Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
J.. skrev (58 minutter siden):

Fordi du antageligvis aldri har hatt barn innlagt på sykehus over en lengre periode. Det er en veldig vanlig oppfordring fra sykehuspersonalet til foreldrene.

Ikke å dra på jobbfest med kamerateam på slep. Dette vet du er tull. De ville heller ikke oppfordret til å kommersialisere graviditet og fødsel på den måte hun har gjort. Det er kun skadelig, for alle involverte.

• Liker 6
  • Nyttig 4
Skrevet
J.. skrev (1 time siden):

Fordi du antageligvis aldri har hatt barn innlagt på sykehus over en lengre periode. Det er en veldig vanlig oppfordring fra sykehuspersonalet til foreldrene.

Jeg skjønner da det, men de viste vel at hun skulle ha m seg kamerateam, det var poenget. Sorry for at j ordla meg feil

• Liker 1
Skrevet (endret)

Men altså. All den klaginga etter å ha blitt flyttet riksen til Ullevål sykehus…. Jeg skjønner att di er i en stressa og tung periode og gjerne skulle ønske att di hadde enerom. Men nå er jo ikke situasjonen slik. Føler det eneste neste hun har gjort siste døgnet er å klage. Håper ikke att di ansatte som jobber tett på dem følger henne på Snap for å si det sånn. 

Endret av anonym35445
  • Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
anonym35445 skrev (23 minutter siden):

Men altså. All den klaginga etter å ha blitt flyttet riksen til Ullevål sykehus…. Jeg skjønner att di er i en stressa og tung periode og gjerne skulle ønske att di hadde enerom. Men nå er jo ikke situasjonen slik. Føler det eneste neste hun har gjort siste døgnet er å klage. Håper ikke att di ansatte som jobber tett på dem følger henne på Snap for å si det sånn. 

Hun klager på sykehuset,ikke de ansatte.

Er faktisk en forskjell.

• Liker 2
Skrevet
J.. skrev (37 minutter siden):

Hun klager på sykehuset,ikke de ansatte.

Er faktisk en forskjell.

Men hun har jo selv valgt det sykehuset, hun snakket jo om at hun kunne ha valgt Drammen. Hadde hun gjort det hadde hun/de fått sånt rom som Ulrikke hadde. 
Hun visste at hun ikke kunne få i pose og sekk, de ville være i nærheten av hjemmet, men valgte da bort et bedre NFI.

• Liker 3
Skrevet (endret)
Minnus skrev (11 minutter siden):

Men hun har jo selv valgt det sykehuset, hun snakket jo om at hun kunne ha valgt Drammen. Hadde hun gjort det hadde hun/de fått sånt rom som Ulrikke hadde. 
Hun visste at hun ikke kunne få i pose og sekk, de ville være i nærheten av hjemmet, men valgte da bort et bedre NFI.

Var liksom det. Hun skylder på kø som valg på att di ikke valgte Drammen. Men altså, er det så sykt viktig med enerom burde di fått det til å funke uansett.

Endret av anonym35445
  • Liker 4
Skrevet
anonym35445 skrev (1 time siden):

Jeg tolker det ikke som klaging. Jeg føler at hun poengterer at både hun og mannen gikk på en smell da de så hvordan flyttingen stresset tvillingene. De fikk f.eks ikke teppe over kuvøsen, noe foreldrene bør klage på - greit de er med på en stress-studie men de burde ikke bli utsatt for så mye unødvendige stimuli og stress i studiens navn, det er i såfall høyst uetisk. Så det var veldig tøft for foreldrene og guttene. Hun har nevnt at hun likte landskapet på nfi på riksen bedre men jeg føler ikke at hun klager på der de er kommet, de er vel mer preget av at de må bli kjent med nytt personale og på at det hele er en påkjenning. Hun har nevnt at hun kunne ønske seg et rom som U hadde på Haukeland, men det hadde jo igjen gått utover datteren om de flyttet inn på Drammen sykehus, så jeg det virker som om de tok et informert valg. Uansett, uten tvil tøffe tak.. 

• Hjerte 3
  • Nyttig 3
Skrevet
Minnus skrev (1 time siden):

Hvorfor kunne hun velge Drammen? De har adresse i Oslo og man har ikke fritt sykehusvalg når det kommer til nfi slik jeg har forstått det.

• Liker 2
Skrevet

Barna har det bra og klarte flyttingen godt, normalt for alle pasienter å bli påvirket av transport. De er sterke og friske, lite drama å melde - men noe salgbart innhold må en jo ha😉 Siste tiden har flere influencere vist oss hva som selger/gir inntekt, og det er vel ingen som har lyst til å gå ned i inntekt? 

