enhjørninge Skrevet 7 timer siden #1 Del Skrevet 7 timer siden Min 7-årning banner veldig mye, han sier "faen" og "skibidi toilet" hva betyr egentlig "skibidi toilet" og er det banning? Hvordan skal jeg få han til å slutte å banne? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #2 Del Skrevet 7 timer siden Sånn går det nå kidsa får fri tilgang til youtube. https://en.wikipedia.org/wiki/Skibidi_Toilet Anonymkode: 06975...827 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #3 Del Skrevet 7 timer siden Anonymkode: 06975...827 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
enhjørninge Skrevet 5 timer siden Forfatter #4 Del Skrevet 5 timer siden (endret) AnonymBruker skrev (2 timer siden): Anonymkode: 06975...827 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Sånn går det nå kidsa får fri tilgang til youtube. https://en.wikipedia.org/wiki/Skibidi_Toilet Anonymkode: 06975...827 Jeg har sett det men jeg vet ikke hva det betyr Endret 5 timer siden av enhjørninge Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #5 Del Skrevet 5 timer siden enhjørninge skrev (2 timer siden): Min 7-årning banner veldig mye, han sier "faen" og "skibidi toilet" hva betyr egentlig "skibidi toilet" og er det banning? Hvordan skal jeg få han til å slutte å banne? Har du ikke tatt tak i dette da det startet? Du setter deg ned med ungen en rolig stund og forklarer at det er lite sofistikert å bruke slike ord. Samtidig gir du han ord han kan bruke istedenfor. Barn og voksne med mye banneord i sitt vokabular har gjerne dårlig språk og lite ord å velge mellom. Leser dere bøker hjemme hos dere for barnet? Hvis ikke så er det den viktigste måten til å få bedre ordforråd. Men velg bøker med omhu. Spør barnet underveis hva de ulike ordene betyr. Og snakk med barnet. Anonymkode: aafe9...c84 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #6 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Har du ikke tatt tak i dette da det startet? Du setter deg ned med ungen en rolig stund og forklarer at det er lite sofistikert å bruke slike ord. Samtidig gir du han ord han kan bruke istedenfor. Barn og voksne med mye banneord i sitt vokabular har gjerne dårlig språk og lite ord å velge mellom. Leser dere bøker hjemme hos dere for barnet? Hvis ikke så er det den viktigste måten til å få bedre ordforråd. Men velg bøker med omhu. Spør barnet underveis hva de ulike ordene betyr. Og snakk med barnet. Anonymkode: aafe9...c84 Det er den teiteste myten jeg vet om når det kommer til banning. Her i nord er språket ekstremt fargerikt, mye mer enn sørpå der banning faktisk blir sett på som noe fælt, og banneordene her er bare ord som alle andre ord. Beskrivende. Anonymkode: 784a9...b76 3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #7 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Det er den teiteste myten jeg vet om når det kommer til banning. Her i nord er språket ekstremt fargerikt, mye mer enn sørpå der banning faktisk blir sett på som noe fælt, og banneordene her er bare ord som alle andre ord. Beskrivende. Anonymkode: 784a9...b76 Teit eller ikke, fikk du ikke med deg hva som skjedde når tilsynsmyndigheten ble bannet ned, i nettopp Nord-Norge? Anonymkode: aafe9...c84 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #8 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Har du ikke tatt tak i dette da det startet? Du setter deg ned med ungen en rolig stund og forklarer at det er lite sofistikert å bruke slike ord. Samtidig gir du han ord han kan bruke istedenfor. Barn og voksne med mye banneord i sitt vokabular har gjerne dårlig språk og lite ord å velge mellom. Leser dere bøker hjemme hos dere for barnet? Hvis ikke så er det den viktigste måten til å få bedre ordforråd. Men velg bøker med omhu. Spør barnet underveis hva de ulike ordene betyr. Og snakk med barnet. Anonymkode: aafe9...c84 Det er mye banning i bøker, noen av de mest kjente og kjære forfatterne med et rikt ordforråd banner så det synger etter i bøler. Så denne må du litt lengre på lopphavet med. Anonymkode: e2a0b...b2e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #9 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Det er mye banning i bøker, noen av de mest kjente og kjære forfatterne med et rikt ordforråd banner så det synger etter i bøler. Så denne må du litt lengre på lopphavet med. Anonymkode: e2a0b...b2e Du gir deg ikke du, hva? Klarte du ikke lese hva jeg skrev lengre opp? Velg bøker med omhu! Anonymkode: aafe9...c84 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #10 Del Skrevet 4 timer siden Min 8-åring sa fuck her om dagen. Hen visste ikke hva hen sa. Vi tok en prat om det. Anonymkode: 9db7b...fed Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #11 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Du gir deg ikke du, hva? Klarte du ikke lese hva jeg skrev lengre opp? Velg bøker med omhu! Anonymkode: aafe9...c84 Jeg gir meg ikke? Herlighet skjerp deg litt og lær deg å lese ab koder. Det var det eneste svaret jeg har gitt i tråden. Men du kan ikke påstå "Barn og voksne med mye banneord i sitt vokabular har gjerne dårlig språk og lite ord å velge mellom." Når sterke forfattere med et rikt og godt ordforråd banner som bare det i bøker. Myten din står for fall og er bare BS! Anonymkode: e2a0b...b2e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #12 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Har du ikke tatt tak i dette da det startet? Du setter deg ned med ungen en rolig stund og forklarer at det er lite sofistikert å bruke slike ord. Samtidig gir du han ord han kan bruke istedenfor. Barn og voksne med mye banneord i sitt vokabular har gjerne dårlig språk og lite ord å velge mellom. Leser dere bøker hjemme hos dere for barnet? Hvis ikke så er det den viktigste måten til å få bedre ordforråd. Men velg bøker med omhu. Spør barnet underveis hva de ulike ordene betyr. Og snakk med barnet. Anonymkode: aafe9...c84 Det er nok en myte. Anonymkode: 9db7b...fed 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #13 Del Skrevet 3 timer siden Jeg tillater banning, men der er regler. Det er ikke lov å rette banningen mot personer, f.eks. den helvetes læreren, den fitta osv Men det faens været er noen annet. Det er også lov å banne når man slår seg. Det letter smerten der og da. Anonymkode: 9d66d...517 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ElectricScum Skrevet 3 timer siden #14 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (4 timer siden): Sånn går det nå kidsa får fri tilgang til youtube. https://en.wikipedia.org/wiki/Skibidi_Toilet Anonymkode: 06975...827 Herregud, for et dystopisk sirkus som foregår oppi nøtta til dagens unge. Men jeg skjønner dem godt slik verden ser ut i dag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #15 Del Skrevet 3 timer siden Ikke rart barn banner, de lærer det jo overalt. Youtube er nå en ting, hva med vanlig TV? Man kan knapt skru på tv'en ute at det er sex og dildoreklame. Til og med fredagsunderholdningen på NRK serverer griseprat i bøtter og spann. 'Nytt på Nytt' som starter i 21-tiden med senere repriser sendt midt på dagen, er jo blitt et rent maraton i griseprat, med en spesiell kjærlighet for kjønnsorganer. Der er anbefalt aldersgrensen 9 år. Er ikke hyggelig å se på hverken med barna på 10-12 eller svigerforeldre. Anonymkode: 0de4d...7dd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #16 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Teit eller ikke, fikk du ikke med deg hva som skjedde når tilsynsmyndigheten ble bannet ned, i nettopp Nord-Norge? Anonymkode: aafe9...c84 Ingen er noensinne dømt for banning. Anonymkode: 07417...2b0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Meowmere Skrevet 3 timer siden #17 Del Skrevet 3 timer siden Banning har da alltid vært ganske vanlig 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #18 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ikke rart barn banner, de lærer det jo overalt. Youtube er nå en ting, hva med vanlig TV? Man kan knapt skru på tv'en ute at det er sex og dildoreklame. Til og med fredagsunderholdningen på NRK serverer griseprat i bøtter og spann. 'Nytt på Nytt' som starter i 21-tiden med senere repriser sendt midt på dagen, er jo blitt et rent maraton i griseprat, med en spesiell kjærlighet for kjønnsorganer. Der er anbefalt aldersgrensen 9 år. Er ikke hyggelig å se på hverken med barna på 10-12 eller svigerforeldre. Anonymkode: 0de4d...7dd Det er et satire program med fokus på ukas nyheter. Dagsrevyen i seg selv er vel ikke et barneprogram og i satire er det fullt mulig å spe på med ord og uttrykk. Det er jo ikke filmet fra kirken heller. Synes ikke nytt på nytt er så spesielt gale men det er nok ikke beregnet på det yngste publikumet uansett. Litt bannskap må en tåle tenker jeg. Ikke alle setter kaffen i halsen av å høre litt bannskap. Anonymkode: b613c...f90 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå