Gå til innhold

Idioti med ryggsekk i London?

Lyra

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 25.11.2024 den 10.45):

Sett hengelås på glidelåsen, så den ikke enkelt kan åpnes. Litt mer arbeid for deg å åpne, enda mer arbeid for en tyv å åpne. 
Finnes ulike hengelås for vesker/bagger/kofferter i veskebutikkene. 

Anonymkode: 207d0...3d2

Trenger ikke hengelås, en karabinkrok er mer enn nok https://www.biltema.no/batutstyr/battilbehor/karabinkroker/karabinkrok-galvanisert-5-x-50-mm-2000060304

Anonymkode: d264c...fd4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Hvis du har bodd i London i et år, så burde du vite at parken heter Regents Park 🙄

Hvor ofte skjer det at bomber går av eller at det er brann på undergrunnen? Lommetyveri skjer daglig! Reality check!

Anonymkode: ec4db...ab8

Om du synes en lommetyv er en større trussel enn brann på T-banen så er det merkelig 😂

Jeg bruker mikrofon, ikke tastatur, så det hender det går feil her :)

Ellers da? Livet er godt? Eller generelt bittert? 

Anonymkode: 263f6...8e1

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lyra skrev (På 25.11.2024 den 10.14):

Hei.

Neste uke reiser jeg til London med to store barn. Jeg tenkte vi skulle ha "rumpetasker" med verdisakene våre i rundt livet under jakkene. Men er det helt idioti å ha sekk på ryggen til "handleriene" våre mtp tyver? Det er jo absolutt ikke verdens undergang om noe vi har kjøpt forsvinner, men er jo veldig surt.

Ofte når jeg er i utlandet og handler med sekk på ryggen, har jeg en liten lås jeg henger på ,på min sekk er det glidelåser du kan dra mot deg,, setter lås på der glidelåstrekker møtes, en liten enkel lås, da får ingen åpnet den og dratt ut noe. 

Hadde en venninne som ble frastjålet ting fra sekken sin når hun var på bussen i London for noen år siden. så da ble det en sånn løsning. 

Anonymkode: 817c8...308

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt sekk på ryggen i flere storbyer, også London. Men da stort sett i kombinasjon med stor trillekoffert, og reise til og fra hotellrom. 

Sekken på ryggen har sjelden noe av verdi i seg. For det meste har den klær, bøker, bæreposer og litt mat/drikke. 
Den inneholder jo det vi trenger på tur, stort sett. 

Når vi er på plass der vi skal bo, og har satt fra oss de store trillekoffertene, så bruker vi sjelden sekk når vi er i by. Vi har heller med oss noen gjenbruksposer som er gode å bære over skulderen. Som vi har ting vi har handlet i.

På buss/tube så har jeg sekk/veske/pose på fanget. Eller i hånda foran meg, om jeg står. 

Jeg er mer redd for å bli frastjålet mobiltelefon, egentlig. 

I Amsterdam har vi observert at noen gikk og fulgte med på oss, etter at vi hadde handlet vann i en butikk i sentrum. De var nok mest på jakt etter mobiltelefonene våre, opplevde vi. Men vi gikk jo da med minst en hånd på telefonen til enhver tid, og ganske fort vekk fra området. 

Da hadde vi for øvrig med sekk. Den inneholdt vann, regntøy og noen nøtter, i tillegg til noen småkjøp fra tidligere på dagen.

Jeg tenker uansett at det vil gå helt fint i London, om du bare har en karabinkrok eller noe på glidelåsen på sekken, om dere handler noe som kunne være verd å stjele ut av sekken.
Generelt opplevde jeg at det var mye folk med sekker, vesker og bæreposer i London. Så det er ikke noen grunn til å bli helt engstelig.

Jeg beveger meg rundt i Oslo med sekk på ryggen og telefon i hånda, hver dag, og har aldri opplevd at det er noe problem.

Anonymkode: 422f4...ba7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 25.11.2024 den 10.23):

Oser turist og lett bytte

Anonymkode: 577cd...eec

Det er veldig vanlig at også de som bor i storbyene går med ryggsekk.