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg har ikke satt meg veldig godt inn i KV, men litt får man jo med seg.

Mitt barn ble født 2 mnd prematur, både hun og jeg holdt på å stryke med. Jeg kom meg fort igjen, men under hele sykehusoppholdet satt HusetsHerre og jeg på nyfødt intensiv time etter time med den knøttlille babyen vår på brystet for å gi kroppskontakt. 10 timer om dagen, vi var hjemme for å sove og litt annet. I tre uker. Det var vår verden og ingenting annet betydde noe. Jeg gråt hver kveld vi reiste fra henne, selvom hun fikk god pleie der hun var. En av de beste nyfødtavdelingene i landet. 

Jeg undres over hvor i det hele tatt tanken på å reise på en kjendistilstelning kom fra. 

• Liker 4
  • Hjerte 3
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
MarianneE skrev (40 minutter siden):

Jeg har ikke satt meg veldig godt inn i KV, men litt får man jo med seg.

Mitt barn ble født 2 mnd prematur, både hun og jeg holdt på å stryke med. Jeg kom meg fort igjen, men under hele sykehusoppholdet satt HusetsHerre og jeg på nyfødt intensiv time etter time med den knøttlille babyen vår på brystet for å gi kroppskontakt. 10 timer om dagen, vi var hjemme for å sove og litt annet. I tre uker. Det var vår verden og ingenting annet betydde noe. Jeg gråt hver kveld vi reiste fra henne, selvom hun fikk god pleie der hun var. En av de beste nyfødtavdelingene i landet. 

Jeg undres over hvor i det hele tatt tanken på å reise på en kjendistilstelning kom fra. 

Takk for at du deler ❤️

Ja, tenk  å være så opptatt av skjerm. Alle viktige øyeblikk skal selges på snapchat og reality. Den emosjonelle tilknytningen drukner i jakten på oppmerksomhet, bekreftelse og penger. Skal de leve i denne type reality-show hele livet? 

Endret av Doris Becker
  • Liker 1
  • Nyttig 5
Skrevet
anno19 skrev (53 minutter siden):

Barna har det bra og klarte flyttingen godt, normalt for alle pasienter å bli påvirket av transport. De er sterke og friske, lite drama å melde - men noe salgbart innhold må en jo ha😉 Siste tiden har flere influencere vist oss hva som selger/gir inntekt, og det er vel ingen som har lyst til å gå ned i inntekt? 

Trenger ikke så sårbare barn mer ro og stillhet? Er man utmattet er lys og lyder plagsomme. Hvis man har de på brystet med kontant snakk rundt seg, blir ikke det veldig belastende og stressende? Får vondt av så små som ikke har mulighet til å si ifra. Jeg som voksen, og som tåler mer, syntes det var et mareritt på sykehus med alle som snakket rundt meg etter operasjon.

• Liker 1
Skrevet
Helene J. skrev (6 minutter siden):

Trenger ikke så sårbare barn mer ro og stillhet? Er man utmattet er lys og lyder plagsomme. Hvis man har de på brystet med kontant snakk rundt seg, blir ikke det veldig belastende og stressende? Får vondt av så små som ikke har mulighet til å si ifra. Jeg som voksen, og som tåler mer, syntes det var et mareritt på sykehus med alle som snakket rundt meg etter operasjon.

På nyfødtintensiv er det dempet belysning, varmere enn vanlig romtemperatur og man SKAL være stille. Lys, lyder og selv berøring er smertefullt for de små sårbare babyene.

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Jeg reagerer på at hun snapper så mye (stort sett kommentarer fra følgere og svar på disse) mens hun sitter med baby(ene) på brystet. Hvorfor ikke nyte nærheten istedenfor å være «på jobb»?

• Nyttig 6
Skrevet
FruRosa skrev (2 timer siden):

Jeg reagerer på at hun snapper så mye (stort sett kommentarer fra følgere og svar på disse) mens hun sitter med baby(ene) på brystet. Hvorfor ikke nyte nærheten istedenfor å være «på jobb»?

🤑 Penger

• Nyttig 1
Annonse
Skrevet
FruRosa skrev (2 timer siden):

Penger, oppmerksomhet og bekreftelse. Barna benyttes som verktøy for å oppnå dette. KV har et ekstremt eksponeringsbehov, noe som hun deler med mange influensere av denne typen. Et sterkt behov for oppmerksomhet og bekreftelse, ofte manifestert gjennom dramatisk og overdrevet atferd, som de vet vil generere mer klikk. 

• Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...