Gå til innhold

Invitere 3 av 5?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg jobber i ett team på 6 personer. I helgen skal jeg feire bursdag og har invitert 3 av 5 kollegaer. De 3 jeg har invitert har jeg mest kontakt med. Men i dag føler jeg er litt trykket stemning på jobb fra de 2 som ikke er invitert. Er det feil av meg å ikke invitere de? Det er jo min bursdag, så jeg burde vel få bestemme det selv?

Anonymkode: 8b293...0f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, det er merkelig, og ganske sært. Ville også følt det ubehagelig om jeg var invitert. 

Anonymkode: 22bb9...35f

• Liker 12
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I et så lite miljø ville det nok vært best å invitert alle. Skjønner at du vil prioritere, men..skal man først invitere kolleger, så må man bare invitere alle når dere nå er ett team.

Anonymkode: c7a63...a09

• Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig spesielt og du skaper jo dårligere stemning på arbeidsplassen. 

Anonymkode: a1b5b...953

• Liker 5
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel her har du laga dårlig stemning. Det er jo bare elendige antenner du har her. 

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville invitert alle når vi hadde vært så få.

Jeg hadde hvertfall ikke snakket høyt om det og gjort det kjent hvis jeg skulle være så kjip. Men folk snakker uansett...så det kommer frem. Bare flaut.

Anonymkode: 0e102...ab8

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg vil si det kommer litt an på, de 3 du har invitert, er dere gode venner på fritiden? i så fall synes ikke jeg det er så rart.

Men om dere bare er gode "jobb venner" så synes jeg du burde invitert alle i et så lite miljø.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med alle over. Veldig spesielt. Du skaper et utestengende / ekskluderende miljø. Hvordan ville du selv reagert på å være en av to som ikke ble invitert?

Endret av Paneera
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det er så få, kunne du invitert alle.

3/10 ok. Men å utestenge 2 stk? Nei

Anonymkode: 100b0...06c

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var skikkelig spesielt. Hadde følt meg helt ræva hadde jeg vært en av de to som ble holdt utenfor. Innstillingen min ovenfor deg hadde forandret seg totalt etter dette. Ikke fordi jeg ikke fikk komme, men fordi du så tydelige grupperer og viser hvem du liker og ikke liker, det sier mye om en person.

Anonymkode: b4de4...158

• Liker 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var 1 av 2 som ikke var invitert til «reker og hvitvin» hos en kollega for noen år siden. De var 8 inviterte og 2 ikke. Arrangøren og jeg var ikke uvenner, men heller ikke nære kollegaer. Vet ikke om jeg hadde gått om jeg hadde blitt invitert, men det stakk å være så tydelig utelatt. 

Anonymkode: d6394...2f7

• Hjerte 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor går grensen? Greit å invitere 2 av 5 da? Eller hvor går grensen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Er dere mye sammen i fritiden da? Du ser på de som bestevenner. Hvis ikke så hadde jeg invitert alle. Jeg hadde ikke invitert 2 av 5 hvert fall. Det føles jævlig å ikke bli invitert hvert fall. 

Anonymkode: f677e...d21

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Jeg jobber i ett team på 6 personer. I helgen skal jeg feire bursdag og har invitert 3 av 5 kollegaer. De 3 jeg har invitert har jeg mest kontakt med. Men i dag føler jeg er litt trykket stemning på jobb fra de 2 som ikke er invitert. Er det feil av meg å ikke invitere de? Det er jo min bursdag, så jeg burde vel få bestemme det selv?

Ja det er feil. Med mindre du har noe imot disse andre to syns jeg du kan invitere dem og

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Når det bare er 5, alle eller ingen. Eventuelt bare 1

Anonymkode: 100b0...06c

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det at du har fått bedre kontakt med noen kolleger enn andre er ikke ett problem nødvendigvis men når du utelater to i invitasjon så forteller de også at de to ikke er verdt å få bedre kontakt med heller og det kan sette i gang tanker som "er jeg ikke god nok, gjør jeg noe galt" osv. Kanskje disse to ikke ønsker å ha så nært forhold til kolleger men hva om de savner å få være nære? Har de solide vennskap privat står de Kanskje godt i å være utenfor men hvis ikke det har det så stikker det å ikke få sjansen.

Anonymkode: e818c...266

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Mangler du noen sosiale antenner? Diagnose eller noe? Merkelig å måtte ha dette med t-skje... 

Ingen eller alle. Med mindre dere er gode venner fra før, og en god del sammen på fritiden, og de andre kollegaene kjenner til dette. Eller de 2 er kvinnene i gruppa, og dere har mye til felles, og også er venner privat. 

Anonymkode: 22bb9...35f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I en så liten gruppe er det alle eller ingen. Veldig spesielt at du tydeligvis har blitt voksen uten å lære dette.

Anonymkode: 112e2...ffb

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Hvorfor blander du jobb og privatliv, og så i tillegg forskjellsbehandler dine kollegaer på denne måten?

Her kan du ha startet noe som fører til dårlig arbeidsklima for all fremtid. 

Anonymkode: 4d70e...a0c

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...