Anonymkode: 59748...34d

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fra Napoli til Budapest til London til New York til Bangkok - eneste sted jeg har blitt frastjålet noe var Budapest, og da kunne det like gjerne vært en veske som en sekk (jeg skjønner fremdeles ikke hvordan de klarte det). Ha sekken på magen på offentlig transport, hvis du har håndveske - hold den hardt under armen. Alltid vit hvilken retning glidelåsen går (ikke ha den bakover, men framover), legg telefon/kort på et sted inni sekken hvor de ligger skjult, helst inne i en egen lomme eller langt ned. Når du spiser ute, ha håndveske på fanget, en sekk fester du rundt stolbeinet (det var her jeg feilet i Budapest!), ikke legg telefoner/lommebok på bordet. 

Anonymkode: e53fd...118

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 25.11.2024 den 23.44):

Haha nei. Dette er helt normalt. Lommetyveri er ikke utbredt lenger. Ingen har verdier på seg. Mobiltelefoner og kort er verdiløst.

Anonymkode: 64086...a55

Har du en kilde som underbygger påstanden din?

Siden tråden handler om London, legger jeg ved en link som forteller om økning i mobiltyveri i nettopp denne byen.

https://www.bbc.com/news/uk-england-london-66442069

Anonymkode: 9f46e...181

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Har du en kilde som underbygger påstanden din?

Siden tråden handler om London, legger jeg ved en link som forteller om økning i mobiltyveri i nettopp denne byen.

https://www.bbc.com/news/uk-england-london-66442069

Anonymkode: 9f46e...181

Har jo ikke noe å si, får ny tlf uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er på ingen måte idioti med ryggsekk i London, sjansen for at noe skjer akkurat deg er mikroskopisk. De fleste turister og mange andre går med ryggsekk. Det er et større problem med trengsel, sekken må som regel av på tuben og andre steder med mye folk. 

Anonymkode: d7237...0ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri blitt frastjålet noe som helst i noen storby, går med alle typer vesker og klær. Det roper jo litt turist å gå med skjult rumpetaske og ryggsekk, så kanskje det nesten tiltrekker mer oppmerksomhet enn motsatt..

Anonymkode: 47838...31b

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har blitt endel problemer i London med folk som rapper telefonen ut av hendene dine mens de freser forbi på elsparkesykkel. Ha verdisaker og lommebok på innerlomma, så er du trygg :)

Anonymkode: 6745b...bda

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 25.11.2024 den 23.44):

Haha nei. Dette er helt normalt. Lommetyveri er ikke utbredt lenger. Ingen har verdier på seg. Mobiltelefoner og kort er verdiløst.

Ifølge VG er mobiltyveri utbredt i London:

https://www.vg.no/video/314970/ser-en-kning-i-tyverier-skremmende?utm_source=vgfront&utm_content=hovedlopet_row6_pos2&utm_medium=dre-6746ef447f895e35f72e0ff2&utm_campaign=overlay-main-ios

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De videoene viser vel bare at det hadde vært lurt å ha mobilen i en sekk istedenfor i hånda. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Går alltid med ekstra kredittkort i BH en. Det klarer ingen å stjele🙂 Man må passe godt på mobilen og ikke gå rundt med den i hånden på gata. Plutselig kommer det noen forbi på sykkel og napper den ut av hånda. 

Anonymkode: 00a4c...daf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville gått med sportsbh og hatt kort og mobil der😅 Og som andre sier, sjekk hvor du skal gå før du går ut fra hotellet om morgenen, så du ikke blir stående med mobilen i hendene. Må du sjekke noe på mobilen ville jeg nok prøvd å finne en butikk (klesbutikk feks) og gått inn dit for å «kikke» før du fant frem med mobilen, der unngår man iallfall de på sykkel. Men må fortsatt passe godt på tingene sine selvfølgelig!

Anonymkode: d7f4e...002

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg ville gått med sportsbh og hatt kort og mobil der😅 Og som andre sier, sjekk hvor du skal gå før du går ut fra hotellet om morgenen, så du ikke blir stående med mobilen i hendene. Må du sjekke noe på mobilen ville jeg nok prøvd å finne en butikk (klesbutikk feks) og gått inn dit for å «kikke» før du fant frem med mobilen, der unngår man iallfall de på sykkel. Men må fortsatt passe godt på tingene sine selvfølgelig!

Anonymkode: d7f4e...002

Men man vil jo gjerne ta bilder med mobilen når man er på tur. Jeg tar masse, men kanskje jeg så langt har blitt reddet av at jeg instinktivt alltid ser meg om etter syklister på fortauet. En vane jeg har med meg fra Oslo hvor syklistene raser rundt hvor de vil over alt, med loven i hånd. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...