kr) for å skjekke eggstokkene dine og generelt om det er noe galt. Samboeren kan bestille en privat time hos androlog for å teste sin fertilitet.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

mommyaka skrev (54 minutter siden):

Nei hun er 18 år og ja hun klarer å tenke selv. Der betyr ikke at man kan komme med råd til ung mor 

De fleste sitter jo i fremovvment til de er iallfall 10:)   ungdomskolen er de 14-15 år

Et tips, ikke kom med "velmente" råd til andre som ikke har spurt etter rådene og meningene dine. Det er ikke en hyggelig gest, selv om du tror det. 

TS, får du lagt ut bilde av testene som er positive?

Anonymkode: e9252...e05

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

mommyaka skrev (1 time siden):

Om du leser lengre opp vil jeg som mot bare hjelpe. Jeg håper hun er gravid og ønsker henne bare godt. Men som jeg skrev lenger opp så kanskje ikke økonomisk er det en på 18 tenker på. 

Om hun har full kontroll nå til 5 år er det flott:) men jeg er 40 år og driver fortsatt med budsjett og tenktrr på hva som går inn og ut hver mnd. Har sync 2 barn og vet dr koster

Men hvorfor legger du deg opp i det? Er da overhodet ikke ditt "problem". Hvis TS og mann ønsker å bli gravide, så får det være opp til de hvordan økonomi og alt er. At du fremdeles driver med budsjett får jo være opp til deg. Jeg er også over 40, har aldri satt opp budsjett. Enda har jeg til tak over hodet, mat på bordet og klær til barna mine. 

Anonymkode: 672c3...5d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Et tips, ikke kom med "velmente" råd til andre som ikke har spurt etter rådene og meningene dine. Det er ikke en hyggelig gest, selv om du tror det. 

hvorfor legger du deg opp i det? Er da overhodet ikke ditt "problem". Hvis TS og mann ønsker å bli gravide, så får det være opp til de hvordan økonomi og alt er. At du fremdeles driver med budsjett får jo være opp til deg. Jeg er også over 40, har aldri satt opp budsjett. Enda har jeg til tak over hodet, mat på bordet og klær til barna mine. 

Anonymkode: 672c3...5d8

Men igjen.... hvorfor gir dere meg kritikk og kjeft når jeg bare vil hjelpe 

Det er mabg sider her inne med folk som virkelig ikke støtter ts. Hvorfor kjefter dere ikke på disse eller sitere disse?

Jeg vil hjelpe ts

Dere hjelper ikke ved å kristister meg 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mommyaka skrev (Akkurat nå):

Men igjen.... hvorfor gir dere meg kritikk og kjeft når jeg bare vil hjelpe 

Det er mabg sider her inne med folk som virkelig ikke støtter ts. Hvorfor kjefter dere ikke på disse eller sitere disse?

Jeg vil hjelpe ts

Dere hjelper ikke ved å kristister meg 

Fordi denne graving i økonomien til TS er fullstendig avsporende fra trådens tema og fremstår som belæring, noe som er provoserende. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi denne graving i økonomien til TS er fullstendig avsporende fra trådens tema og fremstår som belæring, noe som er provoserende. 

Men igjen..les alt jeg skriver...jeg er bare mor som vil passe på andre. . Oh sitere andre her inne og da... ikke bare jeg som spør eller snakker om økonomi.

At dere blir provesert og irriterte på meg at jeg prøver p hjelpe ts med livet som mor er rart. 

Dere kan tro og føle så mye dere vil..jeg kommer ikke til å slutte å hjelpe 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Ny Bruker skrev (42 minutter siden):

Hvorfor engangsstønad og ikke foreldrepenger fra jobben din?

Engangsstønad er jo bare 92.648. Altså kun 7.720 kr per mnd hvis man fordeler på ett år med foreldrepermisjon.

Står i kontrakten min at de ikke tilbyr det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym006 skrev (1 minutt siden):

Står i kontrakten min at de ikke tilbyr det.

Om du jobber 6 siste mnd før fødselen så skal du få foreldre penger 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Nei får dessverre ikke til det. Aner ikke hvordan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Mest sannsynlig gravid? Du skrev jo at du hadde blødninger fredag og lørdag og negative tester flere dager etter det.

Det er mange som blør i starten av graviditeten. 
fikk både positive og negative på søndag, mandag og tirsdag. (Har ikke testet idag)

Legen sa dette kunne være at man er såppas tidlig i graviditeten at ikke alle testene klarer å plukke opp det lille som er av hcg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...