Lyra Skrevet 4 timer siden #1 Del Skrevet 4 timer siden Hei. Neste uke reiser jeg til London med to store barn. Jeg tenkte vi skulle ha "rumpetasker" med verdisakene våre i rundt livet under jakkene. Men er det helt idioti å ha sekk på ryggen til "handleriene" våre mtp tyver? Det er jo absolutt ikke verdens undergang om noe vi har kjøpt forsvinner, men er jo veldig surt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #2 Del Skrevet 4 timer siden Ikke noe mer idiotisk enn rumpetaske i så fall. Begge deler er det veldig enkelt å stjele fra for erfarne lommetyver. Anonymkode: 1941a...a7d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #3 Del Skrevet 4 timer siden Lommetyver...? Anonymkode: 64086...a55 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #4 Del Skrevet 4 timer siden Jeg har bodd i London. Har brukt alt fra åpne vesker, ryggsekk, telefon+kort i handen eller jakkelomme. Har aldri blitt frastjålet noe. Er selvfølgelig mer obs på markeder, travle butikker og slikt, men er generelt avslappet. Imidlertid ligger alltid pass + det meste av kredittkort + en ekstra telefon igjen hjemme/hotellet. Så om noe forsvinner en dag er det ingen krise. Anonymkode: 263f6...8e1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #5 Del Skrevet 4 timer siden Oser turist og lett bytte Anonymkode: 577cd...eec 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #6 Del Skrevet 4 timer siden Lyra skrev (8 minutter siden): Hei. Neste uke reiser jeg til London med to store barn. Jeg tenkte vi skulle ha "rumpetasker" med verdisakene våre i rundt livet under jakkene. Men er det helt idioti å ha sekk på ryggen til "handleriene" våre mtp tyver? Det er jo absolutt ikke verdens undergang om noe vi har kjøpt forsvinner, men er jo veldig surt. Det du har kjøpt er nok ikke utsatt for noe som helst.. Kort har man jo gjerne på telefon, med ansiktsgjenkjenning. Kontanter trenger du ikke. Tepper også telefon/kort for tube. Da er gjenværende risiko at telefoner forsvinner. Sørg for at backup i skyen er på plass. Og så vil jo forsikringen dekke tapet. Anonymkode: 263f6...8e1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #7 Del Skrevet 4 timer siden Kjøp sånn innbruddssikker ryggsekk. Anonymkode: 7222b...1ab Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #8 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Oser turist og lett bytte Anonymkode: 577cd...eec Er det som slo meg og, med taske, eller tursekk. Er jo gjerne da det er en del kontanter, som jo tross alt er det mest attraktive for disse. Eller et norskt pass. Som nevnt i forrige innlegg er det jo egentlig bare telefonen man trenger, og den kan man ha i en lukket lomme. En låst iphone med hvor-er funksjon er heller ikke så attraktiv for en lommetyv. Anonymkode: 263f6...8e1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lyra Skrevet 4 timer siden Forfatter #9 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Ikke noe mer idiotisk enn rumpetaske i så fall. Begge deler er det veldig enkelt å stjele fra for erfarne lommetyver. Anonymkode: 1941a...a7d Med det mener jeg midjeveske, altså til å ha rundt livet under jakkene, så det tenker jeg skal være ganske trygt. Har alltid kallt slike for rumpetasker selv om jeg aldri har hatt den bakover😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snublefot62 Skrevet 4 timer siden #10 Del Skrevet 4 timer siden Jeg drar lett med meg en liten lett ryggsekk når jeg er på reis. Praktisk å oppbevare drikke, mat, ekstra lag med klær etc. Verdisaker som mobil, kort og kontanter har jeg på kropp. Så stikker noen av med sekken får de seg drikke og mat, og ei jakke som kanskje ikke passer. Eller våtservietter og bleier. Selv faste beboere i storbyer går med ryggsekker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #11 Del Skrevet 4 timer siden Lyra skrev (30 minutter siden): Hei. Neste uke reiser jeg til London med to store barn. Jeg tenkte vi skulle ha "rumpetasker" med verdisakene våre i rundt livet under jakkene. Men er det helt idioti å ha sekk på ryggen til "handleriene" våre mtp tyver? Det er jo absolutt ikke verdens undergang om noe vi har kjøpt forsvinner, men er jo veldig surt. Sett hengelås på glidelåsen, så den ikke enkelt kan åpnes. Litt mer arbeid for deg å åpne, enda mer arbeid for en tyv å åpne. Finnes ulike hengelås for vesker/bagger/kofferter i veskebutikkene. Anonymkode: 207d0...3d2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lyra Skrevet 4 timer siden Forfatter #12 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Oser turist og lett bytte Anonymkode: 577cd...eec Ja, det var det da. Har dog ikke tenkt å ha verdisaker i sekken, men vil jo heller ikke bli frastjålet noe annet kun fordi jeg er turist. En annen nevnte kontanter og pass: kontanter har vi ingen planer om å ha, og hadde vi hatt passene med oss (har ikke tenkt det, de ligger igjen i "basen" vår) hadde de også vært gjemt under jakkene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #13 Del Skrevet 4 timer siden Lyra skrev (3 minutter siden): Med det mener jeg midjeveske, altså til å ha rundt livet under jakkene, så det tenker jeg skal være ganske trygt. Har alltid kallt slike for rumpetasker selv om jeg aldri har hatt den bakover😅 Man da ser man jo at du har noe å skjule.. Sannsynligvis kontanter, flere bankkort. Og da blir du et mål. Anonymkode: 263f6...8e1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #14 Del Skrevet 4 timer siden Er det kronjuvelene som skal fraktes? Anonymkode: 85a88...f44 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #15 Del Skrevet 3 timer siden Lyra skrev (3 minutter siden): Med det mener jeg midjeveske, altså til å ha rundt livet under jakkene, så det tenker jeg skal være ganske trygt. Har alltid kallt slike for rumpetasker selv om jeg aldri har hatt den bakover😅 Så tar du en sikkerhetsnål av den kraftige typen, setter den inni vesken og fast i buksa. Kommer noen bakfra, og kutter båndet rundt livet så får de da ikke med seg veska. Har du innerlomma på jakken så er den òg grei å bruke utendørs. Men da må du ikke glemme deg og henge jakken fra deg innendørs. Er vel verre med bombetrusler enn med veskenapping i London,nå? Anonymkode: 207d0...3d2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #16 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Er det kronjuvelene som skal fraktes? Anonymkode: 85a88...f44 De er vel en del av kroppen? Anonymkode: 207d0...3d2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #17 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Så tar du en sikkerhetsnål av den kraftige typen, setter den inni vesken og fast i buksa. Kommer noen bakfra, og kutter båndet rundt livet så får de da ikke med seg veska. Har du innerlomma på jakken så er den òg grei å bruke utendørs. Men da må du ikke glemme deg og henge jakken fra deg innendørs. Er vel verre med bombetrusler enn med veskenapping i London,nå? Anonymkode: 207d0...3d2 Fatter ikke at jeg turde å bo i London et år når jeg leser denne typen tråder 😂 Jogget til og med i Reagens park hver dag, med telefonen i handen. Bomber, opptøyer og brann på T-banen, er nok en mye større trussel enn en lommetyv i den byen. Anonymkode: 263f6...8e1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MiominMio Skrevet 3 timer siden #18 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Fatter ikke at jeg turde å bo i London et år når jeg leser denne typen tråder 😂 Jogget til og med i Reagens park hver dag, med telefonen i handen. Bomber, opptøyer og brann på T-banen, er nok en mye større trussel enn en lommetyv i den byen. Anonymkode: 263f6...8e1 Enig! Bodde også i London under de verste terror tidene på 90 tallet og igjen nå på 2000 tallet. Har aldri følt meg truet på noe som helst vis. Nå skal det sies at svigermor klarte å bli frastjålet alt når hun prøvde sko, men jeg tror at er man våken så skal det gå bra. Har klart meg ellers fint og i Roma, Barcelona og New York med sekk. Verdisakene har jeg kontroll på og holder alltid en hånd på mobil og lommebok. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #19 Del Skrevet 3 timer siden aldri opplevd å bli frastjålet noe hverken i London eller andre større byer som Helsinki, New York, ikke i København eller Amsterdam, Bangkok, Melbourne - eneste stedet jeg har blitt frastjålet noe er i oslo... drittby.. Anonymkode: 923d5...3b3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #20 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Oser turist og lett bytte Anonymkode: 577cd...eec De fleste i London er turister uansett. Anonymkode: 4bd6c...2be Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå