AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #1 Del Skrevet 4 timer siden Hvilken erfaring har dere med å få innvilget enten svangerskapspenger eller sykemelding som gravid, pga belastninger på jobb? Anonymkode: 0ea8a...621 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #2 Del Skrevet 3 timer siden Det kommer an på belastningen. Svangerskapspenger gis vel mest i fysisk farlig arbeidsmiljø (type kontakt med giftige kjemikalier) mens annen belastning som f.eks. løft av småbarn i barnehage blir sykepenger. https://www.helsedirektoratet.no/veiledere/sykmelderveileder/alternativer-til-sykmelding-tilrettelegging-egenmelding-pleiepenger-mfl/svangerskapspenger Anonymkode: 5fe33...52b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #3 Del Skrevet 3 timer siden Man får innvilget svangerskapspenger hvis legen eller jordmor har begrunnet hvorfor man trenger det og arbeidsgiver signerer på skjemaet. Så arbeidsgiver må være enig for at man skal få svangerskapspenger. Belastning på jobb må da være av en sånn karakter at det da kan være til skade for barnet og arbeidsgiver ikke kan tilrettelegge bort fra de oppgavene som er til skade for barnet. Jeg var først sykemeldt pga veldig mange og kraftige kynnere fra uke 27, og så gikk jeg over til svangerskapspenger etter 1 mnd med begrunnelse i at kynnerne ble veldig sterke av å stå i jobb og at dette kunne skade baby hvis det endte med prematur fødsel. Anonymkode: 04906...c9f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #4 Del Skrevet 2 timer siden Tror jeg hørte et sted at ambulansearbeidere fikk svangerskapspenger fra uke 12? Pga stress og fysisk belastning. I følge NAV sine sider er det både psykososiale forhold, stress og fysisk krevende arbeid som kvalifiserer (+ kjemikalie eksponering). Jobber selv innen helse med høy arbeidsbelastning og stress, merker det å få sykemelding sitter langt inne fordi jeg jo ikke er syk, men arbeidets karakter er så utrolig krevende. Anonymkode: 0ea8a...621 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #5 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Tror jeg hørte et sted at ambulansearbeidere fikk svangerskapspenger fra uke 12? Pga stress og fysisk belastning. I følge NAV sine sider er det både psykososiale forhold, stress og fysisk krevende arbeid som kvalifiserer (+ kjemikalie eksponering). Jobber selv innen helse med høy arbeidsbelastning og stress, merker det å få sykemelding sitter langt inne fordi jeg jo ikke er syk, men arbeidets karakter er så utrolig krevende. Anonymkode: 0ea8a...621 Pluss, hva skjer med foreldrepengegrunnlaget viss jeg er sykemeldt til jeg går ut i permisjon? Anonymkode: 0ea8a...621 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #6 Del Skrevet 2 timer siden Min søster jobber på barnevernsinstitusjon, og får svangerskapspenger pga risikoen for utagerende ungdom. Anonymkode: 90da7...46b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #7 Del Skrevet 2 timer siden Jeg fikk jobbe 50% siste 2,5-3 mnd før permisjonen min startet, og så 100% sykemeldt 2-3 uker før permisjonen. Jeg bare sa at jeg var sliten og orket ikke jobbe mer, kynnere, vondt i bekken, sov dårlig, så var ikke vanskelig å få legen til å signere på dette Anonymkode: 4349b...00d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #8 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Pluss, hva skjer med foreldrepengegrunnlaget viss jeg er sykemeldt til jeg går ut i permisjon? Anonymkode: 0ea8a...621 Det skjer ingenting? Anonymkode: 4349b...00d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #9 Del Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Pluss, hva skjer med foreldrepengegrunnlaget viss jeg er sykemeldt til jeg går ut i permisjon? Anonymkode: 0ea8a...621 Sykepengene blir svangerskapsgrunnlaget Anonymkode: 04906...c9f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #10 Del Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Sykepengene blir svangerskapsgrunnlaget Anonymkode: 04906...c9f Foreldrepengegrunnlaget skal det stå 😂 Anonymkode: 04906...c9f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå