Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Glufseguri skrev (45 minutter siden):

Med eget kamerateam på Ellefesten..

Så herlig tilfeldig den utblåsningen var da😏

https://www.seher.no/kjendis/apner-opp-om-livet-som-

anno19 skrev (38 minutter siden):

Så det å møte opp på den festen handlet aldri om mental helse, men salg og inntekt igjen? Hører hun selv hva hun sier noengang, eller er det så egosentrisk at «uansett hva jeg sier så er det sant, og sånn er det bare».

Kunne ønske «influenserbransjen» bare døde ut… Vi trenger ikke noe av dette! 

• Liker 3
Skrevet

Hvor finner man linken på det tv2 har sagt? 

IMG_5550.png

• Liker 2
Skrevet
Himmelen_91 skrev (6 minutter siden):

IMG_5550.png

Snakk om å bite seg sjølv i ræva🙈

• Liker 16
  • Nyttig 7
Skrevet
Helene J. skrev (23 minutter siden):

Det virker som om mange ikke skjønner at det de legger ut er offentlig! K kritiserer media for å bruke bildene og informasjonen hun legger ut. Men det er jo dette som er kilden til problemet med alt dette! Hvem som helst kan bruke den informasjonen som blir lagt ut. 

Når det gjelder en familie som Spetalens, så synes jeg det er utrolig naivt at de i det hele tatt har så utleverende sosiale medier. Det er nye tider i Norge nå. Godt mulig de har livvakter, hvis ikke, så er det noe de burde anskaffe seg prompte. 

• Liker 7
  • Nyttig 5
Skrevet
Doris Becker skrev (4 minutter siden):

Når det gjelder en familie som Spetalens, så synes jeg det er utrolig naivt at de i det hele tatt har så utleverende sosiale medier. Det er nye tider i Norge nå. Godt mulig de har livvakter, hvis ikke, så er det noe de burde anskaffe seg prompte. 

Faktisk litt enig. Mange profiler har sluttet å dele ting i sanntid av en grunn, men KV la ut hele dagsplanen på når de skal besøke guttene med oppsatte tidspunkter...

• Liker 6
  • Nyttig 6
Skrevet
Cami9 skrev (1 time siden):

Ja barnslig er rette ordet! Alt hun legger ut nå i ettertid da «de kan skrive om meg, men så fort de skriver om barna mine og nevner navnene dems, klikker det for meg»…. Vel, hun selv deler jo bilder og navnene dems for en haug ukjente folk?! 

Herre så dumt. Vet ikke hvor mange følgere hun har jeg, men det er vel MANGE!! Å så er det plutselig krise og klikke i vinkel fordi noen nevner barna og navna dems, da er du faen meg dum altså. Jeg synes så synd på barna til disse influenserene, jeg er oppriktig bekymret for hva dette livet gjør med de. En mor (som oftes, noen fedre) som går å ser på og prater til mobilen omtrent 24/7. Og deler ALT! Det må gjøre noe med barna. Bare se på barnet til Therese Lien. At de ikke bryr seg mer og tenker over hva de holder på med. Men penger er vel alt virker det som. Dessverre! 

• Liker 10
  • Nyttig 6
Skrevet
Blåttvann skrev (Akkurat nå):

Faktisk litt enig. Mange profiler har sluttet å dele ting i sanntid av en grunn, men KV la ut hele dagsplanen på når de skal besøke guttene med oppsatte tidspunkter...

Jeg har bodd i land der kidnapping er en stor risiko for familier med penger. Nå er det også realiteten her. Mange kidnappinger får man faktisk ikke høre om, fordi det ordnes uten politi.

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
Ærlig talt, det ho skriv her er nettopp grunnen til at vi treng strengare regelverk rundt barn i sosiale medium. Hoseier ho er sint fordi dei brukte barna dine utan tillatelse – men kva med all den informasjonen du sjølv legg ut om dei? Heile sjukdomshistorier, bilder, detaljer frå fødsel og intensivavdeling – ligg ute for kven som helst å finne. Det er ikkje berre “dine historier” – det er barna dine sine liv, og dei har ingen moglegheit til å samtykke.

Det handlar ikkje om at folk er “misunnelige” eller vil ta frå dei ein plattform. Det handlar om å beskytte barn mot at privatlivet deira blir brukt som innhald for likes og engasjement. Influensarar og følgarane deira er hekta på dopamin, og det gjer at mange mister evna til å vurdere kva som faktisk er greit å dele.  Vi må få på plass lovverk som set barna først.

Fins det eit opprop å skrive under på?

• Liker 10
  • Nyttig 20
Skrevet

Influencere som skjuler seg bak det de selv mener er «opplysninger» som er nyttig for alle……det er så kunnskapsløst at det blir tåpelig. Du selger barna dine for inntekt, la kvalifiserte mennesker ta seg av opplysning knytt til helse. 

• Liker 4
  • Nyttig 8
Skrevet

Visste ikke at mannen hennes var så rik, hvorfor da må hun være på Snapchat 24/7 og brette livet sitt??? Har dem ikke økonomien på plass? Er man så desperat ??? 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
Himmelen_91 skrev (Akkurat nå):

Visste ikke at mannen hennes var så rik, hvorfor da må hun være på Snapchat 24/7 og brette livet sitt??? Har dem ikke økonomien på plass? Er man så desperat ??? 

Tror det er en avhengighet av hyllest fra fansen. Å føle seg mektig og viktig. Kan ikke forstå det som noe annet.

Hadde heller valgt et svært tilbaketrukket liv dersom jeg var henne, men vi er åpenbart forskjellige.

Mannen hennes virker jo svært oppegående og privat, så jeg forstår ikke at han lar henne selge barna hans for lommepenger i forhold til hva han tjener. Jeg hadde heller gitt henne penger tilsvarende det hun tjener på Snap. Men nettopp fordi de har penger og ikke trenger hennes inntekt må det handler om noe annet.

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet
Himmelen_91 skrev (30 minutter siden):

IMG_5550.png

Skjer med at influensere plutselig er så sure fir at andre publiserer bilder av dem? Hun har det sikkert fra Vita og Wanda :popcorn:

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg håper det vil forskes mye på sosiale medier og hvordan det trigger avhengighet hos både influensere selv og følgere. Det lille som er gjort viser at det trigger både personlighetsforstyrrelser , spiseforstyrrelser og avhengighet, i stor grad! Og det smitter.

https://pmc.ncbi.nlm.nih.gov/articles/PMC5700727/

"SEM analysis revealed that all paths in the hypothesized model were significant, indicating that borderline personality symptoms were directly related to the severity of Internet addiction as well as indirectly related to the severity of Internet addiction by increasing the severity of mental health problems.
Borderline personality symptoms and mental health problems should be taken into consideration when designing intervention programs for Internet addiction."

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet
Himmelen_91 skrev (30 minutter siden):

Det handler om et ekstremt oppmerksomhetsbehov antagelig. og det går på bekostning av alt annet.
Husker et annet par, der kvinnen er, og var helt ekstrem. Mia Gundersen og Marcel Lelienhof. Han er meget privat, hun selger seg så mye hun kan, og så ofte hun kan. Nå kan man argumentere at Gundersen har et visst talent i  bunnen, og jeg vil i grunn si at det er synd at hun har falt i denne totalt ødeleggende gropa, der Se og Hør tipses så fort det er snakk om ny "flamme" eller lignende. Det er så trist å se på. og dette er fremtiden for kvinner som Vilde.

• Liker 3
Skrevet (endret)
oss-to skrev (59 minutter siden):
Ærlig talt, det ho skriv her er nettopp grunnen til at vi treng strengare regelverk rundt barn i sosiale medium. Hoseier ho er sint fordi dei brukte barna dine utan tillatelse – men kva med all den informasjonen du sjølv legg ut om dei? Heile sjukdomshistorier, bilder, detaljer frå fødsel og intensivavdeling – ligg ute for kven som helst å finne. Det er ikkje berre “dine historier” – det er barna dine sine liv, og dei har ingen moglegheit til å samtykke.

Det handlar ikkje om at folk er “misunnelige” eller vil ta frå dei ein plattform. Det handlar om å beskytte barn mot at privatlivet deira blir brukt som innhald for likes og engasjement. Influensarar og følgarane deira er hekta på dopamin, og det gjer at mange mister evna til å vurdere kva som faktisk er greit å dele.  Vi må få på plass lovverk som set barna først.

Fins det eit opprop å skrive under på?

Det vil ikke komme på plass før noen kan vise til hvor mye dette koster samfunnet. Slik de gjorde med spillindustrien. Der viste  beregninger  at dagens regulering av pengespillmarkedet i løpet av 10 år sparer staten for inntil 50 milliarder kroner. De største samfunnskostnadene ved problemspilling er knyttet til tapt produktivitet, og der tror jeg sosiale medier går pengespill en høy gang!
Men det vil ta tid. De har ennå ikke skjønt at dette er rene kommersielle kanaler. 

Kan ikke se at det finnes noe opprop, bare retningslinjer, i form av svake anbefalinger. 

Endret av Doris Becker
  • Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Det å leke løvemamma fordi media bruker bilder av barna…..det toget har vel gått for lenge siden med tanke på at mor lever av å utlevere barna? Passende tekst burde vel heller vært; dersom media prøver å røre inntektskilden min…..😉

• Liker 11
  • Nyttig 10
Skrevet
Himmelen_91 skrev (1 time siden):

IMG_5550.png

Jeg skjønner ikke hvorfor hun skriver hun er sur fordi navn og bilde av barn er blitt brukt uten tillatelse, det gir ikke mening. 

Hun har jo delt navnene selv? Mener hun at informasjon hun deler offentlig og åpent, ikke skal gjengis? Og jeg skjønner ikke helt hvilke bilder hun sikter til.  Hun vet jo også at hun er en offentlig person, 

Hun er selvfølgelig sur fordi hun har fått kritikk. 

• Liker 15
  • Nyttig 6
Skrevet
Himmelen_91 skrev (58 minutter siden):

Vil ikke si at hun er rik. Hvis han følger i sin fars fotspor så har han tegnet en ekteskapkontrakt med fullstendig særeie. Kona får ekslusive gaver, men intet av hans verdier ved skilsmisse eller død. Det vil si at hun står på ganske bar bakke hvis de skilles.

• Liker 6
  • Nyttig 1
Gjest LivEinar
Skrevet

KV økte følgertallet sitt dramatisk i tida like før og etter at hun fødte. Hun fikk mye sympati for å være åpen og dele - mht en sjelden diagnose og folkeopplysning. Men - det er en skarp balansegang her, bikker det over med for mange og personlige detaljer - blir det økonomiske aspektet åpenbart. Sara Emilie Tandberg går i den samme fella når hun utleverer personlige detaljer om diabetes1 og sitt barn. 
Det som deles på SoMe av foreldrene, blir offentlig og tilgjengelig, og kan kommenteres.
Dette er influenserlivets bakside og store utfordring!
Og der går igjen at influenserne vil ha oppmerksomhet, men fraber seg all form for kritikk… 😝

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...